Skocz do zawartości
LCC

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl / Clear Sky / Call of Pripyat / Heart of Chornobyl - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Przed chwila przetestowalem to demko ,

wczesniej ktos porownywal roslinnosc do tej z najnowszego Turoka

ano trzeba miec -4 dioptri albo szklane oko zeby to porownywac .

W Turoku najsmieszniejsze bylo to ze roslinnosc obracala sie wraz z bohaterem

w C.S jest normalnie ,stoi stabilnie umocowana podloza ,a ze wyglada przecietnie

na dzien dzisiejszy nie ma mozliwosc i stworzenia perfekcyjnej trawy tych rozmiarow

mzoe transparentny AA poprawi sprawe ale watpie czy podolaja temu najnowsze GPU .

 

Spadki fps sa tragiczne , przecietnie 32fps w obozie CSKY 17-20 fps

przy probie podejscia do wierzy 8-9 fps istne jaja .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila przetestowalem to demko ,

wczesniej ktos porownywal roslinnosc do tej z najnowszego Turoka

ano trzeba miec -4 dioptri albo szklane oko zeby to porownywac .

W Turoku najsmieszniejsze bylo to ze roslinnosc obracala sie wraz z bohaterem

w C.S jest normalnie ,stoi stabilnie umocowana podloza ,a ze wyglada przecietnie

na dzien dzisiejszy nie ma mozliwosc i stworzenia perfekcyjnej trawy tych rozmiarow

mzoe transparentny AA poprawi sprawe ale watpie czy podolaja temu najnowsze GPU .

Spadki fps sa tragiczne , przecietnie 32fps w obozie CSKY 17-20 fps

przy probie podejscia do wierzy 8-9 fps istne jaja .

Nawet nie ściągam z tego powodu ;]. Mam nadzieje, że to kwestia niezoptymalizowania tego demka i że w fullu tak nie bedzie ;].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fps spada w początkowych godzinach kiedy promienie słoneczne przechodzą przez największą ilość traw; co to jakości ich samych to nie bierzecie pod uwagę PODSTAWOWEJ rzeczy, a mianowicie to jest demo BARDZO wczesne ledwo co zaczęte i nie można od niego wymagać wszystkiego!

 

http://stalker.funday.pl/images/photoalbum...learsky_045.jpg - 31 stycznia 08 i od razu widać, że roślinność bagienna została zmieniona względem tego dema, jest jej więcej (rodzajów) inne tekstury podłoża ... gra cały czas się rozwija.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LPKorn3324

 

Wiadomo ze to wczesne demo ,ale wiadomo rowniez ze cudow nie ma :)

 

Kiedys lata temu mialem wczesne demo stalkera i chodzilo plynnie na GF4MX 440

potem byla kolejna betka i tez chodzila plynnie .

Dzis mamy betke i zacina jak s[ciach!].....n na maksiora .

 

Co oni chcieli uzyskac puszczajac tego crapa w siec ?? chyba ludzi wystraszyc

albo usprawiedliwic kolejne odwlekanie premiery .

 

Na screenie do ktorego zapodales linka :

Nic nie widac bo odleglosc od roslinnosci jest na tyle duza ze nie mozna ocenic zadnej poprawy

i nie ma co liczyc na wspaniala szczegolowa trawe wysokosci 2 m ,poprostu nie ma takiej opcji

ani techniki , beda bitmapy a ze beda powiekszone beda wygladac tak jak wygladaja .

Tak jak pisalem wczesniej moze Transparent AA polepszy jakosc owej trawy na kartach 4 x GPU :)

Edytowane przez Mario2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy na wersje dx10, który to może renderować większą ilość różnorodnych obiektów na scenie.

Tak w ogóle nie ma co przykładać dużej wagi do tego demka, to tak jak z wersjami alpha do Shadow of Chernobyl, nie miały wiele wspólnego ze sobą.

 

Tak btw to mapka nowego terenu

Dołączona grafika

 

Jestem ciekaw czy komuś sie uda zaimplementować to oświetlenie z dema do SoC.

Edytowane przez Miazga82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczesniej ktos porownywal roslinnosc do tej z najnowszego Turoka

ano trzeba miec -4 dioptri albo szklane oko zeby to porownywac .

czytanie ze zrozumieniem to cecha ktora srednio sie popisujesz, powinienes nad nia popracowac ;)

 

pisalem

 

ludzie narzekali na grafe roslinnosci w Turoku , ale na tych screenach te krzaki ktore wygladaja jak z duke nukem 3d , wcale nie prezentuja sie lepiej

porownywalem raczej reakcje ludzi na to co mogli zobaczyc na screenach z obydwu wymienionych gier. Wnikliwego porownania roslinnosci z Turoka wzgledem Clear Sky nie przeprowadzalem. Zdziwilo mnie ze polowa topicu o Turoku to jazda po grafice a taki babol jak nizej nikomu nie przeszkadzal ;)

 

Dołączona grafika

ale takie prawo alpha/beta/gamma wersji :P :P

 

mam nadzieje ze roslinnosc w full wersji , skoro jest tworzona przez duplikacje, bedzie w wiekszej rozdzielczosci bo ta pixeloza nie pasuje do jalowego podloza nawet.

Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdziwilo mnie ze polowa topicu o Turoku to jazda po grafice a taki babol jak nizej nikomu nie przeszkadzal ;)

......

ale takie prawo alpha/beta/gamma wersji :P :P

Hej -no właśnie sam sobie odpowiedziałeś :wink: .Turok to produkt finalny(co dla mnie oznacza -woła się na mnie kasę za wykonaną pracę).A STALKER CS to nawet nie demo(a gdzie są ogniska?Tylko u mnie ich brak?Słyszę ,a nie widzę :rolleyes: ).Jednak dla mnie nawet ta namiastka dema depta klimatem Turoka(grafa żenua poza "brysiami", AI...gdzie, gdzie?Monotonna jak jazda tramwajem).STALKERA mimo błędów(wszystko ma błędy czy wady...) bardzo lubię i żałuję ,że już grałem w niego kilka razy.Pierwszy kontakt z grą naprawdę mnie urzekł klimatem no i pomysłem na fabułę(piło się lugolę zresztą."Jod 23 -dawka większa niż życie" :wink: ).Mam nadzieję ,że nie spaprają dwójki.Oby...Grafika mogłaby z małymi poprawkami zostać dla mnie.Gra ma czym się bronić(w świetle jedynki to piszę) więc nie musi nadganiać efekciarstwem.Ale owszem -jak dowalą "dla oczu" przy dobrej optymalizacji( :razz: ) i nie szczerbiąc fabuły nie będę się gniewał :wink: .W końcu po coś się zarabia i po coś kupuje sprzęt.Sama fabuła jest w książkach, sama grywalność w szachach, a samo piękno dla oczu w galerii.Od gier wymagam komercyjnego wypośrodkowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

--> stalker.funday.pl

 

Dołączona grafika

 

Gdyby zapytać Was o największe wydarzenie w świecie S.T.A.L.K.E.R. jakie miało miejsce w ostatnich dniach to najpewniej każdy powiedziałby: "Jak to co? Demo!" Zasadniczo mielibyście rację bo prawdziwa atrakcja została szybko zbagatelizowana, a demo poniekąd utworzyło osłonę dymną. Tą 'rzeczą', która miała by przyćmić demo jakie wyciekło do internetu to ponad 35 minutowy film przedstawiający cztery poziomy: Bagna, Kordon, Limańsk i Czerwony las. Całość okraszona jest komentarzem Olega Jaworskiego z GSC. Całość nagrana jest kamerą, jakość słaba/średnia ale nie ona jest najważniejsza. Link i info o video usunięto z forum gry na prośbę GSC. Ponoć materiał ten ma pojawić się "później" ... My czekać nie zamierzamy więc linki do filmu znajdziecie pod tekstem. Całość waży przeszło 200 MB i jest w 3 częściach stąd poniżej osoby, które nie chcą bawić się w ściąganie mogą przeczytać kilka ciekawych informacji jakie w nagraniu zaobserwowano.

 

Bagna: O tym jak ogromna jest to mapa przekonać można się choćby z dema, na filmie widać kilka miejsc na niej jak obóz monolitu, wieże obserwacyjną (inną niż w demie) i zniszczoną cerkiew z pobliskim cmentarzem. Widać ją na kilku screenach jakie wcześniej opublikowano. Sama budowla wygląda kapitalnie, wygląda jakby pogrążała się w bagiennych piaskach. Dużo nowej zieleni oraz świetne tekstury, które rzeczywiście wyglądają jakbyśmy poruszali się po wydmach, czy madach rzecznych.

Kordon: Na pierwszy rzut oka niewiele się w nim zmieniło. Pokazana została wioska stalkerów w jakiej zaczynamy przygodę w ShoC, która może poza tym, że jest jeszcze bardziej zarośnięta i rozmieszczono na niej kilka dodatkowych obiektów wygląda prawie tak samo jak w oryginale. Idąc główną drogą w kierunku Wysypiska również nie widać większych zmian względem pierwotnej Zony. Prawdziwa rewolucja czeka nas na obrzeżach gdzie poziom ten już raczej nie przypomina starego Kordonu. Zmieniono ukształtowanie terenu, dodano więcej drzew i innej roślinności, rozlokowano obozy stalkerów.

 

Limańsk: O ile Prypeć był wizytówką Cienia Czarnobyla to Limańskz pewnością będzie tym samym dla Czystego Nieba. Ponad 15 min trwała sekwencja na tym poziomie i muszę uczciwie przyznać, że po tej nieco bardziej wyczerpującej prezentacji Limańsk zapowiada się lepiej niż osławiony Prypeć. Architektura tego miejsca stylizowana jest na lata 50', zabudowa jest z tego powodu niska (bez bloków jak w Prypeci). W oczy rzucają się od razu dwie rzeczy. Pierwsza to naszpikowanie tego levela detalami. Masa uliczek, przy której stoją domy, a przy nich z kolei place zabaw (i nie mam tutaj na myśli jednej huśtawki), skwery z ławkami, płotki otaczające przejścia, powalone drzewa, zniszczone i na pół zatopione w rzece przepływającej przez miasteczko pojazdy. Można długo tak wymieniać wygląda to niesamowicie. Co również zdumiewające to fakt, że GSC starało się zwiększyć liczbę miejsc jakie możemy eksplorować i poruszać się. Można przeskoczyć na sąsiedni parapet i dojść nim do pomieszczenia, w którym znajdziemy drabinę po której wejdziemy na dach.

Druga rzecz to roślinność. Jest wszędzie, zarasta każdy skrawek ziemi. Przez nią wszystko wygląda na jeszcze bardziej opuszczone, nieodwiedzane przez dziesiątki lat. Nawet jezdnia jest cała popękana i pokryta dziurami. W Limańsku czy też na jego obrzeżach (tego dokładnie na filmie nie widać) ulokowano Czarnobyl-2 czyli osłabioną już antenę. W grze zdecydowano się umieścić tylko 3 jej kondygnacje, ponieważ jak Oleg mówi gdy z początku próbowali zaimplementować ją całą w przybliżonych rozmiarach to pokrywała całe miasto (!).

Czerwony las: Większą część poziomu zajmują lasy co nie jest zaskoczeniem. Chwilę pokazano inne miejsca na tym levelu lecz nie da się ich bliżej opisać. Wiadomo za to, że las będzie pełen mutantów i anomalii (niemożliwe prawda?) oraz na swoim terenie mieści jakieś laboratorium.

 

Poza tym Oleg mówił o tym, że większość tekstur została ponownie utworzona ze zdjęć jakie przywieziono z wypraw i zapisana w wyższej rozdzielczości, wspomniano o nowej technologii graficznej 'detail bumps', która umożliwia przyglądanie się detalom z każdej odległości nie tracąc przy tym ostrości. W praktyce wygląda to tak, że możemy niemalże przyłożyć nos do ściany, a jej tekstura nadal będzie wyglądała ostro. Ponadto w jednym z ujęć pokazano kolejny typ czujnika.

 

-----------------------------------------------------------------

 

[część 1] http://www.mediafire.com/?er42zmujggv

[część 2] http://www.mediafire.com/?hmeg19ddv9m

[część 3] http://www.mediafire.com/?02kxsxyhnyo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila przetestowalem to demko ,

wczesniej ktos porownywal roslinnosc do tej z najnowszego Turoka

ano trzeba miec -4 dioptri albo szklane oko zeby to porownywac .

W Turoku najsmieszniejsze bylo to ze roslinnosc obracala sie wraz z bohaterem

w C.S jest normalnie ,stoi stabilnie umocowana podloza ,a ze wyglada przecietnie

na dzien dzisiejszy nie ma mozliwosc i stworzenia perfekcyjnej trawy tych rozmiarow

mzoe transparentny AA poprawi sprawe ale watpie czy podolaja temu najnowsze GPU .

 

Spadki fps sa tragiczne , przecietnie 32fps w obozie CSKY 17-20 fps

przy probie podejscia do wierzy 8-9 fps istne jaja .

Dziwne bo u mnie na maximum w 1280 chodzi płynniutko pod Vistą .... spadków brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo u mnie na maximum w 1280 chodzi płynniutko pod Vistą .... spadków brak

 

Dziwne to jest to ze u jednych spadki sa a u innych nie

Pozniej sprawdze jak chodzi pod Vista x64

 

Update

 

Potwierdzam to co pisal : konio68

Pod Vista 64 Home Premium chodzi plynnie 35 do 70 fps 1280x960

zadnych freezow w ciagu 15 minut nie stwierdzilem ,

tyle ze po zaladowaniu sejva wychodzi do pulpitu :/

 

Widac nowy Stalker Microsoft Vista Friendly

 

no to czekamy na kolejna demko ;)

Edytowane przez Mario2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że zroblili tylko 3 sekcje anteny z 10. Robiło by to znacznie lepsze wrażenie. Jak sami mówią zrobili najpierw "pełną" ale "zakrywała całe miasto". Przypuszczam, że chodzi im o dysproporcję rozmiarów anteny i miasteczka. No ale czy nie o to właśnie chodziło.

No i licze na jakies lepsze A-life. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówisz, że dobrze to by wyglądało jakby na całej długości levela była wielka antena? A przejdzie na drugą stronę to jak? Przejsciem podziemnym? ;p gdybyśmy mieli to tak rozpatrywać to każdy p;oziom musiałby być 10x większy żeby wszystko zrobić w normalnych rozmiarach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod Vista 64 Home Premium chodzi plynnie 35 do 70 fps 1280x960

zadnych freezow w ciagu 15 minut nie stwierdzilem ,

tyle ze po zaladowaniu sejva wychodzi do pulpitu :/

No jednak 15 minut to mało -jak pograłem około godzinki to raz mi zamuliło.Z tymi save'ami to i u mnie.Wiadomo -wczesne to jest.Dzika jak "obszukiwałem" to też -pulpit....Ale do gry aż się palę...no po prostu zawodzi mnie, jak nieczęsto się zdarza, cierpliwość :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówisz, że dobrze to by wyglądało jakby na całej długości levela była wielka antena? A przejdzie na drugą stronę to jak? Przejsciem podziemnym? ;p gdybyśmy mieli to tak rozpatrywać to każdy p;oziom musiałby być 10x większy żeby wszystko zrobić w normalnych rozmiarach ;)

przciez w rzeczywistosci antena to nie plot. nie trzeba jej obchodzic. wystarczy przejsc pod nią :) nie widzialem filma, wiec moze w grze zrobili z tego ogrodzenie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

Kupiłem sobie Platynową Kolekcję i zamierzam się ostro za niego w końcu brać. Jakie patche wgrać? czy te najnowsze pomagają czy psują coś w rozgrywce Singelplayer?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówisz, że dobrze to by wyglądało jakby na całej długości levela była wielka antena? A przejdzie na drugą stronę to jak? Przejsciem podziemnym? ;p gdybyśmy mieli to tak rozpatrywać to każdy p;oziom musiałby być 10x większy żeby wszystko zrobić w normalnych rozmiarach ;)

 

No wlasnie ,widac ograniczenia silnika i wielkosci mapy :/

Przeciez jesli chodzi o sam model/obiekt 3D Anteny to az tak skomplikowane toto chyba nie jest

mogli by spokojnie zrobic go w odpowiedniej skali

tylko ....... ?

 

Tak sie czasami zastanawiam , ile przyjdzie nam czekac az gra FPP typu Stalker

bedzie sie rozgrywala na obszarze wielkosci powiedzmy Warszawy ?

tak +/- 15x15km ( 20x20 km )

gdzie wszystkie zabudowania beda mialy odpowiednia skale

 

Obawiam sie ze w tym kulawym tempie jakie serwuja nam Programisci to moge nie doczekac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie ,widac ograniczenia silnika i wielkosci mapy :/

Przeciez jesli chodzi o sam model/obiekt 3D Anteny to az tak skomplikowane toto chyba nie jest

mogli by spokojnie zrobic go w odpowiedniej skali

tylko ....... ?

 

Tak sie czasami zastanawiam , ile przyjdzie nam czekac az gra FPP typu Stalker

bedzie sie rozgrywala na obszarze wielkosci powiedzmy Warszawy ?

tak +/- 15x15km ( 20x20 km )

gdzie wszystkie zabudowania beda mialy odpowiednia skale

 

Obawiam sie ze w tym kulawym tempie jakie serwuja nam Programisci to moge nie doczekac ;)

może nie do końca się zrozumieliśmy. Wg mnie chłopaki mogli troszkę większą zrobić tą antenę (x2?) ale oczywiście nie w naturalnej skali. Popatrzcie sobie na zdjęcia to jest OGROMNE! Poza tym mamy w tym wypadku połączenie miasteczka z lat 50tych + owa antena - wyglądało by to co najmniej dziwnie jakby antena była na całej długości poziomu przechodząc przez te budynki ...

 

Co do drugiej części twojej wypowiedzi mario - wątpie by takie powstały. Po pierwsze jest to niewyobrażalna robota i nie chodzi tutaj o ograniczenia sprzętowe bo w końcu każdy budynek, ulica, skwer powinien wyglądać nieco inaczej no chyba, że byłby jeden model bloku itp :lol2:, a zostawiając proces tworzenia to należy sie zapytać KTO by CHCIAŁ w to grać? Wiało by nudą aż nadto.

 

Tak na marginesie to kilka lat temu wyszła taka bierka Boiling Point - chyba najwiekszy obszar w grach na PC tylko co z tego? Pomijając 100000000 bugów to wszystko wyglądało tak samo, NUDA!

Podobnie zresztą było jak dla mnie w Just Cause obsar ogromny ale każda wyspa wyglądała tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KTO by CHCIAŁ w to grać? Wiało by nudą aż nadto.

Heh - no ja własnie liczyłem na takiego FPS'a w konwencji Morrowinda - z resztą to wynikało z zapowiedzi - no i oczywiście srogo sie zawiodłem :c

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...