Skocz do zawartości
Kirk42

[b]Barton 2500+ (Grzeje sie??)[/b]

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Bartona 2500+ BOX i mam straszny problem a mianowicie strasznie sie grzeje mam do tego plyte Gigabyta GA-7VT600L i nie wiem co robic ludzie mowia zeby sie tym nie przejmowac ludzie mowia ze to taka seria i on tak ma ale mnie to troche niepokoi ze procek ma na dzień dobry 48stopni przy otwartej obudowie. Kiedys zamknąłem obudowe to po godzinbie chodzenia mial 69stopni!! to chyba troche duzo moze ktos cos mi na ten temat powie z gory thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam orginalny w plastikowym opakowaniu i probowalem juz przeszlifowac radiator papierem sciernym i zmienialem paste ale to nic nie dalo, a co do0 zmiany to wlasnie jest probolem bo ciezko jest znalezc dobry wentylator zeby tam pasował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiecie jest 1.69 wiec myslisz ze moze to jest to? Zapinka jest w porzadku i ilosc pasty tez. Moze to przez to zasilanie? Przy otwartej budzie na obciazeniu dostaje 58stopnia dla porownania moge powiedziec ze widzialem bartka ktory tez na orginalnym chlodzeniu po godzinnej pracy mial 42. A moze z tym moim boxowym wentylatorem jest cos nie wporzadku. Dziekuje za porady i prosze o więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radiator jest dobrze założony zdarzyło mi sie go raz przegrzac bo zalozylem radiator i zapomnialem do plyty podlączyć wentylatora ale slyszalem ze przez to proc nie powinien sie grzac bo jest juz wygrzany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cooler w boxach dla Athlonów reprezentują ten sam poziom jak dla Duronów to ja dziękuję. Nie dawno kupiłem za 50 zł Spire WR IV wyszlifowałem stopę i przy napięciu 1,7V w stresie (SETI i WinAmp) jest 49-52C.

Ja zobaczyłem co jest w boxsie do Duronów od razu to pogoniłem za 20zł trochę teraz szkoda by było i by czekało jak by co Durak mądrze padł i można by było zareklamować.

Dodatkowo rdzeń cpu i coolera odtłuściłem, potem w stopę radiatora wtarłem też pastę, na rdzeń pastę i zapiełem. Wcześniej tylko wypolerowałem spód radiatora.

Podobną manianę zrobiłem z Duronem i tu jest (Duron 1920) 35-37C nawet nie ma jak go wygrzać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze masz zle zalozony radiat, a mianowicie jak sie zaklada radiat to te gumecaki co sa na procku czasem sie podwijaja i tym samym uniemozliwiaja docisniecie calej powiezchni radiata do procka ja tak mam przy zakladaniu zalmana czasami musze go po 3 raz yzakladac zeby byl dobrze zalozony, a jak zle zaloze to tez mam temp do 60 C :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kirk42... z tego co napisałeś, róznica temp na procku przy otwartej i zamkniętej budzie wynosi aż 20 stopni...

u mnie jest to różnica 1-2 stopnie... Wg mnie masz lichą wentylację w obudowie... nic na ten temat nie napisałeś.... ale jeśli nie masz żadnych wentyli w obudowie, oprócz tego co w zasilaczu, to warto pomyśleć o wstawieniu 1-2 wentyli. Przy zamkniętej budzie, gorące powietrze dmucha na gorący radiator... nie dziwne, że temperaturki wysokie...

Ja w swoim zestawie (składniki poniżej) mam na procku temp. 38 w spoczynku i 44 przy maksymalnym obciążeniu... a procek przetaktowany o 500 MHz z podniesionym napięciem do 1,7V, a wentyl na procku

kręci się tylko 2000 rpm.... jeśli chodzi o pastę, to użyłem OCZ Ultra 5+.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na plytach tej marki zawsze sa problemy z odczytem temperatury

i jeden z przedmuwcow dobrze mowi to plyta zawyza temperature

ja u siebie mam 48 w win i 54 stopnie w stresie ale zamknieta obudowa i dwa wntyle wdmuciach!acy z przodu i wydmuciach!acy z tylu i tez wiem ze nie jest to rewelacja na tym pentagramie ale jest to w granicach normy i nie wnikam w to .

A ty po prostu dotknij radiatora jak masz te 69 stopnie - powinienes sie prawie opazyc. Spróbuj to tak sprawdzic.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem na mercury kt600 55 stopni w idle na niekręconym duronie 800 ;) A kiedy epox 8krai wrócił z naprawy i zawitał w mojej obudowie mam 28 stopni w idle przy 950 mhz i napięciu 1.7v zamiast 1.6 odczyt płyty nie zawsze jest prawdziwy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mam płytę gigabyte na KT600 i uważam że zawyża odczyt temperatury na procesorze (athlon 2400 XP 62 stopne w stresie), prosta sprawa sprawdź temperaturę chipsetu i procesora w biosie zaraz po uruchomieniu na zimnym komputerze - powinny mieć nieco ponad temperaturę pokojową - procesor może do 5 stopni więcej, u mnie procesor od razu ma ok 15 stopni więcej niż temperatura w pokoju!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja sie dolacze... Niedawno kupilem sobie przez allegro Bartka 2500+ (opis) z odblokowanym mnoznikiem i po wrzuceniu do czesciowo otwartej, ale slabiutko wentylowanel obudowy mialem w idle jakies 55*C a po zapusczeniu prime'a po kilku minutach zrobilo sie 69*C i "pyk" komp sie wyłączył. Niezle sie wnerwilem, i zrobilem (na razie prowizorycznie) dwoma wentylkami nienajgorszy obieg (ok 31*C w budzie) i temp w idle to 49*C a po kilku godzinach w doomie ok 56*C. Wydaje mi sie jednak ze to wciaz ciut duzo... wentylek to Arctic Cooling CS2 2200RPM na zwyklej pascie silikonowej. Czy te temperatury rzeczywiscie az tak bardza zaleza od serii procka? Ile sie wam udalo zejsc po zmianie pasty na lepsza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do szlifowania, to znam przypadki gdzie był odwrotny rezultat... ale pewnie duzo zalezy od umiejetnosci szlifujacego. Miał ktoś z was doświadczenia z różnymi pastami? Bo jestem ciekaw czy na samej pascie jestem w stanie "zarobic" chociaz ze 3*C. Mysle nad ewentualna zmiana i coolerka, moze jakis pentagram, i jakby zaoszczedic 3*C na pascie i 3*C na coolerku to juz by nie bylo tak zle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po szlifowaniu warto jest dobrze wymyć i wyczyścić szlifowaną powierzchnie.

Następnie przed nałożeniem pasty odtłuścić i wetrzeć pastę w miejsce styku z jądrem, potem odtłuszczamy jądro procka i nakładamy "pici włos" pasty delikatnie ją rozprowadzając na jądrze. Koniec to delikatni zakładamy cooler, minimalnie nim poruszając by pasta jeszcze się ułożyła.

Wszystko robiąc pomału, ostrożnie bez pośpiechu oczywiście zapinając go robimy to jeszcze ostrożniej i uważniej.

Ale po co ja to piszę, przecież każdy to wie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...