Cyborg[--] Opublikowano 2 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2004 Witam. Oto kilka moich refleksji na temat gry DOOM 3. Przeczytałem do tej pory wszystkie strony tego postu (setka zajeła mi jakiś tydzień :roll: ) i oto moje spostrzeżenia na temat gry: Najważniejsze wg mnie w grach jest pierwsze wrażenie - wiadomo jak gera się od razu spodoba to dalej będzie grało się z przyemnoscią a nie z obowiazku :) I to pierwsze wrażenie rzeczywiście było wstrząsające - Klimat gry postawiłbym na najwyższym stopniu podium wraz z Blairwitch: Rustin Parr i Silent Hill 2 (kolejność dowolna) mimo że gra korzysta z wielu wzorców to na pewno sama fabuła jest dobra (dodanie takich elementów jak podręczny komputerek to był strzał w 10) Grając po północy w zamkniętym pomieszczeniu w słuchawkach na uszach efekt jest bardzo dobry (wyskakujace z "szafy" potworaki tworzą niezły klimat efekt. dodatkowo każde drzwi zamykają się po paru sekundach z hukiem (mój ulubony efekt) więc zawsze można przypadkiem potracić kawę na biurku :) plusy - klimat (jeżeli po 5 minutach gry jesteś "tam w środku rozgrywki" to znaczy że jest klimat dobry) - grafika wygląd postaci, gra świateł (niektóre migające świetlówki na suficie mozna rozwalić gasząc w ten sposób światło - tak samo jak niektóre lampki na stołach dodatkowo rzucenie granatu rozwala też niektóre źródła światła) no i of course robocik ;) - dźwięki (wycie i płacz - jak w dobrym horrorze) - świetne dopracowana stacja badawcza na Marsie w każdym szczególe minusy - menu (kto to widział żeby wszelkie szczegółowe opcje graficzne ustawiać w pliku cfg a nie w menu gry) - brak latarki przymocowanej do gnata rzuca się od razu w oczy tym samym zabijajac realizm (co z tego że są mody) bo kto to widział: wyciągać latarkę-świecić-gasić-chować-strzelać i znów świecić by zobaczyć efekt (4 lata myślenia nad latarką i efekt marniutki) - cienie choć rewelacyjne to już w samym silniku nokturna wyglądały lepiej (te skakanie cieni po pokojach w blairwitch!) - interakcja znikoma (patrz plusy) - gdy czytałem zapowiedzi to po prostu nie mogłem uwierzyć w to co Carmack wypisywał i.... jednak bujał w obłokach (a szkoda) - niewykorzystany potencjał (strach przed linczem w wypadku cofnięcia wersji gold w sierpniu spowodował wydanie gry w moim odczuciu tylko w 40% dopracowanej zamiast 100%) - zbyt mała róznorodność potworaków - efekt haze hate dotępny tylko dla wybranych ogólna ocena 9/10 cfg: dla mojego ti4200 wygląda to nastepująco: rodz 800x600 HIGH w opcjach wszystko na yes oprócz vsynka i aa (ludzie z kartami pokroju mojej - coście sie tak uparli na 1024x760 przecież to dobre kilkanaście fps w plecy) timedemo (1) 27,3 (2) 31,9 seta r_multiSamples "0" seta image_downSizeLimit "2048" seta image_ignoreHighQuality "0" seta image_downSizeBumpLimit "2048" seta image_downSizeSpecularLimit "1024" seta image_downSizeBump "0" seta image_downSizeSpecular "0" seta image_useCache "0" seta image_cacheMegs "64" seta image_cacheMinK "200" seta image_usePrecompressedTextures "1" seta image_useNormalCompression "1" seta image_useAllFormats "1" seta image_useCompression "1" seta image_roundDown "1" seta image_forceDownSize "0" seta image_downSize "0" seta image_lodbias "0" seta image_anisotropy "0" seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" seta g_showPlayerShadow "1" seta r_shadows "1" ważna uwaga: nie wyłaczajcie broń boże cieni playera (zostawcie g_showPlayerShadow "1") bo to zmniejsza klimat gry o 30% !!! zresztą w ogóle zostawcie wszelkie cienie na pozycji 1 *włączone) bo bez tego to nie Doom 3 tylko Doom 1 polecam moda do latarki http://ducttape.glenmurphy.com/ gdzie latarka jest dodana ale tylko do broni: pistol, shutgun i machingun I to tyle w dwóch zdaniach - uważam ze silnik Doom3 zmienił właśnie świat gier - nic już nie bedzie tak jak dawniej - kolejne gry to już będą arcydzieła (po to powstał Doom3 aby pokazać co mozna rzeczywiście zrobić z grami w już niedalekiej przyszłosci i na pewno doswiadczenia graczy i i ch opinie na forach zagranicznych pozwolą wyeliminować obecne błędy i niedociągnięcia) tylko szkoda że nasze karty graficzne już można powoli pakować do walizki :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAR0 Opublikowano 2 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2004 Klimat gry postawiłbym na najwyższym stopniu podium wraz z Blairwitch: Rustin Parr i Silent Hill 2 (kolejność dowolna) Myśle jednak że do klimatu Silent Hill to Doom 3 troche brakuje :) Co zmienia faktu że można sie troche przestraszyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 2 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2004 No i stalo sie utknalem jestem w Alpha Labs Sector 4 - EFR Staging i wlaczylem caly ten system, schodzilem na dol po drabinie zabilem potworki ale zadnego wejscia ani nic nie moge znalezc... jak mi net troche podskoczy to zamieszcze screeny bo narazie nie da rady nawet 120 kb upnac. Dodam ze na moim konfigu w timedemo 1024x768@high mam 31 FPS :0. Co przy moim 256 ramu bardzo mnie zdziwilo. A wiec dodaje screeny: Czy wiesz, że możesz po prostu wysunąć mostek za pomocą tego samego panelu sterowania? Będzie łatwiej przejść ale... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4TEUSZ Opublikowano 2 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2004 Albo trochę poskakać :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzurpator Opublikowano 2 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2004 Trzeba było załączyć 'maintentence bridges' - byś plazmę dostał. Anyway - trzeba troszkę poskakać po czym pojeździć takimi latającymi podestami. Aktualnie przechodzę grę na poiomie trudności oczko niżej od 'nightmare' - ładnie idzie. Potworów jest więcej, pancerz praktycznie jest bezużyteczny. Amunicji leżą dalej tony, chociaż główną bronią dalej jest shotgun. Ogólnie gra się miło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 Mowilem, ze zaczalem grac znow ale na Nightmare. Przestalem ze wzgledu na brak czasu (jedynie w pracy dotykam komputer). Jednak interesuje mnie jak jest rozwiazane odnalezienie SoulCube skoro na tym poziomie trudnosci posiada sie go od poczatku gry :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SamoDobro Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 taka moja mała refleksja: takiego syfu na tym forum to ja jeszcze nie widziałem, a śledzę forum od jakichś dwóch lat... co chwila dublujące się pytania zadawane przez kretynów, którym nie chce się przeczytać dwóch stron wstecz, codziennie kilka nowych postów o pomoc w skonfigurowaniu DOOMa, jakby sami nie mogli poeksperymentować, albo chociażby zapoznać się z opisem komand z configa DOOMa... admini zamknęli poprzedni temat o DOOMie, bo był syff, a tu jest już tylko gorzej. przydałaby się - moim zdaniem - poważna moderacja tego tematu - każdy nowy post powinien być zatwierdzany przez admina, bo w obecnym kształcie temat jest zupełnie nieprzydatny do niczego - bo przekopywać się przez kilkadziesiat stron, żeby znaleźć jakąś informację to faktycznie jest lekka przesada, szczególnie, że 90% postów to blablanie pozbawione sensu, a często i zupełnie niegramotne. pozostałe 5% to duble (ile razy można wam debile tłumaczyć, jak zabić jakiegoś bossa??) i z tych 100 stron może z 5 niesie jakąś TREŚĆ. proponuję odkleić wątek - bo i tak jest cały czas na topie - a w zamian stworzyć jakieś FAQ dotyczące tej gry. z opisem komend do configa i podanymi sposobami przejścia najczęstszych zacięć - bez możliwości dopisywania czegokolwiek. od razu zniknie bałagan na forum. a ja jutro sobie w końcu zobaczę DOOMa na Radku 9800 pro... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
=max= Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 Tak to fakt, doom 3 zagościł na stałe w naszych umysłach oraz komputerach niektórych z nas. Nie da się ukryć, że jest to duże wydarzenie w świecie gier komputerowych, jednak dla mnie ta gra nie posiada wielu ciekawych rzeczy, jeśli się odrzuci na bok efekty wizualne... A teraz do rzeczy - spis wad: postaram sie je opisać naprawdę krótko, jest ich więcej ale nie będę zaśmiecał forum, jesli chcecie to sami się przekonajcie o jakości tej gry... 1) Niestety, jak większość/mniejszość z was zdobyłem dooma od kolegi. Odpaliłem i zacząłem swoją mroczną przygodę - dosłownie - bo w grze w wielu miejscach nic nie widać oprócz migających małych światełek. Pierwsze co mi sie od razu rzuciło w oczy to to, że nie można trzymać jednocześnie latarki i broni. Niby fajny pomysł, ale każdy zada sobie pytanie co taki marine trzyma w tedy w drugiej ręce ? Nie czepiając się tego więcej powiem którko, że w etapach późniejszych nie wpływa to na zwiększenie strachu tylko irytacji.. zmień na latarkę, zobacz cel, zmień na broń, strzel i tak do usr... śmierci. 2) W jednym z etapów natrafiłem na kołyszącą sie lampę, stwierdziłem, że poczekam aż sie przestanie kiwać a tu [gluteus maximus]... i gdzie te prawa fizyki - oczywiście możecie łatwo to zkontrować i powiedzieć, że mroczne moce przejęy kontrolę nad bazą :P 3) Przez tekstury przedstawiające kraty nie można oddać strzału - widać to doskonale w etapie gdzie trzeba przejść kanałem nad zombie jedzącym drugiego zombie. 4) Zapętlające i powtarzające się odgłosy w pomieszczeniach - po kilku chwilach można dostać zajoba jak się słyszy kolesia za ścianą przeładowującego swój pistolet po raz setny - to gdzie on niby się znajduje że ma tyle amunicji w zbrojowni... ? 5) Strasznie prymitywne zachowanie się stworów, o ile zombie powinni zachowywać sie głupio a tyle taki imp wygląda na całkiem inteligentnego, zresztą przykład... podchodzę do drzwi wskakuje na mnie imp - super. ok. jestem później w tunelu widzę nogi impa - ładuję w niego kilka strzałów a on nawet nie wykumam że dostał ode mnie i chodzi sobie dalej w kółko. 6) możliwość zapisu w dowonym momencie rozwaliła absolutnie klimat tej gry - wystarczy że od samego początku zastosujemy taką taktykę: - weź poziom najtrudniejszy - idz do przodu gdy wyskoczy stwór daj się załatwić - wczytaj grę, idz załatw stworka i zrób save - idzę dalej... i tak w kółko - nawet nie trzeba zbierać armoru i healtha, beka na maksa mówię wam :D 7) czekam na polemikę.... :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
=max= Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 Oczywiście to nie konic buraczków tej gry. Ma ona ich całkiem sporo, oto porcja kolejnych upierdliwych i męczących rzeczy: - Strasznie sztywne zachowanie się modelu bohatera, jest bardziej sztywny niż stalowa lalka, a ja myślałem że idziemy do przodu w odzwierciedlaniu rzeczywistości a nie cofamy się wstecz... ( wystarczy właczyć pm_thirdperson 1 ) - jeszcze o AI - dwóch zombie-marine stoi obok siebie, rzucam w jednego granatem, wybucha i pada martwy ( jeśli można tak powiedzieć ), drugi nic, zero, zawet tego nie zauważył. Nadodatek złego stałem przed nim ( na lini jego widoczności i też nic ) wyglądało to tak jakby granat go ogłuszył - tyle że na stojąco... dziwne - w późniejszych etapach - tak gdzie w okolicach MONORAIL do zbieranini potworków dołącza gościu z macką - niby ok, ale dlaczego jego macki uderzają mnie przez ścianę ( dokładnie przez narożnik ściany ). Co do ciał to się zgadzam z wami, w wielu grach było to bardzo dobrze zrealizowane, np. Soldier Of Fortune 1,2 z systemem GHOUL,wypas na maksa, a tutaj - nic ino czerwone plamy na ścianach :/ i Jeszcze jedno gdy oglądałem trailery z gry widziałem na własne oczy jak potworki wychodzą z najróżniejszych miejsc w pomieszczeniach, to z szybu wentylacyjnego, to przebijają się przez schodzy, drzwi itp. owszem w grze to jest, ale to wszystko dzieje się ZAWSZE tak samo ! :/ osoboście spodziewałem się, że gra będzie zaskakiwać za każdym razem jak się odpali ja od nowa, niestety... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapi32 Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 "] - brak latarki przymocowanej do gnata rzuca się od razu w oczy tym samym zabijajac realizm (co z tego że są mody) bo kto to widział: wyciągać latarkę-świecić-gasić-chować-strzelać i znów świecić by zobaczyć efekt (4 lata myślenia nad latarką i efekt marniutki) Pomysł z latarką jest zajebi.sty.Tutaj chodzi tylko o strach,klimat,efekt napięcia.Skoro sciągnąłeś takiego moda to widać nie zrozumiałeś do końca idei tej gry.Znakomity pomysł z latarką i to zdecydowanie powinno sie zaliczyć do plusów tej gierki. :twisted: :twisted: :twisted: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jester Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 Pomysł z latarką jest zajebi.sty.Tutaj chodzi tylko o strach,klimat,efekt napięcia.Skoro sciągnąłeś takiego moda to widać nie zrozumiałeś do końca idei tej gry.Znakomity pomysł z latarką i to zdecydowanie powinno sie zaliczyć do plusów tej gierki. :twisted: :twisted: :twisted: dokladnie, zgadzam sie w 100%. brak latarki i guna jednoczesnie to dla mnie tez plus a nie minus. z latarka i bronia wyciagnieta jednoczesnie gre przechodziloby sie duzo szybciej no i klimat tez ucierpialby na tym co nie co :| imo jest dobrze jak jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrol Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 taka moja mała refleksja: takiego syfu na tym forum to ja jeszcze nie widziałem, a śledzę forum od jakichś dwóch lat... w koncu jakis sensowny watek sie pojawil :) ale porzadku juz tu chyba nie bedzie... uwagi zeby nie wklejac calosci configow tez niewiele daly i tylko czekac az znowu ktos wlepi swoj config zeby reszta swiata widziala jak ma przypisane klawisze itp... do tego jeszcze recenzje sie pojawiaja kiedy wiekszosc juz dawno gre ukonczyla - polemika byla juz wczesniej... proponuję odkleić wątek - bo i tak jest cały czas na topie - a w zamian stworzyć jakieś FAQ dotyczące tej gry.przydaloby sie :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sever Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 chcialem tylko powiedziec ze jesli macie jakis problem z przejsciem gry badz jakies pytanie ogolne co do gry - na wszystko szybko dostaniecie odpowiedz na www.gamersnews.w.pl :) oni tam tylko czekaja zeby rozwiazac wasze problemy :D chyba sobie zartujesz :mrgreen: :mrgreen: Nasi użytkownicy napisali 159 postówMamy 15 zarejestrowanych użytkowników tweak jest najszybszy, a poza tym tutaj czasem jest jak na jakims czacie :mrgreen: Nasi użytkownicy napisali 220 postów Mamy 21 zarejestrowanych użytkowników sorry ale gamersnews.w.pl istnieje dopiero 3 dni wiec to i tak duzo... mowie ze "oni tam tylko czekaja zeby rozwazac wasze problemy" ponieważ moderatorami forum w wiekszosci sa redaktorzy dawnego doom3.w.pl (jednego z najwiekszych serwisow dom3 w polsce, niestety juz nie istniejacego) i oni maja obcykanego dooma w kazdym calu i chetnie pomoga :P o to mi chodzilo :D sorry bardzo wszystkich za OT :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyborg[--] Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 "] - brak latarki przymocowanej do gnata rzuca się od razu w oczy tym samym zabijajac realizm (co z tego że są mody) bo kto to widział: wyciągać latarkę-świecić-gasić-chować-strzelać i znów świecić by zobaczyć efekt (4 lata myślenia nad latarką i efekt marniutki) Pomysł z latarką jest zajebi.sty.Tutaj chodzi tylko o strach,klimat,efekt napięcia.Skoro sciągnąłeś takiego moda to widać nie zrozumiałeś do końca idei tej gry.Znakomity pomysł z latarką i to zdecydowanie powinno sie zaliczyć do plusów tej gierki. :twisted: :twisted: :twisted: A czy nie uważasz że klimat buduje realizm? na początku też byłem zachwycony latarką ale... przy tej całej maszynerii pokazanej w Doomie na każdym urządzeniu jest jakieś źródło światła ale na broni nie zrobili żadnego w roku 21XX nie ma żadnej broni z latarką??? - więc to chyba ty nie zrozumiałeś idei Dooma - poprzez realizm i interakcję miała to być gra rewelacyjna a tak jest tylko (aż) dobra. A mody w większosci są nie po to by ułatwiać grę tylko sprawiać że jest bardziej realistyczna (pamiętasz mod w medal of honor sprawiający że zostaje po trafieniu krew? tu też by się coś takiego przydało...) u mnie ściągnięcie moda tylko spotegowało efekt strachu i klimatu - ale i tak tylko latarka na broni z Half Life rulez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielki_p Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 Czy uzywajac Soundstorma da sie uaktywnic surround speakers bomnie sie nie udało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SamoDobro Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 nie wytrzymałem i zainstalowałem wczoraj DOOMa 3 na swoim kompie. oczywiście nie zamierzałem szaleć i pierwsze co zrobiłem to ustawienia na LOW i 640x480 - tak mi się zresztą defaultowo odpalił. po timedemo demo1 miałem 24,6 FPS. kiepsko - i na dodatek fatalnie wyglądał zacząłem czegoś szukać w necie znalazłem taką stronkę: (to nie warez, panowie admini!) http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/FPSVisuals.htm na której są ustawienia dla kart z różną ilością RAMu na pokładzie. ja dodatkowo mam (jeszcze) 256 MB na płycie głównej :roll: ale po zastosowaniu się do wskazówek zawartych na tej stronce, po odpaleniu DOOMa uzyskałem w timedemo wynik 31,1, a po drugim przebiegu 31,7. gra wyglądała też znacznie lepiej niż w LOW, a ja zabrałem się do grzebania w tym configu. po pokombinowaniu uzyskałem w timedemo demo1 31,6 kl/s, w końcu mi się na tym demku nie przycina przy ładowaniu ze swapa, a ja zacząłem grać. a sama gra... hmmm... do momentu, gdy coś poszło nie tak ;) miałem non stop 35-40 kl/s bez przycinek - w momencie gdy coś się <ciach> framerate spadło mi nieco, ale fraps 2.0 (ktoś pisał, że mu nie działa - u mnie działa, win2k, stery omegi) w logu najmniej pokazał 23 kl/sek. nie licząc momentów doładowywania leveli. ale przyzwyczaiłem się już, że zanim wejdę do nowego pomieszczenia, to chwilkę czekam pod drzwiami 8) - aż dysk przestanie mielić. a gra jak na razie mi się bardzo podoba - szczególnie motyw z tym koleżką co naparzał po ścianach - grałem tylko półtorej godziny, starając się w tym czasie zrobić wszystko, co jest możliwe do zrobienia w gierce (poziom średni sobie wybrałem) więc za daleko nie jestem 8) ale jak na razie DOOM mnie zaskoczył bardzo pozytywnie. po prostu nie spodziewałem się niczego więcej niż lepszej grafiki, a tak to stary dobry DOOM - i nic więcej nie dostałem. motyw z latarką mi nie przeszkadza aż tak bardzo, no może poza momentami, kiedy trochę panikuję i nie zdążę zmienić latarki na broń - i zamiast strzelać z guna to naparzam po kolesiach latarką, robi się ciemno, a ja nie wiem skąd i kto mnie bije ;) no i przyznaję bez bicia że jak wyłączyłem DOOMa to mi serducho naparzało jak szalone... dzisiaj zobaczę sobie jak ta gra wygląda na Radeonie 9800 PRO - aż się boję na samą myśl ;) i na koniec taka mała refleksja: czepiacie się tego DOOMa, jakby to była jakaś RPG co najmniej. a to jest zwykły horror, który ma sprawić, że będziecie się bali. to nie ma być realistyczne, to ma straszyć. i tą rolę DOOM spełnia doskonale. tak mrocznej i brutalnej gry na PeCeta jeszcze nie było - nawet Silent Hill 2 nie dawał takiego kopa adrenaliny podczas grania. i tylko o to tu chodzi. jakoś do pierwszych DOOMów nikt nie miał pretensji, że zero fabuły (tutaj jakaś jest!) i tylko rzeźnia. może faktycznie po jakimś czasie DOOM robi się nudny i przewidywalny - znajac życie to go nie skończę nawet. ale tak mrocznej i gęstej od zła atmosfery nie było jeszcze w żadnej grze. i to jest fakt niepodważalny. a porównywanie grafiki do jakiejkolwiek innej gry mija się z celem moim zdaniem - ktoś, kto zna się na architekturze doceni ogrom tej bazy, jej szczegółowość i logiczność rozmieszczenia pomieszczeń. reszta będzie narzekała, że nie ma otwartych przestrzeni - ja jednak przypominam: dużo trudniej zaplanować zamknięte pomieszczenia, które będą się logicznie układać niż zrobić wielki placek otoczony wodą i posadzić tam kilkaset drzewek i jakieś krzaczki. do zrobienia wysp w FarCry nie był potrzebny żaden architket (grałem tylko w demo FC, więc nie wiem, jak sprawa wygląda z podziemiami i lochami) - do zaprojektowania bazy na Marsie w DOOMie potrzebny był ktoś, kto tą bazę ZAPROJEKTOWAŁ. podejrzewam, że można by coś takiego zbudować i byłoby to w miarę funkcjonalne. jak zobaczę tego DOOMa na R9800 pro, to pewnie u siebie już nie będę chciał grać, więc chyba już zdania o DOOMie nie zmienię - bo pierwszy kontakt z nim jest szokiem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 Wujek SamoDobro :) - wlasnie podobne mialem wrazenie na poczatku. Pozniej bylo tylko lepiej :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mysterio Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 Samodobro, mógłbyś mi podesłać swój config mi na maila wladca_internetu@o2.pl :?: Z góry BIG THX ;) ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
=max= Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 Powiem szczerze ze na paczatku bylem sszokowalny grafika, ale wedlug mnie nie jest to gra az tak przerazajaca 8) To juz gra The Suffering byla straszniejsza. No ale kazdy ma swoj gust. Gra ma mnostwo bledow. Juz przegieciem bylo umieszczenie apteczek na scianach. To jest zerzniete z Half Life'a!!!! DooM 3 byl by hitem gdyby wyszedl rok temu....Teraz czekamy na ogromny hit jaki przyniesie Half Life 2. Ta gra ma pod wszsystkimi wzgledami o wiele przewyzszac dooma. POZDRO :twisted: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
$McFly$ Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 hej ! witam was! mam problem a mianowicie zaciolem siena planszy w ktorej trzeba wpisac jakis kod ! do kompa to jest pierwszy kod jaki wogole w grze si e wpisuje bo wczesniej tego nie bylo, wiecie jaki to kodzik? bede wdzieczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SamoDobro Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 Mysterio - przepisz żywcem config ze strony, którą podałem dla karty ze 128 MB RAMu i kombinuj z ustawieniami seta image_cacheMegs "32" - zwiększ tą wartość do powiedzmy 128 (widzę, że masz 256 RAMu) oraz spróbuj pobawić się ustawieniami cieni - opis prawie każdej komendy z konfigu jest na tej stronce, którą podawałem w poprzenim linku i nie jestem ziomalem - hiphopowcem, więc nie mówcie do mnie "wujku" :wink: co ciekawe - po monitoringu obciążenia proca okazało się, że DOOM II nie obciąża mi procka na 100% - obciążenie tegoż oscyluje w granicach 85-90% - zorientowałem się po temperaturze, jaką miał proc po wyjściu z gry. czyli w moim przypadku hamulcem jest zdecydowanie RAM (to bym stawiał na pierwszym miejscu) i karta graficzna (oraz płyta główna pewnie też trochę ;)) zobaczę, jak gierka chodzi na R9800 pro i postaram się podzielić wrażeniami - a jeśli ktoś będzie marudził, że te opisy komend są po angielsku to mam jedno pytanie: to po kiego grzyba grasz w DOOMa, skoro i tak nic nie kumasz? a jeśli ktoś twierdzi, ze The Suffering jest straszniejsze, to oznacza jedno: nie grał w nocy i z słuchawkami na uszach, bez kodów... bez urazy, ale The Suffering - owszem, jest straszne, ale tam nie ma się czego bać! przynajmniej moim zdaniem, ale ja mogę być jakiś odchylony, bo grałem w Silent Hill wcześniej. DOOM III ma coś, czego nie miała dotąd żadna gra FPP - KLIMAT - ciężki, mroczny, duszny - ja profilaktycznie zabijam wszystkich naukowców, nawet tych, którzy mi pomagają, w momencie gdy zaczynają się powtarzać i nie mają nic nowego do powiedzenia - nie chcę już więcej niespodzianek, że odwracam się do kogoś plecami, a chwilę potem ten ktoś przemieniony w Zombie mnie atakuje. aha - granie bez cieni zmniejsza o połowę KLIMAT gry. zupełnie jak w Silent Hill 3 ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siloss Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 To prawda granie w nocy ze słuchawkami wkręca niezłą śrubkę w główkę :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiNDer Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 Do diabła, kiedy zdobywa się Soul Cube'a? I czy rakietnicą/plazmą/chain gun'em/granatami da się rozwalić te dwa HellKnight'y które wychodzą z teleportu (jeden trzyma jakiegoś naukowca) w Delta Labs 4 (zaznaczam, że nie mam BFG 9000? i właśnie Soul'a :() Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drag1 Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 yo wie ktos moze gdzie jest lista kodow do pokoji z amunicja?? oczywiscie chodzi mi o stronke www gdzie moza zdobyc a nie o sama gre pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turzol Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 Kupiłem dziś 1GB RAM i różnica jest OGROMNA w stosunku do 512 - ale to chyba żadna nowość :wink: Mam pytanko - wiem, że już przewinęło się przez ten topic, ale na której podstronie to było.... :roll: Chodzi o odświerzanie - max u mnie 60fps - jaką komendą to odblokować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d4 Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 seta r_displayrefresh "75" oczywiście zamiast 75 może być coś innego ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
=max= Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 To wlasnie jest powalone w tej grze, ze te 2 Hell Knighty sa najmocniejsze z wszystkich ktore pozniej wyjda na twoja droge. Pomecz sie troche z nimi a ich wykonczysz. Pozniej bedziesz w piekle i tam zdobedziesz Soul Cube Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
=max= Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 O to stronka na ktorej znajdziesz kody do skladów z amunicja. http://www.planetdoom.com/doom3/Secrets/codes.shtml POZDRO :twisted: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turzol Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 seta r_displayrefresh "75" oczywiście zamiast 75 może być coś innego ;] Nie działa :? Wpisuje podczas gry i nie przynosi to efektu - dalej mam max 60fps Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wan5000 Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 seta r_displayrefresh "75" oczywiście zamiast 75 może być coś innego ;] Nie działa :? Wpisuje podczas gry i nie przynosi to efektu - dalej mam max 60fps seta com_fixedTic "-1" w pliku DoomConfig.cfg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...