Skocz do zawartości
berkut

Turbinka :P

Rekomendowane odpowiedzi

Hello

 

Dzis dostalem nowa zabawke :P

 

Dołączona grafika

 

W pudelku po wyczyszczeniu przed zlozeniem

 

I troche zdjec ffa:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

No co najsmieszniejsze, jedyne narzedzia potrzebne do obslugi turbiny:

 

Dołączona grafika

 

Calosc podsumuje tak: powooooliii bedzie sie z tego wylanial silnik turbo walowy.

 

 

berkut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe Berkut jakim cudem chcesz z turbiny zrobic silnik turbo-walowy? ;)

Bardzo mnie to ciekawi bo:

1. Turbina nie jest przystosowana do przenoszenia obciazen przez swoja konstrukcje.

2. Potrzeba dosc duzo powietrza zeby paliwo sie zapalilo a cos takiego moze wytworzyc ok. 2,5atmosfer cisnienia.

3. Ja <span style="color:red;">[ciach!]</span>le :!: :!: :lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Turbina nie jest przystosowana do przenoszenia obciazen przez swoja konstrukcje. 

2. Potrzeba dosc duzo powietrza zeby paliwo sie zapalilo a cos takiego moze wytworzyc ok. 2,5atmosfer cisnienia. 

3. Ja [ciach!]   

ad.1 To jest tylko wytwornica gazow, napedzac bedzie turbine mocy

 

ad.2 To cos pompuje BARDZO duzo powietrza. Pamietaj takze ze jest ono pogrzane do ok. 700C co znacznie zwieksza jego objetosc.

Paliwem bedzie propan, nafta/diesel

 

Paliwo bedzie sie bardzo ladnie palic poniewaz bedzie uprzednio odparowane w odpowienim wymienniku ciepla znajdujacym sie w komoze spalania. Propan palic sie bedzie bez zadnych problemow.

 

Turbina jest z forda escorta rs'a turbo, dal mi ja ojciec bo wymienial swoja, mam ja bo:

-czesc wydechowa jest uszkodzona (poopekana) ale nadaje sie dla mnie

-kompresor lekko uszkodzony (FOD)

-turbina ma MINIMLANIE poobrywane lopatki / pogiete

 

Za drogie do naprawy (lepiej nowiusienka kupic) a dosc dobre dla mnie..

 

Pompa do oleju bedzie pompa paliwowa z wtrysku KE-Jettronic bosha (juz testowalem- dziala wybornie), 2 taka pompa bedzie pompowac nafte/diesla.

 

Ewentualnie uzyje pompe oleju z tego escorta, napedzana silnikiem z okapu na chlodnicy od golfa II a pompa bosha do paliwa

 

musze teraz kupic kilka drobnych czesci do wykonania komory spalania (troche blachy i rure kominowa, moze rynne uzyje jesli ojciec sie zgodzi)

 

no i musze zlozyc rame do tego

 

pierwsze testy porobie na propanie, swoja droga gotowy silnik odrzutowy stoi w garazu i czeka na wyciagniecie, przytankowanie olejem, podlaczenie pradu i odpalenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

garretta najlepsze....

Najprawdopodobniej, nie znam sie.

 

Powiem 1: ten garret jest dzielem sztuki jesli chodzi o prostote i funkcjonalnosc, ma bardzo malo czesci (na obrazku wyzej widac), konstrukcja bardzo przejzysta, wymaga 4 narzedzia do serwisu (zmiana lozysk np.) i jest to bardzo proste

 

planuje niedlugo kupic jakis wrak turbiny od ciezarowki, z niej bede robil turbine mocy (zwykle lozyska po drobnych zmianach powinny 50000rpm wytrzymac- np. takie od dremela)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

propan/nafta/diesel :) no no takie to rozmaite... dorzuć jeszcze wodór...

 

Poza tym gratulacje berkut... Takiej pracowitej osoby na żadnym forum nie mają :) kaskada/katana/turbina...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę tu kilka problemów.

1. chyba najmniejszy, panewka turbiny musi być smarowana olejem pod dużym ciśnieniem tak ok 2-4Bar(olej robi tu też za łożyskowanie).

2. troche trudniejszy, zaprojektowanie komory spalania, ale już to ktoś gdzieś zrobił, więc pewnie się uda, może będzie mało trwała i nieefektywna ale będzie.

3. chyba najgorsze, widzę że rozebrałeś "parę" czyli komplet turbina-wałek-sprężarka, w znakomitej większości przypadków taki krok kończy się zamówieniem nowego kompletu u producenta. Oczywiście mówimy tu o warunkach warsztatu samochodowego na poziomie np. ASO VW czy Skoda. Chyba że masz dostęp do wyważarki dynamicznej do turbosprężarek(jest gdzieś jedna w okolicach warszawy). Ale w sumie jak i tak już była "niewyważona" przez te ubytki w sprężarce, to niewiele to zmieniło

 

Oto kilka linków, mam nadzieje że się nie powtarzam

http://aardvark.co.nz/pjet/

http://members.tripod.com/~mdavis19/turbine/

http://www.pulse-jets.com/

i chyba najlepszy

http://www.users.zetnet.co.uk/gas/dtt.htm

 

a wszystko znalezione tutaj:

http://www.powerlabs.org/turbine.htm

:) pamiętacie filmik z dremelem i płytkami CD?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Berkut mozesz napisac cos dokladniej o twoim pomysle bo pomimo tego ze potrafie stworzyc cos w wyobrazni to twojego pomyslu nieumiem. ;)

To turbo bedzie tylko wstepna sprezarka do turbiny zrobiona z turbo od tira?

Jak masz zamiar rozwiazac naped tego i jak bedzie wygladac komora spalania?

Kiedys bede musial sie przejechac do ciebie zeby wszystko zobaczyc co ty tam budujesz. ;) :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. chyba najmniejszy, panewka turbiny musi być smarowana olejem pod dużym ciśnieniem tak ok 2-4Bar(olej robi tu też za łożyskowanie).

Pompa paliwowa bosha do 8 bar ciagnie, dobrze rozkrecona pompa olejowa tyle takze. Mam policzone ile musi byc cisnienie w zaleznosci od cisnienia za turbina by nie zniszczyc lozyska od ciagu.

 

2. troche trudniejszy, zaprojektowanie komory spalania, ale już to ktoś gdzieś zrobił, więc pewnie się uda, może będzie mało trwała i nieefektywna ale będzie. 

Mam juz projekt i podstawowe zalozenia. Podstawowe problemy z komorami to nie to ze sa malo wydajne ale:

-nie wypuszczaja dosc chlodnych gazow

-nie mozna szybko zmieniac ciagu

1 problem latwo jest zalatwic modyfikujac liczbe otworow i ich umiejscowienie, 2 problem niestety jest bardzo skomplikowanym aspektem technicznym (wpierw sprawdze to co chce zrobic, potem powiem czy dziala).

 

problem trwalosci komory spalania nie istnieje praktycznie, jedynym ograniczeniem bedzie to ze parownik sie zapcha ze wzgledu na to ze ogien nie dotyka scianek

 

3. chyba najgorsze, widzę że rozebrałeś "parę" czyli komplet turbina-wałek-sprężarka

Dokladnie oznaczylem polozenie lozyska ciagu, kompresora oraz walka przed rozlozeniem, jedyne co moglo zmienic swoja pozycje jest nakretka.

 

Linki wszystkie znam, dodam ze jak dobrze poszukacie na google to jeszcze 3x tyle jest :mrgreen:

 

NAJLEPSZY jest:

 

www.nickhaddock.co.uk

 

propan/nafta/diesel

Nie "hahaha" ale tak. Propan bedzie uzyty ze wzgledu na to ze niezwykle latwo jest uruchomic taki silnik, diesel/nafta (nie ma roznicy co naleje) sluzy do dalszego rozpedzania turbiny.

 

Wolisz miec za plecami 10l plynnego propanu przy cisnieniu 7 bar czy tez 100ml propanu ktory sie szybko wypala i tylez litrow np. paliwa diesla ktore sie wyjatkowo nedznie pali (bez uprzedniego rozpylenia w powietrzu i PORZADNA iskra)

 

To turbo bedzie tylko wstepna sprezarka do turbiny zrobiona z turbo od tira? 

Jak masz zamiar rozwiazac naped tego

Tak. Obecna turbina bedzie tylko wytwornica gazow. 2 turbina wraz z zaworem upustowym bedzie turbina mocy, tj. zamiast napedzac kompresor bedzie miala inne lozyskowanie i bedzie napedzac za posrednictwem przekladni pojazd badz tez np. alternator ktory bedzie ladowac akumulator i te razem zasilaaja silnik elektryczny.

 

Przekladnie mozna uzyc np. modelarska. Napewno w sklepie modelarkim znajdzie sie przekladnia 10:1 (~50000 rpm turbiny na 5000rpm, stad juz mozna i paskiem zebatym). Tam tez zapewne znajde zrodlo w ktorym kupie prawdziwe lozyska (narazie widze mozliwosc tylko takich ala dremel dobrze chlodzonych).

 

nie pije alkoholu wiec nie ma co takich planow snuc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...