soltys Opublikowano 13 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2004 jw, ineteresuje mnie to :wink: pozdr 8) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 13 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2004 coz to za dziwne pytanie ? Czytaj Forum bedziesz Wielki :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavers Opublikowano 13 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2004 Na fraziePC pojawi sie niedługo recka o timingach :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavers Opublikowano 13 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2004 CL2 a CL2,5 są zbliżone porównywalne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soltys Opublikowano 13 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2004 z tym sie nie zgodze! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 13 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2004 CL2 a CL2,5 są zbliżone porównywalne...n0ns3ns Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavers Opublikowano 13 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2004 prosze poczytać m.in. to http://www.google.pl/search?q=cache:_bV_ki...&hl=pl&ie=UTF-8 wyniki porównywalne do 1-2% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 13 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2004 CL2 a CL2,5 są zbliżone porównywalne... jakos na 3dmarka sie to nie przeklada... :roll: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soltys Opublikowano 14 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2004 i fps... :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavers Opublikowano 14 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2004 Wyniki w 3DMARK2001 są czasami z wiekszym bładem pomiaru. Było o tym na PC LAB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R_O_D Opublikowano 14 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2004 z tego co pamietam...kiedys robilem takie testy... na moim 8RDA+ 205Mhz cl2 odpowiadalo mniej wiecej 220Mhz cl2,5 - tylko ze to bylo w sandrze, jak to bylo w 3dmarku nie pamietam, ale bardziej oplacalo sie miec wiekszy fsb niz cl2 pod wrunkiem ze roznica byla wieksza niz kilka mhz tzn z chociaz z 10mhz , oczywiscie przy podobnym taktowaniu procesora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanu Opublikowano 14 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2004 CL2 a CL2,5 są zbliżone porównywalne... Nie no, nie róbmy sobie jaj. Parametr CL2 ma bardzo duże znaczenie, przynajmniej dla platformy AMD. Zapodaj sobie CL 2 i CL 2,5 przy taktowaniu FSB 200 i odpal coś pazernego na przepustowość - vide Quake 3. A jak to nie wystarczy to jakikolwiek syntetyk do testowania, AIDA by daleko nie szukać. FSB 225 na CL 2,5 to pewnie ok. FSB 220 na CL2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavers Opublikowano 15 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2004 CL2 a CL2,5 są zbliżone porównywalne... Nie no, nie róbmy sobie jaj. Parametr CL2 ma bardzo duże znaczenie, przynajmniej dla platformy AMD. Zapodaj sobie CL 2 i CL 2,5 przy taktowaniu FSB 200 i odpal coś pazernego na przepustowość - vide Quake 3. A jak to nie wystarczy to jakikolwiek syntetyk do testowania, AIDA by daleko nie szukać. FSB 225 na CL 2,5 to pewnie ok. FSB 220 na CL2. AIDA32 FSB 200 x10 CL2.5 2-3-11 1 2 3 4 5 [b]średnia błąd pomiaru[/b]odczyt 2918 2935 2942 2934 2928 [b]2931[/b] [b]0,3%[/b]zapis 1133 1122 1124 1124 1122 [b]1125[/b] [b]0,4%[/b] FSB 200 x10 CL2 2-3-11 1 2 3 4 5 [b]średnia błąd pomiaru[/b]odczyt 2966 2958 2965 2958 2963 [b]2962[/b] [b]0,1%[/b]zapis 1157 1158 1160 1152 1157 [b]1157[/b] [b]0,3%[/b]w odczycie ok 1%, w zapisie 2,7% - mała różnica FSB 203 x10 CL2.5 2-3-11 1 2 3 4 5 [b]średnia błąd pomiaru[/b]odczyt 2950 2965 2978 2966 2950 [b]2962[/b] [b]0,4%[/b]zapis 1142 1135 1147 1142 1147 [b]1143[/b] [b]0,4%[/b]Czyli mniej wiecej FSB203MHz CL2.5 porównywalne z FSB200 CL2 (1,5% FSB) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soltys Opublikowano 15 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2004 ty ciagle te testy syntetyczne (czy jak to sie zwie :P), sprawdz w gierkach albo czyms takim, normalne ze komp nie bedzie ci 2 razy szybciej chodzil... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raptor Opublikowano 15 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2004 a przy intelu prawie zadnej różnicy nie ma :| 260 CL3-8-4-4 AIDA32 - 5812/1737 3Dmark2001 - 18764 260 CL2.5-7-4-4 AIDA32 - 5836/1704 3Dmark2001 - 18231 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanu Opublikowano 16 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2004 Nie pomyliłeś się przy tym 3DMarku? 500 pkt. różnicy na korzyść "gorszych" timingów? BTW-proponuje sprawdzić dla wszystkich Quake 3, 640x480, detale low, no sound ( tak aby zminimalizowac sobie grafę). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dimek Opublikowano 16 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2004 Nie pomyliłeś się przy tym 3DMarku? 500 pkt. różnicy na korzyść "gorszych" timingów? BTW-proponuje sprawdzić dla wszystkich Quake 3, 640x480, detale low, no sound ( tak aby zminimalizowac sobie grafę). Timingi czasem dziwnie sie zachowuja i roznie wplywaja na wydajnosc... Np na nForce2 najlepsze sa niby 11-2-2-2 a nie zadne inne... Na Intelu moze byc podobna sytuacja :idea: Polecam ten artykul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavers Opublikowano 16 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2004 Nie pomyliłeś się przy tym 3DMarku? 500 pkt. różnicy na korzyść "gorszych" timingów? BTW-proponuje sprawdzić dla wszystkich Quake 3, 640x480, detale low, no sound ( tak aby zminimalizowac sobie grafę). Timingi czasem dziwnie sie zachowuja i roznie wplywaja na wydajnosc... Np na nForce2 najlepsze sa niby 11-2-2-2 a nie zadne inne... Na Intelu moze byc podobna sytuacja :idea: Polecam ten artykul Potwierdzam ..porobiłem badania timingów i dla FSB>182 dla CL2 RCD=2 RP=2 najlepsza przepustowość dla tRAS=11. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raptor Opublikowano 16 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2004 Nie pomyliłeś się przy tym 3DMarku? 500 pkt. różnicy na korzyść "gorszych" timingów? BTW-proponuje sprawdzić dla wszystkich Quake 3, 640x480, detale low, no sound ( tak aby zminimalizowac sobie grafę). nie pomyliłem się - teraz już nie potestuje bo pamięci odesłałem :| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soltys Opublikowano 16 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2004 hmm, na intelu racja, malo co daja, ale na nforce2 nawet sporo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shiz Opublikowano 16 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2004 Jak ktos ciekawy to niech sobie to przeczyta -> amdmb.com Dosyc ciekawie napisane o pamiatkach i o timnigach i jaki wplyw maja na wydajnosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pinki Opublikowano 16 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2004 Pierwszy wynik to ilosc FPS w Quake 3 Arena 640x80x16 LOW a drugi odczyt/zapis w tescie AIDA32 :roll: DDR333 | 166x12=2000 CL2.0 2-2-6 | 318FPS | 2500MB/1000 CL2.0 3-3-7 | 310FPS | 2470MB/970 CL2.5 4-4-8 | 302FPS | 2415MB/935 CL3.0 4-4-8 | 298FPS | 2360MB/920 DDR400 | 200x10=2000 CL2.0 2-2-6 | NIE DZIALA :( CL2.0 3-3-7 | 335FPS | 3000MB/1125 CL2.5 4-4-8 | 324FPS | 2880MB/1085 CL3.0 4-4-8 | 324FPS | 2880MB/1085 Mozna jeszcze jakos zwiekszyc timingi :?: Probowalem dac CL2 2-2-6 lub 11 ale nawet na 2.8V nie dzialaja stabilnie albo wogule monitor gasnie :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AJDAHO Opublikowano 16 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2004 ja wczoraj testowalem te ustawienia i tak : fsb200mhz 2,3,3,8 proc 11x200mhz AIDA odczyt : 31XXmb/s zapis: 10XXmb/s 3dmark2k1 : 140XXmarków fsb235mhz 2.5,3,3,8 proc 9,5x235mhz AIDA odczyt : 34XXmb/s zapis: 12XXmb/s 3dmark2k1 : 140xxmarków dlatego zostałem przy ustawieniu fsb 200mhz/2cl poniewaz w grach nie ma roznicy pomiedzy fsb 235mhz/2.5cl a niepotrzebnie nie bede meczyl kompa moje pamieci to 2x256MB ddr400 twinmos na kosciach mtec i taka sama kosc tylko ze 512mb . plyta pokazuje ze to niby pracuje w dualu , a ja sam nie zauwazylem zadnych problemow ani niestabilnosci , dodam ze nie uzywam prime bo kiedys testowalem (3miechy temu ?) i tam pokazywalo mi bledy a komp od tego czasu działa bez problemu nie mialem zadnej zwiechy ani nic w tym stylu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dimek Opublikowano 17 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2004 Tez pobawilem sie troszke w te FSB i timingi... :arrow: 235x10 I 11-4-4-3CL I CPU Interface Disable Aida: 3289/1124 Sandra: 3290/3030 :arrow: 240x9,5 I 11-4-4-3CL I CPU Interface Disable Aida: 3377/1184 Sandra: 3373/3076 :arrow: 220x10,5 I 11-3-2-2CL I CPU Interface Enable Aida: 3294/1265 Sandra: 3339/3070 Ja zostalem na w pelni stabilnym FSB=220 i timingach 11-3-2-2cl :arrow: szkoda zachodu dla tych kilkunastu MB/s ktorych w zyciu nie da sie zauwazyc w codziennym dzialaniu kompa... no i napiecia mozna obnizyc "troche" i tym samym temperaturke i halas :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soltys Opublikowano 17 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2004 ja mam 225 przy cl2, to jest mniej wiecej rowne 240 fsb cl3... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanu Opublikowano 19 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2004 Chodziło dokłądnie o to co zrobił Pinki. Różnica jest widoczna. Na ile się to przałoży w MHz? Jak juz wspomniałem sądzę, że jakieś 2-5 MHz na FSB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soltys Opublikowano 19 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2004 hmm, testowalem 225cl2 i 230 cl2,5, roznica ogromna! np w Aidzie to conajmniej 500 czegos tam do tylu - odczyt... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 19 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2004 Chodziło dokłądnie o to co zrobił Pinki. Różnica jest widoczna. Na ile się to przałoży w MHz? Jak juz wspomniałem sądzę, że jakieś 2-5 MHz na FSB. Czyli tajmingi to mozna wogole pomianac, jak taka roznica. Moze mam dziwny komputer ale u mnie to sie przeklada na jakies 200 Mb/s min ( sisoft sandra ) ( cl 2.5 vs cl 2.0 ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanu Opublikowano 19 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2004 Pierwszy wynik to ilosc FPS w Quake 3 Arena 640x80x16 LOW a drugi odczyt/zapis w tescie AIDA32 :roll: DDR333 | 166x12=2000 CL2.0 2-2-6 | 318FPS | 2500MB/1000 CL2.0 3-3-7 | 310FPS | 2470MB/970 CL2.5 4-4-8 | 302FPS | 2415MB/935 CL3.0 4-4-8 | 298FPS | 2360MB/920 DDR400 | 200x10=2000 CL2.0 2-2-6 | NIE DZIALA :( CL2.0 3-3-7 | 335FPS | 3000MB/1125 CL2.5 4-4-8 | 324FPS | 2880MB/1085 CL3.0 4-4-8 | 324FPS | 2880MB/1085 Mozna jeszcze jakos zwiekszyc timingi :?: Probowalem dac CL2 2-2-6 lub 11 ale nawet na 2.8V nie dzialaja stabilnie albo wogule monitor gasnie :( Nie no Ar2r, ale jak uważasz , że nie ma różnicy pomiędzy 2-3-3-7 a 2,5-4-4-8, to gdzie ty patrzysz? 8-11 FPS jak w mordę strzelił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 19 Stycznia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2004 Pierwszy wynik to ilosc FPS w Quake 3 Arena 640x80x16 LOW a drugi odczyt/zapis w tescie AIDA32 :roll: DDR333 | 166x12=2000 CL2.0 2-2-6 | 318FPS | 2500MB/1000 CL2.0 3-3-7 | 310FPS | 2470MB/970 CL2.5 4-4-8 | 302FPS | 2415MB/935 CL3.0 4-4-8 | 298FPS | 2360MB/920 DDR400 | 200x10=2000 CL2.0 2-2-6 | NIE DZIALA :( CL2.0 3-3-7 | 335FPS | 3000MB/1125 CL2.5 4-4-8 | 324FPS | 2880MB/1085 CL3.0 4-4-8 | 324FPS | 2880MB/1085 Mozna jeszcze jakos zwiekszyc timingi :?: Probowalem dac CL2 2-2-6 lub 11 ale nawet na 2.8V nie dzialaja stabilnie albo wogule monitor gasnie :( Nie no Ar2r, ale jak uważasz , że nie ma różnicy pomiędzy 2-3-3-7 a 2,5-4-4-8, to gdzie ty patrzysz? 8-11 FPS jak w mordę strzelił. Hanu to byla ironia :D moim zadaniem nie doceniacie wplywu tajmingow na wydajnosc. Piszesz, ze 2-5 mhz FSB niweluje roznice, to jest blednym zalozeniem ( moim skromnym zadaniem ofkors : ), bo czasow dostepu i predkosci szyny nie mozna w taki sposob porownywac raczej Pokazuja to pierwsze 3 testy 3dm2k1 low detail, gdzie roznice sa naprawde spore ( 20 - 30 klatek [ w porywach oczywiscie ] ). Skupie sie nad tym zagadnieniem bardziej po zaliczeniach i przetestuje kompa pod tym katem wszechstronnie. PZDR4ALL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...