Jump to content
Szymoon

Galeria Zdjęć Użytkowników PurePC

Recommended Posts

kilka pocztówek zrobionych pr0 A95 to raz, dwa umiejętności fotografa znikome

przy Waszych dziełach sztuki te zdjęcia wyglądają marnie, ale miejsca pięknę więc Wam pokaże

Ja uważam, że są to bardzo fajne zdjęcia - niezależnie od umiejętności fotografa i aparatu. Nr.2 jest tylko technicznie trochę ułomny - aberracja i przepalenie. -0.6EV i byłoby lepiej, acz rozpiętość tonalna tej sceny jak sądze przekraczała możliwości większości aparatów. Nr. 1 troszkę szerzej po prawej, żeby drogi nie odcinać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kucyk - fajne miejsca masz do fotografowania :)

 

@lukasrz - co tak tniesz ludzi, troche wyzej moze ciac :)

Tak samo wieze, ale rozumiem ze chodzilo o golabka?

A druga fotke przyciac z lewej strony i bylby fajny ukosik z wiezyczek.

 

A AKa bawi sie niezle, tylko skad ma taki zestaw obiektowow? Spadeczek jakis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączona grafika

 

 

Hm, zaczynałem od tego, potem 300tka 28-90 i dłuugo nic. Potem A510, a teraz 350D i zabawa ze wszystkim :wink:

 

To co posiadam:

28-90 i 18-55

Zenitar 50/2 <używam do makro>, Zenitar 37/2.8, Zenitar FISHEYE 16/2.8 i Jupiter 200/4<używany ostatnio do dużych makro>

 

A dzisiejsze "ciacho" bylo robione 28-90+luneta której nazwy nie umiem przetłumaczyć;P

 

Skubaniec jak szybko zapierdzielał po widnokręgu- co ustawię to jego już nie ma:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasem fotografujemy na miescie, w jakis miejscach publicznych wiec moze warto poznac troche przepisow:

 

http://daniel.chrzanowscy.com/zakaz.htm

 

Wiele razy na grupie pl.rec.foto przewijał się wątek dotyczący nie tyle zakazu fotografowania ile kłopotów związanych z tym zakazem. Otóż w jednych miejscach taki zakaz jest, w innych nie. Gdzieniegdzie przyczepi się ochroniarz gdzie indziej nie. Powstaje więc pytanie: jak to jest rzeczywiście? Gdzie można a gdzie nie? Gdzie mogą się przyczepić a gdzie można spokojnie zadzwonić po policje i oskarżyć ochroniarza o ograniczanie wolności osobistej.

Pewnie stronka nie wyczerpuje wszystkich tematow, ale sadze ze sie przyda. Musimy poznac troche swoich praw gdy jakis bezmozgi ochroniarz sie przyczepi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musimy poznac troche swoich praw gdy jakis bezmozgi ochroniarz sie przyczepi ;)

Dokładnie. Warto wiedzieć co można, a czego nie można... a jeżeli jesteśmy przy temacie bezmózgich ochroniarzy to w Łodzi miała miejsce kiedys taka oto historia: LINK. Niestety pomimo naszych wysiłków żaden z ochroniarzy nie chciał zamknąć nikogo z nas ;]. TUTAJ więcej szczegółów.

 

Zgodnie z panującą tu tradycją do OTa dołączam zdjęcie ;]

 

Dołączona grafika

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajne zdjęcie Piotruś. Słońce fajny efekt robi w tym czarno-białym zdjęciu.

Jaka tradycja OTa ???? :unsure:

 

@Kucyk ;

Możesz mi na venom32@gmail.com tę 4 fotkę w roz. 1024x768 wysłać ?

Tapetę bym sobie zrobił ;). Oczywiście jak nie masz nic przeciwko :D .

Edited by Venom

Share this post


Link to post
Share on other sites

I have a question. [;

Zacząłem się bawić Photomatix'em i tu moje pytanie - jak zapiasać wygenerowany HDR w "normalnym formacie" ?

PNG jest jakis dziwny, bo ani podgląd obrazów windows ani Photoshop nie chce go czytać. Nie pamiętam komunikatu w Photoshopie ale chyba jest nieobsługiwana głębia barw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, nie spodziewałem się takiego odzewu na moje pseudo foty, ogólnie powiem tak - bardzo lubię robić zdjęcia, ale wiem, że sprzętem który posiadam nie poszaleje (A620) - a foty były robione A95.

Ogólnie tak jak widać na załączonych obrazkach aparat bieli niebo jak nie wiem co, przydałby się chocicaż jakiś filtr polaryzacyjny, ale nie mogę się zebrać do kupy, aby coś takiego kupić.

Jak patrze na wasze fotki to wiem, że posiadając sprzęt jaki posiadają co niektóre osoby na forum zrobiłbym o wiele lepsze zdjęcia, moje umiejętności nie są jakieś wielkie, ale jakieś tam blade pojęcie posiadam, po za tym lubię pstrykać, więc za którymś razem coś bym uchwycił fajnego.

A co do miejsc - śliczne, wiem, nie jeden z Was by ześwirował w takim miejscu z aparatem w dłoniach... :rolleyes:

 

Venom - zaraz pójdzie foto, w trochę większej rozdziałce niż sobie życzysz :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Venom - nie mylisz przypadkiem PNG z TIFF? Jak patrze, photomatix wogóle nie ma opcji zapisywania w PNG, albo ja jej nie widzę. W którym miejscu to ma być, efekt którego procesu tak zapisujesz?

Zwracam uwagę na wybór głębi koloru w oknie tone mapping - masz tam wybór 8 i 16bit na kolor; może w tym tkwi problem, acz dziwne, że PS miałby tego nie łykać - używam Paint Shop Pro i łyka oba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Venom - nie mylisz przypadkiem PNG z TIFF? Jak patrze, photomatix wogóle nie ma opcji zapisywania w PNG, albo ja jej nie widzę. W którym miejscu to ma być, efekt którego procesu tak zapisujesz?

Zwracam uwagę na wybór głębi koloru w oknie tone mapping - masz tam wybór 8 i 16bit na kolor; może w tym tkwi problem, acz dziwne, że PS miałby tego nie łykać - używam Paint Shop Pro i łyka oba.

Miałem jakąś wersję z PNG/cośtam/HDR. Ściągnąłem inną testówkę i jest już TIFF, i po ustawieniu odpowiedniej opcji jest OK.

Wielkie dzięki Dijkstra !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...





×
×
  • Create New...