tomek b Opublikowano 15 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2002 posiadam już WC i jedyne co mnie jeszcze wk..... to wyjący wentylator w zasilaczu . Kupiłem nowy TT w 4 MaxCool przez miesiąc było względnie i znowu szumi. Czy może ktoś poradzić jak go wyciszyć i żeby jeszcze pracował :wink: widzałem na niemieckim serwisie zasilacz który wydaje 12 db :lol: ale cena 90 euro pdr tomek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abramakabra Opublikowano 15 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2002 puść ten wiatrak w zasilaczu na 7V albo... wogle go wyjmij :wink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tanaka Opublikowano 15 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2002 mata korkowa przyklej na tasme dwu stronna Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 mata korkowa przyklej na tasme dwu stronna w zasilaczu ??? 8O 8O 8O Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holman Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 mata korkowa przyklej na tasme dwu stronna w zasilaczu proponuje tego nie robic bo zrobi sie maly piekarnik (blacha tez oddaje cieplo), lepiej puscic wentyl na 7 lub 5 v, i wyciac kratke wentyla z tylu psu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapra Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 ale to moze spowodaowac przegrzanie tranzystorow w zasilaczu, a tego nie radze testowac. dobrym wyjsciem jest wyjecie zasilacza z obudowy albo zadbanie o to, zeby powietrze do niego zasysane nie pochodzilo z wnetrza obudowy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red46 Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 mata korkowa przyklej na tasme dwu stronna w zasilaczu proponuje tego nie robic bo zrobi sie maly piekarnik (blacha tez oddaje cieplo), lepiej puscic wentyl na 7 lub 5 v, i wyciac kratke wentyla z tylu psu :!: ODRADZAM :!: Ja tak zrobiłem (wyciołem kratkę wlotową i wylotową i dałem 7V na went) i po okolo 2 dniach jak włączyłem grę to naglę: monitor zgasł, CD wysuną tackę, a went w zasilaczu zaczą wyć(dostał 24V). W efekcie przegdzania w zasilaczu poszła jedna z podwójnych diód i zamiast +12V i -12V poszło na kompa 24V. Wtedy straciłem MOBBO, HDD, CD-ROM, FDD no i zasilacz300W. Więc ja bym odradzał zmniejszanie intensywności chłodzenia. A tak pozatym to sam by wyciszył zasilacz tylko niewiem jak można inaczej niż przez obniżenie mapięcia na went Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holman Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 mata korkowa przyklej na tasme dwu stronna w zasilaczu proponuje tego nie robic bo zrobi sie maly piekarnik (blacha tez oddaje cieplo), lepiej puscic wentyl na 7 lub 5 v, i wyciac kratke wentyla z tylu psu :!: ODRADZAM :!: Ja tak zrobiłem (wyciołem kratkę wlotową i wylotową i dałem 7V na went) i po okolo 2 dniach jak włączyłem grę to naglę: monitor zgasł, CD wysuną tackę, a went w zasilaczu zaczą wyć(dostał 24V). W efekcie przegdzania w zasilaczu poszła jedna z podwójnych diód i zamiast +12V i -12V poszło na kompa 24V. Wtedy straciłem MOBBO, HDD, CD-ROM, FDD no i zasilacz300W. Więc ja bym odradzał zmniejszanie intensywności chłodzenia. A tak pozatym to sam by wyciszył zasilacz tylko niewiem jak można inaczej niż przez obniżenie mapięcia na went CO? czy ty sobie jaja robisz ze odradzasz zwalnianie wentyla i ciecie kratki???!!!!, cos musiales niezle schrzanic na podpieciu 7v, jak sie nie umie dobrze zrobic 7v to tego sie nie robi (np na drugim starym psu - najbezpieczniej), bezpieczniejsze jest 5v oczywiscie, to nie byl efekt przegrzania zasilacza (czyli zmniejszenia wydajnosci chlodzenia) tylko 7v zrobilo ci zwarcie, to jest ryzyko z ktorym trzeba sie liczyc, wiec jesli sie chce 100% bezpieczenstwa to albo 12v, albo 5v ,albo wentyle na 7v na drugim psu (np stare 200 watt za 50 zeta na gieldzie czy cos) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red46 Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 No o ile wiem to się przegrzały diody (te na radiatorach) a zasilacz chodził dopuki nie było dużego zapotrzebowania na prąd( bo wtedy właśnie sie grzeją).Nie twierdze że u kogoś będzie to samo, ja opisałem co się u mnie stało, a 7V było napewno dobrze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holman Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 No o ile wiem to się przegrzały diody (te na radiatorach) a zasilacz chodził dopuki nie było dużego zapotrzebowania na prąd( bo wtedy właśnie sie grzeją).Nie twierdze że u kogoś będzie to samo, ja opisałem co się u mnie stało, a 7V było napewno dobrze. rozumiem, zdarza sie, tylko nie demonizujmy wycinania kratki i zwalniania wentyla, w takim ukladzie to najlepiej nie wyciagac cieplego powietrza z budy przez zasilacz tylko miec dodatkowy wentyl ponizej psu lub w gornej blasze obudowy, pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 No o ile wiem to się przegrzały diody (te na radiatorach) a zasilacz chodził dopuki nie było dużego zapotrzebowania na prąd( bo wtedy właśnie sie grzeją).Nie twierdze że u kogoś będzie to samo, ja opisałem co się u mnie stało, a 7V było napewno dobrze. rozumiem, zdarza sie, tylko nie demonizujmy wycinania kratki i zwalniania wentyla, w takim ukladzie to najlepiej nie wyciagac cieplego powietrza z budy przez zasilacz tylko miec dodatkowy wentyl ponizej psu lub w gornej blasze obudowy, pozdrawiam Holman A gdyby psu tez zrobic osobny doplyw powietrza z zewnatrz ??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holman Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 No o ile wiem to się przegrzały diody (te na radiatorach) a zasilacz chodził dopuki nie było dużego zapotrzebowania na prąd( bo wtedy właśnie sie grzeją).Nie twierdze że u kogoś będzie to samo, ja opisałem co się u mnie stało, a 7V było napewno dobrze. rozumiem, zdarza sie, tylko nie demonizujmy wycinania kratki i zwalniania wentyla, w takim ukladzie to najlepiej nie wyciagac cieplego powietrza z budy przez zasilacz tylko miec dodatkowy wentyl ponizej psu lub w gornej blasze obudowy, pozdrawiam Holman A gdyby psu tez zrobic osobny doplyw powietrza z zewnatrz ??? niezly pomysl reed :), tylko trzebaby zakliec wszystkie dziurki zasilacza zeby powietrze nie uciekalo i dac jakas rure albo w midi/mini towerze dziure w budzie i w zasilaczu od gory, wtedy wentyl nawiewa z gory i powietrze wypada tylem i mamy zamkniety obieg (co prawda troche to nie 'fizyczna' cyrkulacja bo zimne wpadaloby z gory i szlo na podzespoly a normalny wentyl w psu wyrzucalby cieple, tylko do tego potrzebny jest silny przewiew w sumie (wiec cisza wykluczona), imho najrozsadniejszy kompromis miedzy cisza i nie przegrzaniem psu to powiesic psu z tylu budy i puscic wentyl na 7v, wtedy jest cicho i chlodno dla kolegi zasilacza a dodatkowo w budzie mamy sporo wiecej miejsca np na gorny wyciag, tyle w temacie air coolingu bo tak btw juz absolutnie to najlepiej zrobic wc i mamy automatycznie nizsza temp w budzie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 No o ile wiem to się przegrzały diody (te na radiatorach) a zasilacz chodził dopuki nie było dużego zapotrzebowania na prąd( bo wtedy właśnie sie grzeją).Nie twierdze że u kogoś będzie to samo, ja opisałem co się u mnie stało, a 7V było napewno dobrze. rozumiem, zdarza sie, tylko nie demonizujmy wycinania kratki i zwalniania wentyla, w takim ukladzie to najlepiej nie wyciagac cieplego powietrza z budy przez zasilacz tylko miec dodatkowy wentyl ponizej psu lub w gornej blasze obudowy, pozdrawiam Holman A gdyby psu tez zrobic osobny doplyw powietrza z zewnatrz ??? niezly pomysl reed :), tylko trzebaby zakliec wszystkie dziurki zasilacza zeby powietrze nie uciekalo i dac jakas rure albo w midi/mini towerze dziure w budzie i w zasilaczu od gory, wtedy wentyl nawiewa z gory i powietrze wypada tylem i mamy zamkniety obieg (co prawda troche to nie 'fizyczna' cyrkulacja bo zimne wpadaloby z gory i szlo na podzespoly a normalny wentyl w psu wyrzucalby cieple, tylko do tego potrzebny jest silny przewiew w sumie (wiec cisza wykluczona), imho najrozsadniejszy kompromis miedzy cisza i nie przegrzaniem psu to powiesic psu z tylu budy i puscic wentyl na 7v, wtedy jest cicho i chlodno dla kolegi zasilacza a dodatkowo w budzie mamy sporo wiecej miejsca np na gorny wyciag, tyle w temacie air coolingu bo tak btw juz absolutnie to najlepiej zrobic wc i mamy automatycznie nizsza temp w budzie Hehhe WC oczywiscie !teraz max mam 31*C w budzie :) Gdyby tak jeszcze WB do PSU 8O to by byla cisza i chlodek 8) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holman Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 wb w psu: Si! Si! 8) , berkut cos takiego ma podobno :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fudoshin Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Ja mam dwa wiatraki w psu. Jeden dosc duzy dmucha do srodka, a drugi wymu<span style="color:red;">[ciach!]</span>e... musze wymienic ten drugi, bo to shit z codegena (halasuje, a nie dmucha :evil: ) I jak to zrobie to bedzie znacznie chlodniej i bezglosnie... bo teraz jest tylko chlodno :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quzi Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Ja zrobiłem tak : wyciąłem dziure w zasilaczu i wsadziłem tam drugi wiatraczek i potem podłączyłem je szeregowo... sprawdzone po 2 miesiącach ciężkiej pracy zasilacz jest ok!! 8) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bany7 Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 mam 1 cooler w budzie 80x80 i mam pytanko czy bardziej oplacalne jest wyciaganie powietrza czy wdmuchiwanie :?: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 mam 1 cooler w budzie 80x80 i mam pytanko czy bardziej oplacalne jest wyciaganie powietrza czy wdmuchiwanie :?: Oplacalne, to jest i wciagane i wydmuchiwane, zrobiecie ciagu kominowego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holman Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 mam 1 cooler w budzie 80x80 i mam pytanko czy bardziej oplacalne jest wyciaganie powietrza czy wdmuchiwanie :?: na dole z przodu dmuchasz, na gorze z tylu wyciagasz, najbardziej oplacalne jest kupienie za 15 zeta drugiego wentyla 80 cm i zamontowanie go budzie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bany7 Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 mam 1 cooler w budzie 80x80 i mam pytanko czy bardziej oplacalne jest wyciaganie powietrza czy wdmuchiwanie :?: Oplacalne, to jest i wciagane i wydmuchiwane, zrobiecie ciagu kominowego ok dzieki, no to musze sie przejsc do sklepu po 2 cooler, i wyciac jaos dziure w budzie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holman Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 mam 1 cooler w budzie 80x80 i mam pytanko czy bardziej oplacalne jest wyciaganie powietrza czy wdmuchiwanie :?: Oplacalne, to jest i wciagane i wydmuchiwane, zrobiecie ciagu kominowego ok dzieki, no to musze sie przejsc do sklepu po 2 cooler, i wyciac jaos dziure w budzie no to zrobiles b ladny combos z wypowiedzi reeda i mojej :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 mata korkowa przyklej na tasme dwu stronna w zasilaczu proponuje tego nie robic bo zrobi sie maly piekarnik (blacha tez oddaje cieplo), lepiej puscic wentyl na 7 lub 5 v, i wyciac kratke wentyla z tylu psu :!: ODRADZAM :!: Ja tak zrobiłem (wyciołem kratkę wlotową i wylotową i dałem 7V na went) i po okolo 2 dniach jak włączyłem grę to naglę: monitor zgasł, CD wysuną tackę, a went w zasilaczu zaczą wyć(dostał 24V). W efekcie przegdzania w zasilaczu poszła jedna z podwójnych diód i zamiast +12V i -12V poszło na kompa 24V. Wtedy straciłem MOBBO, HDD, CD-ROM, FDD no i zasilacz300W. Więc ja bym odradzał zmniejszanie intensywności chłodzenia. A tak pozatym to sam by wyciszył zasilacz tylko niewiem jak można inaczej niż przez obniżenie mapięcia na went CO? czy ty sobie jaja robisz ze odradzasz zwalnianie wentyla i ciecie kratki???!!!!, cos musiales niezle schrzanic na podpieciu 7v, jak sie nie umie dobrze zrobic 7v to tego sie nie robi (np na drugim starym psu - najbezpieczniej), bezpieczniejsze jest 5v oczywiscie, to nie byl efekt przegrzania zasilacza (czyli zmniejszenia wydajnosci chlodzenia) tylko 7v zrobilo ci zwarcie, to jest ryzyko z ktorym trzeba sie liczyc, wiec jesli sie chce 100% bezpieczenstwa to albo 12v, albo 5v ,albo wentyle na 7v na drugim psu (np stare 200 watt za 50 zeta na gieldzie czy cos) dokładnie. pomyliłem połączenia na na 7v i spaliło mi cdrw - wentylator był bardzo stary i niestty nie przetrawił takiego czegoś, w efekcie nagrywarka dostała 12v zamiast 5v Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 i jeszcze jedno - skąd wiesz że poszłp 24v? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 i jeszcze jedno - skąd wiesz że poszłp 24v? zapewne organoleptycznie "zmierzyl" :lol: :lol: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burdzyk Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 hmm. no wiec tak w codegenach wentyl standardowo chodzi na 5V ale jak dla mnie i tak jest glosny ale jak wsadzilem sunons na 12V to wypialem go po 3sek tak skubaniec wyl przez grilla, a pomysleliscie ze wentyl jak pracuje o sie urzy i przydalobysie go przeczyscic i nasmarowac np WD40 to naprawde pomaga Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burdzyk Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 hmm. no wiec tak w codegenach wentyl standardowo chodzi na 5V ale jak dla mnie i tak jest glosny ale jak wsadzilem sunons na 12V to wypialem go po 3sek tak skubaniec wyl przez grilla, a pomysleliscie ze wentyl jak pracuje o sie kurzy i przydaloby sie go przeczyscic i nasmarowac np WD40 to naprawde pomaga Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 i jeszcze jedno - skąd wiesz że poszłp 24v?pewnie "badal" tak jak sie "bada" baterie - jezykiem dotknal + :lol: :lol: :lol: :lol: BTW ja jednak polecam sposob ze stabilizatorem napiecia - najlepiej najpierw sprawdzic jakie napiecie nas interesuje +10 , +9 , +8 ... i kupic odpowiedni stabilizator np LM7810, LM7809, LM7808 - zamiast radiatora mozna przykrecic srubka do obudowy zasilacza (ta jest przeciez z blachy i ma duza powierzchnie oddawania ciepla) - koszt okolo 1.5zl (+ srubka jak ktos nie ma) - zasadnicze plusy tego rozwiazania: mozna dobrac odpowienie napiecie i nie ma zagrozenia jak przy 7V Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devdd Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 ja narazie wyciszylem w ten sposob, ze standardowy wentyl wymienilem na taki: 80x80x25 - przy 12V jest nieslyszalny... problemem pozostaje jeszcze wentyl na grafie (najglosniejszy element w budzie) gf3ti200 - ma ktos pomysl co z tym mozna zrobic??? (mysle o takim samym wentylu jak w psu ale puszczonym na 7V) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maluszek Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 tomek b: jeśli masz wc to sugeruje najprostsze rozwiązanie (może ktoś już wcześniej zasugerował, sorki :mrgreen: ) - odwiedź stronę http://www.zerofanzone.co.uk/default.asp i przejrzyj sobie PSU watercooled. Pozdrawiam M. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fudoshin Opublikowano 16 Sierpnia 2002 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2002 hmm. no wiec tak w codegenach wentyl standardowo chodzi na 5V ale jak dla mnie i tak jest glosny ale jak wsadzilem sunons na 12V to wypialem go po 3sek tak skubaniec wyl przez grilla, a pomysleliscie ze wentyl jak pracuje o sie kurzy i przydaloby sie go przeczyscic i nasmarowac np WD40 to naprawde pomaga To gowno na 5V tak halasuje??? o boze.. kto te zasilacze robi... ale przynajmniej teraz wiem dlaczego w ogole nie dmucha :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...