Tonic Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Hello Zakupiłem potencjonometr w celu zbudowania wyświetlacza LCD o rezystancji 1 kOhm Nie znam się zbyt dobrze w nazewnictwach, to takie pomarańczawe pudełko o wymiarach 0.8mm x 0.4 mm x 0.8mm z złotą, małą śrubką do regulacji i z trzema nóżkami Aktualnie z nim bawię - tzn. testuję jak wypadają regulowane napięcia Zrobiłem to w taki sposób, że żółty kabel z molexa podpiałem do 1 nóżki ( w sumie jest ich 3 ) Miernik podpiąłem do masy oraz do 3 nóżki Przy włączonym zasilaczu kręciłem śrubką w potencjonometrze - miernik nie wskazywał żadnych zmian. Przy nóżce nr. 2 też tak samo się dzieje Czemu tak się dzieje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Th0m4S Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2004 bo musisz uzyc nozki srodkowej i jednej lub drugiej z boku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tonic Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Nie pomogło :? Podpiąłem wentylator, przy napięciu wychodzącym z molexa 12V na kablach przy wentylatorze jest ~3.50V. Zrobiłem tak układ : żółty + z molexa -> potencjonometr (środkowa nóżka) -> + wentylatora (czerwony kabel) -> wentylator -> czarny kabel idący prosto do masy w molexu Kręcenie śrubką nic nie zmienia.. Ciekaw jestem, co robię nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...