Skocz do zawartości
berkut

Turbina Gazowa - film + zdjecia

Rekomendowane odpowiedzi

Ja czekam na siostre az wroci z cyfrakiem moim wtedy pokaze wam filmy.

 

Jak sadzicie, czy jesli zakleje tasma mikrofon w cyfraku to kakofonia wydawana przez ten silnik nie zaglyszy mykrofonu ?

 

Problem w tym ze na filmach dzwiek robi sie coraz glosniejszy by nagle zaczac cichnac - to jest moment gdy mikrofon po prostu nie daje sobie rady z natezeniem dzwieku.

 

Heheheheh to z tymi szrotami ;) Wiesz, problem w wawie jest taki koles widzi turbine to nagle z 1zl / kg robi sie 200zl / kg ;)

 

Przyniesiesz srobke, on sie spyta skad to, ty odpowiesz ze z turbiny i on ci 50zl za nia liczy ;)

 

Dzis chyba chlodniej jest (chociaz w moim pokoju i tak jest 29C) to porobie to troche, musze ten pier... filter zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze zamieszanie wyniklo z mylenia dwuch roznych wartosci a mianowicie stopnia sprezania i cisnienia sprezania. A nawet tak to w kolektorze wystepuje podcisnienie wiec raczej nie mozna pisac ze jest tam ten 1 bar. To wcale nie jest czepianie. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne dlaczego sie chce zabrać za skode a nie za co innego to strasznie łatwa konstrukcja silnika wprost banalna. Kur żałuje że nie zabrałem sie za to na początku wakacji. Hipo jak możesz (masz) to prześlij mi strony dotyczące konstrukcji gaźnika.

Wrzuce fotki w poniedziałek bo musze wziąć instrukcje od dziadka i kupic kabelek do skanera bo mi kuzynek zabrał.

 

Konstrukcja silnika jest naprawde zajeprosta :) ale trzeba przyznać ze jak na lata kiedy ta konstrukcja została zaprojektowana to była niemal rozwojowa, mokre tuleje cylindrowe, całkowicie aluminiowy silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szrotach to tak jest........... Ale w takich przypadkach to wciskam sprzedającemu kiche a to że porysowane a to że wygięte, na pewno znajdziesz jakiś punkt, powiesz że łożyska rozklekotane że i tak do reinnowacji idzie i że to będzie cie kosztować 1000 zł. Ja jak kupowałem blok od skody to wkręcałem że rysy i że na 4 tłoku tuleja do wymiany. I tak 200 zł przerodziło sie w 50 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie a lokomotywy maja sprezarke :>

Skoro mowa o megamani, to :

silniki okretowe maja :twisted:

 

OT

Najwiekrze wrazenia dla takich maniakow, sa podczas odpalania takiego silnika 8) , caly ten proces trwa kolo 8 minut. MEGA :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie a lokomotywy maja sprezarke :>

Nie jestem pewien czy nasze polskie mają. Ruskie nie montowali i nie wiem czy miało by znaczenie ponieważ w lokomotywach nie ma skrzyni biegów, poprostu napęd nawet w spalinowych jest przekładany na generator prądowy skąd prąd idzie na silnik elektryczny który przypana na jedne koło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chuckie - co ma piernik do wiatraka???

Co ma dolozenie turbiny do braku skrzyni biegow??

 

Berkut - zabieram sie za ten pieprzony licznik obrotow ale dopiero wieczorkiem bo jak narazie niespie 28h po calonocnym telepaniu sie samochodem i ide sie zdrzemnac. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arnie: chyba zartujesz :P.

CYZmwiekrza turbina tym teoretycznie wiekrze doladowanie, ale potrzebna jest wiekrza energia kinetyczna spalin zeby napedzic wiekrze lopatki turbiny...

 

Za duza turbina do danego silnika moze spowodowac, ze bedzie ogromna turbodziora :P... 2k obr - nic 3k- nic 4k nic- 5k WYKOP.

Podzespoly powinny byc wmiare zrownowazone i dopasowane do siebie, tak jak w kompach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak oni robia ze nie maja problemow z niejednorodnym spalaniem sie mieszanki, spalaniem warstwowym tudziez innymi ;)

 

Mysle ze nie rozpedzilibyscie takiej turbiny silniczkiem od skody.

 

RS - wieksze turbiny przedewszystkim maja wiekszy przeplyw powietrza, cisnienie to inna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha nie mowilem

 

Dzis zrobilem nowe olejenie turbiny i chlodzenie oleju, niestety zdjec nie ma bo nie mam cyfraka.......

 

Chlodnica oleju i mocowanie filtra pochodza z VW Golf'a, chlodnica to wymiennik ciepla do wody chlodzacej, ci co to widzieli napewno wiedza jak to wyglada. Potrzebuje tylko uszczelki ktora normlanie jest miedzy blokiem silnika a mocowaniem. Jutro ja kupie

 

Na zewnetrznym 17V zasilaniu (mostek prostowniczy jest do 6A, ja przez niego z 20A przepuszczam wiec pewnie nizsze napiecie leci do pompy) cisnienie oleju wynosi 3.5 bar przy zimnym oleju i bez pracujacej turbiny. Jak juz ja uruchomie to powinna przy ok. 3.5 - 5 bar pracowac.

 

Poniewaz sama dmuchawa przy tym cisnieniu oleju to moze byc za malo bede robil starter powietrzny do tego, mam 2 slimaka od tej turbiny, nawierce w nim otworek, wetkne rurke i zrobie dysze startowa. Potem po prostu napelnie 5l butle do 12 bar , rozpedze turbine do maxa odkurzacza, zalacze powietrze i bede mial elegancki start.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chuckie - co ma piernik do wiatraka???

Co ma dolozenie turbiny do braku skrzyni biegow??

Źle mnie zrozumiałeś chodziło mi że silnik nie napędza odrazu kół tylko że napędza generator prądowy a później gen. prądowy napędza silniki elektryczne.

 

Co sie tyczy mojego pomysłu to potrzebuje turbiny o słabym doładowaniu, a na tyle wysokim żeby było doładowanie odczuwalne. Im więcej bar tym większe ciśnienie prze w tłok a co za tym idzie większy nacisk na panewki i korbowód. Gdybym miał turbine od lokomotywy czy wogóle od maszyn mających powyżej 6 l oddał bym ją berkutowi on zrobi z tego porzytek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm mam pewne watpliwosci co do mojego cisnienia oleju, moze byc za wysokie.

 

Jak ma sie 50mm kompresorek i takiej samej srednicy turbine z powiedzmy 12mm walkiem to opory na lozyskach sa cosc wielkie.

 

Majac 13cm kompresor i dajmy na to 11cm turbine to ten 12mm walek wydaje sie malutki z oporami ktore on wytwarza..

 

Czyje lipe z zbyw wysokim cisnieniem oleju i wyjatkowa niechec turbiny do odpalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mocno to sie skreca?? moze z jakiejs miekiej blachy miedzianej albo olowianej albo cos

Mogl bys rozhartowac miedziana blache takim sposobem jak sie hartuje stal. Rozgrzewac i wkladac do zimnej wody.

Po kilku cyklach powinna byc miekka jak guma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa turbina! Kosztowala 160zl, stan niemal idealny (tylko duzo nagaru bylo w lozyskach)

 

Dołączona grafika

 

Jak widac korzysta juz z nowoczesnych turbin po stronie wydechowej

 

Dołączona grafika

 

Porownanie kompresora z T3 do tego.

 

Teraz musze zrobic do niej osprzet wraz z komora spalania. Bedzie to moja wytwornica gazow natomiast T3 po dodaniu przekladni stanie wraz z nia beda silnikiem turbowalowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...