Skocz do zawartości
MeHow

Zadania matematyka / fizyka - TUTAJ ZNAJDZIESZ POMOC !

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

moglibyście polecić jakąś mądrą książkę, która pomogła by mi opanować zakres 1-3 liceum, matura w stopniu podst. z fizyki?

Niestety mój nauczyciel nie nadaje się do niczego i muszę nadrabiać w domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem polega na tym, ze nie miałem tego typu równań i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać dlatego prosiłem o pomoc?

To duże jakby "E" to sigma oznaczająca sumę według odpowiednich indeksów, czyli w liczniku masz (K-K_1)^2 + (K-K_2)^2+...+(K-K_10)^2 (dane brane z tabeli pomiarowej), a w mianowniku 10*9, bo n=10 czyli ilość pomiarów.

Drugi wzór po prostu liczysz podstawiając dla każdego zmierzonego H i h wartości tego błędu.

Edytowane przez Dr No

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

moglibyście polecić jakąś mądrą książkę, która pomogła by mi opanować zakres 1-3 liceum, matura w stopniu podst. z fizyki?

Niestety mój nauczyciel nie nadaje się do niczego i muszę nadrabiać w domu.

Podbijam, też coś takiego potrzebuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z działu liczb zespolonych:

 

Niech u = (z + 4) / (z - 2i)

 

naszkicowac wzór wszystkich liczb zespolonych z dla których

a) liczba u jest rzeczywista

b) liczba u jest czysto urojona

 

Jak sie za to zabrac?

Algebre miałem rok temu, ale coś mi świta, że robi się to tak:

pomnóż licznik i mianownik prawej strony przez z + 2i, następnie po wymnożeniu i zamianie i^2 na -1 masz coś takiego:

 

u = (z^2 + 2i*z + 4z + 8i)/(z^2 + 4)

 

teraz rozdzielasz to w ten sposób:

 

u = (z^2 + 4z)/(z^2 + 4) + i*(2z + 8)/(z^2 + 4)

 

i teraz:

a) liczba u jest czysto rzeczywista dla 2z + 8 = 0 oraz z^2 + 4 != 0 (czyli z!= 2i oraz z!= -2i) i z^2 + 4z != 0

b) liczba u jest czysto urojona dla z^2 + 4z = 0 oraz z^2 + 4 != 0 i 2z + 8 != 0

 

Jeśli nic nie pomyliłem to już tylko pozostało narysować ;).

Edytowane przez luqash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma=-kx

w=sqrt(k/m)

w=2pi/T => T=2pi/w=2pi*sqrt(m/k)

 

w - omega, częstość

 

Oczywiście nad odpowiednimi wielkościami powinny znajdować się symbole wektorów ale forum ma swoje ograniczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mógłby mi ktoś pomóc rozwiązać takie zadanie:

Jak daleko od zwierciadła powstanie obraz <czyli szukamy ->y> jeżeli promień krzywizny zwierciadła wysokości 6cm a przedmiot o wysokości 1cm umieszczono o odległości 12cm od zwierciadła <czyli x>. Jaką wysokość bedzie miał obraz i jakie będzie jego powiększenie?

Zadanie wykonaj matematycznie, graficznie i podaj cechy tego obrazu.

 

Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mi ktoś pomóc w zaokrąglaniu wyników z fizyki ? Zrobiłem sprawko z obliczeniami z modułu Young'a. No i oto te wyniki:

Dla 1,5 kg

moduł younga czyli E= 207758181646,464 [Pa]

niepewność czyli delta E = 19587287733,5292 [Pa]

 

Dla 2,5 kg

moduł younga E = 189387178786,722

niepewność delta E = 17852559763,0644

Wyniki trzeba zaokrąglić do 2 miejsca znaczącego i nie mam pojęcia czy dobrze to robię. Czy to będzie np. 21*10^10 wg. modułu young'a dla 1,5 kg, a niepewność 21(20)*10^10 ?

Edytowane przez Koowi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym to zapisal dla 1,5kg tak: [208±20]*10^9 [Pa]. Z tego co pamiętam to miejsca znaczące dotyczą niepewności, a nie wyniku podstawowego. Poza tym liczba miejsc znaczących powinna być wynikiem zaokrąglenia niepewności, a nie deklarowana od góry, zakłada się możliwość większego zaokrąglenia, gdy różnica pomiędzy zaokrągleniem do X miejsc znaczących a zaokrągleniem X-1 miejsc znaczących jest mniejsza niż 10%, wtedy wybieramy opcję X-1. O zaokrąglaniu niepewności zawsze w górę chyba nie muszę przypominać.

Edytowane przez grzechuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zad 1. Jace zawiesił na lince o długości 2,5m ciężarek. Chłopiec odchylił ciężarek z położenia równowagi o 10cm i puścił swobodnie, po czym zmierzył czas 100 "wahnięć", który wyniósł 314 sekund.

a) napisz jakim ruchem poruszał się ciążarek

b) podaj wartość amplitudy wahadła

c) oblicz okres ruchu wahadła

d) oblicz częstotliwość ruchu i wyraź ją w Hz

e) narysuj wykres zależności położenia ciężarka od czasu

 

Trochę dziwne to zadanie, czy takie mają być odpowiedzi?

 

a) jednostajny?

b) 10 cm?

c) 100T = 314 => T = 3,14?

d) 0,31 Hz?

e) ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie dziwne zadanie skoro nie trzeba użyć żadnych konkretnych wzorów :wink:

 

a) niejednostajnie zmienny

b) maksymalne wychylenie, czyli dobrze - 10cm

c) również dobrze, ale można też użyć wzoru T=2*pi*sqrt(l/g), l-długość sznurka, g-przyspieszenie ziemskie (trzeba zaokrąglić do 10, wtedy wyjdzie równe 3,14)

d) od 5 włącznie zaokrągla się w górę, czyli 0,32Hz

e) coś takiego:

Dołączona grafika

zaznacz na wykresie A i T, powinno wystarczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie działają? Pewne zadania traktuje schematem, sory (trochę od matury mi już minęło).

No więc oczywiście masz rację, ruch jednostajny (krzywoliniowy - czy jak to tam było), wykres to sinusoida o stałym wychyleniu.

 

EDIT.

Chyba głupieję, oczywiście ruch harmoniczny nietłumiony.

Edytowane przez mr^_^max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, najszerzej jak się da, dlaczego piórko i młotek upuszczone na Księżycu spadły równocześnie? Tak, jak to przewidział Galileusz, dlaczegoż on miał rację ;> Wiem, że brak atmosfery, brak oporu powietrza, ale dalej nie pojmuje, że na Ziemi młotek spadnie pierwszy a na Księżycu spadną jednocześnie ;) Czyżby po prostu zasada zachowania energii, Ek=Ep, masa się upraszcza i to wszystko?

Edytowane przez FoX 13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prędkość spadania NIE ZALEŻY od masy, czy to na Ziemi, czy na Księżycu. Musisz to po prostu zapamiętać, chociaż może wydaje się to trochę dziwne.

 

Wystarczy porównać energie kinetyczną i energię potencjalną:

 

Ek = Ep

1/2 m*v^2 = m*g*h

 

Jak widać wyraźnie, masa znika z obu stron równania. Skoro masa nie wpływa na prędkość, opór powietrza 'ma tu dużo do powiedzenia', a że go na księżycu nie ma... ;)

 

Upuść (z tej samej wysokości) na podłogę grubą książkę i np. klucz.

Edytowane przez mr^_^max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No no, rozumiem ;) spadną praktycznie jednocześnie, ale np. piórko już by sobie tak o powoli spadało, booo opór powietrza je unosi. Na księżycu go brak, lecą tak samo. Okej ;)

 

Tak samo rzucam piłkę ping-pongową i ołowianą, no i wiadomo, że ołowiana poleci 10x dalej. Ale to już chyba coś innego.. ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w spadku swobodnym masz 2 sily - grawitacyjna i oporu osrodka... sa do siebie skierowane przeciwnie (rozszerzenie 3 zasady dynamiki newtona), o ile wartosc sily grawitacyjnej okreslamy z wzoru: m*g, o tyle wartosc oporu osrodka okreslamy ze wzoru: wspolczynnik_aerodynamiczny*pole_powierzchni_czolowej*gestos_osrodka*predkosc_obiektu^2... tez wychodza niutony, a mase mamy z wartosci gestosci... jak gestosc rowna zero to masz tylko sile grawitacji...

 

a rzucajac w bok/do gory kulka o roznej masie (pingpong/olowiana) to juz inna sprawa, bo musisz wykonac wieksza praca dla ciezszej kulki zeby ja tak samo rzucic, tutaj nie chodzi o opor powietrza tylko o twoja krzepe w lapach :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nigdy jeszcze tutaj nie prosilem o pomoc wiec sie osmielam ;p

Wziolem war. z fizy i teraz buba bo nie mialem stycznosci z fizyka rok. Bardzo prosze w miare mozliwosci o roz. tych dwoch krociotkich zadanek lub o jakies wskazowki wzory.

 

1. Jak długi wydaje się spoczywającemu obserwatorowi pręt o długości 1 m, który mija go z prędkością równa 60% prędkości światła?

 

2. O ile spóźni się zegar pasażera, który odbył podróż dookoła świata (40000 km) z prędkością 800 km/h względem zegara na lotnisku w miejscu wylotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...