Skocz do zawartości
[cahe]

Testy GF6800 - mile zaskoczenie :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Doleję troszkę benzynki do ognia i przypomnę, że Radeony mają Temporal AA, tzn. ustawiając AAx2 mamy w rzeczywistości AAx4.

Temporal AA jest realizowany na poziomie sterownikow... podejrzewam, ze NV wprowadzi takie cos, tylko pod inna nazwa w krotkim czasie :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"]

Doleję troszkę benzynki do ognia i przypomnę, że Radeony mają Temporal AA, tzn. ustawiając AAx2 mamy w rzeczywistości AAx4.

Temporal AA jest realizowany na poziomie sterownikow... podejrzewam, ze NV wprowadzi takie cos, tylko pod inna nazwa w krotkim czasie :-)

Nikt tego nie wprowadzi ponieważ nVidia nie obsługuje Sample Pattern. Kiedyś o tym czytałem na Beyond3d. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"]

Doleję troszkę benzynki do ognia i przypomnę, że Radeony mają Temporal AA, tzn. ustawiając AAx2 mamy w rzeczywistości AAx4.

Temporal AA jest realizowany na poziomie sterownikow... podejrzewam, ze NV wprowadzi takie cos, tylko pod inna nazwa w krotkim czasie :-)

Nikt tego nie wprowadzi ponieważ nVidia nie obsługuje Sample Pattern. Kiedyś o tym czytałem na Beyond3d. :wink:

Ooo.. widocznie musze uzupelnic braki w wiedzy :-)

 

EDIT: Masz racje... chip NVIDII nie obsluguje programowalnuych sample patternsow... moze znajdzie NV inny sposob? Jak nie to cienko :P

 

P.S. Na razie TAA wlacza sie tylko jesli ilosc klatek jest wieksza od czestotliwosci odswiezania monitora, z tego co wyczytalem... co to moze znaczyc? Ze aby efekt byl odpowiedni, moze byc potrzebna odpowiednio duza ilosc FPS'ow...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Anizo i FSAA to minimalny tryb jaki mnie zadawala to 4xFSAA 8 Anizo...

wszystko jedno co wezmiesz i tak bedziesz zadowolony...a wlasnie o to chodzi :D

gdzies powyzej zapodalem link do ORB'a, na wiecej testow naprawde nie mam czasu :( moze w ten weekend...

 

Podzielam obawy Jordi23 co do słabej wydajnosci AA i AF u NV.

gf6800 nie ma trybu fsaa 6x, najwiekszy mozliwy to 8s, ktorego nie mozna porownywac z konkurencja. zupelnie inna metoda filtrowania(mix multi-supersamplingu) dajaca najlepszy efekt, ale tez najwiekszy spadek framerate. jedynym trybem do sensownych porownan jest fsaa 2x oraz 4x

 

Doleję troszkę benzynki do ognia ...

dla mnie to teraz przygasiles ten ogien :D temporal aa jest nic nie dajacym bajerkiem - zasada dziala jest sztywno powiazana z framerate na poziome >60 fps, ponizej ktorego zostaje wlaczony fsaa np.2x. majac >60 fps nie widze problemu aby wlaczyc normalny 4x fsaa lub nawet 6x...

btw bawilem sie tym trybem jeszcze za "czasow" 9800xt i imho aa2x2t nijak ma sie do normalnego 4x...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz dać linka do Orba z podkręconym rdzeniem do 415 ??

http://service.futuremark.com/compare?2k3=2716372

Hmmm. Nie abym sie czepial, ale cos slaby ten twoj wynik... nie miales wlaczonego AF czy innego pieronstwa? Moj X800XT PE na defaulcie bez krecenia ma tyle (na systemie po restarie +100pkt):

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Nie abym sie czepial, ale cos slaby ten twoj wynik...

imho w normie jesli chodzi athlona. zwroc uwage na wyniki z poszczegolnych testow - g1 to proc(masz P4 jesli sie nie myle), g2 i g3 jakies najbardziej miarodajne, a g4 to imho stery lub sam test. w weekend wkladam gf w kompa z prescott'em@3.5Ghz praktycznie dla samego 3dm03, bo nie sadze aby w grach mialo to jakies wieksze znaczenie...

btw: farcry research ( http://techreport.com/etc/2004q3/farcry/tr...y-1.2-demos.zip ) fsaa4x aniso8x

12x10 Ave FPS: 53.49; Min FPS: 32.96; Max FPS: 143.33

16x12 Ave FPS: 38.92; Min FPS: 22.22; Max FPS: 103.60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz jeszcze podac procedure benchmarkowa?

FarCry.exe -DEVMODE "s_soundenable 0" "demo_num_runs 0" "demo_quit 1" "map research" "demo tr3-research"

w katalogu z demem tworzy sie gustowny pliczek z fps'ami

fsaa i aniso oczywiscie ustawione z poziomu gry lub "recznie" w pliku system.cfg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to samo po ustawieniach z samych sterownikow

ustawienia z poziomu sterow nie dzialaja w grze, dlatego trzeba ustawiac z poziomu samej gry, a najlepiej w pliczku cfg - np dla fssa4x i aniso 8x:

r_Texture_Anisotropic_Level = "8"

r_FSAA_samples = "4"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymusilem recznie i wyniki takie:

Average FPS: 57.33

Min FPS: 37.97

Max FPS: 124.66

 

Czyli wyniki niemal takie same jak po recznym przestawieniu w sterach. Sam driver wiec nic tu nie miesza.

 

Widac ustawienie AA w samej grze na High=na ATI AA6x.

 

No i na koniec wsio na maxa:

1600x1200

AA 6x

AF 16x

ale AF jest z wymuszonym na stale filtrowaniem trzyliniowym wiec zabiera troszke jeszcze mocy z grafy (standardowo jest to mix bi i trilineara)

Average FPS: 47.67

Min FPS: 30.1

Max FPS: 130.2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to teraz przygasiles ten ogien  temporal aa jest nic nie dajacym bajerkiem - zasada dziala jest sztywno powiazana z framerate na poziome >60 fps, ponizej ktorego zostaje wlaczony fsaa np.2x. majac >60 fps nie widze problemu aby wlaczyc normalny 4x fsaa lub nawet 6x...  

btw bawilem sie tym trybem jeszcze za "czasow" 9800xt i imho aa2x2t nijak ma sie do normalnego 4x...

Wg tego artykułu:

http://www.elitebastards.com/page.php?page...ad=1&comments=1

i wg moich naocznych doświadczeń, potwierdzam to co jest napisane w tym artykule:

 

2x Temporal

(4x effective)

 

4x Temporal

(8x effective)

 

6x Temporal

(12x effective)

 

Dodam jeszcze, że nie potrzeba przecież >60FPS żeby to to uruchomić - przykład FarCry ;)

 

Widzę że masz na pewien czas takie "problemy" z głowy ;)

Podaj link do ORBa 3dm2k3

Acha, jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zebym byl nie mily, ale 3dm03 testuje grafe a nie jak w 3dm01 calego kompa. Wynik z r9600 Pro na Durniu 750 i Bartonie 2500+ roznia sie o 10-15 pkt. Na dzien dzisiejszy wybral bym ATI ale jeszcze poczekam na opinie innych. I mi nie piszcie, ze jestem maniakiem ATI bo od prawie 4 lat mam nVidie w kompie. Czytam i czytam i dochodze do wniosku, ze GF ma strasznego kopa w grach optymalizowanych pod nVidie i ATI wcale az tak mu wydajnoscia nie odbiega. A w grach optymalizowanych pod ATI to juz inna bajka ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytańsko do posiadaczy nowych kart (X800 i GF6800): w jakich rozdzielczościach wy gracie?? :D

Bo w 1024 nie ma różnicy pomiędzy np 9800XT a X800XT. No chyba, że z AA, z tym że nikt chyba jeszcze nie testował 9800 z TAA, a X800 to chyba zawsze miało TAA w tych testach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosze sie nie smiac, ale ja gram w 1280x1024 z AF8x+trilinear.

Nie bede tlumaczyl dlaczego itd. To moja ulubiona rozdzielczosc (mimo 21" ;) ), nie wlaczam AA i basta :roll: moze dlatego ze do LockOna te grafy to ciagle za slabe :evil:

 

Od 1280 zabki mi nie przeszkadzaja poprostu juz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe Lancer podziwiam majac taka grafe nie grasz z AA - twardy jestes i anizo x8 walnij x16 :),

co do waszego porownania w Far Cry'u to nie ma co porownywac, Lnacer masz przeciez zmodowana X800pro na XT UE, wiec GT Sulaco nie ma szans szczegolnie w Far Cry'u, (nie wiem czemu ale w Far Cray'u wlasnie Ati ma duzo lepsze wyniki niz nv)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez sie dziwie ale pamietam jak Lancer mowil (chyba to byl on, a jezeli nie to pewnie on tez tak mysli), ze dla niego AA robi kontury rozmazane. Po prostu sa osoby dla ktorych ladniej jest z 1280x1024 niz 1024x768 z AA.

Dla mnie oczywiscie jest to niejasna sprawa i niezrozumiala ale nie mi to oceniac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No Lancer, zbladłem normalnie :wink: Ludziska modlą sie by pograć na solidnym AA i AF, a ty tu takie marnotrawstwo sprzętu prezentujesz. Heh, to się nazywa samozaparcie....

 

A co do zamazania konturów przy AA. Jest to poniekąd w niektórych przypadkach prawda, choćby Prince Of Persia:SOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbiorczo...

temporal aa wylacza sie ponizej 60fps i przelacza w zwykly tryb fssa z jakiego "powstal" - sprawdzone organoleptycznie :D na 9800xt i ut2004, przy fps >60 wszystko ok ponizej wylaczal sie...

co do wydajnosci w farcry - kwestia doboru mapy, sa mapy na ktorych np. x800 ma min. o polowe nizszy niz gf. ogolnie na obu kartach wydajnosc jest tak wysoka, ze imho nie ma o co "szat drzec"

pogrywam w 1280x960 af4x aa4x. nie wszedzie da sie ustawic 960 linii i wtedy daje 1024 - 960 bo lubie miec kolka okragle, a nie jakies jajka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe Lancer podziwiam majac taka grafe nie grasz z AA - twardy jestes i anizo x8 walnij x16 :),

Kwestia przyzyczajenia. Przez tyle lat nie bylo AA i mi to nie robilo problemu. Podobniez teraz. Jak pisalem w 1280 zabki mi juz absolutnie nie przeszkadzaja i nie dostrzegam ich wcale, a wlaczanie AA w 1600 to juz dla mnie przerost formy nad trescia.

Roznice miedzy AF8x a 16 tez sa dla mnie nierozroznialne, a wszak nie pastwie sie i nie siedze przed monitem i patrze o! tu jest zabek i textura rozmazana. W akcji takie rzeczy nie robia mi juz poprostu roznicy i tyle :)

 

Za to wole miec pewnosc ze framerate nie zejdzie mi ponizej 30fps, bo co jak co, ale dla mnie roznica miedzy 60fps a 30 jest dostrzegalna. Niestety nawet te grafy po wlaczeniu AA i AF i 1600x1200 przy wodzie na UltraHigh w FarCray potrafia przyciac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temporal AA polega na naprzemiennym wyswietlaniu klatek obrazu renderowanych przy tym samym bazowym poziomie AA (przykladowo 2), ale z rozym rozkladem punktow pobierania probek koloru dla danego pixela (przy AAx2 sa to 2 punkty, przy 4 - 4, itd.). Przy wysokim odswiezaniu wykorzystuje bezwladnosc oka ludzkiego i takie naprzemienne wyswietlanie 2 obrazkow (a nawet 3 przy temporal x3) jest przez czlowieka postrzegane jak jeden obraz wygladajacy jak ich polaczenie. Dlatego temporalx2 bazujacy na AAx2 wyglada DOKLADNIE jak AAx4.

 

Ale do jego wykorzystania jest WYMAGANY framerate ponad 60fps. Dla temporalx3 juz nawet ponad 100fps... Wiec jego uzytecznosc jest w nowych pozycjach... hmm... dyskusyjna :wink: Natomiast w starszych mozna sobie zaaplikowac jakosc niespotykana - multisample AAx18 przy szybkosci dzialania dokladnie AAx6 !

Temporal AA to fajny bajer - ale niestety tylko bajer... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego kolejna osoba pisze, że do Temporal AA wymagany jest framerate powyżej 60FPS?? :lol:

W FarCry w miejscach gdzie mam 20FPS działa tak samo jak tam gdzie jest 60FPS i więcej.

60FPS potrzeba tylko po to, żeby nikomu nie dało się w ogóle zauważyć mankamentu jaki może powodować TAA, mianowicie lekkiego drgania wygładzanych krawędzi. Jednak nawet przy ~30FPS trudno jest to zauważyć. Można śmiało używać TAA na porządku dziennym.

 

W trzecim kwartale tego roku, TSMC, tajwański producent układów krzemowych, dla takich potentatów jak Nvidia czy ATi, urochomi linię produkcyjną zdolną do budowy chipów w wymiarze technologicznym 0.11 mikrona. Główni producenci na pewno to wykorzystają, ATi planuje wprowadzić dwa uklady, RV410 przeznaczony na rynek midend i R430, układ highend. Nvidia natomiast rozwinie serie NV4x, NV41 oraz NV43 będą poczatkowo wytwarzane w wymiarze 0.13 mikrona, z czasem przejdą na 0.11. Do tej pory, tylko ta pierwsza masowo sprzedaje chip 0.11 mikrona, jest to RV370, znany jako Radeon X300.

Zbieracie już kasę na te nowe karty? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mysle ze soon zakupie gf6800, wydajnosc jak na taka cene(1600zl) wydaje sie byc naprawde dobra, a wiecej kasy miec nie bede, wiec wydaje mi sie ze to naprawde najlepsze rozwiazanie.

 

btw mialem okazje pograc w colina4 i far cry na gf6800ultra, obok stal komp z fx5950ultra, heh roznica, gdy sie na to patrzy... NIE MOZNA TEGO POROWNAC :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego kolejna osoba pisze, że do Temporal AA wymagany jest framerate powyżej 60FPS?? :lol:

Bo jest wymagany - akurat gdzies tutaj lezy bariera zdolnosci postrzegania ludzkiego oka. Przy mniejszej czestotliwosci juz bedzie widac mruganie wygladzanych krawedzi polygonow - jakosc renderingu nie bedzie sie roznila od bazowego AA dla temporala tylko bedzi ewstretnie mrugal

W FarCry w miejscach gdzie mam 20FPS działa tak samo jak tam gdzie jest 60FPS i więcej.

Tak dziala, ale wtedy masz tylko AAx4 czy ile tam miales ustawione. Tylko cholernie mruga :) Przy 20fps nawet nie chce sobie tego wyobrazac... :wink:

 

60FPS potrzeba tylko po to, żeby nikomu nie dało się w ogóle zauważyć mankamentu jaki może powodować TAA, mianowicie lekkiego drgania wygładzanych krawędzi. Jednak nawet przy ~30FPS trudno jest to zauważyć. Można śmiało używać TAA na porządku dziennym.

No - tylko to 'lekkie drganie' jesli juz zauwazasz, to znaczy ze juz nie widzisz tego, co ma finalnie dawac temporalAA - czyli optycznego zwielokrotnienia poziomu AA. Widzisz mrugajace krawedzie, a nie piekne, ostre ALE bez aliasingu :) Mozna sobie ustawic w sterach bariere - przy fps > od 50 czy 60 temporal sie wlacza, przy nizszym fps bedzie bez TAA. I nie masz mrugania - jak moze, generuje obraz z temporalem, jak nie - masz bazowy AAxIle_tam_sobie_ustawisz :)

 

Sam swego czasu bardzo bylem zaciekawiony TAA - ale po wielu testach doszedlem do owyzej przedstawionych wnioskow - fajne, ale zadna tam rewolucja. Aktualnie mam oczywiscie wlaczony TAA jesli FPS przekroczy 70FPS (cholernie jestem czuly na to mruganie - dla mnie przy 50fps bylo absolutnie niedopuszczalne, przy 60 juz niby nie widzialem, ale... :) )

 

Aha - przy uzywaniu TAA MUSI byc wymuszona synchronizacja wyswietlania z powrotem pionowym plamki (v-sync). Inaczej rowniez efekt bedzie daleki od oczekiwanego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie jest tu temat o tych nowych grafach to tylko krótko zapytam zwaliła mi się 9800Pro moge dopłacić w sklepie 400 zł do 6800GF lub <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> nówke tego 9800pro co zrobić jak myślicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...