Skocz do zawartości
T800

GeForce 6800 słabsza wydajność geometryczna

Rekomendowane odpowiedzi

www.nvision.pl:

Alexey Nikolaychuk - twórca RIVA Tunera dostrzegł istotną rzecz w kartach GeForce 6800. Oficjalnie model GeForce 6800 w stosunku do GeForce 6800 GT/Ultra różni się ilością potoków renderujących, natomiast jednostek vertex shadera posiada tyle samo - czyli sześć. Alexey jednak spotkał się z kilkoma kartami GeForce 6800 które miały aktywnych tylko 5 jednostek vertex shadera. 

Zazwyczaj powodem wyłączenia ich jest gorsza jakość chipsetu - zamiast kierować go do kosza, można przecież produkować wolniejszą wersję. Jednostki vertexa zazwyczaj wyłącza się w BIOSie, jednak ich aktywowanie będzie raczej powodowało niepoprawne generowanie obrazu. 

Oznacza to nic innego jak pojawienie się dwóch różnych modeli GeForce 6800 - przy zakupie niemożliwe jest odróżnienie ich od siebie. 

Jak na razie ani NVIDIA ani nikt z producentów nie wypowiedział się na ten temat.

twojepc.pl:

W weekend pojawiły się informacje na temat mniejszej liczby jednostek geometrycznych w tańszych odmianach GeForce 6800. "Odkrycia" dokonał autor programu RivaTuner. Jak twierdzą przedstawiciele nVidii, nie jest to żaden sekret. Od początku było wiadomo, że nie tylko potoki renderujące zostały "przycięte", ale zmniejszono także liczbę potoków geometrycznych. Wersje Ultra i GT posiadają po 6 jednostek geometrycznych, model 6800 posiada jeden potok vertex mniej, natomiast LE ma być ograniczona o kolejny potok. Wygląda więc na to, że początkowe założenia były jedynie nadinterpretacją informacji nVidii. Pozostaje jednak pytanie, dlaczego referencyjne karty GeForce 6800 spisywały się identycznie w testach vertex shader jak model Ultra?

benchmark.pl:

Producentów chipsetów NVIDIA Corp. oświadczył wczoraj, że nie ma nic do dodania w kwestii opublikowanych faktów dotyczących mniejszej liczby potoków geometrycznych w kartach z serii GeForce 6800. Firma stwierdziła, że słabszy GeForce 6800 oryginalnie ma jedynie 5 jednostek vertex w porównaniu do 6 aktywnych w wyższych modelach. 

 

  GeForce 6600 GeForce 6800 LE GeForce 6800 GeForce 6800 GT 

procesory Vertex 4 4 5 6 

potoki renderujące 8 8 12 16 

szyna do pamięci 128-bit 

DDR 256-bit DDR 256-bit DDR 256-bit DDR3 

 

 

Gdy nVidia oficjalnie ogłosiła najnowszą serię GeForce6, poinformowała w swojej specyfikacji między innymi o 6 procesorach VertexShader i 16-potokach renderujących. Dane te dotyczyły procesora NV40, niejako jego maksymalnych możliwości. Z NV40 bez żadnych "blokad" korzystają karty GeForce 6800 Ultra i 6800 GT. Jednak w modelu GeForce 6800 liczba potoków jest ograniczona do 12, a wersji 6800 LE nawet do 8. Nikomu jednak nie przyszło na myśl, że procesory z mniejszą ilością potoków renderujących mają też odpowiednio mniej procesorów Vertex - również i my daliśmy się złapać w tą "pułapkę", przez pewien czas publikując w tabelce cyferkę 6 przy kartach 6800 i 6800LE. 

Oczywiście poza samym faktem, że wiemy teraz gdzie i ile procesorów Vertex jest aktywnych w NV40, nie ma to żadnego znaczenia na przeprowadzone (w naszej redakcji) testy i zaprezentowane wyniki

Pomijam już fakt , że czasem cięzko się dowiedzieć prawdy z rodzimych serwisów :lol: . Ale Nvidia znowu kombinuje , bo jakoś wcześniej nie słyszałem żeby od GeForce 6800 w dół miało być mnie procesorów geometrii :evil: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...