berkut Napisano 21 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 21 Sierpnia 2004 Ja czekam na siostre az wroci z cyfrakiem moim wtedy pokaze wam filmy. Jak sadzicie, czy jesli zakleje tasma mikrofon w cyfraku to kakofonia wydawana przez ten silnik nie zaglyszy mykrofonu ? Problem w tym ze na filmach dzwiek robi sie coraz glosniejszy by nagle zaczac cichnac - to jest moment gdy mikrofon po prostu nie daje sobie rady z natezeniem dzwieku. Heheheheh to z tymi szrotami ;) Wiesz, problem w wawie jest taki koles widzi turbine to nagle z 1zl / kg robi sie 200zl / kg ;) Przyniesiesz srobke, on sie spyta skad to, ty odpowiesz ze z turbiny i on ci 50zl za nia liczy ;) Dzis chyba chlodniej jest (chociaz w moim pokoju i tak jest 29C) to porobie to troche, musze ten pier... filter zrobic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meynard Napisano 21 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 21 Sierpnia 2004 Widze ze zamieszanie wyniklo z mylenia dwuch roznych wartosci a mianowicie stopnia sprezania i cisnienia sprezania. A nawet tak to w kolektorze wystepuje podcisnienie wiec raczej nie mozna pisac ze jest tam ten 1 bar. To wcale nie jest czepianie. :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 21 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 21 Sierpnia 2004 Jedyne dlaczego sie chce zabrać za skode a nie za co innego to strasznie łatwa konstrukcja silnika wprost banalna. Kur żałuje że nie zabrałem sie za to na początku wakacji. Hipo jak możesz (masz) to prześlij mi strony dotyczące konstrukcji gaźnika. Wrzuce fotki w poniedziałek bo musze wziąć instrukcje od dziadka i kupic kabelek do skanera bo mi kuzynek zabrał. Konstrukcja silnika jest naprawde zajeprosta :) ale trzeba przyznać ze jak na lata kiedy ta konstrukcja została zaprojektowana to była niemal rozwojowa, mokre tuleje cylindrowe, całkowicie aluminiowy silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berkut Napisano 21 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 21 Sierpnia 2004 meynard - thx za przypomnienie, pominelismy ten szczegol (przynajmniej ja) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chuckie Napisano 21 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 21 Sierpnia 2004 Na szrotach to tak jest........... Ale w takich przypadkach to wciskam sprzedającemu kiche a to że porysowane a to że wygięte, na pewno znajdziesz jakiś punkt, powiesz że łożyska rozklekotane że i tak do reinnowacji idzie i że to będzie cie kosztować 1000 zł. Ja jak kupowałem blok od skody to wkręcałem że rysy i że na 4 tłoku tuleja do wymiany. I tak 200 zł przerodziło sie w 50 :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 21 Sierpnia 2004 mam pytanie a lokomotywy maja sprezarke :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RS Napisano 21 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 21 Sierpnia 2004 mam pytanie a lokomotywy maja sprezarke :>Skoro mowa o megamani, to : silniki okretowe maja :twisted: OT Najwiekrze wrazenia dla takich maniakow, sa podczas odpalania takiego silnika 8) , caly ten proces trwa kolo 8 minut. MEGA :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chuckie Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 mam pytanie a lokomotywy maja sprezarke :> Nie jestem pewien czy nasze polskie mają. Ruskie nie montowali i nie wiem czy miało by znaczenie ponieważ w lokomotywach nie ma skrzyni biegów, poprostu napęd nawet w spalinowych jest przekładany na generator prądowy skąd prąd idzie na silnik elektryczny który przypana na jedne koło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Feluke Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 Chuckie - co ma piernik do wiatraka??? Co ma dolozenie turbiny do braku skrzyni biegow?? Berkut - zabieram sie za ten pieprzony licznik obrotow ale dopiero wieczorkiem bo jak narazie niespie 28h po calonocnym telepaniu sie samochodem i ide sie zdrzemnac. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berkut Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 W lokomotywach sa turbiny na stale cisnienie czy jak to nazwac. Po prpstu silnik dziala przy stalych rpm wiec jest stale doladowanie i stale cisnienie spalin napedzajacych sprezarke. Chetnie dorwe taka sprezarke ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 musza byc poterzne znalazlem opis lokomotywy http://www.ksiusiek.kolej.szczecin.pl/tecsm31.html V8 to ma 10,2 litra pojemnosci i 1200 KM wezmy taka turbine i zapodajmy to tej skody :P . trzeba sie dowiedziec co pkp robi z lokomotywami ktore do kasacji ida :twisted: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RS Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 Arnie: chyba zartujesz :P. CYZmwiekrza turbina tym teoretycznie wiekrze doladowanie, ale potrzebna jest wiekrza energia kinetyczna spalin zeby napedzic wiekrze lopatki turbiny... Za duza turbina do danego silnika moze spowodowac, ze bedzie ogromna turbodziora :P... 2k obr - nic 3k- nic 4k nic- 5k WYKOP. Podzespoly powinny byc wmiare zrownowazone i dopasowane do siebie, tak jak w kompach :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makakus Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 Arnie -> 10.2 litra to ma jeden cylinder! a w tym silniku jest ich osiem :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berkut Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 Ciekaw jestem jak oni robia ze nie maja problemow z niejednorodnym spalaniem sie mieszanki, spalaniem warstwowym tudziez innymi ;) Mysle ze nie rozpedzilibyscie takiej turbiny silniczkiem od skody. RS - wieksze turbiny przedewszystkim maja wiekszy przeplyw powietrza, cisnienie to inna sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 moze VooDoo odprawiaja :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berkut Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 Aha nie mowilem Dzis zrobilem nowe olejenie turbiny i chlodzenie oleju, niestety zdjec nie ma bo nie mam cyfraka....... Chlodnica oleju i mocowanie filtra pochodza z VW Golf'a, chlodnica to wymiennik ciepla do wody chlodzacej, ci co to widzieli napewno wiedza jak to wyglada. Potrzebuje tylko uszczelki ktora normlanie jest miedzy blokiem silnika a mocowaniem. Jutro ja kupie Na zewnetrznym 17V zasilaniu (mostek prostowniczy jest do 6A, ja przez niego z 20A przepuszczam wiec pewnie nizsze napiecie leci do pompy) cisnienie oleju wynosi 3.5 bar przy zimnym oleju i bez pracujacej turbiny. Jak juz ja uruchomie to powinna przy ok. 3.5 - 5 bar pracowac. Poniewaz sama dmuchawa przy tym cisnieniu oleju to moze byc za malo bede robil starter powietrzny do tego, mam 2 slimaka od tej turbiny, nawierce w nim otworek, wetkne rurke i zrobie dysze startowa. Potem po prostu napelnie 5l butle do 12 bar , rozpedze turbine do maxa odkurzacza, zalacze powietrze i bede mial elegancki start. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chuckie Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 Chuckie - co ma piernik do wiatraka??? Co ma dolozenie turbiny do braku skrzyni biegow?? Źle mnie zrozumiałeś chodziło mi że silnik nie napędza odrazu kół tylko że napędza generator prądowy a później gen. prądowy napędza silniki elektryczne. Co sie tyczy mojego pomysłu to potrzebuje turbiny o słabym doładowaniu, a na tyle wysokim żeby było doładowanie odczuwalne. Im więcej bar tym większe ciśnienie prze w tłok a co za tym idzie większy nacisk na panewki i korbowód. Gdybym miał turbine od lokomotywy czy wogóle od maszyn mających powyżej 6 l oddał bym ją berkutowi on zrobi z tego porzytek :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berkut Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 Hmm mam pewne watpliwosci co do mojego cisnienia oleju, moze byc za wysokie. Jak ma sie 50mm kompresorek i takiej samej srednicy turbine z powiedzmy 12mm walkiem to opory na lozyskach sa cosc wielkie. Majac 13cm kompresor i dajmy na to 11cm turbine to ten 12mm walek wydaje sie malutki z oporami ktore on wytwarza.. Czyje lipe z zbyw wysokim cisnieniem oleju i wyjatkowa niechec turbiny do odpalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chuckie Napisano 22 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 22 Sierpnia 2004 chciałbym ci pomóc berkut ale nie bardzo kumam co masz na myli mówiąc kompresor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 23 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 23 Sierpnia 2004 chuckie obiecane skany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chuckie Napisano 23 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 23 Sierpnia 2004 fajne te zdjęcia niestety ten gaźnik jest jednokomorowy, w 105L masz dwukomorowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berkut Napisano 23 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 23 Sierpnia 2004 Oczywiscie nie bylo potrzebnej uszczelki, dopiero jutro rano bedzie. Sproboje dzis cos wykombinowac z korkiem, kartonem, czymkolwiek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 23 Sierpnia 2004 mocno to sie skreca?? moze z jakiejs miekiej blachy miedzianej albo olowianej albo cos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Feluke Napisano 23 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 23 Sierpnia 2004 mocno to sie skreca?? moze z jakiejs miekiej blachy miedzianej albo olowianej albo cosMogl bys rozhartowac miedziana blache takim sposobem jak sie hartuje stal. Rozgrzewac i wkladac do zimnej wody. Po kilku cyklach powinna byc miekka jak guma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 23 Sierpnia 2004 Zgłoś Napisano 23 Sierpnia 2004 fajne te zdjęcia niestety ten gaźnik jest jednokomorowy, w 105L masz dwukomorowy 105L ma taki jak w 120 :?: musze polookać bo książke do 120 też gdzies miałem. Faktycznie moja gafa bo nie pomyślałem o tym ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berkut Napisano 3 Września 2004 Zgłoś Napisano 3 Września 2004 Zaczolem robic wywazarke iglowa: Zdjecia samych czesci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berkut Napisano 3 Września 2004 Zgłoś Napisano 3 Września 2004 Nowa turbina! Kosztowala 160zl, stan niemal idealny (tylko duzo nagaru bylo w lozyskach) Jak widac korzysta juz z nowoczesnych turbin po stronie wydechowej Porownanie kompresora z T3 do tego. Teraz musze zrobic do niej osprzet wraz z komora spalania. Bedzie to moja wytwornica gazow natomiast T3 po dodaniu przekladni stanie wraz z nia beda silnikiem turbowalowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Września 2004 Zgłoś Napisano 3 Września 2004 na pierwszy zut oka wyglada na fajna :) za 160zl to kurcze gdzie ty to kupiles :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berkut Napisano 4 Września 2004 Zgłoś Napisano 4 Września 2004 Allegro Cala byla w nagarze z oleju i sadzy, otworzylem, wyczyscilem, zakonserwowalem Mobil 1 5W50 i jutro bede budowac nowa zabawke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...