berkut Opublikowano 14 Maja 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2004 Hello Pytanie mam do tych lepiej znajacych nie na bryczkach i przepisach niz ja. Jak w polskich warunkach wyglada droga przez pieklo by zarejestrowac i dopuscic do ruchu drogowego pojazd DIY (np. kratke z malucha) berkut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B3T0N Opublikowano 14 Maja 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2004 Hello Pytanie mam do tych lepiej znajacych nie na bryczkach i przepisach niz ja. Jak w polskich warunkach wyglada droga przez pieklo by zarejestrowac i dopuscic do ruchu drogowego pojazd DIY (np. kratke z malucha) berkut masz na mysli gokarta na bazie kaszlaka, tak ? jak to to spelni wszystkie wymogi na przegladzie rejestracyjnym (bezpieczenstwo etc) to droga szeroka jak swiat... tak sadze ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 14 Maja 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2004 Mowie przyklad, nie chodzi mi o kaszlaka z tego co widzialem w kd to trzeba go do jakiegos specjalisty zabrac okregowego ale pytam sie o dokladniejsze info, moze ktos wie cos o tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik47 Opublikowano 14 Maja 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2004 O to chodzi?? Art.75 pkt 3 Kodeksu Drogowego dopuszcza rejestrację samochodu typ SAM oraz samochodów zabytkowych. Pojazd SAM jest zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy własnej konstrukcji. Przy rejestracji potrzebne są dokumenty stwierdzające legalność pochodzenia części użytych w procesie budowy auta. Z Wydziału Komunikacji właściwej dla miejsca zamieszkania należy uzyskać skierowanie na nabicie numerów ramy. W każdym województwie są wyspecjalizowane warsztaty gdzie następuje nabicie numerów, następnie należy dokonać szczegółowego przeglądu w stacji diagnostycznej w Warszawie lub Bielsku-Białej. Po otrzymaniu zaświadczenia można dokonać właściwej rejestracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sid Opublikowano 14 Maja 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2004 berkut: że niesmiale zapytam czy chodzi Ci o coś z turbinką na pokładzie? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik47 Opublikowano 14 Maja 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2004 Pierwsza rejestracja pojazdu marki "SAM" -------------------------------------------------------------------------------- Podstawa prawna Kodeks Postępowania Administracyjnego; Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 58., poz. 515 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy; Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o dział. ubezp. (Dz. U. Nr 124 poz. 1157); Dz. U. Nr 227 z 2003 r. Jednostka odpowiedzialna Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Ursynów 02-777 Warszawa, ul. Szolc - Rogozińskiego 1, tel. centrali 643-68-67 wew. 118; 120; 121; 122 tel. bezpośrednie 643-43-89, 643-51-02, 648-04-78; fax. 643-30 -01 Wymagane dokumenty dokument tożsamości, w przypadku kiedy właścicielem pojazdu jest firma posiadająca osobowość prawną do wniosku o rejestrację należy dołączyć: aktualny odpis z krajowego rejestru sądowego i zaświadczenie o nadaniu nr REGON. Sprawy rejestracji mogą załatwiać osoby upoważnione do reprezentowania firmy, wymienione w krajowym rejestrze sądowym lub osoba upełnomocniona przez wyżej wymienionych - w takim przypadku wymagane jest pisemne upoważnienie, w przypadku, gdy rejestrowany pojazd stanowi własność firmy nie posiadającej osobowości prawnej, do wniosku należy załączyć aktualne zaświadczenie o prowadzonej działalności, a w przypadku spółek cywilnych - zaświadczenie każdego ze wspólników i umowę spółki; wniosek o rejestrację tymczasową - I etap rejestracji; wniosek o zarejestrowanie - II etap rejestracji; dowód własności silnika oraz dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu z którego pochodzi silnik, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu wyrejestrowanego lub z pojazdu, w którym dokonano wymiany silnika; w przypadku, gdy silnik sprowadzono z zagranicy, należy załączyć dokument własności wraz z dowodem odprawy celnej przywozowej; w przypadku gdy zakupiony silnik nie posiada numeru, do rejestracji należy załączyć decyzję Prezydenta m.st. Warszawy o nadaniu numeru na silniku, a także zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów potwierdzające nadanie cech identyfikacyjnych w przedmiotowym silniku; oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że wnioskodawca jest właścicielem pozostałych podzespołów i części służących do zbudowania pojazdu "SAM"; zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego oraz dokument identyfikacyjny pojazdu "SAM"; zaświadczenie o nabiciu numerów nadwozia /podwozia /ramy. Sposób załatwienia sprawy Etap I - organ rejestrujący wydaje tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe w celu przejazdu pojazdu na badanie techniczne. Decyzję na nabicie numeru nadwozia /podwozia /ramy konstrukcji własnej, które zostały wykorzystane do budowy pojazdu marki "SAM", wydaje Dział Uprawnień Pl. Starynkiewicza 7/9. Jeżeli dane zbywcy silnika zawarte w dowodzie własności są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym wymaga się przedstawienia dokumentów pośrednich. W przypadku gdy zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dowodu własności. Etap II -w dniu przedłożenia w Urzędzie kompletu dokumentów dotyczących własności elementów, części, z których pojazd zbudowano (rachunek-umowa za silnik + oświadczenie dotyczące pozostałych części), zaświadczenia o nabiciu oraz dopuszczenia pojazdu do ruchu (zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów) zostają wydane stałe tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i decyzja o zarejestrowaniu pojazdu, wymaga to ponownego zgłoszenia się właściciela do Urzędu. Jeżeli dokumenty przedstawione do rejestracji zostaną zakwestionowane, może być wydana decyzja odmawiająca rejestracji pojazdu. Opłaty I etap w kasie Urzędu: od 34,00 zł do 57,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu) opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00 zł; od każdego załącznika - 0,50 zł II etap w kasie Urzędu: od 57,50 zł do 140,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu) 500,00 zł - karta pojazdu (dotyczy pojazdów samochodowych) opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00 zł; od każdego załącznika - 0,50 zł opłata ewidencyjna za wydanie: dowodu rejestracyjnego -1,00 zł pozwolenia czasowego -1,00 zł zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych - 1,00 zł nalepki kontrolnej -1,00 zł karty pojazdu -1,00 zł Inwalidom wojennym i wojskowym przysługuje 50% zniżka od opłat za tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i pozwolenie czasowe (tylko w odniesieniu do jednego pojazdu samochodowego, który nie służy do zarobkowego przewozu). Termin załatwienia I etap - zależy od czasu w jakim właściciel uzyska skierowanie na nabicie numeru nadwozia /podwozia / ramy konstrukcji własnej w Urzędzie m.st. Warszawy Wydział Transportu i Dróg Publicznych oraz otrzyma zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów o nabiciu i dopuszczeniu pojazdu do ruchu. Maksymalnie 30 dni. II etap - Do 30 dni. Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie; szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja. Uwagi Dokumenty sporządzone w języku obcym należy załączyć do wniosku wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego. Potrzebne druki wniosków, oświadczeń itp. dostępne są na miejscu. Wniosek wraz z dokumentami o wydanie skierowania na nabicie numeru nadwozia / podwozia / ramy należy składać w Kancelarii Urzędu Miasta przy ul. Koszykowej 6a Należy okazać umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC w I lub w II etapie rejestracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 14 Maja 2004 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2004 thx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...