Skocz do zawartości
kojak_ct

Wydajność PixelShader 2.0 w kartach nVidia FX!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Te zdjęcia są poprostu beznadziejne.

Zróbcie takiego screena, aby był identyczny z innym (coś na zasadzie skryptów - może w call of duty, nie wiem) i będzie to screen przy pełnym oświetleniu.

Co z tego, że są screeny, jak na nich nic nie widać. :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te zdjęcia są poprostu beznadziejne.

Zróbcie takiego screena, aby był identyczny z innym (coś na zasadzie skryptów - może w call of duty, nie wiem) i będzie to screen przy pełnym oświetleniu. 

Co z tego, że są screeny, jak na nich nic nie widać. :evil:

Miałem to samo napisać. Nawet na zdjęciach z tej samej karty, nie wiadomo czemu samochód stoi inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istotą tych zdjęć jest AA, który widać na samochodach stojących identycznie. Niestety zapomniałem skonwertować najważniejszego obrazka z porównaniem wszystkich czterech samochodów na jpga i wysłałem bitmape jonathanowi. Ale już to poprawiłem i myślę, że niedługo go zamieszczę. A to, że samochód stoi 1cm w lewo czy prawo to nie ma żadnego znaczenia na wydajność. Sprawdziłem. A wybrałem to miejsce dla tego, że tam jest najwiekszy spadek FPS. Sprawdźcie u Siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te zdjęcia są poprostu beznadziejne.

Zróbcie takiego screena, aby był identyczny z innym (coś na zasadzie skryptów - może w call of duty, nie wiem) i będzie to screen przy pełnym oświetleniu. 

Co z tego, że są screeny, jak na nich nic nie widać. :evil:

Miałem to samo napisać. Nawet na zdjęciach z tej samej karty, nie wiadomo czemu samochód stoi inaczej.

A możesz podać mi sposób przełączenia AntiAliasingu z 4x na 6x w locie bez wyłączenia gry? :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A możesz podać mi sposób przełączenia AntiAliasingu z 4x na 6x w locie bez wyłączenia gry?  :twisted:

LEWY ALT + TAB i jesteś na pulpicie, zmieniasz AA i wracasz do gry.

Tak to tylko możesz zmienić taktowanie grafy. AA nie zmienisz nigdy. Musisz zrestartować aplikacje. Sprawdzałem! :wink:

 

Co do screenu powyżej to przyjżyjcie się dokładnie nad lepą "TOYO TOYO" gdzie łączy się biały z czarnym. Nawet na tak kiepskiej jakości screenie widać wszystko dokładnie! 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A możesz podać mi sposób przełączenia AntiAliasingu z 4x na 6x w locie bez wyłączenia gry?  :twisted:

LEWY ALT + TAB i jesteś na pulpicie, zmieniasz AA i wracasz do gry.

Tak to tylko możesz zmienić taktowanie grafy. AA nie zmienisz nigdy. Musisz zrestartować aplikacje. Sprawdzałem! :wink:

Ja tez sprawdzałem i u mnie się zmienia. Zrobiłem dokjładnie tak jak napisałem wcześniej i jakoś róznice widać:

BEZ AA

AAx8AFx8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no rzeczywiscie roznica miedzy AA na jednej i drogiej grafie jest zauwazalna , choc nie drazniaca (to moja opinia) , bardziej by mnie draznily te swiatla , nie wiem jak wy ale jezdzilem po nocy prawdziwym autem i na nvidi siatla wygladaja bardzeij realnie , a to co jest na ati to jak by jezdzic na swiatlach mijania , mnie w tej grze bardziej o WIELE to by draznilo , ale to pewnie taka optymalizacja jak ta w aqamarku gdzie to stery ati obcinaly dym w jednej ze scen (tzn. dym byl jakby mniej gesty ), ale coz wydajnosc kosztem jakosci :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ilość klatek na FXie przy wygładzaniu tak dokładnym jak robi to ATI wyszła by powyżej 10FPS :?

Nie ma co ukrywać, ale wygładzanie x4 radka bije na łeb i szyję wygładzanie x6 Fx-a...

ehhh, ten CineFx :evil:

Tylko mi tu nie piszcie, że NV stosuje inny tryb wygładzania. Jak dla mnie to żadne argumenty, może nawet stosować wygładzanie połączone z multiprubkowaniem wielokątów i aznizotropią zmiennych przecinkowych wraz z ssaniem wektorowym... :lol: :lol: :lol:

Dla mnie liczy się efekt końcowy. 8)

Więc co do AA już znamy sprawę, teraz czekamy na resztę ciekawych wykresów 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie sie z toba zgadzam z tym aa nizszej jakosci , tylko problem w tym ze zeby to zobaczyc to sie trzeba przygladac i to dokladnie , natomiast takie optymalizacje jak przy tych swiatlach to sie zobaczy stojac za plecami osoby grajacej w te gre (podejrzewam ze nawet z odleglosci 2 m. od ekranu , a podobno to ati daje lepszy obraz . osoba ktora ta gra wciagnie nie zauwazy specjalnie tego gorszego aa ale swiatla ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym oświetleniem to rzeczywiście ciekawe...

hmmm.

Tylko zastanawia mnie jedna rzecz - na korzyść kogo jest ono zmienione? Nie znam się na tym więc nie mogę jednoznacznie powiedzieć, ale na chłopski rozum to na nv przy tak mocnym oświetleniu zanika cieniowanie wynikające ze struktury powierzchni. :?

Ale tak jak wspominałem - nie znam się na tym więc nie zabiore ostatecznego głosu. Może wyjaśni to ktoś kto ma pojęcie o co chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no podobnie w testach aquamarka mozna by powiedziec ze skoro na nvidi dym byl gestszy to jest to optymalizacja bo gpu nie MUSIALO obliczac obrazu za nim 8)

update

jak by kto nie wiedzial o co chosi z tym dymem ( a i o swiatlach tez tam jest co nieco , na to zwrocil bym szczegolna uwage w zwiazku z podobnym efektem na prezentowanych zdjeciach) 8)

http://www.tomshardware.pl/graphic/2003102...38-nv36-20.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do AA to nie wiem czy wszyscy zauważyli: ATI: AA4x-28FPS, AA6X-24FPS; FX: AA4x-32FPS, AA6x-19FPS :?

 

Co do tego światła z samochodu to nie widzicie go na ATI? Bo ja tak. I na nVidii zauważyłem ten jeden dziwny przypadek, że tylko trawa tak jasno świeci. Zobaczcie dokładnie z tyłu samochodu. Nie wiedziałem, że trawa świeci w ciemnościach! :twisted: Chyba, że nVidia użyła special efect CineFX2.0 i trawa jest iluminescencyjna. :lol: :lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swieci sie z tylu samochodu, bo sa tam lampy.

 

a co do tego na czyja korzysc jest zmienione oswietlenie to wiadomo ze na korzysc fps ATI. karta moze obciac efekty( co widzimy u ATI), ale sama z siebie nie moze ich dodawac.

skoro programisi chcieli takie mnocne swiatla to NV je pokazuje, a ATI okłamuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pomysl jak rozstrzygnac, na ktorej karcie swiatla sa generowane poprawnie :) niech kazdy zainteresowany posiadajacy karte innej firmy niz ATI lub NV, wrzuci podobnego screena i sprawa bedzie wyjasniona, tak mi sie wydaje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zresztą już mówiłem, że na nvidii obraz był jakiś taki jasny w każdej grze. W końcu tu jest noc i FX pokazał pazurki. :) Teraz to wygląda jak przy oświetleniu słonecznym!  :wink:

zawsze mi sie wydawalo ze w dzien bardzie uwidaczniaja sie szczegoly , a w nocy mniej widac , moze niedlugo dla lepszej wydajnosci na wszystkich kartach ati bedzie panowala noc 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Ciężko tu cokolwiek rozstrzygać. :D Niby jest noc a budynki też nie są ciemne tylko całe je widać. :) Lampa nad samochodem na ATI jest widoczna a na nvidii widać tylko jasny błysk. :D To samo jest na pozostałych lampach przy drodze. :) Ale jakby nie było to trawa przesadnie świeci. Prawie jak neon. :wink:

 

Ale dobry pomysł z tą 3cią karta. Ma ktoś coś innej produkcji? Może byc taiwan! 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo chetnie mozemy porownac zdjecia ati i nvidi w call of duty , szczegolnie te nocne :)

a odnosnie jasnej trawy na tych zdjeciach to rozumiem ze w grze ustawiles auto pomiedzy lampami i dlatego jest ona tak jasna (trawa sie znaczy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rasumujac dalej tweirdze ze wybranie jednoznacznego zwyciezcy w pojedynku ATI kontra NV jest NIEMOZLIWE , jeden robi jedno gorzej inny drugie , jeden jest w tym lepszy inny w czyms innym , ja sam majac wybor pomiedzy fx5700ultra i a radkiem9600xt bylem jak ten osiol w bajce Ezopa co go sianko kusilo i ziarno necilo , wybralem fx w glownej mierze dlatego ze byl dostepny na miejscu od reki , a na asusa 9600xt musial bym poczekac , nie wiem co by bylo jak by mi sprzedawca dal obie karty do reki i kazal wybierac , znowu wracajac do radka 9700 to ten w trojmiescie ktorego moglem dostac za 1050 to byl zupelny GOLAS , grafa i stery w srebrnym woreczku , a w obecnych grach to mi taki fx czy radek xt wystarczy w zupelnosci bo co mi z tego ze bede mial 50fps zamiast 500 , a czekanie za dostawa z netu i jeszcze ryzykowanie (chodzi mi o tematy gdzie pisza przyslali mi trafiona grafe i nie chca wymienic od reki / wogole) to nie dla mnie , jak zalapie pomysl na zmiane podzespolu w kompie to lece na zakupy ODRAZU I NATYCHMIAST CHCE SIE BAWIC NOWYMI ZABAWKAMI :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...