Skocz do zawartości
michal_aniol

Sapphire 9800se@9800pro?.Test w 3dmark - czy to dobry wynik?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Zakupiłem dziś kartę Sapphire Radeon 9800SE. W zasadzie chciałem kupić Szafirka 9600XT, ale akurat nie mieli. Powiedzieli żebym wziął tego 9800SE i spróbował go zmodować, jakby się nie dało to mi bez problemu wymienią na tego 9600XT jak będą mieli nową dostawę.

Skoro wymienią to czemu nie spróbować (różnica w cenie - 5zł). I tak: zainastalowałem drivery OMEGI, później w RivaTunerze zobaczyłem coś takiego:

Dołączona grafika[/img]

Czyli wygląda na to że jest 8 potoków. Mam rację? Jestem początkujący, więc jak bredzę to mnie poprawcie. :) Jak poznać czy to był mod na radeona 9800 czy 9800pro? Czy to w ogóle możliwe? Czy mody tych kart są tylko na 9800pro?

Następnie przeszedłem do testów.

Acha - przed modem odpalałem 3DMarka 2001 i 2003. Ten pierwszy przechodził spokojnie, na tym drugim komp się zawieszał, albo przerywało benchmark. Czy to było spowodowane sterownikami (ogyginalne dołączone do płyty)? Bo po modzie karta przeszła pomyślnie oba testy (drivery OMEGI).

Z jakimi ustawieniami mam testować kartę w 3DMark'ach? Patrzyłem na inne posty i ktoś miał wyniki w 3dMarku powyzej 15000, więc nie wiem jak to traktować (chyba że to przez to że to był 3DMark2001SE).

 

Testy zrobiłem w rozdzielczości 1600x1200x32bit i otrzymałem takie wyniki:

3DMark2001:

Dołączona grafika

Procek który mam to Athlon 2000+, ale niestety nie mogę go ustawić szybciej niż około 1600+ na płycie ASUS A7V-133C.

 

3DMark2003:

 

Benchmark

Width 1600

Height 1200

Pixel Processing None

Texture Filtering Optimal

Max Anisotropy 4

Vertex Shaders Optimal

Repeat Tests Off

Fixed Framerate Off

Comment

 

3DMark Score 2380 3DMarks Game Tests

GT1 - Wings of Fury 64,7 fps Game Tests

GT2 - Battle of Proxycon 14,5 fps Game Tests

GT3 - Troll's Lair 14,0 fps Game Tests

GT4 - Mother Nature 18,5 fps Game Tests

CPU Score 0 CPUMarks Not enough CPU tests run CPU Tests

CPU Test 1 0,0 fps N/A CPU Tests

CPU Test 2 0,0 fps N/A CPU Tests

Fill Rate (Single-Texturing) 1421,4 MTexels/s Feature Tests

Fill Rate (Multi-Texturing) 2504,0 MTexels/s Feature Tests

Vertex Shader 14,8 fps Feature Tests

Pixel Shader 2.0 24,6 fps Feature Tests

Ragtroll 10,6 fps Feature Tests

No sounds 0,0 fps N/A Sound Tests

24 sounds 0,0 fps N/A Sound Tests

60 sounds 0,0 fps N/A Sound Tests

 

No i nie wiem czy to dużo czy mało? Częstotliwości rdzenia nie ruszałem: Rdzeń:324 Pamięć: 277. Czy to dużo, mało?

Dodam że podczas testu nie zauważyłem artefaktów, w jednym tylko tescie (obracający się koń, czy coś takiego), poza tym przy multi-texturingu obraz tak jakby się przewijał z dołu do góry (mało zauwazalnie). Czy to przez odświeżanie? Monitor ustawiony na 85 Hz, a karta chyba na 60 (czy to możliwe?).

Podsumowując dodam że karta trochę się spociła, nie mam mierników temperatury ale pamięć, radiator na rdzeniu i blaszka w rogu karty trochę parzyły w palce (dało się wytrzymać, ale ile to jest mniej więcej stopni? :)

Proszę o odpowiedź, czy z tej karty będą ludzie, czy jednak wymienić ją na model 9600XT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że to kwestja procka a może i dodatkowo pamięci. Miałem na celeronie 1.7@2.0 troszkę lepsze wyniki z radkiem 9500 nie overclockowanym. po przesiadce na bartona nagle wszystko dostało skrzydeł. Żeby było śmieszniej to nie sądziłem że pamięci AŻ tak dużo dadzą, bo jechałem sobie na 333 i 2 dni temu wziąłem sobie 400 MHz, co się okazało? z 14000 (dziwne nie?) w smarku 2001 zrobiło się ponad 16000 na niekręconym radku. Sądzę że te wyniki są takie sobie w 2001, ale w 2003 były lepsze bo 6000 :) na okrągło :)

 

A i jeszcze jedno. Jesli nie masz artefaktów to spróbuj włączyć filtrowanie anizotropowe, jeśli i po tym nie zobaczysz artefaktów to masz niemal na bank pewność że już ich nie zobaczysz. U mnie niestety się pojawiają przy aniso :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurczę u mnie 7400pkt a u ciebie 2x tyle. Przecież to jest ogromna różnica! Trochę mnie to przeraża, bo ciężko stwierdzić czy to karta jest mało wydajna czy pamięci (ustawione na 100 lub 133Mhz - nie pamiętam a nie chce mi się kompa wyłączać, bo robi za serwer)

 

Później dołącze jeszcze wyniki z 3DMarka 2003 oraz spróbuję z filtrowaniem anizotropowym.

A co powiesz na taktowanie rdzenia, pamięci - podkręcać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam dokładnie specyfikacji tej płyty ale sprubuj poszukać zworki gdzieś koło karty graficznej i powinno przestawić się tam na fsb 133 następnie przetestuj grafę naw 3dmarku 01 i 03 na ustawieniach defaul. Potem spróbuj z anizo itp a jak będzie oki to możesz zacząć kręcić powinno iść spoko 380 rdzeń i 340/680 pamięć i kręć riva tunerem. I napisz jak sobie radzisz

No i myślę że format był wcześniej wtedy jest najpewniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Artifact Tester 5 (Hardcore) i DirectX7 Testing przy defaultowych ustawieniach zegara wyszło cytuję: "You recieved 0 DXArtifactMarks. No aritfacts detected!  Please overclock some more!" :)

Hehe,czyściutko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiecany teścik w 3DMarku 2003 w rozdziałce 1024x768x32:

 

Benchmark

Width 1024

Height 768

Pixel Processing None

Texture Filtering Optimal

Max Anisotropy 4

Vertex Shaders Optimal

Repeat Tests Off

Fixed Framerate Off

 

3DMark Score 3910 3DMarks Game Tests

GT1 - Wings of Fury 65,7 fps Game Tests

GT2 - Battle of Proxycon 29,9 fps Game Tests

GT3 - Troll's Lair 26,3 fps Game Tests

GT4 - Mother Nature 28,1 fps Game Tests

CPU Score 160 CPUMarks CPU Tests

CPU Test 1 16,4 fps CPU Tests

CPU Test 2 3,1 fps CPU Tests

Fill Rate (Single-Texturing) 1356,9 MTexels/s Feature Tests

Fill Rate (Multi-Texturing) 2452,8 MTexels/s Feature Tests

Vertex Shader 15,6 fps Feature Tests

Pixel Shader 2.0 40,9 fps Feature Tests

Ragtroll 15,2 fps Feature Tests

No sounds 0,0 fps N/A Sound Tests

24 sounds 0,0 fps N/A Sound Tests

60 sounds 0,0 fps N/A Sound Tests

 

 

 

A poniżej to samo z włączonym filtrowaniem anizotropowym na maxa:

 

Benchmark

Width 1024

Height 768

Pixel Processing None

Texture Filtering Anisotropic

Max Anisotropy 16

Vertex Shaders Optimal

Repeat Tests Off

Fixed Framerate Off

 

3DMark Score 2892 3DMarks Game Tests

GT1 - Wings of Fury 60,0 fps Game Tests

GT2 - Battle of Proxycon 21,7 fps Game Tests

GT3 - Troll's Lair 17,4 fps Game Tests

GT4 - Mother Nature 21,5 fps Game Tests

CPU Score 0 CPUMarks Not enough CPU tests run CPU Tests

CPU Test 1 0,0 fps N/A CPU Tests

CPU Test 2 0,0 fps N/A CPU Tests

Fill Rate (Single-Texturing) 1356,0 MTexels/s Feature Tests

Fill Rate (Multi-Texturing) 2452,8 MTexels/s Feature Tests

Vertex Shader 15,3 fps Feature Tests

Pixel Shader 2.0 31,2 fps Feature Tests

Ragtroll 14,0 fps Feature Tests

No sounds 0,0 fps N/A Sound Tests

24 sounds 0,0 fps N/A Sound Tests

60 sounds 0,0 fps N/A Sound Tests

 

Podczas testu z włączonym filtrowaniem anizotropowym, wszystkie testy wyglądały ok, w Trolach zauważyłem jeden punkcik, ale mogło mi się zdawać :)

 

Spróbuję trochę podkręcić rdzeń i pamięć, zobaczymy co z tego będzie...

Sprawdzę tą kartę jeszcze u kumpla, który ma kompa z szybszą szyną płyty głównej i szybszym RAMem i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary... myślisz że nie próbowałem :) Zęby na tym sobie niemal zjadłem - po prostu na tej płycie się nie da ustawić fsb 133 z tym prockiem (a jak ktoś wie jak, to ma u mnie piwo :) ).

 

Wyniki z 3DMark2001 w 1024x768: 

Dołączona grafika

 

 

Co wy na to?

Czy mnie wzrok myli czy widze 7000? Ja na Radeonie 9600 TX na PIII700 z 128 ramu mialem 8000...

 

----

 

Swoja droga o co chodzi z tym modingowaniem ? ;-) U mnie ten radek (9600 TX) chodzi na 9800 PRO mod... wiec nie bardzo rozumiem ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że najlepszym sposobem na wykrycie najdrobniejszych artefaktów nie jest żaden 3dmark bo sie zdaża, że te testy przejdą gładko ale jest takie demko kulkamki DX9 Real-Time High-Dynamic Range Image-Based Lightning Version 1.1 w skrócie rthdribl i ono wychaczy najdrobniejszy artefakt (bedzie wyglądał jak błysk flesza)

wielu ludzi już zrewidowało sobie maxymalne wartości o/c swoich kart po tym demie pozdro @ll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trafila Ci sie spoko karta i nie masz sie czym przejmować że masz za niskie wyniki w 3Dmarku 2001. Bo on jest cholernie zalezny od proca.

Ja mam zmodowanego 9800se od PowerColora (Build by ATI) który chodzi na 418/385 (efektywnie 418/770) i na FSB200 na XP1700@2200MHz mam tylko 17000 w Marku 2001. Ale zadna gra sie nie tnie wiec sie nie przejmuje niskimi wynikami. Btw Omegi 4.3 sa do [gluteus maximus] jesli chodzi o benchmarki. Tak samo jak Catalysty. Duzo szybsze sa 4.2. Kazda nowa rewizja jest optymalizowana pod wzgledem jakosci wyswietlanej grafiki a nie ilosci FPS.

 

 

 

Pozdro Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...