Skocz do zawartości
LCC

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl / Clear Sky / Call of Pripyat / Heart of Chornobyl - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

S.T.A.L.K.E.R. - Heart of Chorobyl

Test wydajności kart graficznych w STALKER 2: Heart of Chornobyl

Recenzja gry STALKER 2: Heart of Chornobyl

 

 

S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl

 

http://img134.imageshack.us/img134/3958/image1in7.jpg

 

 

http://img201.imageshack.us/img201/3571/stalkershadowofchernobycq6.th.jpg http://img90.imageshack.us/img90/3924/stalkershadowofchernobydm7.th.jpg http://img245.imageshack.us/img245/8018/stalkershadowofchernobycm6.th.jpg http://img201.imageshack.us/img201/8288/stalkershadowofchernobyee1.th.jpg http://img296.imageshack.us/img296/7029/stalkershadowofchernobyia2.th.jpg http://img245.imageshack.us/img245/7144/stalkershadowofchernobyyc7.th.jpg http://img237.imageshack.us/img237/6715/stalkershadowofchernobywy7.th.jpg http://img177.imageshack.us/img177/403/stalkershadowofchernobyvy4.th.jpg

 

 

Trójwymiarowa gra akcji z elementami RPG stworzona przez zespół GCS Game World, znany przede wszystkim z Codename: Outbreak i serii Cossacks. W roku 2006, straszliwa katastrofa spowodowała eksplozję sarkofagu stworzonego wokół uszkodzonego reaktora elektrowni atomowej w Chernobylu. Pył radioaktywny został rozniesiony na wielkie tereny i przyniósł śmierć ludziom, zwierzętom i roślinom. Obszar w promieniu trzydziestu kilometrów wokół elektrowni został otoczony przez armię, a specjalna komisja nie potrafiła ustalić przyczyn katastrofy. Radioaktywna Strefa wciąż się poszerzała, a w jej wnętrzu zauważano coraz więcej anomalii naturalnych. Tajemnicza siła dosłownie rozdzierała organizmy żywe na pół lub powodowała nie gojące się rany. Nieliczne ekspedycje do wnętrza Strefy napotykały na zwierzęta-mutanty, które nie wyglądały jak naturalne skutki skażenia. Katastrofa, mutanty, anomalie i skażenie - wszystko razem wyglądało jak dokładnie zaplanowana konspiracja...

 

Długi czas upłynął, zanim pierwsze ekspedycje mogły wejść do Strefy na odległość większą niż kilka kilometrów bez narażania się na pewną śmierć. Pojawili się nieliczni śmiałkowie, zwani stalkerami, którzy wyruszali do Strefy, aby przynosić z niej pozostałe tam artefakty, dziwne rośliny i inne przedmioty. Liczne organizacje chętnie płacą za tego typu znaleziska. Gracz staje się jednym z owych stalkerów przeszukujących Strefę. Rozgrywka stanowi połączenie elementów przygodowych, taktycznych, cRPG oraz rzecz jasna akcji, co oznacza, że S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost nie należy traktować jako zwykłego shootera, w którym bezmyślnie przechodzimy poziom za poziomem. Tu w każdym zadaniu należy uważnie eksplorować dany teren, odnajdywać artefakty, eliminować przeciwników, którzy staną nam na drodze i zagrożą naszemu życiu oraz komunikować się i współdziałać z innymi stalkerami/NPC-tami.

 

Cechy:

 

- Świat gry składający się na obszar Strefy o łącznej powierzchni 20 kilometrów kwadratowych.

- Emocjonujący scenariusz (fabuła nieliniowa) i mroczna atmosfera: zdegradowane środowisko, zagrożenia psychologiczne i fizyczne, anomalie pogodowe, przerażające zjawiska, zmutowane istoty.

- W sumie około 30 rodzajów broni, unikalne rodzaje broni - broń grawitacyjna, psychotropowa, telekineza, telepatia. Możliwość dokonywania modyfikacji broni. Handel bronią, artefaktami i sprzętem.

- Unikalne zdolności stworzeń: inteligencja grupowa, telepatia, telekineza itd.

- Realistyczna AI - zachowanie postaci jest adekwatne do otoczenia i wydarzeń towarzyszących.

- Losowa generacja wydarzeń, zadań do wykonania, artefaktów itd.

- W pełni trójwymiarowa grafika (silnik graficzny własnej produkcji X-Ray), wielkie tereny zewnętrzne i dokładnie dopracowane wnętrza. Dynamiczne zmieniające się warunki i mutacje w Strefie.

- Grę można ukończyć na siedem różnych sposobów - w przypadku każdego oznacza to do 60 -godzin gry, czyli łącznie ponad 400 godzin zabawy!

 

Informacja o grze:

 

Producent: GSC Game World

Wydawca: THQ Inc.

Dystrybutor PL: CD Projekt

Kategoria: gry akcji / FPP

 

Wymagania sprzętowe DX8:

System Operacyjny : Windows 2000/XP/Vista

Procesor: Intel P4 2.8 Ghz lub AMD Athlon XP 2500+

Pamięć: 1 GB RAM

Karta graficzna: GeForce FX5900 lub ATI Radeon 9800

 

Wymagania sprzętowe DX9:

System Operacyjny : Windows 2000/XP/Vista

Procesor: Intel Core 2 Duo lub AMD Athlon 64x2 4800+

Pamięć: 1,5 GB RAM

Karta graficzna: GeForce 7800 lub lepsza, 256MB pamięci i w 100% zgodna z DirectX 9.0c.

 

Data premiery zagranicznej: 22 marca 2007

Data premiery polskiej: kwiecień 2007

Nośnik: 1 DVD

Tryb gry: single / multiplayer

Tryb multiplayer: LAN / Internet

Wymagania wiekowe: 16+

Wersja językowa: polska

 

 

 

Najlepsze strony poświęcone Stalkerowi

 

www.stalker.pl

www.stalker.funday.pl

www.stalker.gry-online.pl

 

 

 

Mapy gry w trybie singleplayer i multiplayer

 

Ogólna mapa gry w trybie SP:

http://img201.imageshack.us/img201/6418/stalkerdddef5.th.jpg

 

Szczegółowe mapy obiektów w trybie MP:

 

Agroprom: http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...st&id=13000

Atp: http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...st&id=13001

Factory "Jantar": http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...st&id=13002

Fog Net: http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...st&id=13003

Lost Village: http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...st&id=13004

Military Base: http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...st&id=13005

Railroad: http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...st&id=13006

Factory "Rostok": http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...st&id=13007

Workshop: http://forum.purepc.pl/index.php?act=Attac...st&id=13008

 

 

 

Multimedia związane z grą

 

Mapy z obiektami z realnego świata:

http://img226.imageshack.us/img226/4815/image2ad2.th.jpg http://img225.imageshack.us/img225/2092/prypiecslawutyczje7.th.jpg http://img220.imageshack.us/img220/1020/image3ku2.th.jpg

 

Oficjalna strona miasta Prypeć (bardzo dużo info o strefie)

www.pripyat.com

 

Mapa regionu Czarnobyla (prawdziwa mapa)

www.pripyat.com//sm/site/photogallery/uploads/313/573_3.jpg

 

Panorama miasta Prypeć, widać też elektrownię i system anten

www.pripyat.com//sm/site/photogallery/uploads/313/2080_3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Info Do ALPHY

Hmm, Milo napisal w zamknietym topicu rzecz nastepujaca :

 

w alphie nie ma:

 

- shaderow (czyli m.in. dynamicznych cieni, charakterystycznej powierzchni wody)

- fizyki (czyli enginu Havoc 2.0)

- efektow DX9

alpha pochodzi z 19 maja 2002, wiec nie dziwne ze tego wszystkiego nie ma.

 

Pewnie dlatego tak super zasowa :D Musze ja zassac i sprawdzic u siebie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No panowie zaciagnalem i powiem... bomba!!! U mnie na tym co w podpisie chodzi wysmienicie. Zmienilem pare rzeczy w pliku user.ltx czy cos takiego i z AA chyba x2 i Aniso w 1024/32 mam od 50(nawet w deszczu) do 150fps(nie liczac dojscia do sciany bo wtedy jest ok 200). Mam tylko nadzieje ,ze fabula i radosc z gry bedzie rownie niesamowita co grafika w tej grze ,a przeciez wiemy ,ze nie wszystkie rzeczy zostaly w niej zaimplementowane. No coz czekam z niecierpliwoscia!!! Aha i moja szczena jeszcze sie gdzies walesa pod biurkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja karta jedynie nie daje rady z 64MB na pokladnie jak wlacze rozdz. 1024x768

Domyslnie bylo 800x600 i chulalo tak jak pisalem. Gdy wlaczylem 1024x768 spadek fps o jakies 70% :/

Ale Ci co maja 128MB nie odczuja za bardzo zwiekszenia rozdz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szooooooooook!! aż strach pomysleć co bedzie jak w wersji finalnej zobaczymy wszystkie bajery. Wiedziałem,że ta giera da nieżle popalić halfowi i doomowi i bardzo dobrze. Nie ma to jak mocna konkurencja. Juz sie nie moge doczekać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak dla mnie nic specjalnego ... ale... jak wszystko bedzie na miejscu (czyt. fizyka, shadery itp) to czapki z glow panowie. Graficzka bardzo ladna juz w tej fazie (znalazlem z 2 texturki beznadziejne tylko), ale bez fizy ciezko ocenic, bo jesli tych wszystkich beczek lezacych i skrzyn, nie mozna bedzie przesunac, rozwalic or sth. to sie zawiode ciezko (HL2 pod tym wzgledem mnie rozbestwil). Mam rowniez nadzieje, ze dorobia ja na tyle, ze nie mozliwe bedzie wychodzenie poza teren gry po murze rozwalonym ;) Ogolnie, czekam na niego (nia ?) z niecierpliwoscia i mam nadzieje, ze skopie tylki HL i Doomowi - oby tylko przez te alphy, bety, source itp. nie podzielila losu Half Life`a (mam na mysli, przesuniecia premiery i tym podobne). To tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Którym plikiem odpalacie gierke ??

Jest tam jakies menu.. bo narazie to grafa u mnie taka sobie, a nie wiem gdzie polepszyć.... Jak odpalam XR_3DA.exe to wchodzi do konsoli, a jak

dosowskimi "bat'ami" to dorazu gra... jak plepszyc grafike (w konsoli znalazlem kilka komend, ale cos nie dzialaja)

Nazazie (z tego co widze) texture lod mam na 1 (4 max)

i texture_show_mips ma na 0, i tez jakos nie mage zmienic....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No panowie - sciagnalem i jestem pod wrazeniem prosze now Was, dawno mi tak nie wymiatala gra - chyba ze 100 fpsow :) a jaka grafa, moze dlatego ze tam nie ma shaderow?? Bynajmniej to nie przeszkadza, tylko powiedzcie mi jaka komenda wylacza sie te napisy z boczku ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki to mam reweleacyjna wiadomosc dla posiadaczy sprzetu mniej doskonalego: S.T.A.L.K.E.R Oblivion Lost (pelna wersja i alpha) ma sie odpalac nawet na TNT, no panowie tylko czekac az to wyjdzie bo zapowiada sie fantastycznie, szkoda tylko ze w tej alphie praktycznie nie ma potworkow i moze dlatego jest tyle fpsow choc zadna alpha nigdy tak dobrze nie chodzila (Nawet HL) a zawsze jest tak ze pelne wersje chodza o niebo lepiej wiec wierze w to co napisali o TNT - pozdrawiam wszystkich ktorzy wlasnie robia test :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

imo to juz jest lepsze niz hl2  :D...  

 

:D :D :D :D :D :D :!: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink: :wink: :wink: :wink: :roll: :D :D 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :) :) :) :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

imo to juz jest lepsze niz hl2 :D...

 

:D :D :D :D :D :D :!: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink: :wink: :wink: :wink: :roll: :D :D 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :) :) :) :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :twisted:

 

Sa gusta i gusciki i znich nie nalezy sie smiac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...