dayus Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Chce wymienic tylne zebatki, przerzutkę i manetki na Deore 9. Ale czym sie rozni XT od LX. Jak sie kupuje kasety to ona jest ze "środkiem" czy same zebatki? Jesli same zebatki to czy mozna je wsdzic na owy "środek" ze 7 speed Shimano. I jakie są tanie,ale dobre manetki na 9speed? Orientacyjny koszt ile mnie to wyniesie z łancuchem. Jakies linki do sklepow w necie z czesciami...... Aha i czy do tej kasety trzeba wymieniac piaste? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booster Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2004 ten "środek" jak mniemam to chodzi chyba o bęben,więc odpada.kaseta to kaseta,a bęben jest z piastą.z 7 na 9 numer nie przejdzie,musisz kupić piaste.na 9speed to najniższe tylko deore około 220pln.łańcuch to zależy jaki ale około 50pln znajdziesz kaseta lx około 100.po co Ci linki do sklepów?nie masz u siebie jakiegoś?jak nie masz to propopnuje użyć www.google.pl.nie kupuje części do bike'a przez net więc Ci żadnego nie polece. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2004 To jesli chhcialbym miec kasete Deore to musze wymienic piaste na Deore ?? o dokladnie to chodzi mi o 11zebów, i to wlasnie dla tych 11 zebow musi byc inna piasta co nie? A teraz pytanie trochę nie zgodne z tematem. Sa takie kasety Shimano 7speed, co 6 zebatka jest duzo wieksza od 5tej. Czy to obsluzy zwykla przerzutka Shimano 7speed, czy trzeba inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
=KrAnKeD= Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Ja bym do LX bądż XT wsadził trochę droższy łancuch niż za 50zł, żeby to jakoś wszystko razem chodziło. A jeśli masz już piastę z bębenkiem to może wystarczy tylko go zmienić :?: . A co do manetek to jak już wszysko kupujesz shimano to takowe też kup manetki, nie powiem co dokładnie jaki model bo ostatnio nie jestem w temacie, ale jak już kupować to wszystko tej samej firmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booster Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2004 co prawda jak brać już coś dobrego to wszystko.co do łańcucha to zgadza się,ale napisałem tak bo w sumie to cen nie znam więc tak na oko podałem.jak brać deore to w sumie LX wychodzi najlepiej niżej bym niebrał,no może gdyby był STX(ech...piękne czasy),czyli jak brać to manetki LX-220pln,przeżutka LX-220pln,piasta nie musi być deore,paralaxa mi się świetnie sprawowała pare lat(ceny nie znam). najlepiej zalicz rowerowy popytaj troszke,do kasety LX katalogowo sobie zobacz jaki łańcuch.na jakiejś stronce czytałem,że najlepiej 3 łańcuchy naraz takie same kupić i co 400km wymieniać,ale to już dłuższa historia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Myslalem,ze to taniej wyjdzie.....ile zebów ma ta kaseta MegaRange Shimano i czy moze byc do niej zwykla przezrzutka? No ja jezdze juz 2500km na jednym lancuchy i czas zmienic...jaki doradzacie,ale do zwyklych 7spd, bo na Deore mnie nie stac.... JEdnak to drogi sprzet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-BaX- Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Nie jestem pewien ale raczej nie ma kasety megarange jest tylko wolnobieg lub wielotryb jak kto woli... ktory jest nakrecany na piaste. Jeśli masz wolnobieg to nie musisz zmieniac piasty. Zwykla przezutka powinna dzialac na megarange ale ponoc lepiej chodzi taka ktora ma duze kolko te na dole... Co do lancucha to kazdy w cenie okolo 30zl bedzie dobry. No i trzymaj sie shimano. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Sorry, chodzi o wolnobieg! Dzis kupilem Shimano Megarange 11-34 [68zl] i do tego automat Tourney [38zl] Własnie z tym duzym kolkiem na dole. 1. A jak sie zakalda taka kasete na piaste? 2. Czym sie rozni w przerzutce długi wozek od krótkiego, oprocz wygladu? 3. Po co jest to duze kolko? 4. Co to są stery np. FSA? Łozyska do kierownicy? 5. Czym sie roznia łozyska maszynowe od zwyklych. Narazie all. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-BaX- Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2004 1. Taki wolnobieg :wink: poprostu nakrecasz na piaste reka nie potrzeba klucza do tego, podczas jazdy sama sie dokreci wystarczajaco mocno. 2. No tego to nie wiem :wink: ale raczej nie ma jakiejs duzej roznicy... w rowerach szosowych sa bardzo krotkie... w gorskich dluzsze... 3. Sam jestem ciekaw... sprobuje sie dowiedziec... zapytam tez o ten wozek... i napisze tu 4. Tak jest to komplet lozysk i misek. Jedna miske nabija sie na widelec, a dwie do ramy od dolu i od gory. Sa dwa podstawowe rodzaje, zwykle na gwint i typu Ahead. 5. Nie wiem czym sie roznia ale ponoc sa lepsze od zwyklych... chociaz w katalogu Shimano jest napisane ze zwykle lozyska kulkowe lepiej znosza przeciazenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2004 1. Co to jest dokladnie ahead? Slyszalem, ze to jest bez gwintu jak to sie zaklada? 2 Czy moge do zwyklego roweru zapiac stery FSA? 3. Czy moge do zwyklego roweru zapiac support ? 4. Czy moge do zwyklego roweru wsadzic widelec ahead + wspornik kierownicy ahead 5. jakis tani a dobry amorek do 28" ???1. Co to jest dokladnie ahead? Slyszalem, ze to jest bez gwintu jak to sie zaklada? 2 Czy moge do zwyklego roweru zapiac stery FSA? 3. Czy moge do zwyklego roweru zapiac support ? 4. Czy moge do zwyklego roweru wsadzic widelec ahead + wspornik kierownicy ahead 5. jakis tani a dobry amorek do 28" ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PL4Y3R-PL Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2004 mam deorke z tylu nie polecam luzy zlapala jak cholera moze lx jest lepsza ale niewiem bo nie sprawdzalem:) niewiem jak wyjasnic co to jest ahead ale mozesz je zalozyc do kazdego widelca ktory nie jest na 1 cal no chyba ze przez przejsciowke... :) tani amorek tzn ? za ile hajsu dokladniej ? ahead to takie stery no zakladasz to na rure od amora i na to mostek potem kiere:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-BaX- Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2004 1. Nie potrafie opisac jak to sie zaklada... poza tym jak nigdy tego nie zakladales to lepiej daj rower do serwisu :wink: do tych sterow potrzebny bedzie widelec bez gwintu. 2. Mozesz pod warunkiem ze masz srednice widelca 1 i 1/8 cala. 3. :roll: w kazdym rowerze jest suport :wink: 4. Mozesz pod warunkiem ze masz srednice widelca 1 i 1/8 cala. 5. Kup sobie jakis okolo 200 zl bedzie to amorek z elastomerem, olejowe i inne cuda sa bardzo drogie... mam deorke z tylu nie polecam luzy zlapala jak cholera a ile zrobiles na niej kilosow/jak dlugo ja masz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PL4Y3R-PL Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2004 mam ja od tamtych wakacji w te wogole praktycznie nie jezdzilem ale w tamte prawie codzienie niewiem ile zrobila bo nie licze:) ale zostala skatowana :) tak samo jak v break deore tego tez nie polecam lata w te i spowrotem u kumpla tez wiec to niejest odosobniony przypadek... apropo amorka to powiedz ile masz kasy bo jezeli chcesz kupic gow** to wogole nie kupuj bo to bez sensu tanie amorki wogole nie wybieraja dziur i szybko lapia luzy... a jak ci sie chce kombinowac to mozesz kupic jakiegos taniego rst z elastometrem i przerobic na olejowke:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2004 3. w kazdym rowerze jest suportale chodzi mi o taki lepszy, a nie zwykly kwadrat i lozyska, no wiecie to takie cos obudowane.... apropo amorka to powiedz ile masz kasyNo jakies 250zl na RST. Upatrzylem sobie model CT-COM 1 T4-7 - to pisze w katalogu Authora. Wg niego kosztuje 219zl, ale u mnie w sklepach nigfdzie takich nie maja, a w necie?? I jaki jest dobry amor do przerobienia, kazdy ??? jakies info nt. przeróbki na olejowy, olej nie wycieka? Co to jest elastometr MCU? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
=KrAnKeD= Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2004 ale chodzi mi o taki lepszy, a nie zwykly kwadrat i lozyska, no wiecie to takie cos obudowane.... Czyli chodzi ci o tzw. pakiet, a takowy można wkręcić do każdego roweru. Tylko z tym to musisz uważać przy kupnie żeby dobry wymiarowo <span style="color:red;">ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span></span> :idea: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PL4Y3R-PL Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2004 3. w kazdym rowerze jest suportale chodzi mi o taki lepszy, a nie zwykly kwadrat i lozyska, no wiecie to takie cos obudowane.... apropo amorka to powiedz ile masz kasyNo jakies 250zl na RST. Upatrzylem sobie model CT-COM 1 T4-7 - to pisze w katalogu Authora. Wg niego kosztuje 219zl, ale u mnie w sklepach nigfdzie takich nie maja, a w necie?? I jaki jest dobry amor do przerobienia, kazdy ??? jakies info nt. przeróbki na olejowy, olej nie wycieka? Co to jest elastometr MCU? za 219 zl to nic dobrego nie kupisz... moze cos by sie na allegro znalazlo?:) amory do ktore mozna przerobic to tylko te ze sprezynami/elastometrami... opis przerobki jest bodajze na bikeboardzie. elasometr mcu to sprezyna z kawalkiem gumy :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2004 ale u mnie sa takie korytka na lozyska w ramie i czy takowy pakiet przejdzie? A wie ktos cos na temat tych amorów i elastometra mcu? A czy na takim pakiecie sie lzej jedzie i na sterach?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2004 apropo tego artykuly, podajcie mi jakies dobre forum w necie o bikach, chodzi mi o link. A co do tego amora to czytam wam opis: Widelec do rowerów crossowych, trekingowych i miejskich (koło 700C). Amortyzacja: spręzyna stalowa i elastomer MCU. Regulacja naprezenia wstępnego. Skok 50mm, skok negatywny 6mm. tytanowy Co to jest ten skok negatywny? I czy ten amor moze byc, do przeróbki chyba jest dobry..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PL4Y3R-PL Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2004 apropo tego artykuly, podajcie mi jakies dobre forum w necie o bikach, chodzi mi o link. A co do tego amora to czytam wam opis: Widelec do rowerów crossowych, trekingowych i miejskich (koło 700C). Amortyzacja: spręzyna stalowa i elastomer MCU. Regulacja naprezenia wstępnego. Skok 50mm, skok negatywny 6mm. tytanowy Co to jest ten skok negatywny? I czy ten amor moze byc, do przeróbki chyba jest dobry..... a co ty chcesz tym rowerem robic ze taki amor kupujesz ?:) 5 cm to nie duzo... strona to http://www.bikeboard.com/ :) tu masz wyjasnione co to jest skok negatywny http://www.krowery.atmanet.pl/warsztat/amo...rtyzatoryp.html a i zobaczylem zdjecie tego amora straszna padaka :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Jak na rower turystyczny to chyba 5centów starczy.....to nie jest na wertepy. A co byscie doradzili z lepszych do 250zl ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LiZzArD Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Idź sobie do jakiegoś lepszego sklepu rowerowego (takiego gdzie są droższe rowery) i zobacz czym się różnią od tego co masz. Tak znajdziesz odpowiedź na większość zadanych pytań bo ciężko jest to opisać tak, żeby laik (no offence) się kapnął o co chodzi. A z zakupami się wstrzymaj, podjedź do serwisu rowerowego i pogadaj z mechanikiem co możesz zmienic, bo nie wszystko do siebie pasuje. Pozatym napisz jaki masz rower, bo bez tego to ciężko coś powiedzieć na jego temat i możliwości ewentualnych zmnian. to tak jakbyś chciał odpowiedź na pytanie co zmodernizować w kompie mówiąc że masz komputer i nie podając żadnych jego danych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Aurhor Prime......28" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Juz chyba wiem, o co Wam chodzi! o to,ze nie ma śrubek od spodu? A mozna go rozkrecic jak ich nie ma? Tych do regulacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LiZzArD Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Każdy amor da się rozkręcić, tylko czasem trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać. Pomysł z przerabianiem na olejowy jest wg mnie chybiony - to nie jest tak, że każdy się da przerobić, pozatym to bez sensu. Jeśli coś zostało stworzone jako elastomer ze sprężyną (większość amorków do kół 28'') to tak ma działać. Zalanie tego olejem zupełnie nic ci nieda, no może tylko będzie pluć olejem na lewo i na prawo. Olej jest potrzebny do tłumienia odbicia i dobicia a w trakcie jazdy na crossowym rowerku 28'' raczej nie występują jakieś extremalne przeciążenia i odbicie tłumione przez elastomer w zupełności wystarczy. Amory do crossu i do MTB mają inny skok, inną charakterystykę pracy i służą do czegoś innego. A co do przerabiania na olej to nigdy nie będzie działało tak jak firmowy amorek olej-sprężyna bo konstrukcja wewnętrzna to coś więcej niż po prostu zalanie wszystkiego olejem - są jeszcze wentyle, tłumik itp, a tego sam w domu raczej nie zrobisz. Nie próbuj zrobić czegoś na siłę dla tego że ktoś ci powiedzał że może się da, tylko kup sobie coś standardowego, pojeździj trochę, a jak nie będzie ci odpowiadało to zacznij kombinować. Z twoich wypowiedzi wnioskuję że jesteś raczej "laikiem" sprzętowo-rowerowym - na początek pogadaj z kimś kto się trochę na tym zna, niech ci doradzi co i jak. Jak już będziesz wiedział mniej więcej o co chodzi i co jest co, tosam zaczniesz grzebać i kombinować. I na prawdę odpuść sobie to przerabianie amorka do crossu na olejowy;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qb Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Pomysł z przerabianiem na olejowy jest wg mnie chybiony - to nie jest tak, że każdy się da przerobić, pozatym to bez sensu. Jeśli coś zostało stworzone jako elastomer ze sprężyną (większość amorków do kół 28'') to tak ma działać. LiZzArD... no offence ,ale to ze athlon XP 1.7 zostal stworzony do pracy na czestotliwosci 1466mhz nie znaczy ze na takiej ma pracowac :) ... a co do przerobki to o wiele lepsze sa amorki przerobione na olej ... ale to moje zdanie. Ale akurat ten model nie oplaci sie przerabiac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PL4Y3R-PL Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2004 wiekrzosc elasometrowo sprezynowych amorkow da sie przerobic nie widze w tym zadnego problemu wystarczy monster garage troche inwencji i juz:) a jak ktos ma rst z taka sama srednica goleni to mozna i tlumik powietrzny nawet wlozyc:) ale chyba lepiej bedzie jak dolozysz troszke do oleju/powietrza zamiast kombinowac:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LiZzArD Opublikowano 6 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2004 Ale akurat ten model nie oplaci sie przerabiac. Właśnie o to mi chodziło :) W amorku z 50 mm skoku, cieniutkimi goleniami, przeznaczonym raczej do jazdy po asfalcie i ubitej ziemi nie odczujesz praktycznie róznicy :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 6 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2004 cieniutkie golenie, wlasnie mnie sie takie podobaja.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 6 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2004 cieniutkie golenie, wlasnie mnie sie takie podobaja....cieniutkie golenie, wlasnie mnie sie takie podobaja.... Tak apropos po co sa te pokretla na gorze amoru? Mouj kumpel to ma i gada,ze nic mu to nie daje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...