Hipo Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 a moge sie zapytać o model tej tubiny i z jakiego samochodu ją wyciągnąłeś Fort Escort RS z tego co pamiętam, turbinka produkcji Garreta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Tak z Forda Escorta RS'a turbo... Turbina to garret T3, kompresor to 55 trim, 0.48 nie wiem ile ma wydechowa czesc wlasnie skonczylem robic nowy system olejenia z filtrem itd ale okazalo sie ze polaczenie filtr - weze przecieka, jutro czeka mnie poprawianie tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 hehe te modele są dość wytrzymałe. Przynajmiej tak szybko jej nie zakatujesz, Myślałem że z jakiegoś japończyka w których kiedyś siadały na potęge. Wydajność średnia tej twojej turbinki ale gdybym taką dostał w łapki swoje ...... :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Co masz na mysli srednia wydajnosc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Chodzi o ilość kompresji tłoczonego powietrza czy jak to sie zwie. Widziałem na własne oczy turbine Garreta wyjętą z autobusu Merecedes Tourismo. Wierz mi jest różnica :). Nie odpalano jej tym twoim silnikiem tylko silnikiem diesla wię nie moge zbytnio porównywać osiągów. Chwale sobie Fordy, z bracholem nieraz robiliśmy je i ta twoja turbinka jest niezła. Powiedziałem średnia bo miałem chwilowo przed oczyma tą Turbine od mercedesa :). A nie myślałeś nad wstawieniem tej turbiny do jakiegoś silnika benzynowego a później do gokart'a . Nie wiem jak ty ale ja uwielbiam jak jedziesz przy naciskasz pedał gazu a przy 2500 obr wciska cię w fotel a jak byś miał zawór blow of to wogóle nfs:u :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Nie wiem jak ta turbina wyglada, zdjecie, opis techniczny i moge cos powiedziec dopiero No jesli to jest z autobusu to nie dziwne ze ma wieksza moc znacznie. Jaka miala srednice wlotu powietrza przy kompresorze ? Moim zdaniem moja turbina pracuje bardzo ladnie i biorac pod uwage jej mozliwosci sa wykorzystywane niemal w 100%. Jutro sproboje ja odpalic na nowym systemie olejenia i dorobic dopalacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Średnica jej ciężko powiedzieć duża była gdzieś 10 cm albo 8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Pytanie jedno a jak chcesz zrobić kwestje napędu w tym twoim silniku w gokardzie. Śmiesznie to brzmi ale są jakieś spaliny wychodzące z tego systemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 to jest teraz zwykly silnik odrzutowy wiec ma po prostu dysze jutro jesli uruchomie to to dodam dopalacz i bede na dzien dobry ciagiem napedzac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Moglbys mi taka turbine skombinowac ? :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Mógłbym :) lecz nową z katalogu. Mój fadre jeździ autobusami i czasem trzeba jeździć na serwis coś naprawić . Raz pojechałem z nim i w serwisie wyciągali. Kosz takiej jednej to ok 10 000 zł. I z tego serwisu to takie że dają nową a starą do reinnowacji i niby że taniej dają za tą nową. A myślełem że będzie dla mnie ... :( Myślałem sobie czy nie można by było podłączyć jej do Skody 105 :) Mam od peugota 405 diesla jedną taką która długo nie pochodzi. Tylko gdybym miał opis systemu gaźnikowego. Berkut ty nie masz może takiego opisu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipo Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 NIestety ale turbine można zastosować tylko i wyłącznie w silnikach z wtryskiem, jak wyobrażasz sobie mieszanke przelatującą przez łopatki turbiny:?: - raz ze obroty turbiny prawdopodobnie wybijałyby cząstki paliwa na scianki obudowy (siła odśrodkowa ) - dwa gorące spaliny a za nimi zaraz mieszanka to raczej mało bezpieczne :? wkońcu benzyna jest bardzo łatwo palna. - taki mały silnik i taka turbina :lol: miałbys NFS jakby po dodaniu gazu urwało Ci wał korbowy albo by tłok z korbowodem bokiem wylazł przez blok. Troche wyobraźni, przy turbinie o takiej wydajności miałbyś dużo za duży stopień sprężania i konstrukcja silnika by nie wytrzymała po prostu. Turbina nie musi być z merca ;) kup np taką z Jelcza ( wlot około 8-10cm), nowa to koszt około 2500zl natomiast po regeneracji coś koło 1500zł. Zawsze można gdzies kupic jeszcze używke w miare dobrą za 500zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Wiem i znam możliwości turbin, chodzi mi o pare minut zabawy. Mówisz że nie ma turbin z systemem gaźnikowym - to cie ździwie. Pierwsze szwajcarskie turbiny napędzane spalinami były przystosowane do silników z gaźnikami wtedy jeszcze nie było wtrysku. Trzeba tylko gaźnik odpowiednio zmodyfikować. Jedyne co sie zgodze Hipo to to że silnik nie wytrzyma takiego przeciążenia, ale chce tylko to odpalić dla frajdy w końcu taki silnik możesz dostać za 50 zł na szrocie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 hmm bawilemsie troche gaznikiem w swoim maluszkui wiem ze zalozenie turbo to byla by bardzo ciezka sprawa... Jak Turbo tloczy powietrze, to gaznik musial by dac bogatsza mieszanke, a z kolei na nizszych obrotach mieszanka musiala by byc ubozsza bo by chodzil mulowato i by za przeproszeniem sral ogniem z wydechu... A regulacja mieszanki to precyzyjna sprawa....hmm bawilemsie troche gaznikiem w swoim maluszkui wiem ze zalozenie turbo to byla by bardzo ciezka sprawa... Jak Turbo tloczy powietrze, to gaznik musial by dac bogatsza mieszanke, a z kolei na nizszych obrotach mieszanka musiala by byc ubozsza bo by chodzil mulowato i by za przeproszeniem sral ogniem z wydechu... A regulacja mieszanki to precyzyjna sprawa.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 z doladowaniem to tak.. mozna z wtryskiem gaznik: turbina moze byc umieszczona za nim i przed nim. jesli jest przed nim to jest to wzglednie proste i bezpieczne, potrzeba tylko innego gaznika niz standartowo gaznik przed turbina daje lepsze rozpylenie paliwa ale jak to jebnie to mozna sie pozegnac z turbina aha apropo tej turbiny.... nie rozpedzilbys jej nawet do odpowiednich obrotow pewnie ;) albo 80s turbo lag ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 możliwe hehe nisko obrotowe to są silniki lecz można na chama rozpędzić do 5000 dając bogatszą mieszanke i odkręcając taki czopek na maksa. Jak już wspominałem była by to praca doświadczalna, w której liczy się to że to będzie wogóle chodziło niż to że to ma działać. Turbiny nie żałuje bo mam starą dislowską, która sra olejem (czyt. żywota już dokańcza) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 mozesz mi ja dac / sprzedac ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 hehe niestety nie moge sam chce ją katować i jest świetna do tego typu rzeczy (to nie sam ślimak lecz jakby kawałek kolektora jeszcze dochodzi i to jest całość) ale spytam sie brata może w przyszłości będzie coś miał to dam ci znać jak sie temat ten ci nie znudzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 a swoją drogą jak tam prace nad tubiną (::fc nadal sie interesujesz?) może jakieś zdjęcia? Chciałbym zobaczyć to co wspominałeś - przyspieszenie turbiny od 0.1 do 1,5 bara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Jest za goraco zebym ja skladal Mam przeciek na filter- > turbina, nie chce odpalac bez filtra :( Cyfraka chwilowo nie mam ale zapewniam ze jak tylko go dorwe to nagram ten filmik bo jest na co popatrzec Mnie takie tematy nie nudza. Fc... chwilowo czekam na etylen, w pokoju stoja 2 sprawne agregaty schodzace do -40C wiec ciezko cos robic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipo Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 ..... Jedyne co sie zgodze Hipo to to że silnik nie wytrzyma takiego przeciążenia, ale chce tylko to odpalić dla frajdy w końcu taki silnik możesz dostać za 50 zł na szrocie :) Jeśli masz jakiegoś linka po reką to zapodaj, chętnie sie zapoznam z taką konstrukcją z czystej ciekawosci ( nie chodzi zebym ządał dowodu czy coś :) ) Lepiej już dać takiemu silniczkowi turbine jaką masz od tego Peugota, ustawić zawór upustowy czy jak sie to tam nazywa na niskie ciśnienie doladowania i myśle że tak do 0,3-0,5 bara silnik moze wytrzyma :) wkońcu co to za przyjemność odpalić coś raz żeby sie po 5 sek rozleciało ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Jesli taki silnik ma sprezanie na poziomie 10 to przy 0.5 bara bedziesz mial 15. Spalanie stukowe jak sie zowie czeka, chyba ze jakis nieziemski intercooler uzyjesz. Przy 0.3 bara byloby to wykonywalne ale latwiej jest chyba spalnowac glowice do 13x stopnia sprezania i zwiekszyc maksymalne obroty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Nie ta skoda to był żart popatrzyłem specyfikacje....... max 2000 obr. Nie było by to realne a jak by sie udało to przy nakładzie wielkich kosztów takie cuś mi nie odpowiada (w końcu mam 16 lat). Mam starą Cezete może ona tylko gdyby mi ktoś powidział ile może max obr na wolnossącym wycisnąć..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meynard Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Chyba cos berkut pomyliles z tym stopniem sprezania. jakos nie chce mi sie wiezyc ze 0.5 bara da 15. A zreszto jaki stary silnik ma taki stopien sprezania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 20 Sierpnia 2004 10x 1 = 10 10x 1.5 = 15 1 to cisnienie atmosferyczne, 0 to proznia. 0.5 bar doladowania bedzie 1.5. Tu sie z toba zgodze, starsze silniki maja niskie stopnie sprezania stosunkowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipo Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Silnik konkretnie ze Skody 105 ma stopnień sprężania 10,5 jednak wytrzymuje spoko 15 bo osobiscie byłem użytkownikiem skody 130 ( identyczna konstrukcja silnika, jedynie większa pojemność bo 1,3 a nie 1,0 ) i przy pomiarze sprężania na stacji diagnostyczej dwa cylindry miały 14 (bar ?) a silniczek chodził jak zegarek. chuckie Nie kumam co masz na myśli pisząc 2000 obr maks? jeśli chodzi o ten silnik to on spoko łapie do 7000Obr/min jeśli tylko odpowiednio podniesiesz poziom paliwa w gaźniku :) Zresztyą robiłem doświadczenia z ojcem to w pewnym momencie nie wytrzymał palec w aparacie zapłonowym i rozleciał sie z obrotów :D berkut stare silniki wcale nie mają dużo mniejszego stopnia sprężania w stosunku do konstrukcji teraźniejszych, dziś rzadko które auto zasilane beznyną ma stopień sprężania na poziomie 11, raczej 10 ew 10,5 to taka norma, wszystkie jednostki doładowane mają mniejszy stopień spręzania około 9,5. Diesle to inna bajka, wolnossące około 22 - 23 a turbo 18-19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Hipo, po prostu nie bylem pewien. Stopien sprezania w silnikach doladowanych zalezy od stopnia doladowania. Z tego co widzialem to wacha sie 7-9. Jutro moze odpale turbiny ale mam wpierw kilka obowiazkow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Hipo ja mam skode 105. Naturalnie te silniki są niskoobrotowymi i jego optymalny moment to 2000 - 3000 rpm (przynajmiej z tego co po czesku z instrukcji wyczytałem, a optymalny speed to 50 km/h). Naprawde nie moge uwierzyć że takie cóś jak 105 może tak wysoko chodzić. Ja nie miałem obrotomierza więc nie mogłem widzieć ile tam sie kręci. Biore sie do przeróbek :) Berkut - pochodz po szrotach jeżeli nie zależy ci na jakości wykonania to możliwe że znajdziesz turbine jelcza za grosze. U mnie jest taki złom w Suwałkach że jest to złom lecz silniki są segregowane i stoi tam pełno takich i innych pewnie i turbina by sie znalazła, a gość wali towar na wage i liczy jak złom ..... Jak ktoś jest zainteresowany to powiem że na 100% są tam 2 silniki rzędowe 24 (jeden warzy 3 tony) od czołgu T34 :) :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipo Opublikowano 21 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 21 Sierpnia 2004 Nie żałuj mu ;) ja miałem w skodzie obrotomierz, przy lekko podniesionym poziomie paliwa motor bujał sie ponak 7k, natomiast na drodze potrafił pracować non stop przy 6k co przy jedzie na trójce dawało coś koło 110km/h :D, mój dziadek był posiadaczem skody 110 (model starszy od 105) konstrukcja silnika identyczna. Czwórka, gaz w podłoge i sie pudło bujało 140km/h 8) Mysle że te 2-3k i 50km/h to raczej skierowanie użytkownika na wartości ekonomiczne, fakt ze przy 2,5k obr/min silnik pracował spokojnie i nie był wysilony. Jesli potrzebujesz jakiś danych eksploatacyjnych to daj znac, zeskanuje Ci książke i wyśle. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chuckie Opublikowano 21 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 21 Sierpnia 2004 Jedyne dlaczego sie chce zabrać za skode a nie za co innego to strasznie łatwa konstrukcja silnika wprost banalna. Kur żałuje że nie zabrałem sie za to na początku wakacji. Hipo jak możesz (masz) to prześlij mi strony dotyczące konstrukcji gaźnika. Berkut czekamy na zdjęcia - strasznie mi sie twój projekt podoba :) (orginalny) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...