Jump to content
ducat

Motocykle - rady, opinie, ciekawostki

Recommended Posts

koło jasnej to tak ogolnie, chodzi mi o te dwa salony co są praktycznie na przeciw siebie, nie pamiętam nazwy ulicy, ale wiem jak tam dojechać :P

 

więc zakupiłem ten kask klik o 119 zł taniej niz w linku.

fajne te kaski, mają nawet rozmiar ML, ja już nie mogłem się targnąć na niego. miłego śmigania życzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj miałem okazje jechac jako pasazer na CBR 600RR '05 (koles nie chciał mnie puscic na kierowce) i powiem tylko - no ja zesz [ciach!]a mac, ja [ciach!]le - jak to przyspiesza :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj miałem okazje jechac jako pasazer na CBR 600RR '05 (koles nie chciał mnie puscic na kierowce) i powiem tylko - no ja zesz [ciach!]a mac, ja [ciach!]le - jak to przyspiesza :shock:

I to właśnie są motory... W przyspieszeniu nie ma porównania z samochodami. Zarówno od 0-100 jak i odczucie tego przyspieszenia jest niesamowite.

 

Widzę, że może będziesz kolejnym zarażonym motonitą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prog

juz dawno jestem - pierwszy motocykl kupiłem jak miałem 14 lat - była to Jawa TS350 miałem ja 4 lata, rok temu ja sprzedałem bo nie miała papierów. Nie przszkadzało mi to jednak jezdzic nią po miescie i w trasy.

 

Jako ze obecnie chce kupic jakis porzadny samochód co troche pojezdzi nie mam kasy na motor. Jednak gdy bede juz miał wymazone 4 kółka to przyjdziem czas na 2. Z powodu barku prawka na motor bede chciał kupic jakies 125 zarejestrowane na motorower i przerobic na 170-180ccm (nie pamietam na ile sie to przerabiało). Mysle nad Cagivą Mito ew. Yamahą TZR (roczniki '03-'05)

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorower to do 50cm3, do 125cm3 to już kat A1.

 

pisze to mając jeszcze banana na twarzy po wczorajszej pierwszej jeździe po otrzymaniu blach :) (nie moglem się doczekać i przyczepiłem tablice na druty).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja robie na odwrót.

 

Najpierw zbieram kasę na moto, a dopiero potem autko lub po drodze jakieś tanie ;)

 

Kenji, na czym? :)

Edited by JROX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet i 600 była na 125 zarejestrowana i do sprzedania na alle ;)

 

Ale teraz ponoć ciężko tak zrobić. Jedynie zostaje zarejestrowaną na 50 już kupić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JROX

najwiekszy był GSX-R 750 :)

 

A czy ciezko? Zalezy czy sie kogos zna w stacji diagnostycznej. Poza tym jak swieżo sprowadzony to na pierwszym przegladzie w kraju mozna duzo rzeczy stwierdzic :)

Edited by guziq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh o GSX-R nie słyszałem. Czego to Polacy nie zrobią ;)

 

Słyszałem że teraz jest z tym gorzej, ale tylko słyszałem.

 

 

Ja na Twoim miejscu nie bawił bym się już w 125. Lepiej kupić chociaż tą GS 500 albo już coś większego. Prawka nie masz, ale masz na auto. Nawet jeżeli Cię zatrzymają to tylko 300zł dostaniesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JROX

i puszcza dalej?

Bo mi własnie chodzi o to ze w razie kontroli moge jechac dalej do celu. Jesli majac jedynie kategorie B istnieje taka mozliwosc to nie ma o czym gadac i 125 nie wchodzi w gre

Edited by guziq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co słyszałem i czytałem (między innymi na FM) to jak się ma już odpowiedni wiek ;) i prawko na auto to tylko dostajesz mandat za brak kategorii. A jak nie masz w ogóle prawka to 500zł za brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własnie wczoraj słyszalem o 125'tkach przerejestrowanych na 50ccm.

Nie jest tak że jak np. będzie się miało wypadek to wpadnie rzeczoznawca i możemy mieć przerąbane? Czy te tricki są na porządku dziennym i nie ma się co obawiać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet jak Cię policja do kontroli zatrzyma na takiej 125/50 a będą się znali to masz kape.

Tak samo mówili mi ludzie jak zbaczyli ze nie mam orginalnych lamp w beemce tylko xenon hella bez samopoziomowania. Jak mnie Policja (edited @ sansaba) złapała to sie zaczeli zachwycac swiatłami i mówili ze tez takie musza załozyc w swoich furach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak zatrzymaja cie bez A na moto dostaniesz chyba z 300zl mandatu i albo dzwonisz po kolege z prawkiem ktory zabiera sprzecik, albo oni zabieraja do siebie na parking ;) bez uprawnien cie nie puszcza nie ma bata.

 

kiedys w automaniaku u Wojciechowskiej byl policjant i tlumaczyl jak to jest ;) jak jedziesz bez zadnej kategorii to tez sprzeta ci nie zabiora dostajesz tylko 500zl kary i dzwonisz po kolege z prawkiem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz lepiej zrobic prawko i jezdzic sobie na legalu jak czlowiek, a nie tak na dziko. Poza tym nie chce mi sie wierzyc ze dostajesz po zlapaniu tylko mandacik i tyle. Napewno są po tym jakies konsekwencje inne, nie mówie już o kilkukrotnym zatrzymaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam gościa, który od kilku lat jeździ na motorze bez prawa jazdy (poprzednie mu zabrali za wielokrotne przekroczenie prędkości i niezatrzymanie się do kontroli drogowej, wszystko to na gsxr 750). Teraz zmienił tylko motor na inny i niczym się nie przejmuje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

quziq, o tych małych kłamstewkach (125 na 50) słyszałem, stwierdzam jedynie że łatwiej jest "przerobić" 80tke na 50tke niż 125 na 50, przy sprowadzeniu trzeba by też "poprosić" tłumacza o małe nagięcie prawdy. można też oczywiście śmigać bez prawka, obrońcą moralności nie jestem, jeżeli ktoś zdał na B to czemu nie. problem może być przy wyjeździe za granice. Jednak najłatwiej jest zrobić A i mieć z głowy. ja pluje sobie w brodę, że nie zrobiłem wcześniej, opłacałem wczoraj OC i miły pan pytał od kiedy mam A, od kwietnia rzekłem i zniżek nie dostałem.

 

ps. śmigam na dwustukonnym (tak mi sie wydaje jak mi kiere wyrywa ;)) suzuki gsx600f '98. zdjęcia tu http://bikepics.com/members/kenji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prog

juz dawno jestem - pierwszy motocykl kupiłem jak miałem 14 lat - była to Jawa TS350 miałem ja 4 lata, rok temu ja sprzedałem bo nie miała papierów. Nie przszkadzało mi to jednak jezdzic nią po miescie i w trasy.

 

Jako ze obecnie chce kupic jakis porzadny samochód co troche pojezdzi nie mam kasy na motor. Jednak gdy bede juz miał wymazone 4 kółka to przyjdziem czas na 2. Z powodu barku prawka na motor bede chciał kupic jakies 125 zarejestrowane na motorower i przerobic na 170-180ccm (nie pamietam na ile sie to przerabiało). Mysle nad Cagivą Mito ew. Yamahą TZR (roczniki '03-'05)

Wszystko jest fajnie ale jak przywali w ciebie jakiś frajer swoim BMW to Policja będzie Twoim najmniejszym zmartwieniem, bo zakład ubezpieczeniowy wypłaci gościowi ubezpieczenie, a później Ty zwracasz zakładowi całą sumę ubezpieczenia + sąd etc i ogromno odsetki za cały czas jak to się będzie ciągnęło (w sądzie). Przy tym kilkaset zł kary które policji będziesz płacił to będzie drobnostka. Ile razy czytałem na forach na ten temat to za każdym razem pisano że przewalone ma też osoba która robiła przegląd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest fajnie ale jak przywali w ciebie jakiś frajer swoim BMW to Policja będzie Twoim najmniejszym zmartwieniem, bo zakład ubezpieczeniowy wypłaci gościowi ubezpieczenie, a później Ty zwracasz zakładowi całą sumę ubezpieczenia + sąd etc i ogromno odsetki za cały czas jak to się będzie ciągnęło (w sądzie). Przy tym kilkaset zł kary które policji będziesz płacił to będzie drobnostka. Ile razy czytałem na forach na ten temat to za każdym razem pisano że przewalone ma też osoba która robiła przegląd.

I mówi to ten, który jeździł bez karty motorowerowej :P

 

Trochę się z Tobą nie zgodzę bo skoro jest zarejestrowany na motorower to prbolemy będą zależy tylko i wyłącznie od upierdliwości pana niebieskiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez motorowerowej i na moto bez prawka :) ale to czas przeszły. W razie wypadku od upierdliwości niebieskiego już nic nie zależy. 125 od 50 laik odróżni a rzeczoznawca który będzie oceniał straty i będzie miał do dyspozycji foty motocykla który spowodował wypadek (a przecież będzie je miał) to już na pewno się połapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co słyszałem i czytałem (między innymi na FM) to jak się ma już odpowiedni wiek ;) i prawko na auto to tylko dostajesz mandat za brak kategorii. A jak nie masz w ogóle prawka to 500zł za brak.

znalazlem odpowiedni przepis

 

Kierowanie pojazdem silnikowym lub tramwajem przez osobę niemającą:

art. 87 ust. 1

 

art. 94 § 1

1) uprawnień do kierowania pojazdami

500zł

2) uprawnień wymaganych dla danego

rodzaju pojazdu

300zł

 

art. 95

Kierowanie pojazdem przez osobę nieposiadającą przy sobie wymaganych dokumentów

art. 38

50 za brak każdego z wymaganych dokumentów, nie więcej niż 250zł

 

zacytuje jeszcze jeden post z FM

No i tu mój przedmówca ma rację , jednakrze: zgodnie z art.2 ust. 7 PoRD : pas ruchu – każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego

rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami

drogowymi; a jak wiemy : zgodnie z art.2 ust. 45 PoRD :45) motocykl – pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem –

wielośladowy; , tak więc nie możemy tu mówic o dwóch niewyznaczonych pasach ruchu, a co za tym idzie jest to w tym momencie wyprzedzanie i trzeba się stosować do art. 24 PoRD : 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w

szczególności, czy:

1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez

utrudnienia komukolwiek ruchu;

2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował

zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany

pasa ruchu.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną

ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub

uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania pojazdu jednośladowego lub kolumny

pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż 1 m.

3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej

strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10. , a jeśli spełnimy te warunki możemy więc jechać między pojazdami. MYŚLĘ że nie zamotałem Was za mocno. Pozdrawiam

czyli mozna jechac miedzy samochodami w korku, ale jak drapniesz kogos to podpada pod brak szczegolnej ostroznosci i bezpiecznej odleglosci wiec kara musi byc ;)

Edited by Arnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie o to mi chodziło, zresztą to co zacytowałeś już czytałem.

 

A co do tej jazdy między autkami to nie mogłem znaleść tylko przepisu, ale jak można to ok. Już się nie bede na światłach czaił ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.