Skocz do zawartości
MeHow

Zadania matematyka / fizyka - TUTAJ ZNAJDZIESZ POMOC !

Rekomendowane odpowiedzi

masz rację, ale jest taki drobny szkopuł, że w zadaniu nie pisze, którego stopnia jest pierwiastek, więc masz to sprawdzić, z resztą podałem treść zadania

 

Sprawdź czy liczba a jest pierwiastkiem wielomianu W(x). Jeśli tak, określ krotność pierwiastka.

 

więc jeśli pierwiastek jest 3-krotny (tego nie wiemy) więc trzeba podzielić przez (x-4) (czy jest 1-stopnia), (x-4)^2 (czy jest drugiego stopnia), (x-4)^3 (czy jest 3-stopnia), (x-4)^4 (czy jest 4-stopnia, i tu nie wychodzi więc pierwiastek jest 3 stopnia).

Edytowane przez Trofix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzielenie wielomianów przecież jest dość proste, a z każdym krokiem przecież coraz mniej liczenia.

 

---EDIT---

down: Fakt, Horner to najlepsze rozwiązanie, kiedyś tylko z niego korzystałem (jak mnie jeszcze matmy uczyli), ale wyleciał mi zupełnie z głowy..

Edytowane przez stivo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś mógłby pomóc to byłbym bardzo wdzięczny:

"Znajdź wszystkie n, dla których n!+3 jest kwadratem liczby naturalnej"

Pozdrawiam i czekam na odp.

 

P.S aha wszystkie lczby mają być całkowite dodatnie.

Edytowane przez pablopawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie wielomianów.

 

Liczna a to k-krotny pierwiastek wielomianu w(x) wtedy i tylko wtedy, gdy wielomian W(x) jest podzielny przez (x-a)^k ale nie jest podzielny przez (x-a)^k+1.

 

I teraz jeśli mam takie zadanie: Sprawdź czy liczba a jest pierwiastkiem wielomianu W(x). Jeśli tak, określ krotność pierwiastka.

 

I jeśli liczba a to 4 i będzie ona 3-krotnym pierwiastkiem wielomianu to mam ten wielomian podzielić przez (x-4), (x-4)^2, (x-4)^3 i (x-4)^4 ? To przecież zejdzie strasznie długo... do tego nawet nie znam wzoru na (x-4)^4 (wiem, można to zrobić trójkątem Pascala) ale jednak chyba da się to zrobić szybciej, prościej ?

Z twierdzenia wynika, ze wystarczy podzielic przez (x-4)^3 i (x-4)^4. W pierwszym dzieleniu powinienies uzyskac reszte rowna 0, a w drugim reszte rozna od zera.

 

// oops, sry nie widzialem odpowiedzi :(

Edytowane przez d0b0c0p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak inaczej ??

 

a chyba kapuje podzielić przez (x-4) W(x) to co wyjdzie znów przez (x-4) i tak aż do momentu aż będzie wychodzić 0 i liczba dzieleń to krotność? dobrze myślę?

Edytowane przez Trofix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zapisać wzorem liczby podzielne przez 5 i dające resztę 2? Bo mam zadanie:

 

Suma 100 kolejnych liczb naturalnych, które przy dzieleniu przez 5 dają resztę 2 = 30950. Wyznacz największą i największą z tych liczb

 

i nie wiem jak się za to zabrać :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapisz pierwszy wyraz ciągu:

a_1=5*x+2

jako, że:

a_(k+1)=a_k + 2

to tej podstawie

a_100=5*x+2+99*5=5x+497

suma ciągu to

S=(a_1 + a_100)*100/2 = 30950

Czyli dalej:

S=(10*x+499)*50=500*x+24950=30950

z tego

x=(30950-24950)/500 = 12

a_1=5*12+2=62

a_100=557

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jeszcze jedna rzecz z wielomianów. Miałem się zapytać nauczycielki ale dziś jej nie było a jutro mam z tego sprawdzian :/

 

Np. jakie dać założenia (chodzi o wzory Vieta oraz deltę), żeby wielomian

 

x^4 + (1 - 2m)x^2 + 2m^2 + 1/4 = 0 nie miał rozwiązań.

 

ja robiłem tak, że przyjmowałem, że "z" = x^2 i wychodziła f. kwadr. potem delta < 0 i przedział wyszedł od (-niesk., -1) u (1, +niesk) ale ma wyjść x należy do R (rzeczywistych). Nie wiem skąd to wyszło... nie wiem jakie nawet dać założenia, sama delta mniejsza od zera nie wystarczy?

 

albo

 

jakie założenia, żeby wielomian miał 3 rozwiązania w tym dwa dodatnie? albo jakie żeby miał 4 rozwiązania..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jeszcze jedna rzecz z wielomianów. Miałem się zapytać nauczycielki ale dziś jej nie było a jutro mam z tego sprawdzian :/

 

Np. jakie dać założenia (chodzi o wzory Vieta oraz deltę), żeby wielomian

 

x^4 + (1 - 2m)x^2 + 2m^2 + 1/4 = 0 nie miał rozwiązań.

 

ja robiłem tak, że przyjmowałem, że "z" = x^2 i wychodziła f. kwadr. potem delta < 0 i przedział wyszedł od (-niesk., -1) u (1, +niesk) ale ma wyjść x należy do R (rzeczywistych). Nie wiem skąd to wyszło... nie wiem jakie nawet dać założenia, sama delta mniejsza od zera nie wystarczy?

 

albo

 

jakie założenia, żeby wielomian miał 3 rozwiązania w tym dwa dodatnie? albo jakie żeby miał 4 rozwiązania..

W tym pierwszym zadaniu zapomniales o jednym przypadku. Faktycznie wielomian nie bedzie mial rozwiazan jesli delta jest < 0. Jednak istnieje takze drugi przypadek gdy delta >= 0 i pierwiastki rownania t^2 + (1 - 2m)t + 2m^2 + 1/4 są ujemne (czyli warunki t1 + t2 < 0 i t1 * t2 > 0). Jest tak poniewaz gdybys wyliczal pierwiastki wielomianu z zalozenia, ze x^2 = t, a t < 0 nie uzyskal bys zadnych rozwiazan (pierwiastek musi byc >= 0).

 

// poprawione

 

A co do drugiej rzeczy.

Zazwyczaj z rownaniami, gdzie dwa rozwiazania maja byc dodatnie rownanie jest w postaci wielomianu trzeciego stopnia, w ktorym da sie wyciagnac x przed nawias. Wiec, masz juz jedno rozwiazanie. A rownanie kwadratowe ma miec dwa dodatnie rozwiania, wiec delta > 0, x1 * x2 > 0 i x1 + x2 > 0. Raczej sytuacja z rowaniem dwukwadratowym (= da sie podstawic t = x^2) jest tu niemozliwa.

Co do 4 rozwiazan, to domyslam sie, ze bedzie to rownanie dwukwadratowe i wtedy delta < 0 i obydwa rozwiania musza byc dodatnie, poniewaz da sie z nich wyciagnac pierwiastek. Np. x^2 = 4 lub x^2 = 2 - stad x = 2 lub x = -2 lub x = -sqrt(2) lub x = sqrt(2).

Edytowane przez d0b0c0p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pewnie zupełna ciach!ła, ale nie mam pojęcia od której strony się w ogóle za to zadanko zabrać (podejrzewam, że jakiegoś wzoru mi brakuje :P ):

 

Oblicz masę Ziemi wiedząc, że:

Satelita telekomunikacyjny krążący po orbicie geostacjonarnej o promieniu R=4,22*10^7m obiega Ziemię w czasie T=23h 56 min.

 

W sumie wynik jest rzeczą drugorzędną, byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mi wytłumaczył, jak to ugryźć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tablicach fizycznych zawsze brakowało mi wzoru właśnie na prędkość liniową <_<

 

Panowie, polećcie mi jakąś księgę do analizy zespolonej. Głównie szeregi + całki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

F. Leja - Funkcje analityczne (w nowych wydaniach to się chyba nazywa po prostu Funkcje zespolone), naprawdę świetna książka, a takie elementarne przykłady rozwiązane są w Krysickim i Włodarskim Tom 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Zbuduj obwod skladajacy sie z zarowki, diody polprzewodnikowej i baterii (4,5V) połączonych szeregowo. Nastepnie te sama diode podlacz ponownie do obwodu, zmieniajac jej bieguny. Zapisz wynik z obserwacji." To jest moja praca domowa. Ciekawe tylko skąd mam zrobić taki obwód w domu. Na lekcji był puszczony tylko filmik o LEDach. Niestety nic z niego nie można wywnioskować.

Dołączona grafika

Wiem tylko, że muszę narysować coś takiego. Problem zaczyna się przy opisywaniu go. Kiedy świeci żarówka, a kiedy dioda. Zastanawiam się też czym różni się dioda ze strzałkami, od tej bez strzałek(rysunki pod obwodami). Mogę liczyć na waszą pomoc ?

 

opis rys. 1

Łącząc biegun dodatni diody półprzewodnikowej z biegunem dodatnim źródła prądu elektrycznego – baterią(4,5 V), a biegun ujemny diody półprzewodnikowej z biegunem ujemnym źródła prądu elektrycznego dioda półprzewodnikowa zaczyna świecić. Żarówka znajdująca się w obwodzie również zaczyna świecić. - czy to co napisałem jest w ogóle prawdą ? :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dioda ze strzałkami to dioda LED, a w Twoim zadaniu nie ma słowa o diodzie LED. Raczej chodzi o to, żebyś napisał przy jakim kierunku podłączeniu diody żarówka się świeci, a przy jakim nie.

Ogólnie z rysunków wynika że na (1) żarówka będzie świecić a na (2) nie, bo dioda jest podłączona w kierunku zaporowymi. Jeszcze należy mieć na uwadze napięcie na diodzie, żeby nie poszła z dymem, ale to już raczej nie jest przedmiotem tego zadania.

 

Ogólnie tu jest wszystko prosto wyłożone:

http://www.elportal.pl/ea/diody.html

Edytowane przez Dr No

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, wielkie dzięki :) CZy mógłbyś zerknąć na to co napisałem ?

rys. 1

Łącząc biegun dodatni diody półprzewodnikowej z biegunem dodatnim źródła prądu elektrycznego – baterią(4,5 V), a biegun ujemny diody półprzewodnikowej z biegunem ujemnym źródła prądu elektrycznego dioda półprzewodnikowa zaczyna świecić. Żarówka znajdująca się w obwodzie również zaczyna świecić.

rys. 2

Łącząc biegun dodatni diody półprzewodnikowej z biegunem ujemnym źródła prądu elektrycznego – baterią(4,5 V), a biegun dodatni diody półprzewodnikowej z biegunem ujemnym źródła prądu elektrycznego dioda półprzewodnikowa nie świeci. Żarówka znajdująca się w obwodzie również nie świeci, ponieważ dioda przewodnikowa przy takim połączeniu blokuje przepływ prądu.

Wszędzie te diody mają byc bez strzałek ? Gdzie mam zaznaczyć na rysunku, że napięcie źródla prądu to 4,5 V ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dioda w Twoim zadaniu nie świeci i świecić nie będzie bo nie jest diodą LED. Pojęcie diody nie odnosi się tylko do elementu, który w odpowiednich warunkach świeci, więc utożsamienie diody z "lampką" jest błędne.

 

A reszta może być

Edytowane przez Dr No

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do rozwiazania pewne zadanko w exelu... proste.. ale nie dla mnie. Prosze o pomoc

Do uzycia SOLVER w EXELU

 

W firmie zajmujšcej się produkcjš słodyczy wytwarza się dwa rodzaje cukierków :toffi i eklers, używajšc do ich produkcji trzech maszyn. Wyprodukowanie 1 kg każdego z produktów zajmuje okrelonš liczbę godzin pracy każdej z maszyn, co jest przedstawione w tabeli. Ograniczenia dotyczšce dostępnego czasu pracy maszyn wynoszš odpowiednio 10, 12 i 16 h. Zysk jednostkowy z kilograma cukierków toffi wynosi 4 jednostki umowne, a z cukierków eklers odpowiednio 3 jednostki.:

 

post-101287-1243696155_thumb.jpg

 

Korzystajšc ze schematu postępowania przedstawionego w przykładzie (skrypcie) należy okrelić liczbę kilogramów produkcji poszczególnych rodzajów cukierków, które odpowiadajš maksymalizacji zysku.

 

 

Narazie wymodzilem tyle co w tym pliku, ale dalej nie wiem jak.

 

http://www.speedyshare.com/640196907.html

 

Pozdrawiam

Edytowane przez sbchp250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dioda w Twoim zadaniu nie świeci i świecić nie będzie bo nie jest diodą LED. Pojęcie diody nie odnosi się tylko do elementu, który w odpowiednich warunkach świeci, więc utożsamienie diody z "lampką" jest błędne.

 

A reszta może być

Dobrze wiedzieć, polskie szkolnictwo... Czy zatem dioda LED ma takie właściwości jak półprzewodnikowa, że może zablokowac przepływ prądu, jeśli zostanie odpowiednio podłączona ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...