Jump to content
Vader_

Geforce Fx 5900 / U / Xt / 5950u

Recommended Posts

Tylko ze RivaTuner2.0 rozpoznaje bez problemu ustawienie 450/850 MHz a 3Dmark03 widzi go 450/700MHz wgrywałem stery ponownie i nic to samo ustawiałem dla pamieci taktowanie 425 wiem ze jest to mnozone przez 2 :) macie jeszcze jakes pomysły ??? mi sie zdaje ze bios dobrze działa bo riwa tuner widzi dobrzez moze to wina 3D marka zaraz sprawdze to

Share this post


Link to post
Share on other sites

oka zrobiłem tego biosa wszystko chodzi dobrze tylko mam pytanie czy jak na starcie w 3Dmarku 03 wyswietla ze GPU jest 300MHz czy podchas testu wzrasta wydajność do 450MHz tak jak ustawiłem w aplikacjach 3D ??? czy jednak lepiej zmienic w tym programie zeby 2D było 450 i 3D 450MHz ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisałeś ze jest niewazne zmienianie 2D i przejsciowego ale jednak jak ustawie 3 opcje na 450MHz to mam w 3dmarku wzrost z ~5700 do ~6100pkt wiec róznica jest dziwnym cudem 3dmark jak na starcie widzi rdzen na 300MHz to tak leci przez cały test a nie wskakuje w 3D na 450MHz dziwne co ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisałeś ze jest niewazne zmienianie 2D i przejsciowego ale jednak jak ustawie 3 opcje na 450MHz to mam w 3dmarku wzrost z ~5700 do ~6100pkt wiec róznica jest dziwnym cudem 3dmark jak na starcie widzi rdzen na 300MHz to tak leci przez cały test a nie wskakuje w 3D na 450MHz dziwne co ??

Nie wiem czemu nie chce wskoczyć w 3d :? Kiedyś miałem coś podobnego ale z napięciami na biosach innych producentów (wlącz przed 3dmarkiem Hardware Monitoring dla pewności)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oka ustawiłem GPU 3 pozycje na 500MHz i Pamiec na 950MHz wszystko lata dobrze odkryłem ze jak zmieniam Tajmingi pamieci grafy w biosie to automatycznie w 3dmarku ma na pamieciach 700MHz czytałem w artykule na tweak ze zmiana latency i tajmingów doaje wzrost wydajnosci i oc lecz u mnie nieche to zabardzo działac niewiem czemu ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, przeszukałem sporą część internetu w poszukiwaniu Patrolmana dla mojej grafiki (PixelView FX5900 XT Golden Limited), jest to program do podkręcania mojej karty... Jak ktoś ma namiary na download, lub wysle mi mailem to bede bardzo wdzieczny...

 

Pozdrawiam

NeuroPL@gmail.com

 

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używam sterów 66.93 i śmiga na nich bardzo dobrze mój fx :) a mam jedno pytanie bo fx mają słabe pixel czy vertex shadery :mur: i np w half life 2 gra ustawia automatycznie na dx 8.1 z powodu niby słabej wydajności shaderów czy w nowych grach tak bedzie ze będą ORT: ORT: ORT: ORT: ORT: <span style='color: red;'>ORT: włancza</span>ły zamiast dx 9.0 na dx 8.1??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, przeszukałem sporą część internetu w poszukiwaniu Patrolmana dla mojej grafiki (PixelView FX5900 XT Golden Limited), jest to program do podkręcania mojej karty... Jak ktoś ma namiary na download, lub wysle mi mailem to bede bardzo wdzieczny...

Patrolman w drodze

jakie ustawienia core i pamieci, sa "bezpieczne" ?

W miare bezpieczne napięcie to jakieś +15% (1.6GPU/2.9DDR) Przy więcej niż 1.9V na GPU ryzyko uszkodzenia karty jest bardzo duże :D :) :-| :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrolman w drodze

 

W miare bezpieczne napięcie to jakieś +15% (1.6GPU/2.9DDR) Przy więcej niż 1.9V na GPU ryzyko uszkodzenia karty jest bardzo duże :D  :)  :-|  :cry:

1310474[/snapback]

Jesteś szalony :D , ale spoko wynik . Ja ustawiłem na 1,65 gpu a pamieci narazie nie ruszałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sulo ile miałeś w marku przed vmodem? Myśle czy też by nie zrobić... Sam bym się bał, zle mam kogoś kto jest niezłym elektronikiem, a ze zdjeciami z forum to raczej nie duża sztuka... Powoli zbliżam sie do 8k... cały czas na sterach 71.22... Dziś mój nowy rekord... 7761... sasasasasasasasasasasasa... dobije do tych 8k... Wymienie zalmanika na coś wydajniejszego na wentylka 120mm... Jak procek bedzie na 4Ghz... to może sie uda... Dziwi mnie tylko 1 rzecz... zanim na karte zamontowałem zalmana zm80d, pamieci mi szły na 970... bez nawiewu na pamieci, teraz na zalmanie zamontowałem niezła wichurke, wcisnołem tam te radiatorki pod zalmanka, a pamieci mi nawet testu na wiekszych wartościach niż 940 nie przechodzą... na rdzeniu też już chyba osiągnołem maks... 540... wyżej sie wyłącza smark. Może jeszcze istnieją jakieś patenty o których nie wiem...

Jeszcze 1 pytanko... od początku kręce karte poprzez suwaki w sterach... da mi coś pkt jak użyje do tego jakiegoś programu?

Edited by Oles07

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanie czy mozna poprzez bios zwiekszyc napiecie gpu ? standart w 3d to 1,4 a widzialem biosy w ktorych niby ustawiane bylo na 1,5... wnioskujac logicznie podniesienie do 1,5 powinno skutkowac zwiekszeniem mozliwosci podkrecenia GPU chociaz i tak jest teraz niezle ;D:) max stabilnie to 530 :D:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie polecam driverow 75.90 zwyklych i od XG. Powodują spadek wydajnsci w opengl i wystepowanie artow w niektorych grach (patrz moje posty wyzej z hf2). Arty na tych sterach ma wieksza ilosci ludzi... odsylam na forum guru3d. Nie jestem pewien ale na tych sterach jest jeszcze chyba bug z AA.

 

Polecam stery 71.84 (beta), ktore znajduja sie na stronie nVidii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja caly czas jade na standard cooling :D

 

Dołączona grafika

 

a max to 550 Mhz przy napieciu 1.5 i biosie od 5950U (takie same PCB karty :D)

 

aha max temp dochodzi do 75*C

Edited by luchuma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś mój nowy rekord... 7761... sasasasasasasasasasasasa... dobije do tych 8k... Wymienie zalmanika na coś wydajniejszego na wentylka 120mm... Jak procek bedzie na 4Ghz... to może sie uda...

Jeśli chodzi o 3dm03 przy takim mocnym procu jak pentium @4Ghz możesz spróbować sterów 53.53 na pewno stracisz w 2,3,4 demie ale bardzo duży przyrost w Wings of Fury (directx 7) może podnieść ugólny wynik

Jeszcze 1 pytanko... od początku kręce karte poprzez suwaki w sterach... da mi coś pkt jak użyje do tego jakiegoś programu?

Niewiele ale w Expertool można ustawić zegary bez testów lecz działanie karty jest nieprzewidywalne Edited by sulo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@luchuma

 

mam taki sam cooler tylko nie mam tego radiatorka... ale on chyba ma chlodzic pamieci, a nie rdzen :P

na zwyklym biosie od 5900xt max dla mojego rdzenia to 480... jesli dam wiecej to zaczynaja sie pojawiac arty ;/

 

EDIT

 

grr w markach zero freezow i artow, a w nfsu2 kupa po 5-10 min grania freez lub zwis (nie wiem dokladnie bo jak sie obraz zatrzymal to odrazu walnelem reset :P)

Edited by DarkArrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten zwis byl na 99 % spowodowany zla cyrkulacja powietrza... po zdjeciu sciany bocznej z budy zwis sie nie pojawil (pozniej bede testowal dluzej). Jutro mam zamiar kupic 2 wentyle do budy :D (bo teraz nie mam ani zadnego :P a zamiast otwartej budy wole kupic 2 wentyle by zapewnic odpowiednia cyrkulacje :D)

 

wiec tak arty u mnie wystepuja powyzej 480/780 jak bede mial czasz to pobawie sie napieciem i czasami na pamieciach :D moze dojade do 500/800...

 

Pozdrwiam.

 

EDIT

 

@luchuma

 

a jak moge wlaczyc D.O.T ?? bo czytalem kilka stron wczesniej ze mozna go wlaczyc na kartach MSI (na pudelku tez mam napisane :P) ale nie wiem jak to zrobic zeby miec w sterowniku 6 stopniowy overclocking...

Edited by DarkArrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

zainstaluj stery od MSI

ps 2 wentyle to troche malo :D

3 to minimum

1 z przodu wciaga powietrze do budy

1 z tylu wyciaga z budy

1 u gory rownierz wyciaga

Edited by luchuma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe chcialbym 3 :P mam tylko miejsce na 2 i to z tylu :D lipna buda...

 

hmm a te stery to np. 71.xx ze strony MSI ?? Jesli okaze sie ze na sterach od 71.40 jest bug z temperaturom to pobawie sie w zmiane sterow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W biosie można zmieniać napiecie na AGP... Czy to jakos wplynie na dzialanie karty? Na czym to tak właściwie sie podnosi to napiecie. Mam płytke abita, a one są raczej z tych nadających sie do kręcenia... Cos jeszcze z ustawień biosu może wpłynąć na działanie (czyt. wydajność ) karty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh ja powiem jedno fx od 59xx nie sa takie zle jak kazdy wypisuje... co prawda maja 4x2 potoki i slabe shadery... ale w dzisiejszych grach i tak to ma male znaczenie :P FarCry dziala pieknie, Hl2 tez, Doom 3 itp. Czytalem tematy o 6600 , 6800 i posiadacze tych kart maja problemy z "dziwnymi skokami" na tych grafach w nfsu2 itp. Jak rok temu kupilem fx to pamietam, ze tez takie przeskoki mialem... ale od czasow sterow 7x.xx wszystko u mnie pieknie plywa zero skoku :P wiec wole miec na fx fps od 2x do 3x i bez skokow niz ma mi cos skakac i mam plakac, ze mam grafe za 2k, a mi cos muli... jak juz wymieniac fx to jedynie na grafe nowej generacji nV 50, R520... czemu ?? Na co nam grafa z shaderami 2.0... jak standardem i tak bedzie sm 3.0 bo jest latwiejszy do napisania, a efekty te same co w sm 2.0, a nawet lepsze :P Taki gf 6600, 6600 GT w sm 3.0 radza sobie gorzej niz nasze w sm 2.0 wniosek wysuncie sami... W tym roku badz w nastepnym pokaza sie grafy nowej gen. i wtedy jest sens wymiany np. topowy model lub jakis z sredniej klasy, ktory bedzie posiadal min 12 potokow... a cena 1000 zl :P

 

Na wakacje szykuje wymiane plyty glownej, procka i pamieci... grafa sobie poczeka :)

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.





×
×
  • Create New...