Skocz do zawartości
OC_AMD

GAZ w GOLFIE 3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  

hehe nietypowy problem na forum :) zmienierzam kupic GOLFA 3 sprowadzonego z belgi ale słyszałemm ze teraz zalozenie w nim gazu okolo 3500 zł czy to prawda prosze tylko o w 100% pewne odpowiedzi

silnik 1.6 benzyna

94 rok

ja z kolei wiem iz masz 2 wybory: tzn. zalozyc gaz w tych "promocjach" za 1500zeta, lub wlasnie "prawdziwy" za ok 4000...roznica jest ponoc taka ze ten za 1500 zeta moze szybciej zniszczyc silnik (nie wiem obcinanie kosztow, ajkosci materialow itd. przez zaklady zakladajace gaz, dlatego taka pewnie cena niska) a ten za 4000 jest w pelni bezpieczny dla fury...

 

ale jak mowie..osobiscie sie na tym nieznam, tylko od sasiada ktory wlasnie zalozyl gaz za 4000...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zniszczy silnik ale nie w takim stopniu, ze po 2 latach sie nie bedzie nadawal do uzytku :)

Za 4000pln to specjalne instalacje, do fur z wielopunktowym wtryskiem, z komputerami i przedewszystkim c pokaznym litrarzem (3-4 l poj.)

 

Teraz idziesz do warsztatu, dajesz 1500-2000 (nawet na raty), dostajesz samochod zastepczy. Odbierasz samochod po 2 dniach, przeglad instalacji i cieszysz sie paliwem za 1.6pln

 

Przeciez nie wladujesz instalacji wartej 4k do samochodu 2x drozszego :)

Nigdy Ci sie to nie zwroci (a na pewno nie przy odsprzedazy). Chyba, ze jezdzisz 50.000 rocznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest taka ze ten tanszy czyli za okolo 2000 - 2500 do tego golfa to instalacja drugiej generacji czyli cos jak gaznik - samochod sam zasysa gaz - jej plusy to cena :) minusy zas - spory spadek mocy i niebezpieczenstwo tzw strzalu gazu czyli spalenie sie gazu w kolektorze ssacym co moze spowodowac uszkodzenie filtra powietrza, a nawet calego kolektora jesli jest plastikowy. Przy metalowych kolektorach mozna go zalozyc jednak niektore nowsze silniki nie luba za bardzo tej instalacji

 

Ta drozsza zas to instalacja III generacji - czyli wtrysk gazu lub IV generacji czyli sekwencyjny wtrysk gazu - te sa bezpieczne dla silnika, wlasciwie tylko takie sie powinno zakladac kiedy mamy plastikowy kolektor lub turbo, sa zalecne do silnikow z mpi, dzieki nim auto spala tylko okolo 10 - 15 % gazu wiecej niz benzyny (w II gen nawet pow 30 % wiecej) i spadek mocy jest juz bardzo niewielki - w instalacjach tych wtryskiem gazu steruje komputer.

 

To by bylo tyle :P jak masz zamiar duzo jezdzic golfem zastanow sie nad instalka III lub IV gen :) a jesli masz plastikowy kolektor to praktycznie nie masz wyboru bo kombinacje z wymiana plastikowego na metalowy itp to gra nie warta swieczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja ci mówię - poszukaj Golfa 3 z silnikiem 1.9TDi !! Moc około 90KM, przyśpieszenie konkretne, zamyka licznik. Spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe około 6l ON na 100km. Na trasie spali 4l. Kumpel 2 dni temu taki sprowadził, rocznik 1995/1996, troche zaniedbany (rdza w silniku i nadkolach tylnich, liczne odpryski lakieru). A wyszedł go podobno 14000zł razem z opłatami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytalem do mojego Colta 1.6 16V na pelnym wielopunktowym wtryskiem paliwa.

Cena do 2500 z tym wspomnianym przez IGI komputerem.

zgadza sie tylko jest to gaz 2 generacji ale unowoczesniony :) tzn iloscia podanego gazu steruje silniczek krokowy polaczony z komputerem ktory ma zaprogramowane ile dany silnik potrzebuje w danej chwili gazu jednak nadal gaz jest sapoczynnie zasysany przez silnik a nie wtryskiwany do niego. Ceny wachaja sie tak bardzo gdyz do instalacji II generacji montuje sie wiele dodatkow i usprawnien i tak mamy instalacje bez komputera od 1500 zl - te najtansze z komputerem - okolo 2000 zl i z komputerem + emulatorem wtryskow - okolo 2500 zl a emulator jest po to zeby komputer naszego auta nie zglaszal bledow silnika - po prostu oszukuje on komputer ze wtryskiwacze dzialaja poprawnie :) (te benzyny)

 

no to by bylo tyle :)

 

I jeszcze jedno - instalacje lpg jak sa poprawnie dobrane i zalozone podobno nie powoduja szybszego zuzycia silnika - zreszta potwieradzaja to moi znajomi ktorzy robia wiele setek tys km na gazie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego samochodu co piszesz to w zasadzie najlepsza będzie instalka II generacji - koszt ok. 2000 PLN. Mam Hondę Civic '95 1,5l wtrysk dwupunktowy - mam instalację BRC zakładaną przez http://www.motogaz.com.pl/ . Za instalację dałem 2140 PLN - w cenie był zbiornik zamiast koła zapasowego (ok. 24l gazu), wlew gazu pod klapką wlewu paliwa i pełny zbiornik gazu ;-) . Właśnie dobijam do 10 000 km na gazie i instalka zwróciła mi się mniej więcej w połowie ;-). Spalanie benzyna: miasto - 6,5-7l/100km; trasa - 5,5-6l/100km. Spalanie gaz: miasto 8-9l/100km; trasa - 7-8l/100km. Spadek mozy zauważalny ale nie tragiczny (na gazie da się zrobić fiata JTD 100KM spod świateł ;-) [mój ma w/g instrukcji 90KM]). Instalację i warsztat mogę polecić z czystym sumieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gaz za 1500zł. bedzie oparty o mixer. Twój G3 ma 1,6 na gaźniku to niewiem jak. Ale jeżeli na wtrysku to niebędize kompa i autko zacznie świrować na bęzynie... A pozatym ta za 4kpln bedzie pewnie sekwercyjną instalką do aut z plastikowym/aluminiowym dolotem w których strzał gazu może zepsuć conieco. I to będzie już z własnym kompem sterujacym gazem... Ogołem DO WHAT 'U WANT! Mój ojciec miał lanosa na II generacji i przejeździł nim najpierw 100000km na bęzynie + 200000km na gazie i silnik jeszcze jeździł do 170km/h :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jojo to błąd myśleć że gaz z"promocji " niszczy silnik wszytsko jest to samo ( nawet czasem lepiej ) ojciec to miał w polo clasicu to wiem i nie było zadnej różnicy w prowadzeniu samochodu nawet w dźwięku przez niego wydawanym nic żadnej różnicy ( aby spalanie większe od bencyzyny (nieznaczne )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gaz za 4 tys. montuje się do fabrycznie nowych samochodów, do golfa 3 silnik 1.6 dosyć porządna instalacja ok. 2100 zł.

Ja(no może nie bezpośrednio :D) jak kupowałem (jak wcześniej) Lanosa z fabryczną inst. gazową to płaciłem coś koło 2200zł (było to w 2000r.) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od: OC_AMD  

Do: LordRene_PL  

Wysłany: 29 Sie, 2004 10:01  

Temat [opcjonalny]: WAL SIE    

Wal sie qpa mnie twoje zdanie obchodzi cwaniaczku

 

_________________

Bart2500@3100 AQZEFA  

512 TwinMos  

Creative GF 4 4200 tit 64 Mb  

Asrock k7s8xe @ drut mod  

Chieftec 360W, aero 7+  

Sadze ze pan ocamd ma z 14 lat i golfa kupuje w zabawkowym. Pozwolilem sobie zamiescic PW jakie dostalem od niego azeby uzmyslowic jakich lolkow mamy na forum. Nic do niego nie napisalem na PW a prosze jaka mila wiadomosc od niego. :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do tego ze auto poszlo z dymem to niestety nasi polcy gazownicy czesto zeby instalacja byla jak najtansza olewaja podstawowe sprawy w takim wypadku czyli nowe swiece, przewody wysokiego napiecia, i przewod paliwowy.

Oczywiscie nie maja obowiazku tego wymieniac ale powinni powiadomic wlasciciela auta ze nalezy to zrobic.

 

Co do zapalajacych sie zagazowanych aut to winny jest wlasnie slaby/zle umocowany przewod paliwowy - po prostu pompa paliwowa pompuje paliwo caly czas jednak paliwo nie jest zuzywane wiec rosnie cisnienie w ukladzie ktore zas rozrywa badz powoduje spadniecie przewodu paliwowego co zas wiadomo jak sie konczy kiedy paliwo zaleje goracy silnik :) - aby tego uniknac trzeba wymienic przewody paliwowe na mocniejsze i sprawdzic ich zamontowanie

 

Yaros - ciebie zas nie kumam po co przy takim malym spalaniu zakladac gaz do auta :) no chyba ze robisz naprawde wielkie przebiegi w ciagu roku - ale gaz to nie tylko instalacja i lanie gazu - to takze przeglady wymiana membran itd co kosztuje okolo 100 -200 zl rocznie :) + czestsza wymiana swiec, przewodow wysokiego napiecia i itp choc sa ludki co i przez 5 lat nic nie zrobia przy instalacji :)

 

Instalka za 2000 zl zwraca sie srednio po przejechaniu 20 tys km - oczywiscie zalezy od tego ile auto palilo wczesniej wiec czasem warto sie zastanowic ile jezdzi sie autem rocznie i ile mamy zamiar je posiadac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nubire na gaz.

Jazda wychodzi na gazie o połowę taniej.

Przed założeniem instalacji dzwoniłem trochę po kraju i wszędzie ceny są podobne. W jednym miejscu było dużo taniej ale jakość montażu tragiczna - byłem obejżeć. Zakładają go jakieś dzieciaki w garażu 2/2 m :)...

Założyłem w serwisie deawoo i jestem zadowolony (dla tego że mają doświadczenie w zakładaniu gazu w tym samochodzie).

Jeśli silnik gażnikowy to cena instalacji ok. 1500zł.

Wtrysk to 2000 - 2700, ja dałem 2450zł.

Z plastykowym kolektorem itp od 3000 w górę.

 

Policz czy ci się opłaci ja jeżdzę 17000tys rocznie i teoretycznie zwrot jet po roku może rok i 2 miesiące.

U mnie poli ok 8,5 litrów benzyny, gazu podobnie 9 litrów.

Mam silnik 2l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

Yaros - ciebie zas nie kumam po co przy takim malym spalaniu zakladac gaz do auta :) no chyba ze robisz naprawde wielkie przebiegi w ciagu roku - ale gaz to nie tylko instalacja i lanie gazu - to takze przeglady wymiana membran itd co kosztuje okolo 100 -200 zl rocznie :) + czestsza wymiana swiec, przewodow wysokiego napiecia i itp choc sa ludki co i przez 5 lat nic nie zrobia przy instalacji :)

...

Do pracy mam ok 50 km w jedną stronę - dziennie robię ok. 100 km jeżeli jeżdżę tylko do roboty. Mieszkam pod Warszawą - wypad do kina albo na jakieś zakupy z panną to ok. 30 km w obie strony. Pochodzę z innego miasta - wypad do rodzinki - ok. 300 km w obie strony. Przed założeniem gazu miesięcznie szło mi na paliwo 700 - 800 PLN, po założeniu 350 - 450 PLN - spokojnie wystarcza na przeglądy/wymiany potrzebnych podzespołów (u mnie i tak mam przegląd co 10 000km) i jeszcze sporo zostaje ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...