Skocz do zawartości
Corso

Doom 3

Rekomendowane odpowiedzi

nie rozmieszaj mnie  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

moze chcesz sprzedać tego mega gf4ti ???? chętnie bym ją wziął jak na ultra-high i wszystko enable gra chodzi jak głupia?? a ile masz pamieci ram i ile na tej grafice :?  8O

 

A ja Ci zaraz coś zrobie , bo sprawa została wyjasniona i udowodnione zostalo ze gram w takich ustawieniach, a ty widze nie czytasz dokladnie tematu i nie mam ochoty ci wszystkiego tłumaczyć :evil:

 

Własnie widziałem jak działa doom3. Dla tych co wczesniej nie wierzyli. Ten tekst pisze z komputera lukasrz. Jest dokładnie tak jak pisał. W ultra high chodzi wszystko płynnie tylko chwilami lekkie przyciecia spowodowane brakiem ramu(głównie przy otwieraniu drzwi i pojawieniu sie nowych obiektów) ale dysk szybko nadrabia z odczytem i nie występuje wieksze ciecie. Wszystko chodzi płynnie, gdy nie doczytuje z dysku. Przy większej ilosci ramu nie powinno juz nic przycinac. W timedemo w zaleznosci od tego co jest uruichomione w systemie w tle wystepuja dośc duze rozbieznosci w ilosci fps. W najgorszym przypadku kiedy wynosiło nieco ponad 15 FPS, po wyłączeniu wszystkiego w tle ilosc FPS podniosła się do ponad 20(w dwóch kolejnych testach było 21 i 24 FPS). Ilośc klatek dokładnie taka jak na screenach które znajduja się gdzieś wczesniej. W ustawieniach ustawione ultra high, włączone wszystko oprócz AA, sterowniki ustawione na jakośc. Jak ktoś nie wierzy to zapraszam do Lublina.

 

 

screny sa okolo 15-16strony jest ich chyab 50 :D

 

P.S jesli komus nadal gra na gef4ti chodzi woolno to polecam wstawic cos takiego do pliku cfg:

 

seta image_anisotropy "0" zamiast seta image_anisotropy "8"

 

to pogorszy filtrowanie w oddali ale doda po 30fps i gra bedzie super płynna

 

i

 

seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST" zamiast: seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR"

 

a to poprawi jakosc filtrowania a spadek płynności wyniesie 0-1fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

If you plan to upgrade your PC for DOOM 3, you should check AnandTech's quick CPU performance comparison:

The first thing you'll notice is that the top of the chart is dominated almost exclusively by AMD Athlon 64 and Athlon 64 FX processors. Even the Athlon 64 3400+ manages to outperform the almighty Pentium 4 Extreme Edition 3.4, not to mention that the FX-53 distances itself from Intel's fastest by no less than 18%.

 

Making our way further down the chart we see that the Athlon 64 3000+ is quite possibly the best buy for excellent Doom 3 performance, weighing in right between the two Extreme Edition processors at less than 20% of the cost of those chips.

 

Next we have all of the Pentium 4s that manage to offer middle of the road performance under Doom 3, although we do see the K8 based Sempron 3100+ wedged in between the Prescott 3.2 and Prescott 3.0GHz CPUs.

 

Finally at the bottom we have the Athlon XPs as well as the lonely Celeron D, which is barely saved from a disappointing last place showing.

 

 

I obrazek :

 

http://ggmania.com/showpic.php3?screenshot...jpg&pokec=16549

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lukasrz ma teraz juz maxymalnie zmodyfikowany konfig i dlatego dziala jak dziala. U mnie w timedemo na ultra high 1024x768 tez mialem 24fpsy, wiec nie jest to sciema. :) Jednakze jest wielka roznica w grafice pomiedzy dx8 i dx9. Co jak co, ale Gf4Ti to najmocniejsza karta, ktora w doomie odpala sie pod dx8, wiec musi chodzic fajnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezły tekst, całkiem całkiem się uśmiałem:

 

Ahahahaha... I am 15 and I went to Best Buy to get Doom III and they said I needed a parent's permission. So I got my Dad and he wanted to see the game's box to see if it was "appropriate" for me. After looking at the box he concluded that I am a Satan Worshipper and I am going to hell for it.

 

Needless to say, I did not get the game.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam pytanie: W moim przypadku w tym configu mam filtrowanie 8x a wielkości tekstur 256. Czy w przypadku gdy zmienie filtrowaie na powiedźmy 2x a podniose tekstury do 512 to czy poczuję różneice na lepszą i ewentualnie ile klatek spadnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma co sie klucic, lukasrz udowodnil ze mu chodzi gierka w ultra super plynnie i luz, wyglada duzo gorzej niz np u mnie na ultra ale to nie ma znaczenia jemu na ultra chodzi plynnie i to udowodnil. To samo bylo w far cry tez mu chodzil plynnie i tez to udowodnil, i tak samo jak tutaj gra wygladala biednie na jego screenach w trybie high w porownaniu do mojego high, ale plynnosc mial dobra. Identycznie jest teraz, bo widac ze jak inni majacy ti4200 wlaczaja na oryginalnych configach to maja po 9 fps, jak wgraja konfig lukasrza jest juz 30, zreszta sygeruja on nawet wylaczenie anizo a tu juz jest medium i tak wylaczajac wylaczajac pare spraw gra wyglada jak low i tym samym w trybie ultra jest plynna - ot cala filozofia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lukasrz ma teraz juz maxymalnie zmodyfikowany konfig i dlatego dziala jak dziala. U mnie w timedemo na ultra high 1024x768 tez mialem 24fpsy, wiec nie jest to sciema. :) Jednakze jest wielka roznica w grafice pomiedzy dx8 i dx9. Co jak co, ale Gf4Ti to najmocniejsza karta, ktora w doomie odpala sie pod dx8, wiec musi chodzic fajnie.

W DooM3 nie ma zadnych efektow, ktorych nie wyswietli gf3 lub 4ti.

Jedyne dlaczego screeny moga sie roznic to po prostu, ze radeony moge oferowac lepsza ostrosc ale i tak w to watpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest coś dziwnego z tym doomem. Konfig mam jak w podpisie - Barton 2500@3200, dodatkowo R9700 podkrecony na 350/325, i dołożone 256 ramu (razem 768) - wydawałoby się ze spoko komp, a tu prosze:

 

gram na ustawieniach MEDIUM, 1024x768, wyłączone anizo i wyłączony FSAA - w timedemo mam 33 klatki po drugim przebiegu.

W grze czuć że jest niepłynnie, zwłaszcza jak pojawiają się wrogowie.

Kombinowałem z róznymi ustawieniami i tweakami znalezionymi w necie (m.in. rozpakowałem wszystkie pliki pak), zainstalowałem bety catalsytów 4.9 (miały przyspieszyc dooma), zdefragmentowałem dysk, ale to nic nie dało. Ktoś ma jakiś pomysł?

Spodziewałem sie ze na moim sprzęcie zagram w 1024x768 na HIGH (anizo 8x) bez problemow, a tu taki wałek :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w far cry tez mu chodzil plynnie i tez to udowodnil, i tak samo jak tutaj gra wygladala biednie na jego screenach w trybie high w porownaniu do mojego high, ale plynnosc mial dobra. Identycznie jest teraz, bo widac ze jak inni majacy ti4200 wlaczaja na oryginalnych configach to maja po 9 fps, jak wgraja konfig lukasrza jest juz 30, zreszta sygeruja on nawet wylaczenie anizo a tu juz jest medium i tak wylaczajac wylaczajac pare spraw gra wyglada jak low i tym samym w  trybie ultra jest plynna - ot cala filozofia

1. moje high to bylo medium i byla to wina dwóch configuratorów odzielnych teraz mam takie high jak u ciebi i z patchem 1,2 do tego przealczylem gre na opengl i gra wyglada duuzo lepiej - tak jak u ciebi etylko bez dx9 ale to pomijamy i gra chodzi 30-120fps i to nie sceima bo sgj widzial i moze potwierdzic, grafice nie brakuje nic z detali jak bylo poprzednio w obu przypadkach

 

ja nic nie modyfikowalem w tym konfigu poza wyąłczeniem anizo i zwiekszeniem jakosci filtrowania na inny tryb i textury dalem na 1024 i gra nie wyglada jak low bo to tylko wyłączone anizo jest !! i nie piep.. głupot , jak chcesz to obejrzyj screny wczesniejsze to sie przekonaasz jak ona wyglada (strona 15,16)

 

dziwne myśłałem że coś takiego jak rozgrzane powietrze to tylko na dx9 jest

to jest juz na dx8 czyli gef3 i w gore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w far cry tez mu chodzil plynnie i tez to udowodnil, i tak samo jak tutaj gra wygladala biednie na jego screenach w trybie high w porownaniu do mojego high, ale plynnosc mial dobra. Identycznie jest teraz, bo widac ze jak inni majacy ti4200 wlaczaja na oryginalnych configach to maja po 9 fps, jak wgraja konfig lukasrza jest juz 30, zreszta sygeruja on nawet wylaczenie anizo a tu juz jest medium i tak wylaczajac wylaczajac pare spraw gra wyglada jak low i tym samym w  trybie ultra jest plynna - ot cala filozofia

1. moje high to bylo medium i byla to wina dwóch configuratorów odzielnych teraz mam takie high jak u ciebi i z patchem 1,2 do tego przealczylem gre na opengl i gra wyglada duuzo lepiej - tak jak u ciebi etylko bez dx9 ale to pomijamy i gra chodzi 30-120fps i to nie sceima bo sgj widzial i moze potwierdzic, grafice nie brakuje nic z detali jak bylo poprzednio w obu przypadkach

 

ja nic nie modyfikowalem w tym konfigu poza wyąłczeniem anizo i zwiekszeniem jakosci filtrowania na inny tryb i textury dalem na 1024 i gra nie wyglada jak low bo to tylko wyłączone anizo jest !! i nie piep.. głupot , jak chcesz to obejrzyj screny wczesniejsze to sie przekonaasz jak ona wyglada (strona 15,16)

 

dziwne myśłałem że coś takiego jak rozgrzane powietrze to tylko na dx9 jest

to jest juz na dx8 czyli gef3 i w gore

tyle ze w D3 jest wyswietlane tylko na kartach dx9 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W DooM3 nie ma zadnych efektow, ktorych nie wyswietli gf3 lub 4ti.

heat haze tez wyswietla ? :o 8O

no no no, a to dopiero :mrgreen:

Nie wiem czy to akurat efekt haze. On jest w najnowszych NV. Ale efekt goracego powietrza oczywiscie jest.

W F-C rowniez i nie musialo sie to nazywac haze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tu mam taki mały zabieg dzięki któremu D3 będzie chodził szybciej ==> LINK

przeczytalem caly ten topic , probowalem u siebie na rozne sposoby , nic mi to nie dało , moze faktycznie jak tam to zauwazyli dziala to tylko z grafami z nizszej polki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ultra High

Tak sobie czytam kłótnię luksarza vs forum o te pieprzone ultra high i myślę sobie, że i ja zrobię timedemo.

Config jak w podpisie tyle, że proc 9x200 MHz (nie mam WC założonego) i Radek na 390/640.

Ustawienia gry to Ultra High, no AA, 800x600, aniso oczywiście 8x. W zakładkach control panelu wszystko na High Quality.

||Falcon|| też robił taki test tyle, że on na 512 MB RAMu, jego wynik po drugim puszczeniu demka to: 29 FPS.

 

Teraz najlepsze u mnie po drugim puszczeniu demka jest 46 FPS, za pierwszym 37 FPS.

Dla porównania w tych samych ustawieniach tyle, zę na high miałem 54 FPS po drugim przebiegu.

 

Dodam jeszcze że po zmnianie opcji z High na Ultra resetowłem gierke (znaczy się wyłączyłem i włączyłem). To tylko timedemo, nie grałem jeszcze na tych ustawieniah.

 

Jak widać 1024 MB ramu dużo daje, aha karta jest 128 MB (jakby ktoś miał wątpliwości).

Ja jednak nie zamierzam grać na Ultra poniewarz zmiana w jakości jest dla mnie nie zauważalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle ze w D3 jest wyswietlane tylko na kartach dx9 :)

jakos mam dx8 i u mnie jest , ciekawe.........

 

nie ma co sie klucic, lukasrz udowodnil ze mu chodzi gierka w ultra super plynnie i luz, wyglada duzo gorzej niz np u mnie na ultra ale to nie ma znaczenia jemu na ultra chodzi plynnie i to udowodnil. To samo bylo w far cry tez mu chodzil plynnie i tez to udowodnil, i tak samo jak tutaj gra wygladala biednie na jego screenach w trybie high w porownaniu do mojego high, ale plynnosc mial dobra. Identycznie jest teraz, bo widac ze jak inni majacy ti4200 wlaczaja na oryginalnych configach to maja po 9 fps, jak wgraja konfig lukasrza jest juz 30, zreszta sygeruja on nawet wylaczenie anizo a tu juz jest medium i tak wylaczajac wylaczajac pare spraw gra wyglada jak low i tym samym w  trybie ultra jest plynna - ot cala filozofia

czy to jest low ??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bo jak dal mnei to jest UH na gef4ti, gram na high bo nie tnei z powodu braku ramu i framerate min ot jakies 30fps-60fps

[/img]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmiany jakie wprowadzilem w pliku cfg

 

1.

seta image_downSizeLimit "256" na :seta image_downSizeLimit "1024"

 

seta image_downSizeBumpLimit "256" na: seta image_downSizeBumpLimit "1024"

 

framerate nie zmienil sie jakosc textur jest identyczna jak przed zmiana, poprawila sie znacznie jakosc jpga ktory ukazuje sie nam przy starcie gry

 

2.

seta image_cacheMegs "20" na seta image_cacheMegs "32"

 

minimalny wzrost fps

 

3.

seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" na: seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"

 

poprawia to jakosc filtrowania , spadek płynnosci 0-1fps

 

4.

seta image_anisotropy "8" na: seta image_anisotropy "0"

 

wzrost płynnosci o jakies 30fps a strata jakosci znikoma dzieki zmianie filtorwania którą opisalem wyzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, teraz moje pytanko: Wchodzę do configa zmieniam różne bajery – nieistotne. Ale chcę włączyć obsługę cache:

 

seta image_useCache "1"

 

i tutaj pojawia się problem bo po uruchomieniu gry wywala mi błąd:

„bla, bla, bla pamięć nie może być read” .

 

I gra wywala do pulpitu. Ma ktoś jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, teraz moje pytanko: Wchodzę do configa zmieniam różne bajery – nieistotne. Ale chcę włączyć obsługę cache:  

 

seta image_useCache "1"

 

i tutaj pojawia się problem bo po uruchomieniu gry wywala mi błąd:  

„bla, bla, bla pamięć nie może być read” .  

 

I gra wywala do pulpitu. Ma ktoś jakieś sugestie?

bywa, pisza oty mnawet tutaj- http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/FPSVisuals.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukasrz - naprawde nie musiales wklejac znowu tych screenow przeciez jest ich cala masa na 15-16 stronie, juz to widzialem i naprawde to twoje "ultra" wyglada duzo gorzej od mojego high, naprawde nie wiem co ty chcesz udowodnic, przyznalem Ci ze mowisz prawde ze gra Ci chodzi plynnie w ultra/high, a ty dalej swoje. Zraz zaczniesz nam tutaj wmawiac ze u Ciebie wszystko wyglada tak samo jak na 9800pro i biega 30-60 (wiec po co kupowac nowe grafy zostanmy przy Ti4200), naprawde nie rozumiem co chcesz nam pokazac, przeciez wszyscy juz uwierzyli ze masz plynnosc w ultra. ja tylko chce wytlumaczyc tym co dalej nie wierza ze jest to mozliwe tylko ze ultra lukasrza to nawet nie jest low/medium np 9800pro (poprostu fizycznie nie ma tych efektow np. zawirowan powietrza przy ogniu czy goracej parze itp itd)

 

Podkreslam jeszcze raz wierze Ci w twoja plynnosc, ale masz to spowodowane gorszym obrazem, pewnie gdybym ja wlaczyl dooma3 w tym tyrybie co Ty to bym mial 100fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kaeres i lukasrz starają się za wszelką cene udowodnić, ze ti 4200 jest naj naj... :wink:  

 

 

lukasrz żeby twoje testy były równe z innymi. zainstaluj od nowa grę. ustaw jakość gry na max nic nie zmieniaj w żadnych opcjach  i wtedy porównuj.

A po co ma sie dolowac ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche ten doom3 zerżniety z half-life'a, nie? Laboratoria, naukowcy, eksperymenty, teleporty, potwory z innego wymiaru, zadania w stylu wlaczyc jakies zasilanie czy usunac substancje toksyczne, no i te budki do ładowania zdrowia ;) Jest wiecej takich podobienstw...wg mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...