Skocz do zawartości
Corso

Doom 3

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sobie biblioteka dx9 z bajerami ps 2.0 i vs2.0.Gra moze byc napisana albo w direct 3D albo w Open GL, ale obojetnie czy w 3D czy w GL to wykorzystije bajery Dx9...mam racje czy cos namieszalem.

Raczej nie do końca

 

jakgra jest w GL to nie korzysta z DX.

 

DX9 potrzebny jej jest AFAIR tylko do dźwięku i po to się instaluje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jest sobie biblioteka dx9 z bajerami ps 2.0 i vs2.0.Gra moze byc napisana albo w direct 3D albo w Open GL, ale obojetnie czy w 3D czy w GL to wykorzystije bajery Dx9...mam racje czy cos namieszalem.

Raczej nie do końca

 

jakgra jest w GL to nie korzysta z DX.

 

DX9 potrzebny jej jest AFAIR tylko do dźwięku i po to się instaluje

No to ok.

..ale jak stawiamy dwie karty np 4Ti i radek 9500pro, to wiadomo ze na radku gra wygladac bedzie lepiej bo w open gl na tym radeonie korzystac bedzie z werji 2.0 shaderow , a na tym gforc'e tylko z wersji ps1.3 i vs 1.1:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo was prosze jak się włącza timedemo?

alt+ctrl + tylda..wpisujesz timedemo demo1.

 

..a wracajac do mojego toku rozumowania...nie klamie mowiac ze lepiej(wizualnie oczywiscie)bedzie gralo sie w doom3 na karcie zgodnej z dx9(bo automatycznie wiadomo ze gra bedzie korzystac z shaderow 2.0) niz na karcie zgodnej z dx8/8.1(bo gra bedzie korzystac tylko z shaderow: ps1.3.1.4 i vs1.1).:)

 

Edit.

zapomnialem jednej rzeczy podkreslic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak się włącza normalne timedemo nie zmodyfikowane przez tyra?

ctrl + alt + ~ i wpisujesz:

 

timedemo demo1

 

<span style="color:red;">[ciach!]</span>A ile razy można powtarzać... :evil: :evil: :evil:

Na każdej stronie są 3 razy podane.... :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaa raz jeszzcze :>

 

innej beczki. chyba jednak gry nie skonczylem, kto mi powie, w piekle zabijam brzydkiego duzego pana, uklada sie chodniczek do pomieszczen dwoch, symetrycznych na przeciwko siebie z placykiem w srodku, przejscie ktorym tam wchodze sie zamyka i koniec.... 2 potworki jeszcze sa, robie im kuku i nic wiecej sie nie dzieje.... to naprawde koniec ??

 

bo spojrzalem w pda a tam find soul cube & escape from hell... ino jak uciec ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

plazme znajdziesz w zamknietym którymś z pokoi, przynosisz ją profesorkowi w miejsced w którym on siedzi. aby dostać się do plazmy musisz wejść w dziure w ścianie, poprzez urządzenie do wymiany pojemników z czymśtam - takie coś co wkłada pudełka w ściane ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosze dla calej lotni o super wydajnosc kart Ti4xxx w Doom3 na Anandtech jest bardzo fajna recka o doomie i jego wydajnosci jest bardzo duzo kart pokazanych i wlasnie jest GF 4Ti4400 

 

przy normalnych ustawieniach cfg a nie jakis "przekreconych" przez lukasrza GF 4Ti 4400 na procku Athlon64 FX53 8O  (podkrcony do 2.6GHz) + 1GB ramu

w high quality i 800x600 ma 13.4 FPS - i to jest prawdziwy wynik na nie zmienianym cfg i to na jakim procku

 

no a nasz "magik" Pan lukasrz ma na Ti4200 (podkrecony) w 1024 ULTRA na 384Mb ram ma 30FPS buahahahah 

 

ale jak znam lukasrza zaraz powie ze Anandtech to buraki i wogole sie nie znaja

 

tutaj link to wydajnosci Ti4400 - http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2146&p=5

 

 

a tutaj to glownego artykulu :http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2146

powiem ci tak - jeśli tym gościom wyszedł taki wynik to są rzeczywiście BURAKI !!!! :twisted:

 

ja bez żadnych modfikacji sterowników, standardowo w 1024x768/high na detonatorach 61.77 mam wynik 21 FPS z timedemo

 

a więc albo kolesie coś skopali, albo faktycznie to buraki są

 

Nie napisalem ze bedzie szybsza, tylko ze jest lepiej grac na karcie zgodnej z dx 9 z wiadomych przyczyn.No ale fakt mozna dac przyklad czy lepiej grac na fx 5200 czy lepiej na 4Ti i cale to moje stwierdzenie legnie w grozach;)

Doom III ma grafikę w open GL, a nie DX9 !!

wiesz ja bym Anandtech burakami nie nazwal

A ja bym nazwał. Powiem tyle :lol: :lol:

Trzeba byc naprawde zdolnym zeby wierzyc w wyniki gdzie GF4 jest wolniejszy od FX5500 i Radeon 9200.

Może oni testowali MX440? :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam i widze, ze wszyscy idziecie do piekla, czy nie ma tu ani jednej osoby, ktora jest dobra i idzie do nieba? ;)

Nie, wszyscy są z piekła rodem i tam też wracają... :twisted:

Zostaliśmy po prostu zDOOMinowani.... 8)

 

 

A powiedzcie mi jak z multi ?? :| Cos alla Quake ???? Czy cos ambitniejszego ;P ??

DOOM 3 jest raczej pod SP.... Multi jest (jak się nie myle :wink: ) pod maksymalnie 4 osoby...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował nie zwracac uwagi na wyniki timedemo w doom 3 i ogólnie na wydajnośc w tej grze bo to jest własnie LOL. Nawet przy kilkukrotnym odpaleniu timedemo pod rząd wyniki potrafią się róznic nawet o kilkanascie FPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja juz nie wiem chyba sprzedam swojego radka i kupie ti4200 wtedy chociaz bede mial plynnosc w ultra bo teraz niestety nie mam, doslownie LOL roku

Do tego swojego radka dołóż jakieś 200zł i zaproponuj zamiane z lukasrz'em na jego ULTRA HIGH Ti4200. Może się zlituje i pograsz sobie pożądnie w DOOMA.... :lol: :wink: :lol:

OK koniec już z tym podtematem.... :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sgj? U mnie kazdy przebieg poza pierwszym daje praktycznie taki sam wynik , roznica maks 0.2-0.3fps. Pierwszy przebieg jest nie miarodajny bo gra doczytuje nawet na 1GB ramu.

Co do multi to juz sa sposoby zeby grac w 16 osob , zreszta zbliza sie cpl z 1.000.000 usd [milion] w gotowce ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie pytanie - zna ktoś kod do pokoju plasma suplies ?

w zadnym mailu ani w nagraniu nie mówia o nim :/

Może mi ktoś odpowiedzieć ?

Jest jeden PDA gdzies w ciemnosciach. Musisz go znalezc.

Nie bede Ci mowil przejdz dwa kroki w lewo od wschodniego wybrzeza, itp :)

Po prostu szukaj w tym pomieszczeniu, w ktorym sa dzwi Plasma Suplies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ej no chlopcy wrzuccie sobie na luz z tym 4ti :lol:

 

Tak dla rozluznienia sytuacji moze tak maly konkursik na najladniejszy screenshot :lol:

 

To ja moze zaczne :)

he no zapupisty screen, fajnie wyglada jak po prawej stronie zweglilo sie jakies cialo, domyslam sie ze to BFG zdzialalo,

kurde chodze i chodze i ciagle mam tylko shotguna i zwykly karabinek (ten ala uzi) kiedy zaczna sie jakies fajowe broniska (nie mowie ze shotgun jest slaby ale juz mi sie nudzi) jestem w Alpha Labs Sector2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc i ja ukończyłem Dooma i muszę przyznać, że to najlepsza gra w jąką w życiu grałem. Muszę też przyznać, że jestem miłośnikiem gier ze stajni Id Software. Co prawda zaczynałem od Quake'a 1, nie grałem w Doom 1 i 2. Wszystkie ich strzelanki, w które grałem potrafiły sprawić, że przechodziłem je po 4 razy (Quake 1), a nawet 6 razy (Quake 2). Sądzę, że nie inaczej będzie z Doomem. Znając historię to pewnie ukaże się też mission pack, tylko ciekawe kiedy. Już nie mogę się doczekać Q4.

 

Ale teraz o samej grze.

1. Klimat jest miażdżący, te głosy w tle, szepty, pomruki itp. nadają taką atmosferę strachu, że ja nie wytrzymywałem nerwowo i musiałem robić sobie przerwy w graniu. Gra świateł i cieni dodatkowo potęguje atmosferę strachu. Klimacik buduje też PDA, e-maile i audio logi pozwalają wczuć sie w sytuację panującą w bazie.

 

2. Grafika jest jak dla mnie najlepsza jaką widziałem do tej pory, według mnie bije Far Cray'a na łeb. Wielu się z tym nie zgadza. Wykorzystanych zostało dużo fajnych efektów, m.in. rozgrzane powietrze, pofalowane szyby (a właściwie to co się za nimi znajduje), wszechobecny bump mapping (czy poly bumping?, sam nie wiem). Największe wrażenie robią cienie np. gdy jest kompletnie ciemno i Imp zapala kulę ognia, wtedy on sam rzuca cień na wszystko dookoła - zapupiście to wygląda. Animacja potworów też stoi na najwyższym poziomie, poruszają się niesamowicie naturalnie, szczególnie skradający się Imp. Do tego jeszcze wnętrza, pełne różnych maszyn które wyglądają jak z jakiegoś filmu. Powierzchnia

marsa też im wyszła rewelacyjnie. No i piekło, które jest zrobione perfekcyjnie, strasznie i poschizowanie.

 

Nie rozumiem ludzi, którzy szukają na siłę w tej grze jakichś wad. A to, że textury są fe, a to, że inteligencja przeciwników słaba. Ludzie czego wy oczekujecie od wielkiej świni bez mózgu?, że będzie przeprowadzać z wami rozgrywki taktyczne, przecież ona jest głodna i chce cię zjeść. Albo Hell Knight, który wygląda jak zmutowany dres z pierwszej lepszej siłowni, widzieliście kiedyś inteligentnego dresa? Ale nawet taka świnia potrafi uskoczyć za róg jak się do niej strzela, także nie jest tak źle. A co do textur to mi się one podobaly, zresztą w ferworze walki to się na nie nie patrzy.

 

OK, pora na wady. Najpoważniejsza to taka, że budowniczy bazy projektowali ją z myślą o potorach, które najpewniej schowają sie w skrytkach za ścianami. To trochę denerwuje, ale to i tak drobnostka. Wcześniej pisałem też, że nie czuć powera strzelając z broni, ale do tego idzie się przyzwyczić i nie zwraca się na to uwagi.

 

Ogólnie rzecz biorąc to Id robi strzelanki dopasowane do mnie, dokładnie takie jakich oczekuję. Dla mnie FPP ma byś dynamiczny i wciągający, bez przesadnego realizmu. Taki właśnie jest DOOM 3. A tak BTW to patrząc na zakończenie, możemy spodziewać się kontynuacji :-)

 

Pokusiłem się też o przeprowadzenie kilku testów wydajnościowych, żeby każdy kto ma podobny sprzęt wiedział mniej więcej jak mu gra będzie chodzić.

 

Sprzęt jak w podpisie z tym, że proc 9x200 (1800 MHz), Radek 390/640 MHz, Catalyst 4.8 beta, AGP aparature size na 256 MB. W zakładkach control panelu wszystko na High Quality. W adwanced options wszystko włączone oprócz vsync.

Oczywiście timedemo demo1 po drugim przebiegu.

 

Oto Wyniki:

 

Medium Quality

 

no AA | AA 2x | AA 4x

 

 

640x480 61 59 48

 

800x600 58 51 37

 

1024X768 47 39 27

 

1280x1024 32 26 18

 

 

High Quality

 

no AA | AA 2x | AA 4x

 

 

640x480 59,5 55 44

 

800x600 54 46 34

 

1024X768 42,5 35 24,5

 

1280x1024 29 24 16

 

 

Ultra Quality

 

no AA | AA 2x | AA 4x

 

 

640x480 53,5 48 37

 

800x600 46,5 38 28

 

1024X768 35 28 20

 

1280x1024 23 17,5 13,5

 

 

Sorki za trochę przydługi post, ale korzystam z modemu i jak piszę to raz a dobrze. Aha, nie kłóćcie się o grę, cieszcie się nią.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do kompresji... Gra ustawia nawet na R9800 High zbyt duza kompresje :!: :evil: Potestowalem teraz troche i wydaje mi sie ze najlepsze ustawienia to

 

seta image_downSizeLimit "2048"

seta image_ignoreHighQuality "0"

seta image_downSizeBumpLimit "2048"

seta image_downSizeSpecularLimit "2048"

seta image_downSizeBump "0"

seta image_downSizeSpecular "0"

seta image_useCache "1"

seta image_cacheMegs "256"

seta image_cacheMinK "25600"

seta image_usePrecompressedTextures "0"

seta image_useNormalCompression "0"

seta image_useAllFormats "1"

seta image_useCompression "1"

seta image_roundDown "1"

seta image_forceDownSize "0"

seta image_downSize "0"

seta image_lodbias "0"

seta image_anisotropy "8"

seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR"

Na takich ustawieniach gra dziala plynnie i wyglada bardzo dobrze, porownywalem screeny broni. Wylaczenie calkwite kompresji sprawia ze gra strasznie doczytuje i staje sie nie grywalna :( Co do jakosci to mysle ze najlepiej porownywac wlasnie moze tekstury na broni, najlatwiej jest to zrobic :)

 

Male porownanie

1. Config jak wyzej

2. Jak wyzej tylko ze calkowicie bez kompresji

 

1. http://members.chello.pl/j.waz/shot00001.jpg

2. http://members.chello.pl/j.waz/shot00001be...ezkompresji.jpg

 

1. http://members.chello.pl/j.waz/shot00002.jpg

2. http://members.chello.pl/j.waz/shot00002be...ezkompresji.jpg

 

1. http://members.chello.pl/j.waz/shot00004.jpg

2. http://members.chello.pl/j.waz/shot00004be...ezkompresji.jpg

 

Jak widac jakosc z kompesja jest bardzo dobra, jedyna roznica w configu calkiem bez kompresji to brak malych przebarwien widocznych tu na shotgunie. Mysle ze config podany wyzej jest extra, przynajmniej dla R3xx :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...