Skocz do zawartości
Goofy

Netbios i program w C

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dostałem na uczelni (studiuję telekomunikację) z przedmiotu sieci komputerowe program do napisania. Ma on realizować wysyłanie ciągu znaków lub plików w sieci korzystając z protokołu Netbios. Pomimo, że nie mam takiego programu jak programowanie (ani innego związanego z C) myślałem, że uda mi się napisać prosty programik. Jednak schody zaczęły się wcześniej niż myślałem, zaraz gdy tylko dołączę do projektu bibliotekę nb30.h (odpowiedzialną w C za netbui) C wywala mi 26 błędów w tej bibliotece (nawet ‘’program’’ #include <nb30.h> powoduje błędy). Może ktoś z was pisał podobne programy i wie gdzie w necie można znaleźć coś na temat pisania takiego programu / jakieś przykłady lub może mi pomóc (oczywiście nie chodzi mi o napisanie za mnie tego programu, bo mam zamiar zrobić to sam, oczywiście jak się uda). Do czystego C mam kilka publikacji ale nigdzie nie ma nic o Netbios. Oczywiście zależy mi na stronach w necie bo nie mam zamiaru wydać 500zł aby uzyskać 50% punktów potrzebnych do zaliczenia:). Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże bo widzę, że programisty to ze mnie nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Gdzies w innym pliku masz blad, np. skladniowy. Jest on na koncu pliku (np. nie ma ostatniego "}") wiec kompilator "wchodzi" do nastepnego i tam podaje bledy. Generalnie przeczytaj komunikaty o bledach (ze zrozumieniem ;) ).

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Osobiscie jak kiedys pisalem (tzn. chcialem bo ledwo zaczalem :) ) komunikator kompatybilny z protokolem ktorego uzywa WinPopup (czy tez Messenger w WinXP), czyli wlasnie NetBIOS, to korzystalem z zupelnie innego zestawu funkcji, a mianowicie WNet* ktore sa w <winnetwk.h>.

A jak juz musisz zostac przy nb30.h no to google :) Cudow moze nie znajdziesz ale jakies proste przyklady powinny byc.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi