NFS Opublikowano 8 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2009 (edytowane) problem polega na tym, ze nie miałem tego typu równań i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać dlatego prosiłem o pomoc? Edytowane 8 Października 2009 przez NFS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolmops Opublikowano 8 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2009 Cześć, moglibyście polecić jakąś mądrą książkę, która pomogła by mi opanować zakres 1-3 liceum, matura w stopniu podst. z fizyki? Niestety mój nauczyciel nie nadaje się do niczego i muszę nadrabiać w domu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr No Opublikowano 8 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2009 (edytowane) problem polega na tym, ze nie miałem tego typu równań i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać dlatego prosiłem o pomoc?To duże jakby "E" to sigma oznaczająca sumę według odpowiednich indeksów, czyli w liczniku masz (K-K_1)^2 + (K-K_2)^2+...+(K-K_10)^2 (dane brane z tabeli pomiarowej), a w mianowniku 10*9, bo n=10 czyli ilość pomiarów. Drugi wzór po prostu liczysz podstawiając dla każdego zmierzonego H i h wartości tego błędu. Edytowane 8 Października 2009 przez Dr No Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NFS Opublikowano 8 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2009 dzieki o to wlasnie mi chodzilo. Teraz postaram sie to zrobic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shakell Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2009 Pytanie z działu liczb zespolonych: Niech u = (z + 4) / (z - 2i) naszkicowac wzór wszystkich liczb zespolonych z dla których a) liczba u jest rzeczywista b) liczba u jest czysto urojona Jak sie za to zabrac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
westsajd Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2009 Cześć, moglibyście polecić jakąś mądrą książkę, która pomogła by mi opanować zakres 1-3 liceum, matura w stopniu podst. z fizyki? Niestety mój nauczyciel nie nadaje się do niczego i muszę nadrabiać w domu. Podbijam, też coś takiego potrzebuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vENiZE Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2009 U mnie w szkole gościu proponował nam zakup Vademecum maturalnego z Operonu. Podobnież ma być tam wszystko, ale to raczej przekrój wszystkich zagadnień, więc jakąś tam wiedzę trzeba na pewno posiadać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shoq Opublikowano 10 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2009 (edytowane) Pytanie z działu liczb zespolonych: Niech u = (z + 4) / (z - 2i) naszkicowac wzór wszystkich liczb zespolonych z dla których a) liczba u jest rzeczywista b) liczba u jest czysto urojona Jak sie za to zabrac? Algebre miałem rok temu, ale coś mi świta, że robi się to tak: pomnóż licznik i mianownik prawej strony przez z + 2i, następnie po wymnożeniu i zamianie i^2 na -1 masz coś takiego: u = (z^2 + 2i*z + 4z + 8i)/(z^2 + 4) teraz rozdzielasz to w ten sposób: u = (z^2 + 4z)/(z^2 + 4) + i*(2z + 8)/(z^2 + 4) i teraz: a) liczba u jest czysto rzeczywista dla 2z + 8 = 0 oraz z^2 + 4 != 0 (czyli z!= 2i oraz z!= -2i) i z^2 + 4z != 0 b) liczba u jest czysto urojona dla z^2 + 4z = 0 oraz z^2 + 4 != 0 i 2z + 8 != 0 Jeśli nic nie pomyliłem to już tylko pozostało narysować ;). Edytowane 10 Października 2009 przez luqash Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilo23 Opublikowano 31 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2009 Mam pytanie ma ktoś z was materiały z matematyki na teamt logiki, zbiory, funkcje, ciagi, etc. W każdym razie matematyka na kierunku mechanika i budowa maszyn. Ewentualnie jakbyście podali ciekawe pozycje książkowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr^_^max Opublikowano 1 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2009 Analiza matematyczna w zadaniach 1 - Krysicki, Włodarski Znajdziesz wszędzie, porządna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleidd Opublikowano 3 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2009 Ktoś podpowie co dalej? http://img687.imageshack.us/img687/349/dsc01452k.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p3dzi0r Opublikowano 5 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2009 hmm a nie powinienes skorzystac z wlasnosci a^log a (b)=b ? czyli tam bys mial 5^2log5 (sqrt(3-x)) . i bys wyciagnal to b ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themichals Opublikowano 7 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2010 Korzystająć z II zasady dynamiki Newtona oraz równania oscylatora harmonicznego wyprowadź wzór na okres układu drgającego sprężyna-masa. Ktos pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr No Opublikowano 7 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2010 ma=-kx w=sqrt(k/m) w=2pi/T => T=2pi/w=2pi*sqrt(m/k) w - omega, częstość Oczywiście nad odpowiednimi wielkościami powinny znajdować się symbole wektorów ale forum ma swoje ograniczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vidic Opublikowano 14 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam. Mógłby mi ktoś pomóc rozwiązać takie zadanie: Jak daleko od zwierciadła powstanie obraz <czyli szukamy ->y> jeżeli promień krzywizny zwierciadła wysokości 6cm a przedmiot o wysokości 1cm umieszczono o odległości 12cm od zwierciadła <czyli x>. Jaką wysokość bedzie miał obraz i jakie będzie jego powiększenie? Zadanie wykonaj matematycznie, graficznie i podaj cechy tego obrazu. Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themichals Opublikowano 14 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2010 Wyprowadź wzór na Energię całkowitą układu wahadło matematyczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 27 Stycznia 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2010 1 jak znaleźć w polu elektostatycznym dwa punkty o jednakowym potencjale? odp uzasadnij wzorami 2 kiedy przy przesunięciu ładunku q między dwoma punktami pola elektrostatycznego nie jest wykonywana praca? odp uzasadnij wzorami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koowi Opublikowano 28 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2010 (edytowane) Mógłby mi ktoś pomóc w zaokrąglaniu wyników z fizyki ? Zrobiłem sprawko z obliczeniami z modułu Young'a. No i oto te wyniki: Dla 1,5 kg moduł younga czyli E= 207758181646,464 [Pa] niepewność czyli delta E = 19587287733,5292 [Pa] Dla 2,5 kg moduł younga E = 189387178786,722 niepewność delta E = 17852559763,0644 Wyniki trzeba zaokrąglić do 2 miejsca znaczącego i nie mam pojęcia czy dobrze to robię. Czy to będzie np. 21*10^10 wg. modułu young'a dla 1,5 kg, a niepewność 21(20)*10^10 ? Edytowane 28 Lutego 2010 przez Koowi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechuk Opublikowano 28 Lutego 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2010 (edytowane) ja bym to zapisal dla 1,5kg tak: [208±20]*10^9 [Pa]. Z tego co pamiętam to miejsca znaczące dotyczą niepewności, a nie wyniku podstawowego. Poza tym liczba miejsc znaczących powinna być wynikiem zaokrąglenia niepewności, a nie deklarowana od góry, zakłada się możliwość większego zaokrąglenia, gdy różnica pomiędzy zaokrągleniem do X miejsc znaczących a zaokrągleniem X-1 miejsc znaczących jest mniejsza niż 10%, wtedy wybieramy opcję X-1. O zaokrąglaniu niepewności zawsze w górę chyba nie muszę przypominać. Edytowane 28 Lutego 2010 przez grzechuk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleidd Opublikowano 2 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2010 Zad 1. Jace zawiesił na lince o długości 2,5m ciężarek. Chłopiec odchylił ciężarek z położenia równowagi o 10cm i puścił swobodnie, po czym zmierzył czas 100 "wahnięć", który wyniósł 314 sekund. a) napisz jakim ruchem poruszał się ciążarek b) podaj wartość amplitudy wahadła c) oblicz okres ruchu wahadła d) oblicz częstotliwość ruchu i wyraź ją w Hz e) narysuj wykres zależności położenia ciężarka od czasu Trochę dziwne to zadanie, czy takie mają być odpowiedzi? a) jednostajny? b) 10 cm? c) 100T = 314 => T = 3,14? d) 0,31 Hz? e) ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr^_^max Opublikowano 2 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2010 Faktycznie dziwne zadanie skoro nie trzeba użyć żadnych konkretnych wzorów :wink: a) niejednostajnie zmienny b) maksymalne wychylenie, czyli dobrze - 10cm c) również dobrze, ale można też użyć wzoru T=2*pi*sqrt(l/g), l-długość sznurka, g-przyspieszenie ziemskie (trzeba zaokrąglić do 10, wtedy wyjdzie równe 3,14) d) od 5 włącznie zaokrągla się w górę, czyli 0,32Hz e) coś takiego: zaznacz na wykresie A i T, powinno wystarczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleidd Opublikowano 2 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2010 Hmm to wychylenie będzie się zmniejszać skoro nie działa siła oporu? Bo jeśli tak to setne "wahnięcie" != pierwsze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr^_^max Opublikowano 2 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2010 (edytowane) A nie działają? Pewne zadania traktuje schematem, sory (trochę od matury mi już minęło). No więc oczywiście masz rację, ruch jednostajny (krzywoliniowy - czy jak to tam było), wykres to sinusoida o stałym wychyleniu. EDIT. Chyba głupieję, oczywiście ruch harmoniczny nietłumiony. Edytowane 2 Marca 2010 przez mr^_^max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
themichals Opublikowano 17 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2010 W naczyniu o pojemności V znajduje się N1 cząstek gazu, n2 moli oraz trzeci gaz o masie m3 i masie cząsteczkowej M3. Ile wynosci temperatura mieszaniny tych gazów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FoX 13 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2010 (edytowane) Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, najszerzej jak się da, dlaczego piórko i młotek upuszczone na Księżycu spadły równocześnie? Tak, jak to przewidział Galileusz, dlaczegoż on miał rację ;> Wiem, że brak atmosfery, brak oporu powietrza, ale dalej nie pojmuje, że na Ziemi młotek spadnie pierwszy a na Księżycu spadną jednocześnie ;) Czyżby po prostu zasada zachowania energii, Ek=Ep, masa się upraszcza i to wszystko? Edytowane 4 Kwietnia 2010 przez FoX 13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr^_^max Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2010 (edytowane) Prędkość spadania NIE ZALEŻY od masy, czy to na Ziemi, czy na Księżycu. Musisz to po prostu zapamiętać, chociaż może wydaje się to trochę dziwne. Wystarczy porównać energie kinetyczną i energię potencjalną: Ek = Ep 1/2 m*v^2 = m*g*h Jak widać wyraźnie, masa znika z obu stron równania. Skoro masa nie wpływa na prędkość, opór powietrza 'ma tu dużo do powiedzenia', a że go na księżycu nie ma... ;) Upuść (z tej samej wysokości) na podłogę grubą książkę i np. klucz. Edytowane 5 Kwietnia 2010 przez mr^_^max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FoX 13 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2010 No no, rozumiem ;) spadną praktycznie jednocześnie, ale np. piórko już by sobie tak o powoli spadało, booo opór powietrza je unosi. Na księżycu go brak, lecą tak samo. Okej ;) Tak samo rzucam piłkę ping-pongową i ołowianą, no i wiadomo, że ołowiana poleci 10x dalej. Ale to już chyba coś innego.. ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechuk Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2010 w spadku swobodnym masz 2 sily - grawitacyjna i oporu osrodka... sa do siebie skierowane przeciwnie (rozszerzenie 3 zasady dynamiki newtona), o ile wartosc sily grawitacyjnej okreslamy z wzoru: m*g, o tyle wartosc oporu osrodka okreslamy ze wzoru: wspolczynnik_aerodynamiczny*pole_powierzchni_czolowej*gestos_osrodka*predkosc_obiektu^2... tez wychodza niutony, a mase mamy z wartosci gestosci... jak gestosc rowna zero to masz tylko sile grawitacji... a rzucajac w bok/do gory kulka o roznej masie (pingpong/olowiana) to juz inna sprawa, bo musisz wykonac wieksza praca dla ciezszej kulki zeby ja tak samo rzucic, tutaj nie chodzi o opor powietrza tylko o twoja krzepe w lapach :lol2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FoX 13 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Uoh, I see ;) No to dziękuje bardzo za wytłumaczenie, czuje się z tą wiedzą lepiej :D no i w końcu zrozumiałem istotę piórka i młotka ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dandek Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Witam. Nigdy jeszcze tutaj nie prosilem o pomoc wiec sie osmielam ;p Wziolem war. z fizy i teraz buba bo nie mialem stycznosci z fizyka rok. Bardzo prosze w miare mozliwosci o roz. tych dwoch krociotkich zadanek lub o jakies wskazowki wzory. 1. Jak długi wydaje się spoczywającemu obserwatorowi pręt o długości 1 m, który mija go z prędkością równa 60% prędkości światła? 2. O ile spóźni się zegar pasażera, który odbył podróż dookoła świata (40000 km) z prędkością 800 km/h względem zegara na lotnisku w miejscu wylotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...