Skocz do zawartości
kucyk

Far Cry

Rekomendowane odpowiedzi

1. Panowie, a co to w ogóle jest ten HDR? (sorry ale serio nie wiem :rolleyes: )

 

2. Ja mam taki problem. (mój komp Athlon 2400+, 640RAM, Gecube9550XT) Zauważyłem że jeśli za bardzo podciągne ustawienie grafy (tzn np. wszystko na high, AAx2, 1280x1024) to nie że gra zaczyna krzaczyć ale wyskakują nagle jakieś trójkąty kolorowe itp. - po prostu się coś z grafą pieprzy...

To jest norma? bo zawsze mi sie wydawało ze powinien być "pokaz slajdów" jak za mocno podciągne a nie takie coś..

 

Aha: Jest to oryginał spaczowany czym się da wersja PL... Stery do grafy najnowsze..

 

Suma sumarum gram na 1280x1024 bez AA i wszystko na medium i pomyka aż miło.. ale problem mnie nurtuje.. :D

Edytowane przez budyn80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Panowie, a co to w ogóle jest ten HDR? (sorry ale serio nie wiem :rolleyes: )

 

2. Ja mam taki problem. (mój komp Athlon 2400+, 640RAM, Gecube9550XT) Zauważyłem że jeśli za bardzo podciągne ustawienie grafy (tzn np. wszystko na high, AAx2, 1280x1024) to nie że gra zaczyna krzaczyć ale wyskakują nagle jakieś trójkąty kolorowe itp. - po prostu się coś z grafą pieprzy...

To jest norma? bo zawsze mi sie wydawało ze powinien być "pokaz slajdów" jak za mocno podciągne a nie takie coś..

 

Aha: Jest to oryginał spaczowany czym się da wersja PL... Stery do grafy najnowsze..

 

Suma sumarum gram na 1280x1024 bez AA i wszystko na medium i pomyka aż miło.. ale problem mnie nurtuje.. :D

1.

hdr = high dynamic range

 

efekt starajacy sie nasladowac zachowanie ludzkiej teczowki... czyli: patrzysz na slonce: oslepia cie (tak jest i w grze)... inny przyklad: wychodzisz z ciemnego korytarza na "swieze powietrze" na poczatku oslepia cie slonce, ale chwile pozniej twoje oko sie dostosowuje do zmienionych warunkow...

 

 

2.

masz za malo ramu, na tak wysokie ustawienia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkamil - a wpisałeś \r_FSAA x (gzdzie x poziom FSAA) ??...bo jak nie wpiszesz to textury faktycznie skaszanione...

 

też się bawiłem chwilę - niby działa...piszę niby bo poprawa jest, ale zdarzają się miejsca, w których widać ząbki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkamil - a wpisałeś \r_FSAA x (gzdzie x poziom FSAA) ??...bo jak nie wpiszesz to textury faktycznie skaszanione...

 

też się bawiłem chwilę - niby działa...piszę niby bo poprawa jest, ale zdarzają się miejsca, w których widać ząbki...

Wpisywalem configu, przeciez tam sa te same komendy co w konsoli... chyba, ze czegos nie wiem...?

 

r_FSAA = "1"

r_FSAA_quality = "0"

r_FSAA_samples = "4"

r_Fullscreen = "1"

r_Gamma = "1.000000"

r_Glare = "1"

r_GlareQuality = "2"

r_HDRBrightOffset = "6.000000"

r_HDRBrightThreshold = "3.000000"

r_HDRLevel = "0.700000"

r_HDRRendering = "1"

 

imho powinien byc taki sam efekt bo jesli w configu domyslnie masz hdr i aa na "0" to w konsoli aktywujesz, czyz nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm...

 

po zaaplikowaniu tego patcha mam mały problemik (jakoś to na początku przeoczyłem)...

 

otóż...nie kończy mi się amunicja :|..."licznik cały czas stoi"...mogę walić i walić i nic...:|

 

jest na to jakiś wpis w konfigu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zdarzyło się komuś może, że po 16 misji "RZEKA" po obejrzeniu filmiku z Valerii wybiło kogoś z gierki???

Dodam, że gram na minimalnych ustawieniach na 1024x768. Czasem sie zdarzało że gierka sie zwieszała.

 

 

Athlon 1,7+/512 RAM/Ati Radeon 9550-128MB Sapphire

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety, tylko "wybrane" drzewa rzucają ładne ostre lightmapowe cienie na ziemię, skały i budynki, ale 98% wszystkich cienie to globalnie nakładana na teren niezbyt wyraźna shadow mapa.

jest taka mapka singleplayerowa Matto 2 - tam wiele drzew rzuca nie tylko bardzo wyraźne, ale RUCHOME cienie ma glebę, takei jakby na "żywo" generowane stencil-shadows, jednak gdy się im przyjrzałem to zdawało mi się ze nie są one wiernym odzworowaniem cienia rzycanego przez palmę, tylko były to "jakieś" cienie w kształcie palmy, poruszające się jakby kołysał nimi wiatr, ale jakby nie pokrywały się one dokładnie z drzewkami. ( mogę sie mylić )

 

myślę że gdyby wszystko co widac rzucało by piękne cienie o których mówisz, to całość chodziła by kiepsko, ale nie wiem, chyab trzeba bylo by przerobic wsyzstkei levele w sandboxie zeby były sliczne cienie, ale tego nie próbowałem, heh...

 

wracajac do meritum - gdyby naćkali mnostwo cieni to mysle ze ilosc klatek na sekunde spadła by baaaardzo drastycznie.

Edytowane przez slimeck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o stosunek 128 do 256 - czyli ogólnikowo, wiadomo żeby dostrzec różnice karta musi bezproblemowo uciągnąć gre, wtedy można obserwowac spadki fps wraz ze wzrostem rozdziałki

hmm 128 nazywasz masą pamięci?

przepraszam bardzo , ale czy umiesz czytac? czy może mamy ci narysowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko - a Ty odpal ja np. na Radeonie 9550 z 256MB - wtedy pogadamy ;)

 

Jakbys nie zauwazyl, to o wlasnie takim przypadku (slaba karta z masa pamieci) pisze Devil.

hmm 128 nazywasz masą pamięci?

 

rysuj jak z ciebie taki picasso :F heh wiadomo ze na 9550 nie biedzie rozncy bo i tak kiepsko chodzi - coś jeszcze mistrzu?

napisałbym "szlifuj garba" ale po prostu usiąde i pochlipie w poduszke....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy wy mnie rozumiecie ale odnosze wrażenie że zyjecie we własnym "odległym" świecie. komentuje post LCC - dobrze przeczytaj kilkukrotnie... w ustawianiach na v. high + Anizo8x i HDR - TAK radek na pewno pociągnie i do tego będzie utrzymywał fps na bardzo dobrym poziomie... wiesz co może to j sobie pochlipie

 

tylko nie wiem czy będziesz w stanie przez tą poduszkę wyłapać moją ironie...

Edytowane przez dbedzard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy tekiej rozdzielczości nie zagrasz komfortowo z HDR i 66gt :/

do takiej rozgrywki karta z 256MB to podstawa

 

I gdzie ty w tym poscie masz wzmianke ze masz na mysli te High-endowe karty ? Bo chyba nie masz na mysli 6600GT ?

 

Gdybys napisal przykladowo: "do takiej rozgrywki karta z wyzszej pulki i 256MB to podstawa" bym nawet nie smial negowac tego stwierdzenia. Po tym twoim poscie zrozumialem ze kazda karta z 256 MB w twoim mniemaniu daje kopa w wyzszych rozdzialkach... Cos jeszcze tlumaczyc? Bo sie zrobil maly OT.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawda taka, że 6600GT wymięka i to bardzo na max detalach i to we wszystkich najnowszych grach przy rozdziałce 1280. Przy 1024 ma świetnego kopa ale wyżej już widać wyraźny spadek FPS-ów. Mnie trochę ratuje to 1,5 GB RAM ale grafa jest najważniejsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawda taka, że 6600GT wymięka i to bardzo na max detalach i to we wszystkich najnowszych grach przy rozdziałce 1280. Przy 1024 ma świetnego kopa ale wyżej już widać wyraźny spadek FPS-ów. Mnie trochę ratuje to 1,5 GB RAM ale grafa jest najważniejsza.

to dlatego, ze szyna pamieci jest 128-bit ... :] przy 1280x1024 juz leci troche informacji i 128-bit nie wystarcza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie o to mi chodziło.

oczywiście że NIE KAŻDA! upora się, do tych rozdzielczości najlepiej posiadać tak jak powiedziałeś karte highend oraz 256MB na pokładzie. Oczywiście można grać na słabszych, zależy co oznacza płynność gry dla poszczególnego użytkownika.

 

powracając do tematu, gra ktoś po sieci w FC?

Edytowane przez dbedzard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w mapie z wulkanami na moim konfigu z ustawieniami wszystko na very high (anizo x8 i 1280x1024, bez AA) mam w jednym miejscu 40 FPS. Tylko gdy odpalę HDR x7 to mi spada do 20 FPS.

Pytanko: Jak się w tej grze odpala HDR??? Ja nawet nie wiem czy mam włączony :oops:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ten topic, bylo to omawiane wielokrotnie.

Wiem, ale nie powiem??:>

 

no ok.. niby znalazłem :rolleyes: :

 

Jeśli chcesz włączyć HDR wpisujesz w konsoli \r_hdrrendering 7

Jeśli chcesz wyłączyć HDR wpisujesz w konsoli \r_hdrrendering 0

 

 

Od razu zapytam:

 

Jaki jest orientacyjny spadek fps po włączeniu hdr (gram 1280x1024)?

Czy w wersji 1.32 działają powyższe komendy?

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...