Skocz do zawartości
berkut

Turbina Gazowa - film + zdjecia

Rekomendowane odpowiedzi

Tak z Forda Escorta RS'a turbo...

 

Turbina to garret T3, kompresor to 55 trim, 0.48

 

nie wiem ile ma wydechowa czesc

 

wlasnie skonczylem robic nowy system olejenia z filtrem itd ale okazalo sie ze polaczenie filtr - weze przecieka, jutro czeka mnie poprawianie tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe te modele są dość wytrzymałe. Przynajmiej tak szybko jej nie zakatujesz, Myślałem że z jakiegoś japończyka w których kiedyś siadały na potęge. Wydajność średnia tej twojej turbinki ale gdybym taką dostał w łapki swoje ...... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ilość kompresji tłoczonego powietrza czy jak to sie zwie. Widziałem na własne oczy turbine Garreta wyjętą z autobusu Merecedes Tourismo. Wierz mi jest różnica :). Nie odpalano jej tym twoim silnikiem tylko silnikiem diesla wię nie moge zbytnio porównywać osiągów. Chwale sobie Fordy, z bracholem nieraz robiliśmy je i ta twoja turbinka jest niezła. Powiedziałem średnia bo miałem chwilowo przed oczyma tą Turbine od mercedesa :). A nie myślałeś nad wstawieniem tej turbiny do jakiegoś silnika benzynowego a później do gokart'a . Nie wiem jak ty ale ja uwielbiam jak jedziesz przy naciskasz pedał gazu a przy 2500 obr wciska cię w fotel a jak byś miał zawór blow of to wogóle nfs:u :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ta turbina wyglada, zdjecie, opis techniczny i moge cos powiedziec dopiero

 

No jesli to jest z autobusu to nie dziwne ze ma wieksza moc znacznie. Jaka miala srednice wlotu powietrza przy kompresorze ?

 

Moim zdaniem moja turbina pracuje bardzo ladnie i biorac pod uwage jej mozliwosci sa wykorzystywane niemal w 100%.

 

Jutro sproboje ja odpalic na nowym systemie olejenia i dorobic dopalacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym :) lecz nową z katalogu. Mój fadre jeździ autobusami i czasem trzeba jeździć na serwis coś naprawić . Raz pojechałem z nim i w serwisie wyciągali. Kosz takiej jednej to ok 10 000 zł. I z tego serwisu to takie że dają nową a starą do reinnowacji i niby że taniej dają za tą nową. A myślełem że będzie dla mnie ... :( Myślałem sobie czy nie można by było podłączyć jej do Skody 105 :) Mam od peugota 405 diesla jedną taką która długo nie pochodzi. Tylko gdybym miał opis systemu gaźnikowego. Berkut ty nie masz może takiego opisu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIestety ale turbine można zastosować tylko i wyłącznie w silnikach z wtryskiem, jak wyobrażasz sobie mieszanke przelatującą przez łopatki turbiny:?:

 

- raz ze obroty turbiny prawdopodobnie wybijałyby cząstki paliwa na scianki obudowy (siła odśrodkowa )

- dwa gorące spaliny a za nimi zaraz mieszanka to raczej mało bezpieczne :? wkońcu benzyna jest bardzo łatwo palna.

- taki mały silnik i taka turbina :lol: miałbys NFS jakby po dodaniu gazu urwało Ci wał korbowy albo by tłok z korbowodem bokiem wylazł przez blok. Troche wyobraźni, przy turbinie o takiej wydajności miałbyś dużo za duży stopień sprężania i konstrukcja silnika by nie wytrzymała po prostu.

 

Turbina nie musi być z merca ;) kup np taką z Jelcza ( wlot około 8-10cm), nowa to koszt około 2500zl natomiast po regeneracji coś koło 1500zł. Zawsze można gdzies kupic jeszcze używke w miare dobrą za 500zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem i znam możliwości turbin, chodzi mi o pare minut zabawy. Mówisz że nie ma turbin z systemem gaźnikowym - to cie ździwie. Pierwsze szwajcarskie turbiny napędzane spalinami były przystosowane do silników z gaźnikami wtedy jeszcze nie było wtrysku. Trzeba tylko gaźnik odpowiednio zmodyfikować. Jedyne co sie zgodze Hipo to to że silnik nie wytrzyma takiego przeciążenia, ale chce tylko to odpalić dla frajdy w końcu taki silnik możesz dostać za 50 zł na szrocie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm bawilemsie troche gaznikiem w swoim maluszkui wiem ze zalozenie turbo to byla by bardzo ciezka sprawa... Jak Turbo tloczy powietrze, to gaznik musial by dac bogatsza mieszanke, a z kolei na nizszych obrotach mieszanka musiala by byc ubozsza bo by chodzil mulowato i by za przeproszeniem sral ogniem z wydechu...

A regulacja mieszanki to precyzyjna sprawa....hmm bawilemsie troche gaznikiem w swoim maluszkui wiem ze zalozenie turbo to byla by bardzo ciezka sprawa... Jak Turbo tloczy powietrze, to gaznik musial by dac bogatsza mieszanke, a z kolei na nizszych obrotach mieszanka musiala by byc ubozsza bo by chodzil mulowato i by za przeproszeniem sral ogniem z wydechu...

A regulacja mieszanki to precyzyjna sprawa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z doladowaniem to tak..

 

mozna z wtryskiem

 

gaznik:

 

turbina moze byc umieszczona za nim i przed nim.

 

jesli jest przed nim to jest to wzglednie proste i bezpieczne, potrzeba tylko innego gaznika niz standartowo

 

gaznik przed turbina daje lepsze rozpylenie paliwa ale jak to jebnie to mozna sie pozegnac z turbina

 

aha apropo tej turbiny.... nie rozpedzilbys jej nawet do odpowiednich obrotow pewnie ;) albo 80s turbo lag ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe hehe nisko obrotowe to są silniki lecz można na chama rozpędzić do 5000 dając bogatszą mieszanke i odkręcając taki czopek na maksa. Jak już wspominałem była by to praca doświadczalna, w której liczy się to że to będzie wogóle chodziło niż to że to ma działać. Turbiny nie żałuje bo mam starą dislowską, która sra olejem (czyt. żywota już dokańcza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe niestety nie moge sam chce ją katować i jest świetna do tego typu rzeczy (to nie sam ślimak lecz jakby kawałek kolektora jeszcze dochodzi i to jest całość) ale spytam sie brata może w przyszłości będzie coś miał to dam ci znać jak sie temat ten ci nie znudzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest za goraco zebym ja skladal

 

Mam przeciek na filter- > turbina, nie chce odpalac bez filtra :(

 

Cyfraka chwilowo nie mam ale zapewniam ze jak tylko go dorwe to nagram ten filmik bo jest na co popatrzec

 

Mnie takie tematy nie nudza.

 

Fc... chwilowo czekam na etylen, w pokoju stoja 2 sprawne agregaty schodzace do -40C wiec ciezko cos robic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..... Jedyne co sie zgodze Hipo to to że silnik nie wytrzyma takiego przeciążenia, ale chce tylko to odpalić dla frajdy w końcu taki silnik możesz dostać za 50 zł na szrocie :)

Jeśli masz jakiegoś linka po reką to zapodaj, chętnie sie zapoznam z taką konstrukcją z czystej ciekawosci ( nie chodzi zebym ządał dowodu czy coś :) )

 

Lepiej już dać takiemu silniczkowi turbine jaką masz od tego Peugota, ustawić zawór upustowy czy jak sie to tam nazywa na niskie ciśnienie doladowania i myśle że tak do 0,3-0,5 bara silnik moze wytrzyma :) wkońcu co to za przyjemność odpalić coś raz żeby sie po 5 sek rozleciało ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli taki silnik ma sprezanie na poziomie 10 to przy 0.5 bara bedziesz mial 15. Spalanie stukowe jak sie zowie czeka, chyba ze jakis nieziemski intercooler uzyjesz.

 

Przy 0.3 bara byloby to wykonywalne ale latwiej jest chyba spalnowac glowice do 13x stopnia sprezania i zwiekszyc maksymalne obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ta skoda to był żart popatrzyłem specyfikacje....... max 2000 obr. Nie było by to realne a jak by sie udało to przy nakładzie wielkich kosztów takie cuś mi nie odpowiada (w końcu mam 16 lat). Mam starą Cezete może ona tylko gdyby mi ktoś powidział ile może max obr na wolnossącym wycisnąć.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik konkretnie ze Skody 105 ma stopnień sprężania 10,5 jednak wytrzymuje spoko 15 bo osobiscie byłem użytkownikiem skody 130 ( identyczna konstrukcja silnika, jedynie większa pojemność bo 1,3 a nie 1,0 ) i przy pomiarze sprężania na stacji diagnostyczej dwa cylindry miały 14 (bar ?) a silniczek chodził jak zegarek.

 

 

chuckie

Nie kumam co masz na myśli pisząc 2000 obr maks? jeśli chodzi o ten silnik to on spoko łapie do 7000Obr/min jeśli tylko odpowiednio podniesiesz poziom paliwa w gaźniku :)

Zresztyą robiłem doświadczenia z ojcem to w pewnym momencie nie wytrzymał palec w aparacie zapłonowym i rozleciał sie z obrotów :D

 

berkut

stare silniki wcale nie mają dużo mniejszego stopnia sprężania w stosunku do konstrukcji teraźniejszych, dziś rzadko które auto zasilane beznyną ma stopień sprężania na poziomie 11, raczej 10 ew 10,5 to taka norma, wszystkie jednostki doładowane mają mniejszy stopień spręzania około 9,5.

 

Diesle to inna bajka, wolnossące około 22 - 23 a turbo 18-19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hipo ja mam skode 105. Naturalnie te silniki są niskoobrotowymi i jego optymalny moment to 2000 - 3000 rpm (przynajmiej z tego co po czesku z instrukcji wyczytałem, a optymalny speed to 50 km/h). Naprawde nie moge uwierzyć że takie cóś jak 105 może tak wysoko chodzić. Ja nie miałem obrotomierza więc nie mogłem widzieć ile tam sie kręci. Biore sie do przeróbek :)

 

Berkut - pochodz po szrotach jeżeli nie zależy ci na jakości wykonania to możliwe że znajdziesz turbine jelcza za grosze. U mnie jest taki złom w Suwałkach że jest to złom lecz silniki są segregowane i stoi tam pełno takich i innych pewnie i turbina by sie znalazła, a gość wali towar na wage i liczy jak złom ..... Jak ktoś jest zainteresowany to powiem że na 100% są tam 2 silniki

rzędowe 24 (jeden warzy 3 tony) od czołgu T34 :) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie żałuj mu ;) ja miałem w skodzie obrotomierz, przy lekko podniesionym poziomie paliwa motor bujał sie ponak 7k, natomiast na drodze potrafił pracować non stop przy 6k co przy jedzie na trójce dawało coś koło 110km/h :D, mój dziadek był posiadaczem skody 110 (model starszy od 105) konstrukcja silnika identyczna.

Czwórka, gaz w podłoge i sie pudło bujało 140km/h 8)

Mysle że te 2-3k i 50km/h to raczej skierowanie użytkownika na wartości ekonomiczne, fakt ze przy 2,5k obr/min silnik pracował spokojnie i nie był wysilony.

 

Jesli potrzebujesz jakiś danych eksploatacyjnych to daj znac, zeskanuje Ci książke i wyśle.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne dlaczego sie chce zabrać za skode a nie za co innego to strasznie łatwa konstrukcja silnika wprost banalna. Kur żałuje że nie zabrałem sie za to na początku wakacji. Hipo jak możesz (masz) to prześlij mi strony dotyczące konstrukcji gaźnika. Berkut czekamy na zdjęcia - strasznie mi sie twój projekt podoba :) (orginalny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...