Skocz do zawartości
LCC

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl / Clear Sky / Call of Pripyat / Heart of Chornobyl - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

- solidne poziomy

- dobre udźwiękowienie

- niepowtarzalny klimat

- dobra grafika

- wojna frakcji

- ogromna ilość broni i ich realizm

- szybkie podróże

- pancerze/detektory

- artefakty i anomalia

- nielinowy tytuł

1. Pierwsze dwa owszem, dwa ostatnie na siłę, ale ogólnie nic ponad to co było w SoC

2. Dźwięk broni fatalny, gdyby nie mod który sobie wgrałem. Dialogi raz ciche raz w ogóle ich nie słychać (tu też gdyby nie mod od pasjonatów...)

3. klimat SoC dalej jest bo jak już pisałem CS to mod SoC

4. Grafika to fakt klimatyczna i dobra.

5. Wojnę frakcji miałem zaledwie w 2 momentach, Powinność z Wolnością na jednym z przejść, Stalkerów z bandytami gdy w końcu skrypt zadziałał, ogólnie na mapie nic się nie działo. Dalej to już tylko wydarzenia narzucone z góry wg fabuły.

6. Praktycznie to samo co w SoC

7. Musieli wprowadzić ten element bo inaczej można by w pewnych momentach dostać zajoba. Więc + dla zmiany.

8 i 9 przecież to nic nowego...

10. Czy gra jest nieliniowa to można się z tym kłócić, bo przecież póki nie wykonasz wyznaczonych głównych wątków gra dalej nie ruszy i nie dostaniesz się na kolejne tereny.

 

CS jest jaki jest przez niedbałość producenta, bo jak można usprawiedliwić powielanie błędów z SoC a dopiero po wydaniu gry brać się za ich poprawianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od kiedy nieliniowość definiuje się ilością zakończeń? To jakby do DooMa 3 przy ostatniej minucie dać wybór "zabij go | uratuj | zakop" i później różny filmik to co nagle mamy nieliniowy tytuł :lol2:

 

HiS- nie chodziło mi o weryfikacje listy tylko zakładając, że te 1- pkt to 20% potencjału gry to pytam się w takim razie na co skłąda się pozostałe 80%?

Edytowane przez LPKorn3324

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będę wdawał się w bezcelową dyskusję bo każdy ma inne zdanie :) ale, że tak zapytam bo pojawia się sugestia, że wykorzystano potencjał gry w 20% - jak będziecie łaskawi to napiszcie w takim razie co w tych 80% miało by się znajdować? Ułatwię zadanie i zrobię, krótką listę rzeczy jakie w CS już są czyli "owe 20%"

 

- solidne poziomy

- dobre udźwiękowienie

- niepowtarzalny klimat

- dobra grafika

- wojna frakcji

- ogromna ilość broni i ich realizm

- szybkie podróże

- pancerze/detektory

- artefakty i anomalia

- nielinowy tytuł

 

to jest 10 elementów jakie przyszy mi do głowy w ciągu minuty tym samym jeżeli jest to 20% to zachęcam w takim razie do zapisania pozostałych 40 myślników :)

Nie chcesz chyba przekonywać, że gra wykorzystuje potencjał w 100% :wink: ?

 

Poza tym nie chodzi o wyodrębnianie coraz to nowych elementów, ale raczej sposób ich realizacji (w zakresie ogólnych postulatów min. dopracowania, orygianalności, pomysłowości etc.). W takim ujęciu SC nie pada za daleko od jabłoni. Dalej jest to w istocie ta sama gra...do tego - masa błędów...a innowacje są czysto kosmetyczne...co za tym CS nie wypada na tym tle jak pełnowartościowa kontynuacja...co widać, słychać i czuć :wink:

 

Obie gry są bardzo fajne...rzy czym SoC to krok milowy, a CS to już tylko mały kroczek (taki na 20% :wink: pi razy drzwi).

Ważne, że obie części mają chwilami świetny klimat i sporą swobodę...o wadach nieraz już pisałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakby do DooMa 3 przy ostatniej minucie dać wybór "zabij go | uratuj | zakop" i później różny filmik to co nagle mamy nieliniowy tytuł :lol2:

Dla Ciebie nieliniowość to możliwość pobiegania po bagienkach itd?

Główny wątek jest do bólu liniowy, nie mamy wpływu jak potoczy się historia. Nie ma nawet opcji "zabij go | uratuj | zakop"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się nie tylko po bagienkach ale i po pozostałych poziomach gwoli ścisłości (poza limańskiem) gdzie możesz powiedzieć sobie "a pójdę tą drogą", "przystapię do tej frakcji", "zrobię to zadanie poboczne", poza tym myślisz się mamy opcję "zabij | uratuj | może nie zakop ;) " jak nie wiesz gdzie to już nie moja wina.

 

Jake79 - a czy gdzieś napisałem ze projekt jest wykonany w 100% ? ;)

Edytowane przez LPKorn3324

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się nie tylko po bagienkach ale i po pozostałych poziomach gwoli ścisłości (poza limańskiem) gdzie możesz powiedzieć sobie "a pójdę tą drogą", "przystapię do tej frakcji", "zrobię to zadanie poboczne",

To o czym piszesz, to otwarty świat. Ja natomiast mówię o liniowości głównego wątku...

 

poza tym myślisz się mamy opcję "zabij | uratuj | może nie zakop ;) " jak nie wiesz gdzie to już nie moja wina.

hmmm? Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nie chodzi o wyodrębnianie coraz to nowych elementów, ale raczej sposób ich realizacji (w zakresie ogólnych postulatów min. dopracowania, orygianalności, pomysłowości etc.). W takim ujęciu SC nie pada za daleko od jabłoni. Dalej jest to w istocie ta sama gra...do tego - masa błędów...a innowacje są czysto kosmetyczne...co za tym CS nie wypada na tym tle jak pełnowartościowa kontynuacja...co widać, słychać i czuć :wink:

 

Obie gry są bardzo fajne...rzy czym SoC to krok milowy, a CS to już tylko mały kroczek (taki na 20% :wink: pi razy drzwi).

Ważne, że obie części mają chwilami świetny klimat i sporą swobodę...o wadach nieraz już pisałem...

Oczywiście, że to jest nadal ta sama gra, bo i główna część tytułu jest ta sama. Gdyby zrobili coś zupełnie innego były by żale do twórców jak w przypadku F3. Jeżeli szukasz całkiem innej gry - szukaj innego tytułu.

 

 

To o czym piszesz, to otwarty świat. Ja natomiast mówię o liniowości głównego wątku...

IMHO liniowość gry jest raczej rozumiana przez możliwość wykonywania zadań pobocznych w dowolnym momencie wykonywania głównego wątku czy możliwość dojścia do celu za pomocą wielu dróg, a nie tylko jednej wymuszonej przez autorów gry (CoD).

Poza tym Stalker to nie tylko główny wątek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi ci o zaplecze baru to nic tam ciekawego nie ma ,żeby się tam dostać musisz zabić kolesia który blokuje wejście , nie pamietam już ale chyba dało się to zrobić granatem z zewnątrz.

Edytowane przez Astro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś mam wrażenie że co materiał na sensację to niby przebój a gra sie bo nic innego nie ma

 

Zainstalowałem dzisiaj stalkera i.. zwisy co kilka minut, pierwszy autosave,, nikt nie wie kiedy,, zanim doszedłem do pierwszej anomalii już miałem kilka bugów. No dobra. Pacze. Działa.

Polatałem po bagnie, doszedłem do kordonu i oto krótki opis wrażeń. Poziom ten drugi trudniejszy - "stalker" ? W przeciwnika można spudłować z szotguna z pół metra mając na muszce jego głowę, zajmującą sporą część ekranu. Duży nabój do strzelb to jakaś porażka bo przy tej celności nie ma sensu jego używania. Walę z 10-12 metrów przymierzając! z w pełni zmodowanej dłuższej strzelby do gościa 10 razy i nic mu nie jest.

Dobrze radzi sobie za to ai. Hedszot krótkim szotgunem z 20-30m niecałą sekundę po tym jak się wychyliłem,, no problem,, czasem na sejwie akcja powtarzalna kilkukrotnie. Zanim wcisnąłem spację widzę 2 granaty lądujące pod moimi nogami,, jakieś 10cm od.

kordon brama. wrzucenie granatu z dołu do pociągu na górze do skrzyni w której się schowałem - no problem. 2 na raz.

inne bugi upolowane to latające ogniska, dziwne fps droopy (np pokój szefa bazy clearsky) i inne nieprzemyślane detale,, dziwne wartości przedmiotów przy odprzedaży - szotgun nowy kosztuje 200, sprzedaje się go za 15 ? ;)

 

Ogólnie imo kaszana jest niestety,, biedna ta gra chociaż ma potencjał i mimo kiepskiego klimatu bagna wydaje mi się że dalej będzie lepiej.

 

Kto mi podpowie jaki mod poprawi stalkera ? w pierwszej części miałem jakiegoś moda poprawiającego celność, zmieniającego wartość przedmiotów i sprawiającego że seria z kłacha z 1 metra czasem kogoś zabiła ;P coś takiego mi potrzeba..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdzę,,

imo w standardzie i po najnowszym paczu gry nie da się przejść.. celność z jaką strzelają przeciwnicy jest nieosiągalna dla gracza,, z full zmodowanego kałacha nie ma szans vs. zwykły kałach ai pod tym względem.

 

czy ta gra ma może jakiegoś znanego buga który wali mi z plecaka itemki ? po loadzie zgiął mi już pistolet z pełnymi modami, strzelba również zmodowana.. pewnie coś jeszcze czego nie widziałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie najbardziej wkoorwiająca gra roku, malina i zawood w jednym. A byłem tak zatwardziałym fanem pierwszej części. Grafika robi wrażenie ale po SoC niewypał pierwsza klasa, szczególnie biorąc pod uwagę gameplay.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdzę,,

imo w standardzie i po najnowszym paczu gry nie da się przejść.. celność z jaką strzelają przeciwnicy jest nieosiągalna dla gracza,, z full zmodowanego kałacha nie ma szans vs. zwykły kałach ai pod tym względem.

 

czy ta gra ma może jakiegoś znanego buga który wali mi z plecaka itemki ? po loadzie zgiął mi już pistolet z pełnymi modami, strzelba również zmodowana.. pewnie coś jeszcze czego nie widziałem

najwidoczniej to nie gra na twoje umiejętności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra jest skopana więc przy pierwszym podejściu trzeba nauczyć się na nowo grać, nie wystarczy z 3m po prostu trafić w łeb, musisz trafić w odpowiednie miejsce tej łepetyny ^^

Przez to stalker to cholernie irytująca gra pomimo wciągającej fabuły.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najwidoczniej to nie gra na twoje umiejętności.

Dobrze, że tobie jednemu umiejętności starczy :lol2: Jak widać jesteś w wyraźnej mniejszości.

I do tej pory nie wyjaśniłeś mi, o co Ci chodziło w tym zdaniu:

poza tym myślisz się mamy opcję "zabij | uratuj | może nie zakop :> " jak nie wiesz gdzie to już nie moja wina.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

@Grobel większość graczy gra w WiiFit więc jesteśmy idiotami, że w to nie gramy bo jesteśmy w mniejszości? Wybacz ale żałosne jest tłumaczenie swojej opinii "bo większość też tak twierdzi". Fakt granaty są przesadzone ale ta gra po prostu nie należy do łatwych i przyjemnych jak większość dzisiejszych strzelanek.

 

Próbowaliście grać na Novice? Ten poziom jest w sam raz dla mniej wymagających graczy.

Edytowane przez chronicsmoke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale żałosne jest tłumaczenie swojej opinii "bo większość też tak twierdzi".

Masz rację, podsumowanie wszystkich narzekań na poziom trudności jest żałosne.

 

A najbardziej intryguje mnie fakt, że o nieprzesadzonym poziomie trudności wypowiadają się osoby, które władowały do gry ileśtam modów ułatwiających rozgrywkę. Wtedy rzeczywiście, poziom trudności mógłby być gites :D

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grobel - cóż na PC gram od bo ja wiem 12 lat? Widocznie dzisiejsi gracze jak muszą trochę się wysilić to nagle piszą "eee skopana ta gra bo trudna eee co za shit nie odleciała mu głowa jak strzeliłem w tego kolesia z ak z odległości pół kilometra... " Gwoli ścisłości śledzę wątek od początku i nie zauważyłem żeby ludzi, którzy w tą grę POTRAFIĄ grać byli w mniejszości, ba wydaje mi się, że jest dokładnie na odwrót.

 

Co do "wyjaśnienia" - nie pamiętam już dokładnie o co ci chodziło ale bodajże o dziwne pojmowanie "nieliniowości", w ramach riposty zapodałeś mi, że nie ma w tej grze nawet opcji "zabij | uratuj | ... " otóż jesteś w błędzie bo takowa się znajduje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grobel - cóż na PC gram od bo ja wiem 12 lat?

Chcesz się licytować? Ja gram dłużej. A wśród osób narzekających na ten tytuł są starsi gracze (vide qqrydza). I co to ma niby udowodnić?

 

Co do "wyjaśnienia" - nie pamiętam już dokładnie o co ci chodziło ale bodajże o dziwne pojmowanie "nieliniowości", w ramach riposty zapodałeś mi, że nie ma w tej grze nawet opcji "zabij | uratuj | ... " otóż jesteś w błędzie bo takowa się znajduje.

Poproszę o informację w spoilerze.

 

Grobel to wgraj sobie mody na ułatwienie rozgrywki o ile takie są.

yhm

Mod zwiększający maksymalne obciążenie w plecaku - nie ułatwia rozgrywki

Mod zwiększający celność broni - nie ułatwia rozgrywki

Mod zmniejszający ceny - nie ułatwia rozgrywki

Rzeczywiście, takich modów nie ma wcale :lol2:

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze watek odzyl :D czytajac wasze wypowiedzi nachodzi mnie ochota na zabawe z CN po raz kolejny. Od czasu, jak skonczylem uplynely 2 "pucze". No,zobaczymy jak jest obecnie :D

 

Pozdrawiam wszystkich milosnikow Stalkera i tych co jecza dla samego jeczenia.

Edytowane przez Burdoror

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

Grobel ale w mojej wypowiedzi nie było ironii ja takich modów do Stalkerów nie wgrywałem jedynie Oblivion Lost ale on rozgrywki nie ułatwiał. Na novice i z tymi modami co podałeś gra chyba aż taka trudna nie jest?

 

@LPkorn ale wiek czy staż tu nie ma nic do rzeczy. Trudne gry od zawsze nie cieszył się popularnością patrz na racing simy czy ArmA na przykład ale fakt stwierdzanie, że gra jest do du** bo się nie potrafi przejść czegoś to lekka przesada.

Edytowane przez chronicsmoke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

narzekanie na tytuł to jedno, narzekanie na "zbyt wysoki" poziom trudności to drugie

 

» Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "spoiler"
Dawno grałem wiec nie pamietam jak postać się nazywała: w czerwonym lesie obok mostu nieopodal wejścia do lasu jest jeden z żołnierzy, który poddaje się: mówi, że może nas zaprowadzić w miejsce do którego zmierzamy, mamy do wyboru albo kolesia zabić albo iść za nim podobna zresztą sytuacja jest na samym początku limańska gdzie możemy puścić wolno bandyte gdy ten w zamian wyjawi nam miejsce zasadzki bądź też zabić go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grobel ale w mojej wypowiedzi nie było ironii ja takich modów do Stalkerów nie wgrywałem jedynie Oblivion Lost ale on rozgrywki nie ułatwiał. Na novice i z tymi modami co podałeś gra chyba aż taka trudna nie jest?

 

@LPkorn ale wiek czy staż tu nie ma nic do rzeczy. Trudne gry od zawsze nie cieszył się popularnością patrz na racing simy czy ArmA na przykład ale fakt stwierdzanie, że gra jest do du** bo się nie potrafi przejść czegoś to lekka przesada.

Tylko sa gry trudne i gry, w ktorych AI ewidentnie waluje. O ile w pierwszych poziom trudnosci moze mobilizowac (bo wiadomo, ze jak sie podszlifuje skilla to sie uda), to w drugich czesto powoduje frustracje, bo co nam po skillu, jak AI gra na cheatach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

» Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "spoiler"
Dawno grałem wiec nie pamietam jak postać się nazywała: w czerwonym lesie obok mostu nieopodal wejścia do lasu jest jeden z żołnierzy, który poddaje się: mówi, że może nas zaprowadzić w miejsce do którego zmierzamy, mamy do wyboru albo kolesia zabić albo iść za nim podobna zresztą sytuacja jest na samym początku limańska gdzie możemy puścić wolno bandyte gdy ten w zamian wyjawi nam miejsce zasadzki bądź też zabić go.
Te obydwie sytuacje nie mają większego wpływu na rozgrywkę,
» Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "sp"
w pierwszym przypadku kolo stanął wryty (uroki AI w tej grze) więc sam polazłem w las gdzie chwile później znalazłem inna grupę która mnie poprowadziła dalej... w drugim przypadku wysłuchałem i zabiłem ^^ ale w sumie z tą "zasadzką" czy nie, nic konkretnego w fabule gry by się nie zmieniło.
Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

Tylko sa gry trudne i gry, w ktorych AI ewidentnie waluje. O ile w pierwszych poziom trudnosci moze mobilizowac (bo wiadomo, ze jak sie podszlifuje skilla to sie uda), to w drugich czesto powoduje frustracje, bo co nam po skillu, jak AI gra na cheatach?

W każdym FPSie AI polega głównie na aimbocie :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...