Skocz do zawartości
LCC

S.t.a.l.k.e.r. - Shadow Of Chernobyl

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gladiac

info z gram.pl

S.T.A.L.K.E.R. - co zmieniono i dlaczego

Sobota, 10 czerwca 2006, godzina 14:32, autor: Domek

 

Oleg Jaworski z tworzącego grę S.T.A.L.K.E.R. ukraińskiego zespołu GSC Game World wypowiedział się ostatnio w jej sprawie. Na oficjalnym forum developera postanowił rozwiać wątpliwości, jakie pojawiły się ostatnio w związku z tą oczekiwaną produkcją.

 

Jakiś czas temu sieć obiegła informacja o rezygnacji twórców gry S.T.A.L.K.E.R. z większości ambitnych założeń, jakie miały wyróżniać ją z tłumu FPS-ów. Według tych plotek, ukraińska produkcja miałaby zostać przemieniona w opartą na skryptach strzelankę, umiejscowioną głównie w zamkniętych przestrzeniach. Powodom tych zmian miałaby być głównie irytacja wydawcy, firmy THQ, czekającej na zakończenie prac nad grą już zdecydowanie zbyt długo. Doniesieniom tym jednak całkowicie zaprzeczył jeden z twórców tego tytułu, wyjaśniając jednocześnie faktyczne powody rezygnacji z niektórych jego elementów.

 

Jedną z głównych cech, mających zapewnić grze S.T.A.L.K.E.R. sukces, miał być zawsze żyjący własnym życiem świat, w którym wiele wydarzeń mogłoby zajść bez najmniejszego udziału gracza (wspominano nawet o tym, że gra mogłaby... sama się ukończyć). Fabuła miała w takim układzie pełnić rolę raczej drugorzędną - twórcy początkowo nie planowali żadnej złożonej historii, prowadzącej grającego "za rękę" przez świat gry. W końcu jednak doszli do wniosku, że takie podejście może być niezłe, ale jedynie w teorii. Postanowili więc nieco je zmodyfikować, jednak nie rezygnując całkowicie z pierwotnych założeń.

 

"Nie chodzi nam o stworzenie rozgrywki mało intuicyjnej i "niewygodnej" dla gracza przyzwyczajonego do bycia prowadzonym za rękę. Dlatego zdecydowaliśmy się nieco przesunąć akcenty, koncentrując się jednak na fabule, umiejscowionej, tak jak dotychczas, w środku owego żyjącego własnym życiem świata" - stwierdził Jaworski. Przy okazji potwierdził też, że z gry usunięto możliwość spania w dowolnym momencie (pozostały jedynie sekwencje snu związane z fabułą), w spokoju jednak zostawiono konieczność zdobywania pożywienia.

 

Oleg poświęcił też kilka słów powodom, dla których gra powstaje już tak długo. Przyznał całkowicie szczerze, że zespół GSC Game World popełnił w trakcie jej produkcji wiele błędów. Pozwolił też sobie na żarcik - "Po zakończeniu prac nad tym projektem, moglibyśmy wydać książkę pt. Sposoby, w jakie nie chcesz tworzyć gier". Twórcom, szczególnie na początku, zwyczajnie brakowało doświadczenia do pracy nad tak ambitną produkcją. Są oni jednak przekonani, że ostateczny efekt ich zmagań wynagrodzi wszystkim długie oczekiwanie.

 

"Dziękujemy wszystkim, szczerze wspierającym nasz projekt. Kochamy STALKER-a. To nasze dziecko. Problematyczne dziecko. Wkrótce je spotkacie" - zakończył swoją wypowiedź Jaworski. A my kontynuujemy pełne mniej lub bardziej uzasadnionej nadziei oczekiwanie...

tak naprawde to ja juz skreslilem ta pozycje z mojej listy,za duz czekania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez jestem konkretnie wku..ny tym faktem, wszystko sie sypie w stalkerze, jak tak dalej pojdzie w przyszlym roku w ogole nie poznamy stalkera, a z tym co widzieliscmy na "pierwszych" trailerach bedzie go laczyla tylko nazwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak kiedyś pisałem, jeżeli ktoś skreśla grę dlatego, że uproszczono w niej model spania czy też jakieś pseudo kreowanie postaci o którym nigdy nie było na dobrą sprawą mowy to może i lepiej bo tak naprawdę to o grze nie ma totalnie pojęcia.

a grafike mozecei looknac w moim poprzednim poście :) całkiem, całkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LPKorn3324 twierdzisz ze o stalkerze nie mam totalnie pojecia? nie chce sie tu nie potrzebnie ekscytowac ale stalkerem interesuje sie odkad pojawily sie jakiekolwiek informacje na temat tej gry w necie czy tez w prasie, przeczytalem wiekszosc tekstow, wywiadow na temat stalkera, obejrzalem chyba wszystkie dostepne trailery/prezentacje stalkera, wiec chyba mam pojecie na temat tego co pisze i o czym pisze. i smialo moge stwierdzic ze to co czytalem do tej pory (nie liczac paru ostatnich miesiecy) ma sie troche nijak do tego co pokazali w ostatnim trailerze. i nie chodzi mi tu o zaden uproszczony model spania jak to okresliles.......

---------------

co do grafiki, leje na grafike w stalkerze, i tak prezentuje wysoki poziom. z grafika w grach jest jak z ladnymi dziewczynami/kobietami. na pierwszy rzut oka potrafi zainteresowac, przyciagnac uwage, jedna nierzadko po blizszym zapoznaniu wychodzi na jaw ze trafilismy na zwyklego pustaka. widzicie analogie do nowych gier? bo ja widze dokladnie i wyraznie. (chodzi o grafike i pozostala zawartosc gry typu klimat, fabula itp). wiec jak opruja stalkera z tych smaczkow ktorymi caly czas podsycali zainteresowanie ze strony fanow gry i zostawia tylko grafe i ladna gre swiatel i cieni to wyjdzie z tego KUPA. gra na pare godzin. LPKorn3324 dlaczego nic nie wspomniales o innych "wspomagaczach" lub tez utrudniaczach o ktorych ostatnio sie dowiedzielismy. co z obiecywana swoboda w grze? ograniczone korzystanie z pojazdow do wyznaczonych do tego celu stref, WTF ?! nie to nam obiecywali ostatnio. teraz beda masowe ciecia w grze i do przyszlego roku z pieknego i cudownego stalkera (to nie ironia) zostanie tylko KUPA. zwykly "szoter" dla dzieciakow. mimo wszystko nie trace nadzieii i jestem calym sercem z ekipa tworzaca stalkera ;)

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lol spylon, nie ma to jak konstruktywna krytyka ;)

ja podchodzę do stalkera sceptycznie, bez emocji ze stoickim spokojem

nie przejmuje się już coraz to nowszymi plotkami ani informacjami o upraszczaniu gry, bo po co się denerwować

wyjdzie - zobaczymy co tam zmajstrowali Ci ukraińcy, a wypowiedź Olega była moim zdaniem szczera i tak jakby przeprasza nas za to wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ Spylon

 

Brawo, równie intelektualnych postów, wiele wnoszących do dyskusji to tu ze świecą szukać :mur:

 

Ludzie, nikt z Was w to nie grał, a rzucacie takimi hasłami, że aż żal doope ściska. Nie chodzi o to, że ja grałem, ale nie oceniam nic po pozorach. Jeśli myślicie, że stworzenie tak rozbudowanej gry jak STALKER to bułka z masłem, to proszę bardzo, napiszcie ją! Jak nie masz nic do powiedzenia, to milcz, a nie podbudowój swego marnego ego tanimi hasłami w stylu "wypchajcie się". Nikt nikomu nie każe w nic grać, to Twój wybór, w co grasz, chyba oczywiste.

 

Dla mnie gra miażdży klimatem i czy bohater będzie spał, czy nie, mało mnie obchodzi. A jeśli wam się to nie podoba, grajcie w Simsy. To chyba na Waszym poziomie intelektualnym.

Edytowane przez Cypher

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

@ Spylon

 

Brawo, równie intelektualnych postów, wiele wnoszących do dyskusji to tu ze świecą szukać :mur:

 

Ludzie, nikt z Was w to nie grał, a rzucacie takimi hasłami, że aż żal doope ściska. Nie chodzi o to, że ja grałem, ale nie oceniam nic po pozorach. Jeśli myślicie, że stworzenie tak rozbudowanej gry jak STALKER to bułka z masłem, to proszę bardzo, napiszcie ją! Jak nie masz nic do powiedzenia, to milcz, a nie podbudowój swego marnego ego tanimi hasłami w stylu "wypchajcie się". Nikt nikomu nie każe w nic grać, to Twój wybór, w co grasz, chyba oczywiste.

 

Dla mnie gra miażdży klimatem i czy bohater będzie spał, czy nie, mało mnie obchodzi. A jeśli wam się to nie podoba, grajcie w Simsy. To chyba na Waszym poziomie intelektualnym.

Znalazł się obronća. JAK SIĘ CZEGOŚ NIE POTRAFI TO SIĘ NIE MÓWI, ŻE SIĘ TO ZROBI I WCISKA KITY A JAK JUŻ NIE WYJDZIE ( w sensie nieuda) TO SIĘDO TEGO PRZYZNAJE!

 

I skąd ten atak na graczy w simsy :lol: ? A człowieku moge coś zacytować? "...ale nie oceniam nic po pozorach" a zaraz słysze "Dla mnie gra miażdży klimatem..." Sam chyba sobie przeczysz.

Edytowane przez JestemNoobem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze Cypher wierzy, że gre usadowiona w takim środowisku i z taka historią, nie może być tytułem w stylu ostra jatka bez trzymanki z muzą al'a z lunaparku w tle - przecież to by była profanacja. O zgrozo, przecież twórcy stalkera muszą mieć troche oleju w głowie. Jeśli niestety stanie sie inaczej to podpisze sie rękami i nogami, żeby usunąc jakikowiek ślad po stalkerze z forum :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ, ależ :wink: Słowo wyjaśnienia: jestem fanatykiem klimatów a'la STALKER i chodzi głównie o literaturę, więc zrozumcie, że jestem trochę podjarany :wink: Nigdzie sobie nie przeczę, klimat to klimat, tego nie zmienią (no chyba :blink: ). Wczoraj pisałem trochę pod wpływem, dziś już bym był ostrożniejszy. Niemniej, jeśli sprawdzi się chociaż 50% tego, co Oleg zapowiada, będę bardziej niż szczęśliwy. ALE... jeśli gra będzie ktrótka, nabugowana (vide Boiling Point), bezmyślna, liniowa, bardzo źle zoptymalizowana, czyli generalnie zbyt uproszczona, to dołączam się do alcena. Do premiery zostało na tyle dużo czasu, że zdążą jeszcze z dziesięć razy wydać jakieś oświadczenie prasowe, aż strach myśleć jakie <_<

 

Aha, graczy Simsów serdecznie przepraszam, to przez moją siostrę, która strasznie mnie wkurzała swego czasu :wink:

 

The End...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ Spylon

 

Brawo, równie intelektualnych postów, wiele wnoszących do dyskusji to tu ze świecą szukać :mur:

 

Ludzie, nikt z Was w to nie grał, a rzucacie takimi hasłami, że aż żal doope ściska. Nie chodzi o to, że ja grałem, ale nie oceniam nic po pozorach. Jeśli myślicie, że stworzenie tak rozbudowanej gry jak STALKER to bułka z masłem, to proszę bardzo, napiszcie ją! Jak nie masz nic do powiedzenia, to milcz, a nie podbudowój swego marnego ego tanimi hasłami w stylu "wypchajcie się". Nikt nikomu nie każe w nic grać, to Twój wybór, w co grasz, chyba oczywiste.

 

Dla mnie gra miażdży klimatem i czy bohater będzie spał, czy nie, mało mnie obchodzi. A jeśli wam się to nie podoba, grajcie w Simsy. To chyba na Waszym poziomie intelektualnym.

I co z tego, że nie grał? Co ty brezisz człowieku za głupoty. Mam prawo do swojego zdania. Na Dooma 3 też długo czekałem i co? I [ciach!]o z tej gry nieziemskie. Mówię co myślę. A ci ukraińcy to imo się przechwalają, szumu robią wokół tego ich elo, pro, jazzy cuda. I co im po tym szumie? Ciągle się wykręcają, mówią, że już go skończyli, wodzą za nos już tyle lat graczy. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby S.T.A.L.K.E.R nie wyszedł. A takie przechwałki zazwyczaj są na wyrost, ja ukraińcom nie wierzę i tyle.

 

Za to twój post jest bardzo intelektualny i wogóle, z tymi Simsami to przegiąłeś pałę kompletnie. Choć sam ich nie lubię, nie ganiam innych za to, że w nie grają. I takie hasło jest imo nie na miejscu. Jak masz jakiś problem to wal na PW. To tylko świadczy o tobie a nie o mnie. Wyluzuj człowieku. :mur:

Edytowane przez Spylon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: Gra ta ma może jakieś małe szanse ale nie wygra z CRYSISem ani grafiką ani fizyką lecz pewnie wygra klimatem i fabułą która w CRYSISie ma stać podobno też na wysokim poziomie. Kiedyś czekałem bardzo na tą grę liczyłem że będzie na 20 rocznicę a tutaj ZONK :) więc kiedy ona ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gameplay z Crysisa pokazuje dżungle którą można rozwalć w każdym kawałku, pokazuje debilną giwerę z mnustwem konfiguracji, "wypasione" AI ( no nie bardzo działa po prostu ), chaczący na jakimś masakrycznym pewnie sprzęcie silnik i rozwałke w stylu q4 albo podobnym więc nie do tego powinien IMO równać stalker ;c

@hydro grafika od dawna jest na takim poziomie że nie ma potrzeby robić rewolucji - wystarczy być na czasie kuleją inne elementy gier i w tym wypadku ammy regres czasami powodujący odruch wymiotny :c

Edytowane przez Luk3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Crysisowi pod wzgledem grafiki i efektow nic nie dorowna.Te screeny nie maja najmniejszych polotow do Crysisa. W Crysisie wszystko wyglada jak prawdziwe a tu za bardzo wieje 3D.Pamietajcie - oceniam tylko grafike na podstawie tego co widzialem na screenach

Edytowane przez HDR_o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość sialala

Crysisowi pod wzgledem grafiki i efektow nic nie dorowna.Te screeny nie maja najmniejszych polotow do Crysisa. W Crysisie wszystko wyglada jak prawdziwe a tu za bardzo wieje 3D.Pamietajcie - oceniam tylko grafike na podstawie tego co widzialem na screenach

Toc kanciastosc jest bardziej realistyczna - wiec cos sie placzesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki mały OT czytam sobie wypowiedzi HDR_o (alias hydro lub hydro2) i dochodzę do wniosku, że to taki nasz forumowy Darek Szpakowski.

 

Sialala polecam teraz "... wszystko wyglada jak prawdziwe a tu za bardzo wieje 3D"

Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze to przesada,ale tu akurat jest fakt - te screeny nie maja polotow do tych z Crysisa i nikt mi nie wmowi,ze jest inaczej, chyba,ze ktos by mi zaplacil zebym tak stwierdzil to moglbym wtedy nad tym sie zastanowic.A co do tej kanciastosci to mialem na mysli,ze kanciaste zakonczenie tego auta z mohy jest bardziej realistyczna niz smieszne zaokroaglenia, ktore dodatkowo by podwyzszyly wymagania sprzetowe. Po jaka chorobe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HDR_o loool wieje 3d loool :D nei no to mnie zniszczyło :D ale wracając do tematu przyznam ci rację, crysis to zupełnie inny wyższy poziom i nie da się temu zaprzeczyć. Bardziej należy zadac sobie pytanie od ilu lat jest tworzony x ray i przez ile ludzi. CE 2 tworzy cała armia programistów nieporównywalnie większa niż x ray'a do tego wsparcie od M$ z DX10 i vista ;).

 

Nowe screeny są dla mnie świetne poza tym gdzie jest usypana z worków z piaskiem blokada- zdecydowanie przesadzono z HDR'em reszta miód malina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym HDRem w screenie z workami bym dyskutował. Pamiętam jak wielu nie podobał sie bajeczne polanki w pogodne popołudnie. Na tych nowych screenach jest to już zatuszowane lekko, no ale wg mnie delikatny blurek w bezchmurne niebo pasuje idealnie. Takie bazowanie na kontraście wyjdzie grze na dobre - zreszta zabaczcie sami burze + zawirowania powietrza + unoszące się liście ... mniam :)

 

Reasumując - najnowsze screeny są wg mnie idealne ^^. Tak trzymać.

Edytowane przez alcen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

Screeny są więc można się zabrać za wróżenie z nich daty wydania gry, fabuły i grywalności :lol:

Edytowane przez JestemNoobem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Crysisowi pod wzgledem grafiki i efektow nic nie dorowna.Te screeny nie maja najmniejszych polotow do Crysisa. W Crysisie wszystko wyglada jak prawdziwe a tu za bardzo wieje 3D.Pamietajcie - oceniam tylko grafike na podstawie tego co widzialem na screenach

takiego belkotu nie czytalem od 3-4 lat. hydro czy ty sie nie wstydzisz pisac takich komentarzy? Przeciez sie kompromitujesz, ludzie sie z ciebie nabijaja...

 

Co do screenow to fajne, widac ze graficznie nie bedzie to zabojca piecow wiec bedzie szlo pograc, nawet na slabszych maszynkach a to wazne bo multi w stalkerze bedzie fajny.

Edytowane przez kurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://stalker.funday.pl/news.php?readmore=113

 

"...Jednakże podam tylko jeden fakt jaki wyczytałem rzucając okiem na zapowiedź IGN'a:

-USUNIĘTO wątek, w którym główne zadanie czyli odkrycie co się stało w elektrowni podejmują inni NPC. Tłumaczy się to w ten sposób, iż zwyczajnie mogli by oni wykonać zadanie przed graczem co z kolei po wielu godzinach gry mogło by nas doprowadzić do frustracji. Decyzja ta daje również więcej czasu dla gracza na eksploracje terenów itp..."

pod linkiem znajdziecie 3 nowe fotki oraz odnośniki do zapowiedi ign'a i gamespot'a, które na dobrą sprawe poza dosłownie paroma fragmentami nic nowego ne przynoszą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...