Skocz do zawartości
Gość robot

ATI - czity . swieta firma?

Rekomendowane odpowiedzi

CYTAT Z PCLAB.PL

W momencie, gdy NVIDIA do sterowników ForceWare 61.11 wprowadziła opcję wymuszającą korzystanie z próbek trilinear dla filtrowania tekstur, ATI błyskawicznie tę sytuację wykorzystało i w dodatku, skopiowało od NVIDII sposób na podbicie wyników kart graficznych. ATI stosuje nieudokumentowaną metodę "bilinear" dla filtrowania tekstur, nawet gdy użytkownik oczekuje próbek Trilinear. Podobnie jak NVIDIA rok temu, karty ATI nie wykorzystują próbek wysokiej jakości dla filtrowania tekstur, a jedynie kombinację Bilinear i Trilinear. ATI poszła jednak o jeden krok dalej! W sterownikach zastosowano kruczek, uniemożliwiający wychwycenie tych nieuczciwych optymalizacji na zrzutach ekranu, z naświetlonymi przejściami mip-map! Gdy sterownik wykryje, że na ekranie są wyświetlane owe przejścia, wyłącza optymalizację, aby nie dało się jej wykryć wzrokowo. W chwili obecnej, większość testów kart graficznych ATI RADEON, na sterownikach Catalyst 4.5 (chodzi oczywiście o RADEON X800) nie są porównywalne z GeForce 6800 Ultra, w przypadkach, gdzie recenzenci wykorzystali daną im przez NVIDIA możliwość wybrania, czy chcą testować z optymalizacją, czy nie. W przypadku ATI nikt takiego wyboru nie ma, dokładnie jak rok temu z NVIDIA GeForce FX.

 

W świetle tych informacji, niedawny artykuł serwisu DriverHeaven, oczerniający NVIDIA za "oszustwa" (pisaliśmy o nim tutaj) jest tym bardziej podejrzany. W nim przedstawiono właśnie tylko zrzuty ekranów, z naświetlonymi mip-mapami, a nie zaprezentowano żadnych testów wydajności, ani też oryginalnych zrzutów ekranu. A przecież Catalyst 4.5, po wykryciu pokolorowanych mip-map, wyłączają optymalizację.

 

Oszustwa ATI potwierdza także Dave Baumann z serwisu Beyond3D, w wątku na Forum tegoż serwisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tam wielkie mi coś :!: I NVIDIA robi wielkie świństwa nam userom, to i czemu ATi ma tak nie robić. :evil:

 

A z resztą chyb aod zawsze były jakieś problemy z oszustwami i sterownikami u obu producentów.

Gdzie te czasy Voodoo i S3 Trio :evil: gdzie wszystko było robione naprawde z sercem, a nie jak teraz tylko i wyłącznie dla KASY, zero jakiego kolwiek wysiłku ze strony ATI i NVIDI w kierunku aby nie tylko karta byłą dobra, ale jeszcze aby użytkownik poczuł tą magię płynącą od tych że producentów i ich produktów. Ja chce reinkarnacji VooDoo I i II :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tam wielkie mi coś  :!: I NVIDIA robi wielkie świństwa nam userom, to i czemu ATi ma tak nie robić.  :evil:  

 

A z resztą chyb aod zawsze były jakieś problemy z oszustwami i sterownikami u obu producentów.

Gdzie te czasy Voodoo i S3 Trio  :evil: gdzie wszystko było robione naprawde z sercem, a nie jak teraz tylko i wyłącznie dla KASY, zero jakiego kolwiek wysiłku ze strony ATI i NVIDI w kierunku aby nie tylko karta byłą dobra, ale jeszcze aby użytkownik poczuł tą magię płynącą od tych że producentów i ich produktów. Ja chce reinkarnacji VooDoo I i II  :evil:

no i widzisz jak voodoo skonczyło :wink:

 

BTW było !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja o tym jest tu :

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.ph...r=asc&start=200

I z testow wynika, ze roznica w wydajnosci pomiedzy benchmarkiem puszczonym bez oraz z kolorowaniem poziomow mimmap jest widoczna nawet wtedy, jak wymuszone zostaje na kazdym poziomie tekstur bilinear mipmapping ! Wiec wychodzi, ze problem nie lezy w cheatowaniu 'bilinear zamiast trilinear', ale gdzie indziej. Tyle, ze gosc z Epica pisal, ze nakladanie kolorowania mipmap nie powinno powodowac spadku fps... Jak to ktos napisal w tamtym watku 'The mystery deepens...' :wink: :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tą róznicą, że nVidia się przyznała do optymalizacji a ATi nadal sie zapiera że nie robią. pisałem juz o tym ale zakochani w ATi kolesie i tak będą pisali swoje więc takie tematy nie mają sensu.

sam widziałem róznicę miedzy oryginalnymi sterami herca a catami 4.2, które podniosły wydajność "nagle same z siebie" o 15%. czyżby nagły przypływ wiedzy o pisaniu sterowników :?: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie chciałbym bronić ATI, ale dzisiejszy świat kieruje się prawami ekonomii, musicie się z tym pogodzić, że producentowi karty zależy na zysku, a nie tym czy klient poczuje jakąś magię czy nie...

Do tego istnieje jeszcze coś takiego jak zasada zaprzeczania do końca nawet przy niezbitych dowodach winy - wówczas zawsze zostanie cień wątpliwości !

 

Oczywiście też niespecjalnie mi się to podoba, że jestem oszukiwany (choć akurat bi czy tri mi kolosalnej róznicy w grach nie robi :P ) ale doskonale rozumiem politykę ATI i nie winię za nią firmy - winna jest sytuacja na rynku: 2 monopolistów dzierżąca kilkudziesięcioprocentowy udział w sprzedaży kart. Dopóki nie będzie rzeczywistej walki o klienta, dopóty nic się zmieni czy tego chcemy czy nie...

Smutne ale prawdziwe !

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszyscy pisza nic dziwnego - kazdy kombinuje . a jak to samo robila Nvidia to zaraz w kazdym topicu o tym bylo ,m nie kupuj nvidi bo leca w ciach!a i oszukuja itp , to samo a jakie rozne podejscie w zaleznosci od firmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem bezstronny* to napisze swoje 3 grosze 8)

mnie zagrywki ati i nvidii lekko śmieszą, firmy te starają sie jak wiadomo tymi zabiegami nastawić do siebie przychylnie jak największa ilość klientów, jednak niektórzy , czytając to co jest teraz wyrabiane :wink: oleje nową grafe i poczeka z kupnem. ja np miałem zamiar przesiąść sie na nowego radosława jak tylko będzie dostępny w polsce, ale czytając te bzdety , mam coraz większą ochote na nowego geforalub posiedze jeszcze na moim kombajnie jakim jest 4mx 8) w sumie już nie chodzi mi o to co firma wyrabia, ale o to że nie chce sie do tego przyznać.

a co do was drodzy forumowicze to rzeczywiście , na nvidie szczekacie , a jak przekręty robi ati to wszystko jest ok.

troche chyba przesadzacie :roll:

 

 

*no bo voodoo już nie produkują :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tam wielkie mi coś  :!: I NVIDIA robi wielkie świństwa nam userom, to i czemu ATi ma tak nie robić.  :evil: 

 

A z resztą chyb aod zawsze były jakieś problemy z oszustwami i sterownikami u obu producentów.

Gdzie te czasy Voodoo i S3 Trio  :evil: gdzie wszystko było robione naprawde z sercem, a nie jak teraz tylko i wyłącznie dla KASY, zero jakiego kolwiek wysiłku ze strony ATI i NVIDI w kierunku aby nie tylko karta byłą dobra, ale jeszcze aby użytkownik poczuł tą magię płynącą od tych że producentów i ich produktów. Ja chce reinkarnacji VooDoo I i II  :evil:

no i widzisz jak voodoo skonczyło :wink:

 

BTW było !!

Nie rozumiem, jak to z sercem, uważacie że projektowanie GPU można robić z pasją?? Ciągle coś sie nie udaje, trzeba siedzieć cały dzień w firmie, poprawiać, szukać czasem głupiego błędu. A jak już się skończy cała ekipa jest pokłócona i każdy błędy zwala na kogo innego. Potem nawalają kolesie od sterowników i serwisy zjeżdżają układ. Czy odwrotnie, nawala ekipa od projektowania.

 

Nie wydaje mi się żeby coś takiego jak projektowanie CPU czy GPU można było robić z pasją, to musi być ogromny stres dla inżynierów, te kolejne etapy powstawania.

 

Możecie się nie zgodzić, ale takie jest moje zdanie i napewno go nie zmienie :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAJO - wiem mniejwiecej co oni robia robiac moje projekty, uwierz mi, nie ma nic bardziej frustrujacego podczas pracy ale moment w ktorym jest gotowe jest najpeikniejsza rzecza jaka mozna przezyc, przynajmniej w takiej chwili czuje szczescie w swoim glupim zyciu, krotko bo krotko ale tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, ja usłyszałem o zapowiedziach Voodoo4 i 5 jak Ge-force1 wymiatał wszystko, a zobaczyłem testy jak Ge-force2 wkroczył do akcji. Wszyscy liczyli na to że Voodoo4 i 5 znowu przyniosą 3dfx prymat. Więc inżynierowie 3dfx byli pod bardzo duża presją, stwożyli układ VSA-100 który musiał pracować w parze by dogonić GF1, nie mówiąc już o GF2. Myśle że przez to nastąpił zamęt w zespole, a wkrótce w całej firmie, wiadomo było że 3dfx musi zupełnie przeprojektować swoją kość żeby dogonić lidera (nvidie), a nie było już pieniędzy, bo wszystko poszło właśnie na niefortunne VSA-100.

 

A teraz walne taki tekscik żeby nikt się do mnie nie przyczepił:

 

To jest moje zdanie i wiele osób może sie z tym nie zgodzić, ale nie wydaje mi się żeby inżynierowie 3dfx byli dumni z tego że wypuścili Voodoo4 i 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem krotko dla mnie takie zagrywki to zwykle lamerstwo

i oszukiwanie klientow i to zarowno ze strony NV jak i ATI

jest to nagminne wykozystywanie swojej pozycji na rynku

kart graficznych i dla mnie zaden marketing ani inne slowo

tego nie usprawiedliwia jest to po prostu oszustwo .

Jak dla mnie za takie przekrety to obie te firmy powinny w

d**e dostac problem w tym ze nie ma firmy ktora mogla

by z tymi 2 gigantami powalczyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, z tego co sie mozna wywiedziec z forum Beyond3d wynika, ze nie jest to stricte oszukiwanie, ale optymalizacja generalna - nic nie wykrywa kolorowania i wtedy wlacza trzyliniowego filtrowania. Natomiast jest uzyta pewna optymalizacja globalna (nie per application) - jesli w pewnych miejscach roznica kolorow ne przekracza pewnego progu, to uzywane jest szybsze filtrowanie ze wzgledu na to, ze roznica w jakosci generowanego obrazu jest kompletnie niewidoczna golym okiem (ale moze wyjsc przy porownaniu bit-to-bit w programie graficznym). Przy kolorowaniu mipmap z oczywistych wzgledow roznica kolorow jest duza - wiec aplikowane wynikowo wychodzi pelne trzyliniowe filtrowanie, gdyz nigdzie nie moze zostac 'zoptymalizowane'. Zreszta dlatego tutaj, gdzie znalezli to 'oszukiwanie' na screenach :

radek 9800xt (bez optymalizowania)

http://216.239.37.104/translate_c?hl=de&la.../language_tools

radek x800pro (ma optymalizowanie)

http://216.239.37.104/translate_c?hl=de&la.../language_tools

Roznica wyglada niby tak :

http://216.239.37.104/translate_c?hl=de&la.../language_tools

 

ALE roznica tych 2 obrazkow bit-bit w rzeczywistosci wyszlaby 'na oko' czarna ! - natomiast oni zaznaczyli wszystkie 'prawie' czarne na bialo, aby pokazac wszystkim, ze az w tylu miejscach obraz jest 'oszukany'...

 

Coz, jak dla mnie jest to akceptowalne - w koncu roznice w generowanym obrazie niech sobie kazdy sam oceni na podst. zapodanych screenow - co nie znaczy, ze niesmak pozostaje - zupelnie inna historia bylaby, gdyby sie ta optymalizacja ATI pochwalila wczesniej... :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronce Driver Heaven ukazala sie odpowiedz ATI na zarzuty wobec nich. Dla zainteresowanych wklejam ja tu :)

 

ATI have given Driverheaven a response to recent claims which have been circulating on the internet

 

There has been a lot of discussion about our trilinear filtering algorithms recently.

 

The objective of trilinear filtering is to make transitions between mipmap levels as near to invisible as possible. As long as this is achieved, there is no right or wrong way to implement the filtering.

 

We have added intelligence to our filtering algorithm to increase performance without affecting image quality. As some people have discovered, it is possible to show differences between our filtering implementations for the RADEON 9800XT and RADEON X800. However, these differences can only be seen by subtracting before and after screenshots and amplifying the result. No-one has claimed that the differences make one implementation better than another.

 

Our algorithm for image analysis-based texture filtering techniques is patent-pending. It works by determining how different one mipmap level is from the next and then applying the appropriate level of filtering. It only applies this optimization to the typical case specifically, where the mipmaps are generated using box filtering. Atypical situations, where each mipmap could differ significantly from the previous level, receive no optimizations. This includes extreme cases such as colored mipmap levels, which is why tests based on color mipmap levels show different results. Just to be explicit: there is no application detection going on; this just illustrates the sophistication of the algorithm. 

 

We encourage users to experiment with moving the texture preference slider from Quality towards Performance you will see huge performance gains with no effect on image quality until the very end, and even then, the effect is hardly noticeable. We are confident that we give gamers the best image quality at every performance level.

 

Microsoft does set some standards for texture filtering and the companys WHQL process includes extensive image quality tests for trilinear filtering and mipmapping. CATALYST passes all these tests and without application detection, which could be used if you wanted to get a lower-quality algorithm go undetected through the tests.

 

Finally, ATI takes image quality extremely seriously and we are confident that we set the bar for the whole industry. We dont undertake changes to our filtering algorithms lightly, and perform considerable on-line and off-line image analysis before implementing changes. This algorithm has been in public use for over a year in our RADEON 9600 series products, and we have not received any adverse comments on image quality in that time. If anyone does find any quality degradation as a result of this algorithm, they are invited to report it to ATI. If there is a problem, we will fix it.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, z tego co sie mozna wywiedziec z forum Beyond3d wynika, ze nie jest to stricte oszukiwanie, ale optymalizacja generalna - nic nie wykrywa kolorowania i wtedy wlacza trzyliniowego filtrowania. Natomiast jest uzyta pewna optymalizacja globalna (nie per application) - jesli w pewnych miejscach roznica kolorow ne przekracza pewnego progu, to uzywane jest szybsze filtrowanie ze wzgledu na to, ze roznica w jakosci generowanego obrazu jest kompletnie niewidoczna golym okiem (ale moze wyjsc przy porownaniu bit-to-bit w programie graficznym). Przy kolorowaniu mipmap z oczywistych wzgledow roznica kolorow jest duza - wiec aplikowane wynikowo wychodzi pelne trzyliniowe filtrowanie, gdyz nigdzie nie moze zostac 'zoptymalizowane'. Zreszta dlatego tutaj, gdzie znalezli to 'oszukiwanie' na screenach :

radek 9800xt (bez optymalizowania)

http://216.239.37.104/translate_c?hl=de&la.../language_tools

radek x800pro (ma optymalizowanie)

http://216.239.37.104/translate_c?hl=de&la.../language_tools

Roznica wyglada niby tak :

http://216.239.37.104/translate_c?hl=de&la.../language_tools

 

ALE roznica tych 2 obrazkow bit-bit w rzeczywistosci wyszlaby 'na oko' czarna ! - natomiast oni zaznaczyli wszystkie 'prawie' czarne na bialo, aby pokazac wszystkim, ze az w tylu miejscach obraz jest 'oszukany'...

 

Coz, jak dla mnie jest to akceptowalne - w koncu roznice w generowanym obrazie niech sobie kazdy sam oceni na podst. zapodanych screenow - co nie znaczy, ze niesmak pozostaje - zupelnie inna historia bylaby, gdyby sie ta optymalizacja ATI pochwalila wczesniej... :?

 

umh starałem się wychwycić różnice pomiędzy tymi dwoma screnami ale niezauwarzyłem zadnych poza tym że iskierki w portalu są inne co jest chyba normalne jeśli się poruszają.... dobrze przyjżalem się jeszcze lepiej i na tym oszukanym screnie te listki (kawalek drzewa) po lewej stronie są nieco jaśniejsze od nieoszukanego screnu, żadnych inych różnic niezauwarzyłem.... hmmmm niezawuwarzyłem żadnych różnic w jakości obrazu a dośc dokładnie obejżałem te screny, jeśli ktoś widzi scoś jeszcze to prosze raportować ;) niechce być stronniczy ale porównajcie sobie różnice na tych screnach i screnach far cry na FX'ie ;) pozatym przeczytajcie ten cytat wyżej i ślicie o fixa bo listki są za jasne :>

 

ps obecnie mam GF2MX400 64bit sdr s z której jestem bardzo zadowolony ale wymagała troche modingu ;) (zmiana chłodzenia, Vcore, wylutowanie filtrów) naprawde świetny obraz jak na markowym radku :P

 

ps ten czarnobiały scren jest poprostu lolny :lol: :D :D to tak jakby wząść mikroskop i obejżeć superostry czubek igły i powiedzieć : PRZECIERZ ON EJST PŁASKI ! :lol:

 

hmm obejżałem screny w 5 krotnym powiekszeniu no faktycznie widac mnimalne różnice są naprawde ledwo widoczne, ale czy nie jest to tez zasługą tego że screny były robione w dynamicznym oświetleniu a obiekty się ruszały ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...