Ment0s Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 no to kuba zrobil najwieksze głupstwo. Jak chcesz zmienic karte to albo kupujesz w dzien premiery to co jest najmocniejsze - wtedy masz dlugo najmocniejsze, albo kupujesz w dzien premiery nowej technologi najmocniejszą starą tech. Wtedy masz 2x taniej ale działa tyle bardzo dluga na full detal. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-mess- Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 to ja se poczekam az gf 6800GT bedzie po 1200zl :lol: :lol: :lol: ciekawe... kiedys bylo tak ze ati bez problemu miazdzylo NV (hi fx'y), i NV sie bardzo staralo zeby przegonic ATI :wink: , i nie mowie to o optymalizacjach :lol: , tylko o kartach ktore wychodzily bardzo szybko 5800 -> 5900 -> 5900 ultra -> 5950 -> 5950 ultra 8) , NV musialo walczyc, i jak nadganiali starsza karte ati, ati wypuszczala lekko podrasowanego kotleta ktory starczal na NV. w rezyltacie prowadzilo to do szybkich spadkow cen tych pierwszych kart 5800/5900. teraz jest bardzo rowno, obie kart sa naprawde wydajne i nie wyglada na to jakby ktos musial za kims gonic... przez to wysokie ceny nowych kart moga utrzymywac sie dosc dlugo, bo niby po co maja wypuszczac w szybkim tempie cos szybszego skoro zadna z firm nie ma powaznej przewagi? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlackDeath43 Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Panowie zauważyłem, że wszyscy (prawie) podzielają moje zdanie. Ale przecież tu nie chodzi o jakieś 1000PLN tylko o technologię. Warto jest wydać więcej gdy efekty są widoczne. A za jakieś 6-8 miesięcy tenm GF6800 spadnie na łapy i będzie kosztował nie więcej jak 1200PLN. Chodzi mi o tego "cesarza" wśród kart graficznych (16 potoków) i oczywiście DDR3 (1,8ns). I tak przyszlość leży w PCIE. Nie ksować prosze tego posta - prognozy są jak bym żył w tym czasie, ale już pewnie tego nie zobaczę. NARQA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d3f Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Ja na twoim miejscu poczekałbym do wyjscia HL2 (maniak CS'a ze mnie)...karty sa robione pod gry... czytałem gdzies ze ta gra bedzie o wiele wydajniejsza na radkach... a co do spadku cen to trudno powiedziec... z tego co wiem nvidia chce wydac Gf 6600 ale kiedy niestety nie wiem... beda to karty 8-potokowe posrednie miedzy hi endowymi kartami terazniejszosci z hendowymi przeszlosci.. czyli miedzy innymi r9800 pro/xt.... jednak po co teraz zmieniac ??? i tak bedziesz musial sporo dolozyc do gf 6800 GT... 100-200 roznicy po sprzedazy r9800 nic nie pomoze...slyszalem tez ze w zwykłych 6800 12-potokowych da sie odblokowac dodatkowe potoki otrzymujac 16 !! ale to tylko plotki i lepiej nie dawac im wiele wiary... poczekaj aż ludzie pokupuja te karty... mysle ze przed swietami cena moze spasc znacznie....wkoncu św. mikołaj staje sie coraz zamozniejszy ;)...sam bede zmienial sprzet i tez czekaja mnie takie dylematy.... z tym ze ja przesiadam sie z karty z 32 mb pamieci :D.....pozdro.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuDi Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Ja mam dobry scenariusz :D Sprzedac 9800 , kupic rive tnt, posiedziec z rok na niej i odkladac kase na nowa plyte z 2x PCI-E i oczywiscie 6800Ultra SLI. A tak serio to kazde rozwiazanie bedzie bez sensu pod wzgledem finansowym, ten biznes juz tak ma dlatego najlepiej gdyby Ati i kolezanka Nvidia wypuszczaly nowe karty co 2 lata wtedy mozna cos zaplanowac. Moze cos juz slychac o nastepcach 6800 i X800 ? :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CuBa Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 no to kuba zrobil najwieksze głupstwo. Jak chcesz zmienic karte to albo kupujesz w dzien premiery to co jest najmocniejsze - wtedy masz dlugo najmocniejsze, albo kupujesz w dzien premiery nowej technologi najmocniejszą starą tech. Wtedy masz 2x taniej ale działa tyle bardzo dluga na full detal. No jak się patrze na Twoją grafe to dałeś spokojne 1000 zł chyba ze @XT ja dalem za swoja 1500 gdzie ceny aktualnie na komutroniku 2049 a nawet lekko wiecej i spokojnie jeszcze przetaktowywuje kosci na 1160 Mhz no jeszcze nie wiadomo co z protokolami ale szkoda ze nie jest to VIVO no ale coz nadazyla sie okazja to bralem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xenomorph Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Radze poczekac, najlepiej wzmieniac kartz co druga generacje...za rok mozesz zmienic 9800pro na r500 lub nv50 z shader model 4.0, tera sie nie oplaca bo przewagą technologiczna nv nie sa nowe efekty, ale optzmalizacje pixel i vertex shaderow (zeby prog. byly bez ograniczen i chodzily szybciej) nie, zebym nie docenial produktu nv, ale zmiana z 9800pro na 6800gt poza wzdajnoscia naprawde nie da zadnych przelomowzch efektow (na 9800pro i tak all gierki beda chodzic plynnie na high chocby bez aa)... sam planuje zmienic grafe dopiero za ok poltora roku np. na nv50 lub r500 bo beda rzeczywiscie nowe efekty i nowy dx rowniez Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HamP Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 No cóż,jeśli chodzi o efekty,to tutaj nie zgodziłbym się do końca,bo na R350/360 (czyli wszelkie 9800) nie uzyskasz tekstur proceduralnych opartych o Displacement Mapping (czy też Offset Mapping),który to jest moim zdaniem jednym z lepszych efektów,ponieważ stwarza znacznie większe złudzenie wypukłości danej tekstury niż najlepszy Bumb Mapping, a to z kolei odbija się na postrzeganiu samego świata gry. Wiem,że to jeden efekt (a w sumie efektów opartych o SM3.0 jest całkiem sporo,wystarczy choćby zobaczyć filmiki z technologicznych pokazów Unreal 3. Oczywiście Displacement Mapping bezproblemowo można również odtworzyć na SM2.0b,czyli na rdzeniach R420, jednakże nie będzie to kosztem większej utraty wydajnosci),ale naprawdę daje sporo - praktycznie niwelując przekonanie,że dana scena składa się z niskorozdzielczościowych tekstur i chociaż jest to tylko złudzenie,to jednak bardzo skuteczne,a przy tym ekonomiczne (łatwiej jest wyrenderować dwie/trzy tekstury niskorozdzielczościowe,niż jedną wysokorozdzielczościową). Oczywiście trzeba poczekać na gierki,które z tego skorzystają,ale gra jest warta świeczki - moim zdaniem :) Tak czy siak są różne szkoły - ja się przesiadłem z R9500Pro na 6800 i jestem bardzo zadowolony,ale może faktycznie sama przesiadka z 9800 na 6800 nie ma sensu,a przynajmniej przez jakieś pół roku,do czasu,aż wypuszczą odpowiednie programy(gry) korzystające z tychże efektów. Dobra,koniec tych wywodów,bo chyba zaczynam przynudzać... ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xenomorph Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Hamp napisal: Oczywiście Displacement Mapping bezproblemowo można również odtworzyć na SM2.0b,czyli na rdzeniach R420, jednakże nie będzie to kosztem większej utraty wydajnosci)rozumiem, ze chodzilo o to, ze to bedzie kosztek wiekszej utraty wzdajnosci :) ... zgadzam sie z Toba co do SM 3.0, ale wlasnie o to mi chodzi, ze SM3.0 nie wprowadza zadnzch efektow obslugiwanzch sprzetowo lecz programowo, wiec all efekty da sie odtworzyc na starszych grafach... czyli przewaga nv przeklada sie na przew. wzdajnosciowa. Ale przyznaje, demko unreal 3 zrobilo na mnie wrazenie...HL2 wysiada 8O Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HamP Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 No i właśnie o to chodzi,że nowych efektów nie da się odtworzyć programowo na starszych grafach - 2.0b tyczy się serii X kart ATI,a wcześniejsze to 2.0a,na których efekt Displacement Mapping to pojęcie nieznane... Tak więc jeśli zaczną masowo stosować D.M. (przykłady: zbliżające się patch do FarCry, Painkiller'a,a także gry takie jak S.T.A.L.K.E.R.),to wtedy starsze grafy dużo stracą na efektowności. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xenomorph Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Hmmm, no to mam dylemat, bo w artykule z http://www.nvision.pl/content.php?article.33.2 jest taki fragment na temat SM3.0 : "Mapowanie przemiszczeń (displacement mapping) zostało pierwszy raz ukazane przy okazji układu Matrox Parhelia. Następnie adaptację tę funkcji ujrzeliśmy w serii RADEON 9700 (i wyżej), a teraz zawitała ona do silnika CineFX v3.0. Displacement mapping było powodem kilku kłótni, ponieważ cześć użytkowników twierdziła, iż ta funkcja jest niezbędna by określić dany produkt jako w pełni zgodny z DirectX9." Moze zle zrozumialem tresc, ale wynika z tego obsluga programowa efektow, oczywiscie te efekty wymagaja precyzji 32-bit wiec sila rzeczy nie ujrzymy ich na 9800, lecz na x800 z pewnoscia lub po prostu w mniejszej precyzji na 9800 (zle sie wzrazilem mowiac o "starszych grafach") Jesli sie myle, prosze mnie poprawic. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HamP Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 No więc tu jest tak,że D.M. na R9700 (i w ogóle na R3xx) jest niepełny i nie do końca taki,jak być powinien i jest to tylko lekko podrasowany Bump Mapping (nawet demko,udostępnione na jednym z serwisów,na którym można uzyskać ten efekt na R3xx, uwidacznia,że Displacement Mapping nie jest zbyt efektowny na tych kartach). Co do Parnhelli to jak najbardziej się zgodzę - jest w stanie wygenerować D.M.,jednakże nigdy nie zostało to nigdzie wykorzystane. Tak więc albo panowie z nvision.pl coś pokręcili,albo jednak ja się mylę w tych moich rozważaniach... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xenomorph Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Aha, no teraz to juz rozumiem :D bo mam dx9.0b sdk i jak uruchomilem efekt self shadow bump and displacement mapping to dalbym glowe, ze to displacement mapping (efekt jest tak dobry), chociaz dopiero z poziomu 0 gruntu widac (plaska podloga), ze to bump mapping 2 generacji albo cos takiego. To raczej goscie z nvision cos pokrecili. Dzieki za wyjasnienie szczegolow. :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CuBa Opublikowano 31 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2004 No ale chyba ja odczuje różnice jak zmienie GF 2 Ti na X800 Pro :] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ment0s Opublikowano 31 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2004 no to kuba zrobil najwieksze głupstwo. Jak chcesz zmienic karte to albo kupujesz w dzien premiery to co jest najmocniejsze - wtedy masz dlugo najmocniejsze, albo kupujesz w dzien premiery nowej technologi najmocniejszą starą tech. Wtedy masz 2x taniej ale działa tyle bardzo dluga na full detal. No jak się patrze na Twoją grafe to dałeś spokojne 1000 zł chyba ze @XT ja dalem za swoja 1500 gdzie ceny aktualnie na komutroniku 2049 a nawet lekko wiecej i spokojnie jeszcze przetaktowywuje kosci na 1160 Mhz no jeszcze nie wiadomo co z protokolami ale szkoda ze nie jest to VIVO no ale coz nadazyla sie okazja to bralem. Dałem 2500zł ! daaawno temu kupowałem ! To jest Sapphire 9800XT 256mb - nie modowany. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 31 Sierpnia 2004 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2004 Nie wiem czy to demko ruszy na FX-ach ale na radkach powyżej 9500 będzie działać. :wink: http://esprit.campus.luth.se/~humus/3D/Sel...fShadowBump.zip Efekt naprawde niezły. Shader z efektem Dispalcement Mapping jest w FarCry od początku tylko nie wiadomo dla czego nie został wykorzystany (dawno nie byłem na forum FarCry). Mapke z tym efektem odpalałem u siebie i muszę powiedzieć, że kamienie i mury wyglądałyby niesamowicie realnie! Ale niestety. :( Wogóle to polecam ten link do przejżenia. http://esprit.campus.luth.se/~humus/ Doszły nowe demka jak efekt "Dynamic branching" (dynamiczne rozgałęzienie) (PS3.0) i "Instancing". Wszytko to działa na ATI od R3xx. Pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TRaTRa Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 9800 to dobra karta narazie poczekaj bo napewno cena GT spadnie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent de Marco Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 9800 to dobra karta narazie poczekaj bo napewno cena GT spadnie Powiedz mi kiedy i o ile to Cie ozloce :wink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slayer Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 Prędzej czy później napewno stanieje ( w 2001 w kwietniu Geforce 3 kosztował 680$, teraz jest po 200 zł- koleś z komisu chciał mi sprzedać i to Gainwarda :D). Pewnie po nowym roku ceny spadną wraz z wyjściem następców 6800 ( NV 45-48) i R 480-500 Narazie nie widzę sensu przepłacać, bo jak wszystkie gry działają bez problemu na Radeonie 9800 PRO, więc to po co płacić wiecej za tą samą przyjemność? Owszem, napewno będą gry, które będą wymagały lepszego sprzętu do płynności w max detalach, ale na obecna chwilkę nie zanosi sie na to, żeby jaka kolwiek nowość miała zamulić 9800. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent de Marco Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 Pewnie po nowym roku ceny spadną wraz z wyjściem następców 6800 ( NV 45-48) i R 480-500. To nastepcy 6800 ( NV 45-48 i R 480-500) wchodza po nowym roku ??? Tak szybko ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slayer Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 Tak :) I to prawdopodobnie już w lutym ( tak zazwyczaj było do tej pory). Widizałem już sample NV 45 i R 480, więc wszystko na to wskazuje, że może nawet pod koniec roku wyjdą na rynek jeszcze szybsze karty. Z moich informacji wynika, że NV 45 to wersja na AGP, a NV 48 na PCI-X- jedno i to samo. Co do nowszych kart typu R 4xx( ATI). R 480 to wersja PCI-X karty R 460. Następcy NV 4x i R 4xx wyjdą prawdopodobnie już następnego lata. Pierwsza będzie ATI ze względu na premierę X-Boxa 2, gdzie będzie chip R 5xx) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent de Marco Opublikowano 3 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2004 O rany, chyba za szybko ta karuzela sie kreci jak dla mnie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
De łan Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 A dlaczego tak szybko ? Bo pewnie ATI i NV dostałt do testów 3DMarka 2oo4(05 ?) i trochę się "zdziwili" wynikami swoich kart :lol: :lol: :lol: Więc wydaje mi się, że nowe chipy będą raczej tylko dla nowego 3D Marka, bo chyba nie ma gry, która podskoczy dla nowych NV40 i R420. ;) A co do tematu...Hm...trudna decyzja, bo teraz za więcej kasy opchniesz R9800PRO i mniej będziesz musiał dołożyć do GT, a z drugiej strony 9800PRO to nadal świetna karta i wszystko na niej chodzi płynnie...Ja chyba bym się jednak wstrzymał... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacian Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 A ja miałem 9500 Pro sprzedałem za 500 zł dołorzyłem 1300 zł i kupiłem GT Winfasta DDR3 i sczeze powiem że nie warto zadnej różnicy w grze nie odczułem chodzi mi konkretnie o Counter Strike zobacze jaszcze jak będzie chodzić CS Source. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent de Marco Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 Poczekaj na HL2 -> poczujesz roznice. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacian Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 Nic nie da HL2 grałem dziś w CS Source to jest na silniku HL2 więc wiem jak będzie chodził HL2 już BEZNADZIEJNIE mam na sprzęcie 2500XP+/512DDR 400 MHZ/GF 6800 GT DDR 3/ od 40 -120 fps nic nie dają inne ustawienia typu low w.......m się na maxa ale zminimalizowałem gre dałem informacje o sprzecie i pokazuje 64 mb ramu wolnego czyżby przez to mogło być tak mało fps dodam jeszcze że gra nie chodzi płynnie ruszam myszką na boki to troche rwie odświeżanie mam 800x600 100 mhz :evil: czy 1 giga ramu poprawi sytuacje :roll: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robot Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 no jak procek 2500xp - i grasz na niekreconym to nic dziwnego . te karty (6800gt i wzsze) to z 2.5 ghz na amd i z 3ghz na intelu potrzebuja ( i to nie jakies cuda semprony celeron itp) a najlpeij jakiegos fx-a zeby pokazac na co je stac . a i pamieci to tez juz teraz 1gb robi sie standardem w nowyh grach np doom3 i far cry Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacian Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 Więc jaki procek polecasz pod socket A bo ten się nie chce kręcić na 3200+ :x Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent de Marco Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 pamieci to tez juz teraz 1gb robi sie standardem w nowyh grach np doom3 i far cry Oj, prawda, prawda... :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacian Opublikowano 4 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2004 Jaki doradzacie procek na Socket A ??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...