Linoge Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) @Sziken co do chlodnic oleju stare beda pelne nagaru, nowe no coz koszt ok 200-300zl, silikonowe izolatory w psu moga zniknac skutek raczej bedzie oplakany .... jesli wlozysz czarna sonde do 5v a czerwona do 12v to otrzymasz z roznicy potecjałow 7v prosta matematyka nie trzeba udowadniac jesli uzywasz voltomierza na zakresie 2oV pradu stalego jego opor wynosi ok 10M ohm (wiekszosc malo i srednio dokladnych posiada taki opor ) teraz korzystam z prawa Ohm'a ( przyjmuje ze zasilacz jest idalnym zrodlem napieciowy- w rzeczywistosci tak nie jest i posiada pewny opor wewnetrzny jednak zaniedbujemy to i wyznaczamy max prad jaki moze pobrac multimetr ) 7/10M=0.7mA => nie mozliwe aby takim pradem zrobic zwarcie i wylaczyc zasilanie (dioda od hdd pobiera ok 20-30mA ) wiec istnieja 2 mozliwosci: - zasilacz posiada jakies zabezpieczenie roznicowe dla kazdej lini (wiec raczej sie nie spali ) - (bardziej prawdopodobne ) zapewne mierzyles prad a nie napiecie !! zle ustaliles skale albo w nieprawidlowym wtyku podpioles sonde w multimetrze !! sprobuj na takich samych ustawieniach zmierzyc 5v Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITer Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 @Sziken co do chlodnic oleju stare beda pelne nagaru, nowe no coz koszt ok 200-300zl, silikonowe izolatory w psu moga zniknac skutek raczej bedzie oplakany .... 1598396[/snapback] A wiesz do czego sa uzywane chlodnice oleju ? Skad ma tam byc nagar ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) do chlodzenia oleju w silniku - zazwyczaj diesle, no moze nie dokladnie sie wyslowilem zanieczyszczenie w postaci stalej ciezkie do usuniecia w silnikach wysokopreznych, czesto osadzasie na blokach, pokrywach korbowodach a nawet walach, walkach jesli olej nie jest wymieniany w odpowiednich odstepach czasu oraz jesli temp pracy silnika jest zbyt wysoka maja na to wplyw takze inne elementy nie prawidlowe spalanie nieszczelnosci na tulejach cylindrowych, glowicy, zaworach - mozna wymieniac bez konca ... po prostu spaliny dostaja sie do reszty silnika i osadzaja sie gdzie popadnie ... podbobnie sam olej w skutek procesow starzenia wiem ze zazywczaj sa stosowane odpowiednie filtry oleju jednak uwierz rzadko który kierowca starszej ciezarowki bedzie dbal o ich wymiane szczegolnie jesli juz i tak silnik mu nie domaga i pieknie dymi ;) wystarczajaco wyjasnione ? Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITer Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) slabo wyjasnione, widze nie jestes w temacie :) spaliny nie dostaja sie do oleju bo równie dobrze by mogl sie olej dostawac do komory spalania w takim ukladzie jak ty piszesz.Nagar moze sie jedynie osadzac w komorze spalania i ukladzie wydechowym w silnikach dwusuwowych oraz niekiedy diesla. Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez PITer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) olej moze sie dostawc do komory spalania nikt nie pisze ze nie moze, spaliny maja ulatwione zadanie bo maja wieksze cisnienie oraz mniejsza gestosc ... latwiej przedostaja sie przez wszelkie nieszczelnosci jednym z zadan oleju jest wlasnie ich uszczelnianie bedzie ? nagar moze rownie dobrze osadzac sie na w silnikach 4 suwowych bo jak napisalem olej moze dostawac sie do komory spalania i sie dostaje zawsze gdzyz smaruje uszczelania polaczenie pierscien-tuleja jednak jesli zostaje go za duzo osadza sie na pozstalych elementach prosty przyklad wez silnik po przejechaniu 1ook km i zobacz co pozostaje na swiecach zaplonowych ;) na izolacji wewnetrznej elektrody w zadbanym silniku jest ona czysta i zmienia kolor jednak w bardzie zurzytym mozna dotrzec dodatkowa warstwe ;] Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITer Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 olej moze sie dostawc do komory spalania nikt nie pisze ze nie moze, spaliny maja ulatwione zadanie bo maja wieksze cisnienie oraz mniejsza gestosc ... latwiej przedostaja sie przez wszelkie nieszczelnosci jednym z zadan oleju jest wlasnie ich uszczelnianie bedzie ? nagar moze rownie dobrze osadzac sie na w silnikach 4 suwowych bo jak napisalem olej moze dostawac sie do komory spalania i sie dostaje zawsze gdzyz smaruje uszczelania polaczenie pierscien-tuleja jednak jesli zostaje go za duzo osadza sie na pozstalych elementach prosty przyklad wez silnik po przejechaniu 1ook km i zobacz co pozostaje na swiecach zaplonowych ;) na izolacji wewnetrznej elektrody w zadbanym silniku jest ona czysta i zmienia kolor jednak w bardzie zurzytym mozna dotrzec dodtkowa warste ;] 1598443[/snapback] nie bedzie :) rozmawiasz z Technikiem-Mechanikiem samochodowym ale nie bede sie z toba klucil :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) z tej strony moze przyszly elektronik ;) wiec jak nazwac warste czegos co pozostaje na tlokach glowicy w silnikach 4suwowych ? - zanieczyszczenie ? jesli masz juz takiego skilla to pewnie widziales nie jednego diesla podczas remontu szczegolnie jak byl uzytkowany w ciezkich warunkach ( ciezarowka do transportu ciezkiego > 12t ) silnik nie jest taki ladny jak na reklamach oleju silnikowych .... bo raczej w takich stosuje sie dodtakowe chlodniczki ... Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITer Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Nagarem... Ale jak pisalem dotyczy to tylko silników dwusuwowych, nagar to sa resztki pozostale po spaleniu oleju, oczywiscie w dojechanym starym silniku tez sie moze pojawic. Nie ma takiej opcji aby nagar pojawil sie w ukladzie olejowym, to co pisales (syf) to mikroskopijne opilki metali oraz resztki wytracone ze starego przepalonego oleju ( powstale w skutek przegrzewania sie silnika). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) no moze nie dokladnie sie wyslowilem zanieczyszczenie w postaci stalej ciezkie do usuniecia ;) przepalonego oleju powien rodzaj spalania ;) nie porzadany jednak wystepuje ... zauwarze tez ze w silniki ciezarowek sa wielo cylindrowe >=6 nie domaganie jednego tloka jesli nastepuje powoli jest praktycznie ciezkie do wychwycenia nawet odglosy stukajacych pierscieni sa czesto zagluszane przez reszte elementow .. - strona praktyczna mechaniki pojazdow stosowanych na naszych pieknych drogach;) Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITer Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) Przepalonego czyli rozgrzanego do temperatury 100-200 stopni. Ale nie spalonego bo nagar jest efektem ubocznym przy spalaniu oleju a w ukladzie olejowym nie dochodzi do spalania oleju. Raczej neidomaganie jednego cylindra :) Ale jezeli w tym jednym cylindrze nei zachodzi efekt spalania sie mieszanki to jak maja sie dostawac spaliny do ukladu korbowego ? :) Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez PITer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) ok bo tak mozna bez konica w moich stronach olej przepalony to olej zuzyty o duzym stopniu zanieczyszczen ... co nie zmienia faktu ze taki syf moze sie osadzac na dowolnym elemencie gdzie przeplywa olej ;) zauwaz takze na szrot rzadko kiedy trafiaja ciezarowki powypadkowe w dobrym stanie zazwyczaj sa to dobrze dotarte i wyeksloatowane egzemplarze gdzie silnik jest w oplakanym stanie co nasuwa oczywiste wnioski :) eot :) no i gdzie w tym elektronika ;) Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sziken Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 nariz mowisz tagan 480W nieslyszalny jak patrze na komputronik to widze ze on ma 2x80 wentyle to jak moze byc nieslyszalny Xx ja podchodze do sprawy tak ze nieslyszalne sa tylko zasilki puszczone na 120 wentylach a z tagana nie widze zadnego takiego Xx no wiec jak to wkoncu jest , nei chce wydac 4 batow na zasilke ktoea bedzie miala dobre napiecia a po 2 tygodniach zacznie buczec pomozcie ;] i jak jest miedzy taganem a chiefem jesli chodzi o wydajnosc / cisze / cene ktory lepszy bo widze ze to sa faworyci na tym rynku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muciek Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Sziken czy Ty wiesz co Ty gadasz ? Gdzie jest napisane, że 80 sa głośne a 120 ZAWSZE cichsze ? :huh: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartezjusz Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 nariz mowisz tagan 480W nieslyszalny jak patrze na komputronik to widze ze on ma 2x80 wentyle to jak moze byc nieslyszalny Xx ja podchodze do sprawy tak ze nieslyszalne sa tylko zasilki puszczone na 120 wentylach a z tagana nie widze zadnego takiego Xx no wiec jak to wkoncu jest , nei chce wydac 4 batow na zasilke ktoea bedzie miala dobre napiecia a po 2 tygodniach zacznie buczec pomozcie ;] i jak jest miedzy taganem a chiefem jesli chodzi o wydajnosc / cisze / cene ktory lepszy bo widze ze to sa faworyci na tym rynku 1598684[/snapback] przeciez chłopie-one krecą sie z taką predkoscią ze sobie łopatki policzysz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sziken Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 @muciek nie wyczytalem a wywnioskowalem :P skoro ludzie kupuja 80 i zmniejszaja w nich napieci co wiarze sie ze zmniejszeniem wydajnosci i jednoczesnie zmniejszeniem glosnosci to jesli puscisz wiatrak 120 na 6V i 80 na 6V to na bank ten 120 bedzie bardzeij skuteczny co z tego wynika zeby osiagnac lepsza cisza i wmiare wydajnosc lepiej bylo by zamontowac 120 na mniejszych obrotach niz 2x80 na tych samych czy wiekszych :P a swoja droga bardzo mis ei podobaja te zasilki z wentylami 120 montowanym od dolu i liczylem ze tagan tez takie ma :P wiec co mam wybrac tagn czy szefa ;]? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartezjusz Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 liczylem ze tagan tez takie ma 1599101[/snapback] przeciez ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sziken Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 liczylem ze ma 120 a nie widze zadnego modelu ze 120 wentylem jesli sie myle to pokz mis tronke na ktorej jest takowy zasilacz z takowym wentylem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 @Sziken pochwal sie czy zmierzyles juz to napiecie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sziken Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) nie :P ale wlasnie lapie sie za miernik szukam tego posta co mi napisales zapodam fotke miernika ty mi powiesz co mam ustawic i zmierze :D ... mam tragiczne pingi Xx z 16 zrobilo sie 3.5k-4k fotki pewno beda za chwil pare ... sa foty ;] : wejdz sobie i powieksz a ujzysz wszystko i powiedz mi co mam ustawic dokladnie :P i jak co zmieryzc :P miernik wydaje mi sie wmiare dobry @EDIT@ chyba www.imageshack.us/ zmienia servery bo straszmie mi muli calego neta jak chcialem zuploadowac jedna fote powyzej 500 kb XX Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez Sziken Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) no zmien zakres z 200 na 20 i mierz powoli wkladaj sondy wygladaja na dobrze podpiete ;] najpierw sobie zmierz 12 potem 5 a potem ich roznice :) dla pewnosci jeszcze zrob fotke mniejsza ;) opisu sond :) Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sziken Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2005 (edytowane) a mozesz mi opisac ktora sonde w ktora dziurke ( kolorek :P ) bo nie chce miec znowu spiecia :P ale tak na chlopski rozum ;] czyli wiesz : red ; black (1) ; black (2) ; yellow i ktora sonda w ktora dziurke :P ( kolorek ) no wiec tak medota prub i bledow osiagnolem nastepujace wyniki :P red + black (1) ( black (2) ) :-4.93 / +4.93 ( w zaleznosci ktora sonda w ktora dziurke :P ) yellow + black (1) / (2) : -12.71 / +12.71 ( w zaleznosci ktora sonda w ktora dziurke :P ) matko jakie wysokie napiecia xX chyba jutro ide kupic tagana Xx red ( czarna sonda ) + yellow ( czerwona sonda ) : +7.79 xX oj cos tu jest nie tak jak powinno byc tagan jutro chyba mnie odwiedzi Xx tu tolerancja napiec jakie powinny byc a obok moje : jakie byc powinny : +5V +/- 5% -5V +/- 10% +12V +/- 5% -12V +/- 10% moje : +5V -1.6% = +4.93V ( mieszcze sie w normie +/- 5% ) -5V -1.6% = -4.93V ( mieszcze sie w normie +/- 10% ) +12V +6% = +12.71V ( nie mieszcze sie w normie +/- 5% ) -12V +6% = -12.71V ( mieszcze sie w normie +/- 10% ) +7.79 tu nie wiem jaka jest tolerancja ale nie wyglada to jak dla mnie dobrze jesli sie gdzeis pomylilem w obliczeniach poprawcie mnei Edytowane 17 Sierpnia 2005 przez Sziken Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...