Skocz do zawartości
mateusz012

Temporal Anti-Aliasing

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ja tez musze poczekac na nowe stery :(

Niestety nie znalazlem takich kluczy w rejestrze. Ale pojechalem po ciagach i niby cos podobnego bylo, lecz nowe wpisy nie daly efektow :(

Aha sprawdzalem to pod w2k.

 

BTW to skad wiecie, ze z nowymi sterami ma byc jakas rewolucja??? Gdzie mozna o tym poczytac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW to skad wiecie, ze z nowymi sterami ma byc jakas rewolucja??? Gdzie mozna o tym poczytac?

Niedawno wypowiadała się osoba odpowiedzialna za Catalysty. Pewnie w Cat4.5 rewolucji jeszcze nie będzie ale jak powiedział nastąpi to w ciągu kilku miesięcy. Byćmoże w Cat4.6 albo 4.7?

 

Co do T-AA to poniżej jest podana specyfikacja R420:

http://www.cooltechzone.com/reviews/video_...tistory_002.php

 

W nowościach jest:

 

SMOOTHVISION™ HD

+ 3Dc™ - Normal map image compression technology resulting in high detail image quality 2x/4x/6x Anti-Aliasing modes

+ Sparse multi-sample algorithm with gamma correction, programmable sample patterns, and centroid sampling

+ Lossless Color Compression (up to 6:1)at all resolutions, including widescreen

+ HDTV resolutions

+ Temporal Anti-Aliasing

+ 2x/4x/8x/16x Anisotropic Filtering modes

+ Up to 128-tap texture filtering

+ Adaptive algorithm with bilinear (performance) and trilinear (quality) option

 

A nowe stery pojawią się pewnie po premierze nowego układu czyli najprawdopodobniej z obsługą T-AA.

 

PS. Są to tylko przypuszczenia. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kaszani się FarCry? Hmm  :?  Na Beyond3D userzy testowali FarCry i wyniki były niezłe. Dziwne. U mnie wszystko śmiga! Ustawiłem to już na stałe a limit dałem na 35FPS i jestem zadowolony!  :wink:

Oczywiście w FarCry'u trzeba najpierw dopisać w konfigu odpowiednie linijki uruchamiające TAA. Na beyound3D w tym topicu, co podał go ktoś wyżej czytałem o tym, nie wiem tylko na której stronie, jakoś pod koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kilka testów image quality w 3dmark03 i 2k1 i nie zauważyłem najmniejszej różnicy pomiędzy AAx2 a TAAx2, choć d3d_fsaaviewer pokazuje że taa działa. Na szczęście w colinie 4, farcry, bf1942 wydaje się że działa prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnicy nie widać dla tego, że na statycznych screenach będzie nadal 2xAA a nie 2T-AA. Nie da się uchwycić TempralAA na statycznym screenie dla tego różnicy nie zobaczycie! Tylko w ruchu dla tego im więcej klatek tym lepszy efekt! :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnicy nie widać dla tego, że na statycznych screenach będzie nadal 2xAA a nie 2T-AA. Nie da się uchwycić TempralAA na statycznym screenie dla tego różnicy nie zobaczycie! Tylko w ruchu dla tego im więcej klatek tym lepszy efekt!  :wink:

No jasne! Już mi się wszystko poukładało w głowie. :lol:

Dzięki.

A z tego co wiem, to nie trzeba włączać Vsync - TAA sam go ponoć włącza.

Używam Omeg 4.4b a klucze wpisałem w ostanim tym długim ciągu "#@$%T#$FFEF" itp (było ich u mnie ze 20 - od razu wybrałem ostatni...).

A tak w ogóle to świetna sprawa z tym taa. Brawo panowie z ati. Odblokujcie nam jeszcze po 8 dodatkowych potoków to chyba zaczne was lubieć. 8)

Ciekaw jestem czy NVidia "wpadnie" na podobny pomysł, bo technicznie nic <chyba> nie stoi na przeszkodzie?

 

UPDATE

Acha, już wiem, nvidia nie może mieć TAA...buahahah :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy NVidia "wpadnie" na podobny pomysł, bo technicznie nic <chyba> nie stoi na przeszkodzie?

Nie wpadnie dla tego, że GPU nie pozwala. Chipy nVidii nie obsługują programowalnych "Sample Patternów". Pisałem o tym na początku topicu. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uffffff nareszcie sie udalo!!! :D

 

Jesli ktos tak jak ja smiga na w2k i podobnie jak ja ma problemy z TAA to proponuje zainstalowac najnowszego RadLinkera. Dzieki niemu wszystko przebiega ltawo, sprawnie i przede wszystki dziala wysmienicie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogliście dać jeszcze linki!  :wink:  

 

RadLinker:

http://users.adelphia.net/~webspace/RadLinker1008.zip

 

ATI Tray Tool:

 

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733

 

Teraz każdy może włączyć TAA  :D

Przy używaniu ATI Tray Tool, po jakiejkolwiek zmianie za pomocą tego programu farcry robi się...niebieskie :D wszystko jest jakby blue :lol: Jeżeli ktoś z Was ma taki przekręt niech napisze :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co to jest Filtrowanie Anizotropowe np 2xforced? :oops: i wogule co to sa te opcje na dole takie jak

AGP textures

Hierarchiczne

Z

HyperZ

i tak dalej :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O Qrna fajne to  - zaraz przetestuje :)

Ati w odroznieniu od nv potrafi pozytywnie zaskakiwac :D

nVidia tez cie pozytywnie zaskoczy

zobaczysz ze jest do bani wiec kupujesz ATI

i jestes pozytywnie zaskoczony :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co to jest Filtrowanie Anizotropowe np 2xforced? :oops: i wogule co to sa te opcje na dole takie jak

AGP textures

Hierarchiczne

Z

HyperZ

i tak dalej  :?:

HyperZ - "Właściwa technologia HyperZ składa się z trzech różnych sposobów na zmniejszenie marnotrawstwa szybkości wypełniania i przepustowości pamięci, które tak bardzo zabija wydajność nowoczesnych akceleratorów 3D. (...)"

 

HierarchiaZ - "Pierwsza technika zredukowania niepotrzebnych dostępów do Z-bufora i wyeliminowania renderowania niewidocznych pikseli jest zwana 'Hierarchią Z'. Wchodzi w grę PO pozycjonowaniu trójkątów, a PRZED jednostką renderującą. Zanim piksel zostanie przesłany z jednostki pozycjonowania trójkątów do jednostki renderującej, 'Hierarchia Z' wyszukuje zdefiniowany obszar Z-bufora i sprawdza czy piksel będzie widoczny, czy nie. Jeżeli piksel zostałby zakryty, zostaje pominięty od razu, więc jednostka renderująca nie marnuje na niego czasu. Cała sztuczka tutaj polega na tym, że ten zdefiniowany obszar Z-bufora przechowywany jest w specjalnej pamięci podręcznej, dzięki czemu unika się niepotrzebnych odczytów Z-bufora. Nie chcę wchodzić głębiej w szczegóły, ponieważ ATi nie chce ujawniać nic więcej, aniżeli jest to konieczne."

 

(źródło - Tom's Hardware)

 

2xforced - chodzi tu o AAx2 wymuszony

 

więcej znajdziesz wpisując interesującą Cię definicję w google.

 

No właśnie w nowym RadLinkerze TAA działa bez problemu, ale mam pytanie.

jaka jest róznica miedzy ustawieniem T2 i T3? Wie ktoś ?

Jeżeli TAA2x2 ma jakość odpowiadającą 4xAA, to TAA3x2 powinno mieć jakość odpowiadającą 6xAA, czyli maksymalne dostępne AA wynosi aż 6xT3 czyli AAx18!!! 8O Jeżeli się mylę - niech mnie ktoś poprawi. Idąc dalej tym tokiem myslenia mamy AAx12 obciążającą grafę jak 6xAA (a niekiedy mniej jak wynika z przeprowadzonych testów na T2x2, x4, x6 przez Elite Bastards)! Jak jest w przypadku Temporal x 3 - nie wiem,ale może ktoś będzie miał czas i zrobi testy :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to filtrowanie TA jest zupelnie bez sensu, w nowszych grach gdzie przewaznie ma sie 30-50 FPS wyraznie widac migotanie na wygladzanych krawedziach

przy 80 FPS i wiecej powoli zanika

jednak kto ma tyle fpsow przy 8x aniso i AA ...hmmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to filtrowanie TA jest zupelnie bez sensu, w nowszych grach gdzie przewaznie  ma sie 30-50 FPS wyraznie widac migotanie na wygladzanych krawedziach

przy 80 FPS i wiecej powoli zanika

jednak kto ma tyle fpsow przy 8x aniso i AA ...hmmm

Daj wyższe odświerzanie :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:arrow: FrstJob

 

Teoretycznie masz racje. 3Tx6AA=18T-AA. Tutaj próbkę bierze się z 3 wzorów a nie z dwóch dla tego powinno być dokładniej. Ale na mój rozum będzie trzeba 3x więcej klatek niż do zwykłego AA ponieważ próbka brana jest z 3pierwszych FPS. Czyli aby uzyskać 30fps 18xAA potrzeba 90FPS inaczej będzie widać niedokładności 3T. Sprawdzę dokładnie to napiszę.

 

Update

 

Sprawdziłem 3T i niestety jakość AA jest słabsza niż 2T!! Czemu to nie wiem. Może odświeżanie powinno wynosić ok 150Hz?? :D Lepiej używać 2Tx2AA! :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qurde mi po właczeniu 2xt2 w Far Cry zaczeły sie robic jakies dziwne kwadraty na krawędziach i to tylko w tunelach bo w jungli wszystko spoko 8O

a ha dzieki za odpowiedz reszty poszukam w google :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qurde mi po właczeniu 2xt2 w Far Cry zaczeły sie robic jakies dziwne kwadraty na krawędziach i to tylko w tunelach bo w jungli wszystko spoko  8O

a ha dzieki za odpowiedz reszty poszukam w google :D

tak to jest, ale prawdopodobnie trzeba uaktywnić TAA "ręcznie" w Far Cry,chociaż z pomocą RadLinkera jak narazie tylko 2 razy zauważyłem kwadraty a po zwiększeniu odświerzania nie ma.

 

kojak_c(team):D

Myślałem, że on pobiera tak jak w przypadku 2TAA czyli nakłada poszczególne próbki z 2 wzorów, tyle że ta 3-cia jest wynikiem tych dwóch poprzednich :wink:

Skoro 3Taa jest wynikiem przez Ciebie napisanym, to czuję się oszukany :lol: Mimo tego, że teraz gram sobie w Far Cry z FPS-ami spadającymi minimalnie do 40 a średnio ok 80 :D przy jakości 4xAA to nie mam pojęcia dlaczego ATi kryło przed Nami tak cudowną niespodziankę :D Cieszyć się że stara karta nabiera "wigoru" ,czy wkurzać się że wcześniej o tym nie wiedzieliśmy :twisted: ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to jest, ale prawdopodobnie trzeba uaktywnić TAA "ręcznie" w Far Cry,chociaż z pomocą RadLinkera jak narazie tylko 2 razy zauważyłem kwadraty a po zwiększeniu odświerzania nie ma.

hmm a ile ma to odswierzanie niby wynosić bo mi również w pomieszczniach jakies dziwne kropki wyskakują , a gram na 800x600- odświeżanie 120,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Temporal AA has some limitations in practical use. It needs vsync to be enabled for the effect to work, so you don't 'stack up' the same sample grid for successive frames. That also means keeping the frame rate higher than the vsync refresh rate for it to work. Depending on your game title and its playable framerate range, it might not be practical to enable temporal AA and have the effect look good. When working sub-optimally, at lower than vsync framerates, geometry edges can be seen to creep or shimmer."

 

 

w skrocie AA do niczego sie nie nadaje(prawie), zalecaja 100 Hz i zeby framerate byl wiekszy od odswiezania...ciekawe kto ma framerate na poziomie 100 FPS i wiecej w nowych grach z aniso i TAA wlaczonym i przy duzej rozdzielczosci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...ciekawe kto ma framerate na poziomie 100 FPS i wiecej w nowych grach z aniso i TAA wlaczonym i przy duzej rozdzielczosci...

X800 dla którego to powstało a my mamy tylko możliwość skorzystania. :wink: Pozatym ja mam ustawione tak aby poniżej 35FPS przełączał się na zwykły AA i jak do tej pory wszystko śmiga pięknie! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Wintereq

catalysty 4.5 beta mają już chyba włączone Temporal AA, spróbuję je dzisiaj załatwić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...