Skocz do zawartości
LCC

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl / Clear Sky / Call of Pripyat / Heart of Chornobyl - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

jak wrzuciłem 1.5.07 to wszystko było pięknie aż mnie po 30 min nie wywaliło do pulpitu :lol2: wcześniej tego nie było. 10 stycznia ma pojawi się 1.5.08 ; najlepiej dać 1.5.05 z 1.5.07 niektórzy właśnie raportują błędy no chyba, że chcesz obsługę dx10.1 to wtedy 07 jest konieczny ///

 

 

1.5.07

 

Zmiany w rozgrywce:

 

1. Poprawiono błąd, który powodował, że zraniony przewodnik nie chciał nigdzie doprowadzić gracza

2. Zwiększono liczbę przedmiotów na sprzedaż u handlarzy

3. Dodano możliwość ulepszenia SVDm 2 u mechanika Wolności

4. Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie gry podczas rozmowy z ranioną postacią

5. Naprawiono błąd, który powodował niemożliwość ukończenia fabuły w Jantarze (drzwi do bunkra Sacharowa były zamknięte)

6. Zwiększono liczbę pieniędzy u handlarza bandytów

7. Poprawiono rozmieszczenie magazynów wojskowych na mapie PDA.

8. Dodano możliwość wczytania ostatnio zapisanej gry poprzez wciśnięcie spacji po śmierci gracza.

 

Ulepszenia generowania grafiki:

 

1. Dodano wsparcie dla DX10.1

2. Dodano MSAA dla obiektów z alphą ("alpha-to-coverage" dla DX10.0, zmodyfikowane "alpha-to-coverage" dla DX10.1 o większej wydajności, natywne DX10.1 o lepszej jakości).

3. Dodano nowy poziom jakości dla cieni (ultra)

4. Dodano nową technikę map cieni (która korzysta z DX10.1 w przypadku dostępności), która przyspiesza generowanie wysokiej jakości snopów światła na topowych układach graficznych i wysokich rozdzielczościach

5. Dodano wysokiej jakości snopy światła dla DX9

 

Gra wieloosobowa:

 

1. Poprawiono różne błędy związane z serwerem i klientem

2. Dodano szczegółowe dane serwera

3. Zmieniono plik zrzutu serwera (online-dump). Zrzut zapisywany jest teraz do pliku online_dump.ltx.

4. Dodano zmianę konfiguracji klawiszy skrótem LCtrl +LShift.

 

tu masz patche : http://stalker.funday.pl/download.php?action=subcat&id=1

Edytowane przez LPKorn3324

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile patch'y upłynie zanim będzie w tej grze multi-core pod Vistą. Trzy rdzenie leżą, jeden na full. Co za nędza.

no dokladnie

mam 4870 i gram max w 1680x1050 a to troche mało a i czasem potrafi zamulić... quad sie marnuje a gdyby odrobine zoptymalizowali to by chodzilo niewiele wolniej od SoC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky v1.5.08 fixes :

 

Zmiany w rozgrywce

 

1. Dodano możliwość zapisywania zrzutów ekranu z gry gracza dla administratorów wywoływaną poprzez komendę konsoli (make_screenshot, screenshot_all).

2. Naprawiono błąd związany z banowaniem graczy.

3. Naprawiono błąd związany z zapisywaniem rangi i ilości gotówki gracza podczas restartu kolejki (jeśli gracz zamknął aplikację poprzez menadżera zadań, po czym połączył się ponownie).

4. Poprawiono ogólną stabilność rozgrywki sieciowej.

 

---> http://www.gram.pl/pliki_szczegoly.asp?id=1952

---> http://worthplaying.com/article.php?sid=58727

 

 

<<< ŻAL.GSC >>>

Edytowane przez LPKorn3324

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak ciężko tą gre zoptymalizować pod wiele jaj ? Śmieszne rzeczy naprawili a ważne bugi (AI !!) zostawili i tyle. Ja uwielbiam stalkera (i SoC i CS) ale mi sie wydaje ze GSC wykorzystało może z 20% potencjału... W dodatku mogli by zrobić do tego zajebiste multi ale im sie po prostu nie chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, otóż mam problem jestem w podziemiach, a właściwie to już sama końcówka, odkręciłem wodę, i jestem już na schodach gdzie sie wychodzi z płomieniami i co i [gluteus maximus] dochodzę prawie do samej góry schodów, i sie blokuje tzn nie da sie dalej iść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy te patche do STALKER'a Czyste Niebo, sa w rodzaju poprawek czy dodatkow?

Czy wystarczy zainstalowac jednego najnowszego patcha i po sprawie, czy tez nalezy sciagnac i zainstalowac wszystkie, poczawszy od 1.5.04???

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Was koledzy :)

 

Możecie mi polecić jakiegoś kompletnego moda, który zbliży rozgrywkę w Clear Sky do tej jaką zaprezentował mod Oblivion Lost w SoC ?

Przeglądałem StalkerFiles.com, ale niczego sensownego nie znalazłem <_<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najnowsza łatka jest oznaczona numerkiem 08.

Warto wspomnieć, że bugi wielkości słoni nadal występują po zaaplikowaniu tego patcha.

Przyznam, że gdyby to nie był STALKER, a jakaś inna strzelanka, to olałbym ten tytuł ciepłym moczem.

Specjalnie odłożyłem sobie tą pozycję na później, by po zainstalowaniu łatek przejść całość z uśmiechem na ćwarzy.

Niestety:

-Bugi

-bugi

-celność wrogów i ich wytrzymałość

-i bugi

skutecznie psuły rozgrywkę. Całe szczęście, że klimatu nie zyebali. Dla samego łażenia po strefie byłem gotów wciskać co minutę f5 i f9 (buheheh). Nie pamiętam innej gry, w której ginąłbym tak często - a grałem na normalnym poziomie trudności :lol: I nie pamiętam też gry, przy której tak ryłem ze śmiechu (np. gdy bandyci lewitowali do mnie w powietrzu z rozpostartymi rękoma) ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

To niestety muszę powiedzieć, że chyba z Tobą jest coś nie tak. Stalker to nie jest zwykły FPS tu trzeba szybko myśleć i nie lecieć na pałę tylko posnajpić, poskradać i uważać, żeby nas nie zaszli. Celne strzelanie po łbach też się przydaje. Z drugiej strony naprawdę idzie się wczuć w granie. Ja stalkera przeszedłem na najtrudniejszy poziomie trudności, dopiero na Oblivion Lost robi się ostro.

 

Jak by tylko ta gra była bardziej dopracowana no ale nie ma co gdybać.

Edytowane przez chronicsmoke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To niestety muszę powiedzieć, że chyba z Tobą jest coś nie tak.

Yhm...

 

Celne strzelanie po łbach też się przydaje.

Yhy. Strzelanie po łbach które nic nie daje? Bandyci którzy obrywają x strzałów w głowę i ściągają mnie jednym z 5kilometrów? Jasne, coś ze mną nie tak :lol2:

Dziwne, że z podstawką nie miałem najmniejszych problemów.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja po patchu 03 widzę 1 buga na godzinę więc nie wiem jak można narzekać na błędy / u mnie headshot = death , celność wrogów i owszem jest zabójcza choć w dobie gier gdzie celownik sam nakierowuje się na przeciwnika to chyba zaleta prawda?

Ale homing nade'y średnio mi sie podobają ;]. Ja nie wiem skąd oni mają taką celność z tymi granatami ;d.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja po patchu 03 widzę 1 buga na godzinę więc nie wiem jak można narzekać na błędy

Pewnie tyle widzisz, bo jesteś fanatykiem stalkera? :razz: Kilkukrotnie questy się blokowały i pomagało tylko wczytywanie autosave'a (z przed 2-3h gry -_- ). Kilkukrotnie przy wczytaniu save'a AI po prostu głupiało (np. stojąc w bezruchu i nie reagując na ostrzał).

 

/ u mnie headshot = death

U mnie też. Dostawałem headshota i death - w drugą stronę działało to od czasu do czasu. Tzn raz koleś padał po jednym strzale, a momentami dostawał cały magazynek w potylice i dalej radośnie do mnie strzelał :mrgreen:

 

celność wrogów i owszem jest zabójcza choć w dobie gier gdzie celownik sam nakierowuje się na przeciwnika to chyba zaleta prawda?

Zaleta? Chyba dla jakiegoś masochisty :mrgreen:

BTW, w jakim fpp na pieca miałes automatyczny celownik? Tylko proszę tutaj bez portów z konsol...

 

I od razu napiszę. Grałem bez żadnych modów ułatwiających rozgrywkę (zwiększanie limitu w plecaku, zmniejszanie cen itd).

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też. Dostawałem headshota i death - w drugą stronę działało to od czasu do czasu. Tzn raz koleś padał po jednym strzale, a momentami dostawał cały magazynek w potylice i dalej radośnie do mnie strzelał :mrgreen:

U mnie na ostatnim patch'u 1head = 1dead bez wyjątku (oczywiście mowa o strzelaniu do ludzi, z mutantami to różnie bywa). Wyjątkowa celność przeciwników według mnie jest raczej koniecznością jeżeli gra ma sprawiać choćby minimum trudności (stalker nie jest akurat jakiś specjalnie trudny). Dopóki AI nie będzie AI, a nie zwykłym skryptem to jest jedyna droga do zrobienia gry zapewniającej odpowiedni poziom trudności.

A co do błędów, jedyny jaki teraz czasem mi się przytrafia to problemy z zapisywaniem gry lub może wczytywaniem - po wczytaniu stanu gry, niektóre zadania są anulowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaleta? Chyba dla jakiegoś masochisty :mrgreen:

 

I od razu napiszę. Grałem bez żadnych modów ułatwiających rozgrywkę (zwiększanie limitu w plecaku, zmniejszanie cen itd).

Ja także grałem bez jakichkolwiek ułatwień. Nie uważam aby było przesadnie trudno. Poziom trudności trzyma poziom i dobrze :wink: .

 

Gorzej z całą masą różnych błędów. Po pierwszych godzinach gra nieomalże wylądowała na allegro (szczególnie wkurzały mnie niedoróbki w zakresie questów i specyficzny model strzelania (kule jakby przelatują przez przeciników)...całe szczęście odnalazłem w swem sercu cierpliwość...i dobrze :wink: , gdyż SC to świetna gra.

 

...gdyby tak jeszcze ją dopracować, rozwinąć fabularnie, wyeliminować sztuczne ograniczenia, urozmaicić, dopisać jakieś ciekawe zakończenia...to hoho by było :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...gdyby tak jeszcze ją dopracować, rozwinąć fabularnie, wyeliminować sztuczne ograniczenia, urozmaicić, dopisać jakieś ciekawe zakończenia...to hoho by było :wink:

...zrobić lepszy multiplayer, wykorzystać 100% możliwości stalkerka (a nie tylko 20%), rozbudować podziemia, dodać więcej obszarów, dodać więcej ciekawych questów, polepszyć AI to byłby GIGA hit ;). A tak SC to "tylko" bardzo dobra gra dla mnie i co najważniejsze ma swojski, słowiański klimat. Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłem STALKERA na jakiś czas. Teraz chciałem do niego wrócić. Doinstalowałem najnowszego patcha i... teraz jakoś cześciej gra się zawiesza. Czarny ekran i tyle. Dodam, że mój sys. op. to Vista.

 

Dziwne trochę, ze wcześniej chodziło dobrze, a teraz lipa (że nie wspomnę już o tym że oryginalną płytę, praktycznie nie używaną odtwarzacz mi mieli i nie raz nie może doczytać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu koniec.. Gdyby nie ten klimat i fabuła gra była by totalnym bublem. Pełno bugów nawet z patchem .07, znacznie więcej niż w SoC.

Przeciwnicy padają praktycznie dopiero po kilku strzałach w łeb(tak samo jak w SoC), perfekcyjnie rzucają granaty, bardzo celnie strzelają - w grze po prostu nie ma AI, same skrypty.

Zakończenie gry jak na grę sprzed 10 lat, postać którą goniłem "zacięła" się poza placem (miejsce niedostępne ale w zasięgu broni) gry więc ledwo co poziom się rozpoczął a już było po wszystkim.

 

Ukraińcy (w sumie ruscy...) odwalili fuszerkę, nie pierwszy raz i raczej nie ostatni - taki naród. Gra ma świetny klimat ale wydając nieukończony produkt GSC okrada ludzi.

 

moja ocena 6/10

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba będzie trzeba założyć "video-wątek" na temat "masy bugów na patch 07" bo doprawdy nie jestem w stanie tego zrozumieć. Ja w tej grze utopiłem z 50 godzin większość grając na patch 04+ i jakieś błędy to były w rotacji jeden na godzinę gry może.

 

HiS jeżeli na 07 uważasz ten tytuł za zabugowany to dobrze, że nie grałeś na czystej wersji 1.0 bo wtedy byś chyba po instalacji oddał grę ;)

 

U mnie też był ten błąd z zacięciem się postaci na ostatnim poziomie tylko, że ja nie miałem go w zasięgu rażenia broni, ale że gra wybacza takie rzeczy to sobie poradziłem na inny sposób...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z takich istotnych błędów...

-zdobywanie bazy bandytów, podchodziłem sam 4 razy, za każdym razem po zdobyciu bazy, bandyci odradzali się, dopiero w którymś momencie skrypt zadziałał i wszyscy stalkerzy z okolicy zaatakowali bazę i przejęli na dobre.

 

-gra wychodziła do pulpitu gdy za często używałem F9, problemu tego nie było gdy wciskałem ESC i "wczytaj ostatni zapis"

 

-przeciwnicy bez problemu trafiają z dalekich odległości, no i te granaty. Czasem też się zawieszają stojąc jak słupy * wszystko to bardzo przypomina mi stary codename outbreak -w tej grze były podobne problemy.

 

-gra ma skopany system trafień, 50% tego co wystrzelimy i "trafimy" jakby przeszywało powietrze.

 

-dialogi, raz głośniej, raz ciszej, albo w ogóle nic nie słychać.

 

CS to zmodyfikowana podstawka z powielonymi błędami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z takich istotnych błędów...

-zdobywanie bazy bandytów, podchodziłem sam 4 razy, za każdym razem po zdobyciu bazy, bandyci odradzali się, dopiero w którymś momencie skrypt zadziałał i wszyscy stalkerzy z okolicy zaatakowali bazę i przejęli na dobre.

i tak dobrze masz bo ja nie mogełem tej bazy nigdy zdobyć dosłownie ;].

Z takich istotnych błędów...

-gra wychodziła do pulpitu gdy za często używałem F9, problemu tego nie było gdy wciskałem ESC i "wczytaj ostatni zapis"

 

-przeciwnicy bez problemu trafiają z dalekich odległości, no i te granaty. Czasem też się zawieszają stojąc jak słupy * wszystko to bardzo przypomina mi stary codename outbreak -w tej grze były podobne problemy.

Mi gra wyszła 2 razy tylko na wiele h gry. A co do przeciwników to fakt. Homing nady bolą ale są mody i na to ;).

-gra ma skopany system trafień, 50% tego co wystrzelimy i "trafimy" jakby przeszywało powietrze.

są na to mody ;]

-dialogi, raz głośniej, raz ciszej, albo w ogóle nic nie słychać.

 

CS to zmodyfikowana podstawka z powielonymi błędami.

Audio fix jest na to http://pliki.pcworld.pl/gry/programy/7762/...dio.Fix.PL.html

 

Bugi są ale imo najgorzej ze devy wykorzystali może z 20% potencjału gry. Niemniej i tak CS to bardzo dobra gra imo. Klimat jest a to jest najważniejsze.

Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będę wdawał się w bezcelową dyskusję bo każdy ma inne zdanie :) ale, że tak zapytam bo pojawia się sugestia, że wykorzystano potencjał gry w 20% - jak będziecie łaskawi to napiszcie w takim razie co w tych 80% miało by się znajdować? Ułatwię zadanie i zrobię, krótką listę rzeczy jakie w CS już są czyli "owe 20%"

 

- solidne poziomy

- dobre udźwiękowienie

- niepowtarzalny klimat

- dobra grafika

- wojna frakcji

- ogromna ilość broni i ich realizm

- szybkie podróże

- pancerze/detektory

- artefakty i anomalia

- nielinowy tytuł

 

to jest 10 elementów jakie przyszy mi do głowy w ciągu minuty tym samym jeżeli jest to 20% to zachęcam w takim razie do zapisania pozostałych 40 myślników :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...