Skocz do zawartości
Gość kev

F.e.a.r.

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli przymierzam się do wymiany grafy na jakiegos 8-potokowca lub cos mocniejszego.

Czy wykręcony Radek 9800 Pro podoła tej grze w 1024/768 np. z AAx2 bez AF i z wyłączonymi/włączonymi soft shadows? Detale oczywicie max. Jakby wyglądała sprawa z AAx2, AFx16 i soft shadows on :) ?

 

Zastanawiam się czy jest sens kupować R9800 i czy nie dozbierać kasy i kupić cos mocniejszego, skoro miałby się ksztusić w nowych grach...

Zadowala mnie framerate 30-40 FPS, przy tym radku pewnie nie doznałbym drastycznych spadków fps, ze względu na 256 bit szynę pamięci.

1591122[/snapback]

nom lepiej cos mocniejszego juz kupic np. 6600GT dobrej firmy taki co sie zajefajnie kreci:D

i dobrze tez miec 1.5GB ramu :mur:

poczekajmy do premiery full wersji to sie zobaczy bo teraz nie ma co szalec nt wymagan i przymiarki do nowego sprzetu B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie, ze mozna, to zadna tajemnica :D - 2GB - 4x512MB

1591149[/snapback]

W takim razie na Twoim sprzecie powinienes miec w Fearze caly czas ok 50 klatek w AAx4,Anizo x8 w 1280x1024 ze wszystkim na max i wlaczonym Soft Shadows.Z ciekawosci wlaczylem tak: po 3 sekundach od momentu ustawienia takich detali zwisl mi komputer :lol: :lol: :D Edytowane przez hydro2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co sie oszukiwać wkraczamy w nową ere technologii coraz szybciej i producenci gier czy sprzętu mają za przeproszeniem w [gluteus maximus] takich jak my... ale co sie dziwić? jeśli ktoś jest zapalonym graczem to musi sie liczyć z tym że chcąc gierczyć w najnowsze gier będzie zmuszony ulepszać sprzęt co pare miesięcy.

Co do wydajności to na moim sprzęcie: Celeron D 2,8Ghx, 1.5RAM, Gainward 6800/GT fpsy nie schodzą poniżej 30 a na ogól jest około 40. Zobaczymy co zrobią w wersji retail, anie sądze żeby poprawili coś z wydajnością.

Edytowane przez dbedzard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest naturalna kolej rzeczy ze ta gra ma takie wymagania. Owszem, mogla by miec mniejsze, ale tu chodzi o silnik graficzny nowej generacji, wykorzystujący nowe algorytmy generowania efektow i renderowania scen i niestety wymagający do tego niestety ogromnej mocy obliczeniowej. Wyobrazcie sobie za to jakie ten engine ma mozliwosci i jakie gry powstaną na podkreconym i zmodyfikowanym silniku. Podobny proces wystepuje i wystepowal ze wszystkimi grami wykorzystującymi jakis nowy engine. Widac, nie jest latwo napisac gre, ktora jednoczesnie ma plynnie chodzic na kartach gf mx-gf fx i jednoczesnie byc na tyle przyszlosciowa zeby moc "obsluzyc" nastepne na niej oparte gry przez dobrych kilka nastepnych lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niesamowita gierka 0_o

1280x960 (LCD) detale średnio wysokie (gram z cieniami, bo bez nich to już nie ma miodu), bez AA ANISO i Soft shadows na radosławie średnio około 30 fps. Co do wersji retail, jestem pewien że Monolith nie jest aż tak głupi żeby nie zoptymalizować tej gry, chociaż z drugiej strony, 60 dni do premiery to mało czasu...poczekamy, zobaczymy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z taka gra dalbym sobie spokoj, jak tworcy maja w du.pie graczy, tylko robia zeby sprzedac... na takich sprzetach jak macie to powinien byc roxor... a tu lipa. Moze za granica juz sa sprzety o ktorych my nie mamy pojecia, i pod te sprzety gra zostala zrobiona ;q. A zobaczcie - max payne 2. Grafe ma wypas (choc nbie ma co porownywac do tej np.) a takie male wymagania. Gra byla robiona dlugo (policzcie sobie ile uplynelo od wydania dwojki i jedynki...), ale ja dopracowali, dopiescili. To sie nazywaja tworcy (choc teraz wyposcili San andreas, ktory silnkiem pochwlaic sie nie mogl...). Na takie gry mozna czekac, wiedzac ze ci bedzie smigac az milo. A tutaj wychodza gry z gardla psu wyjete, i taka kiszka. Fajna moze i jest, ale z tego co piszecie to ma wymagania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zobaczcie - max payne 2. Grafe ma wypas (choc nbie ma co porownywac do tej np.) a takie male wymagania. Gra byla robiona dlugo (policzcie sobie ile uplynelo od wydania dwojki i jedynki...), ale ja dopracowali, dopiescili. To sie nazywaja tworcy (choc teraz wyposcili San andreas, ktory silnkiem pochwlaic sie nie mogl...).

1592932[/snapback]

Hmmmm SA zrobil rockstar a Maxa Remedy (Rockstar byl tylko dystrybutorem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wreszcie to sciaglem. Automatycznie grafa mi sie ustawila cos miedzy minimum a medium i wygladalo to jak pierwszy Half-Life. Przestawilem sobie na High i oto efekt

Dołączona grafika

W innych miejscach dochodzi nawet do 70. Tylko co jakis czas mi przycina jakby cos doladowywalo (widac ze przydalo by sie jeszcze drugie tyle ramu). A efekt zwolnienia- cudo :blink: i wogole klimat tej gry miazdzy (dziewczynka i zjawy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wreszcie to sciaglem. Automatycznie grafa mi sie ustawila cos miedzy minimum a medium i wygladalo to jak pierwszy Half-Life. Przestawilem sobie na High i oto efekt

1593117[/snapback]

Tak naprawde to by sie przydalo 3x tyle. ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ktoswie co to za gra  PREY  , widzialem game play i powiem ze fear zje na sniadanie przezuje hl2 i popije d3

 

btw Stalker jak by wyszedl bylby krolem gry sieciowej

1593020[/snapback]

nie wiem co to za gra PREY ale wiem jedno = gry sieciowe to tylko CSs - w tej grze fizyka jest strasznie rozbudowana czego nie mozna powiedziec o FEAR - fizyka tu ssie na maxa - no ale nie powiem : bullet time robi wrazenie nie wspominajac o klimacie jaki mialem grajac nie jeden raz w demko - osobiscie nie moge sie doczekac na retaila no i oczywiscie far cry instincts - te 2 tytuly beda rzadzic w tym roku - mijajac oczywiscie Q4 bo co do tej gry nie wiele bym sie spodziewal - co do samego FEAR'A i wymagan to mam sprzet jak w podpisie i gra ogolnie ladnie mi chodzi - czasem mi doczytywal ale wydaje mi sie ze to wina aaniso x 16 bo mialem ustawione - musze sobie fps podliczyc to zobacze jak pojdzie - z tego co szukalem w necie a od dawna sie ta gra interesuje - optymalizacja gry ma wlasnie teraz w tym okresie nastapic - od czasu dema do premiery...zobaczymy czy Monolith nadrobi stracony czas i poprawia na tyle kod ze bedziemy zadowoleni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest naturalna kolej rzeczy ze ta gra ma takie wymagania. Owszem, mogla by miec mniejsze, ale tu chodzi o silnik graficzny nowej generacji, wykorzystujący nowe algorytmy generowania efektow i renderowania scen i niestety wymagający do tego niestety ogromnej mocy obliczeniowej. Wyobrazcie sobie za to jakie ten engine ma mozliwosci i jakie gry powstaną na podkreconym i zmodyfikowanym silniku. Podobny proces wystepuje i wystepowal  ze wszystkimi grami wykorzystującymi jakis nowy engine. Widac, nie jest latwo napisac gre, ktora jednoczesnie ma plynnie chodzic na kartach gf mx-gf fx i jednoczesnie byc na tyle przyszlosciowa zeby moc "obsluzyc" nastepne na niej oparte gry przez dobrych kilka nastepnych lat.

1592841[/snapback]

A moje zdanie jest kompletnie inne. FEAR nie pokazuje nic nowego graficznie czego nie pokazano w grach jakie wyszły do tej pory z tym jeszcze ze mają dużo mniejsze wymagania. Mogę zrozumieć duże wymagania ale muszą one się przekładać w grafice!!!

I proszę nie pisz takich głupot o mx czy fx bo to o to nie chodzi jak gra ostro zwalnia na kartach za 1200zł(chodzi mi o max detale z aa i af bez ss) i 2200zł (7800GTX ) ledwo co się da grać z ss.

 

pinni3 W far cry instincts raczej sobie nie pograsz wiec sie nie napalaj bo wychodzi tylko na xboxa. a co do css to bym nie napisał „to tylko”, bo jeszcze jest B2 który chyba teraz króluje wśród gier sieciowych fpp. Teraz prey wg. mnie będzie znacznie lepszy od feara ale to są kompletnie inne gry o kompletnie innej tematyce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moje zdanie jest kompletnie inne. FEAR nie pokazuje nic nowego graficznie czego nie pokazano w grach jakie wyszły do tej pory z tym jeszcze ze mają dużo mniejsze wymagania. Mogę zrozumieć duże wymagania ale muszą one się przekładać w grafice!!!

I proszę nie pisz takich głupot o mx czy fx bo to o to nie chodzi jak gra ostro zwalnia na kartach za 1200zł(chodzi mi o max detale z aa i af bez ss) i 2200zł (7800GTX ) ledwo co się da grać z ss.

1593272[/snapback]

to ze nie pokazuje nic nowego a ma takie wymagania, jedynie potwierdza moje slowa; developerzy pisząc nowy engine tak naprawde uczą sie optymalizowac gre i wykorzystywac mozliwosci jakie daje od nowa - efekt: fajerwerki graficzne dostepne w poprzednich grach kosztem niebagatelnych wymagan. To ze gra (niezapominajmy ze to jest demo) chodzi tak jak chodzi na grafie za 2000zl to przyznaje male przegiecie, ale jak juz napisalem, to samo (w mniejszym lub wiekszym stopniu) dzialo sie z kazdą grą opartą na nowym enginie. Mozna to zapisac rownaniem ;) :

stary engine +nowe efekty=znosne wymagania i szczyt mozliwosci

nowy engine +te same efekty=duze wymagania +nowe mozliwosci jakich sobie nie wyobrazamy (a o jakich śnią dopiero programisci)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cienie to istne pożeracze mocy obliczeniowej, nie to co w doomie, tutaj bez nich mogę grać na high w 1280x960 (troche przycina przy zmianie lokacji na 2-3 sek.-RAM qrde). Ale mam przed sobą dylemat, czy włączyć cienie i niskie ustawienia czy cieszyć się grafiką na high bez cieni-nie tan sam klimat...?

btw.cd project ma być dystrybutorem?

Edytowane przez RoaDKilL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna to zapisac rownaniem ;) :

stary engine +nowe efekty=znosne wymagania i szczyt mozliwosci

nowy engine +te same efekty=duze wymagania +nowe mozliwosci jakich sobie nie wyobrazamy (a o jakich śnią dopiero programisci)

1593345[/snapback]

bzdury facet piszesz czym ty te wymagania bronisz nowym enginem :mur: :lol:

jeszcze nie było takiej sytuacji że na nowej karcie która dopiero co miała premiere gra by zwalniała na pake.

Moje zdanie jest takie albo engine jest [ciach!]iany, a to się nigdy monolitchowi nie zdarzało albo demo jest kiepsko zrobione. wszystko się wyjaśni jak wyjdzie full. i nie pisz takich bzdur że engine jest nowy itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta gra wymiata,wystarczy wylaczyc cien.Po co komus cienie ??? Przecierz jak sie je wylaczy to kazdy w to pogra.

Edytowane przez hydro2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta gra wymiata,wystarczy wylaczyc cien.Po co komus cienie ??? PRzecierz jak sie je wylaczy to kazdy w to pogra.

1593426[/snapback]

:lol: :lol: :lol:

mysle ze w klimat takich gier są własnie wplecione cienie , i bez nie jest juz tak fajnie... wystarczy looknąc na dooma

w dooma pewnie tez grałes bez cieni? :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mamy co liczyć na optymalizacje silników gier tak jak to sie dzieje z grami na konsole, chociaż na moim sprzęcie nie narzekam ponad 50k/s wszystko na max oprócz miękkich cieni, czasem doczytuje ale to już wina ramu, tak naprawdę to najlepiej zoptymalizownym enginem ostatnich miesięcy jest far cry, olbrzymie połacie terenu swietna grafika, a tu co w tym fear, zamknięte pomieszczenia a doczytuje jakby niewiadomo ile tam tekstur było czasem dwie ściany przy sobie a dykiem zamieli, oj programistów to coraz gorszych zatrudniają, leniwe gady, zresztą bo i po co skoro, narobią trochę szumu spece od marketingu, ktoś powie że do komfortowego działania będzie potrzebny gf10000 i już po niego polecą ludziki do sklepu (oczywiście nie u nas, tylko na zachodzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ujrzałem cienie na lepszym sprzęcie niż mój i powiem wam że dziwnie one wyglądają :/ i powiedzieć że one zwalniają gre :/ co do DooM'a 3 Jak wyłączyć obliczanie shaderów czy coś w tym rodzaju by gra mi miałą więcej klatek, bo coś kiedyś tu usłyszałem że DooM po wyłączeniu tego przyśpiesza o wiele :/ help ;] chce przejść raz jeszcze dooma ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...