Skocz do zawartości
Yacho

Szlifowanie Pentagrama 80-Cu

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra... juz prawie wszystko wiem

 

Mam kupic papiery wodne powiedzmy 200 500 1000 i 2000

 

Namoczyc papier i delikatnie suwac coolerem po nim osemkami- mniej wiecej 15 min na 1 papier... tylko jest jeden maly zonk..

 

Ten cooler ma 2 aluminiowe wsporniki... i teraz co... albo je odkrecic wyszlifowac i i przykrecic (ale one wtedy beda wyzsze od miedzianej czesci i nie bedzie dobrego docisku) albo cus innego....

 

Prosze o porady od kogos kto juz cus takiego robil.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

umnie było czuc łączenie listków po 15 minutach szlifowania papier wodny 1000 i 2000 na lustzre wyruwnałem te nierównosci ( nieczuc łączenia listków; powstaa jednolita powierzchnia). blokuz w aluminum ( czy innego metalu ) nieruszałem szlifowałem razem z nimi ( i tak jeden bloczek aluminiowy jest troszke głębiej i napewno neibedzie sie onic opierał).

poweirzchnia wyszłą rowna choc lekko matowa ( teraz czas na pasta polerska jak bede miał czas )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łączenie listkow chodzi mi oto ze było widac i czuc łączenie tych duzych listkow miedzianych w czesci styku radiatora z rdzeniem.

szlifowałem tak jak mnie uczono podczas polerowania zgładow na uczelni ( czyli kilka ruchow rownoległych w jedna strone obrut radiatora o 90 stopni i cały czas powtarzanie tej operacji) co do temperatury to niewiem bo jeszcze nieprzeszlifowałem go pasta polerska i czekam na AC5. weic narazie tylko pisze jak ja to robiłem i z enieprzejmowałem sie tymi alumioniowo podobnymi wstawkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yacho nie radze ci odkręcać tych aluminiowych klocków, bo to one trzymają radiator w kupie. Szlifuj jak ja i Michał_Szulkin - z nimi.

 

A i jeszcze jedno, nie zaczynaj od papieru 200, tylko od 1000. Ja szlifowałem tylko 1500 i filcem+pastą polerską i mam lustro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupie 1000 i 2000

 

Pytanie teraz...

czy podczas szlifowania mam dociskac cooler do dołu czy sila ciazenia zrobi swoje ?

 

J-A-J-O - jaka paste polerska kupic i jak ja stosowac ?

Nalozyc na lusterko i ruszac po min radiatorem jak podczas szlifowania czy nalozyc normalnie szmatka potrzec troche i zmyc ? :)

Jaka kupic (rozumiem ze w sklepie z art samochodowymi) i ile kosztuje takie szalenstwo ? :)

 

Duze prawdoposobienstwo jest ze jak cos spieprze (bede robic ostroznie i zgodnie z faq berkuta) to radiator nie bedzie do uzytku ? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

paste polerska na szmatke ( nia tylko polerujesz weic niezmienisz poziomu radiatora ( no chyba ze o jakies mikrony ale to i tak nieuzyskasz nigdy idealnej rownosci)

radiatoor ciezko popsuc weic bez obawy

ja miałem tylko problem z myciem ( powłąziło to w łączenia listków ( ale wyszczotkowałem stara szczoteczka do zebów)

pasta polerska moze byc np z 4maxa.pl za 3 zł tupka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

J-A-J-O - jaka paste polerska kupic i jak ja stosowac ?

Nalozyc na lusterko i ruszac po min radiatorem jak podczas szlifowania czy nalozyc normalnie szmatka potrzec troche i zmyc ? :)

Jaka kupic (rozumiem ze w sklepie z art samochodowymi) i ile kosztuje takie szalenstwo ? :)

 

Duze prawdoposobienstwo jest ze jak cos spieprze (bede robic ostroznie i zgodnie z faq berkuta) to radiator nie bedzie do uzytku ? :/

Hmm, nie powiem ci jak się moja pasta polerska nazywa, bo poprostu nie wiem. Mój ojciec przyniósł mi ją z pracy i nie była w opakowaniu producenta.

 

Na temat szlifowania lustrem nic nie wiem. Ja używałem kawałka filcu na który nałożyłem właśnie tą paste polerską. Jeżeli nie chcesz wydawac pieniędzy, wystarczy sam filc, tyle że szlifowanie będzie trwało dłużej.

 

Raczej nic nie zepsujesz polerując radiator, bo poprostu nie ma tam nic do zepsucia.

 

Nie musisz polerowac ósemkami, ja polerowałem od góry do dołu. Pamiętaj jednak o tym że radiator musi byc równomiernie dociskany do podłoża ( podłoże - najlepiej kawałek szkła, ew. równej płytki ceramicznej - cokolwiek co jest gładkie i twarde ), jeżeli nie będziesz równomiernie dociskał zaokrąglisz boki radiatora, a spód pozostanie matowy.

 

PS. wiem że mój sposób różni się troche od tego opisywanego przez berkuta, ale gwarantuje że jest równie skuteczny. Lustro uzyskałem po jakiś 8-10 min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez ty tam masz nielac wody sam papier ma byc mokry i to wszytko. co prawda jak bys odkrecił silnik z wiatrakiem było by potem łątwiej umych ( mi nalazło troche pasty miedzy finy) ale ja nieodkrecałem silniczka a umyłem go na koniec wilgna szczoteczka do zębów i jest oki Bałęm sie go rozkrecac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkim z Was którzy polerują używając pasty polerskiej gratuluje :-) przecież taka pasta, tłusta jak cholera wchodzi w mikropory i poza lepszym sampoczuciem nic ciekawego się nie dzieje.

 

pasta termoprzewodząca ma trudniejsze zadanie, i zysk może być zerowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie masz rację, ale z praktyki lakierniczej bardzo dobrze wiem, zresztą na szkoleniach lakierniczych można obejrzeć pod mikroskopem jak wygląda metal po polerce pastą polerską a jak przed...

kolega by uswiadomil jak wypolerowac czy podal jakies wskazowki a nie krytykowal

 

co do lania wody to lepiej nie ryzykowac i zdjac wiatrak, w koncu to tylko dwie sruby.

A teraz pytanie z innej beczki: po co jest az 6 wkretow w zestawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie jak tam z temperaturą z ilu do ilu stopni spadła.

A i mam pytanie czy zakładacie na procak coopershima czy penta bezpośrednio na procka ???

Pytam sie bo mnie niepokoi temperatura jaką mam (2500+):

buda zamknięta 2 wentyle (wwiew i wywiew) i mam w spoczynku 40'C (socket) i 52'C (dioda procka) .

Na moim WRIV miałem podobnie (oczywiście po szlifie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ej panowie - jak lepiej szlifować - jeżdżąc coolerem po szkle z papierem wodnym czy też szkłem z papierem wodnym po coolerze??? bo cholera mam problem - szlifuje aluminiowy radiatorek, mam papiery do 2000 i do tej pory szlifowałem jeżdżąc lusterkiem po coolerze i efekt był taki ze albo sie rogi zaokrąglały albo środek i tak w kólko - czy jeżdżenie coolerem po szybce to dobry pomysł???

co do pasty polerskiej to przychylam się do tego co mówił pmp - chyba ze ktoś ma jakąs nietłustą...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sie zapytać czy to szlifowanie dało wam coś ???

Jakieś może porównania przed i po . Bardzo jestem tym zainteresowany .

A druga sprawa jak szlifujecie to całą powieszchnie czy tylko miedzianą podstawke bez tych boczków ???

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi szlifowanie miedzi idzie bardzo dobrze, gorzej z aluminium które mam teraz do wyszlifowania

 

na moim sp97 była to różnica jakiś 2~3 stopni w dół oczywiście:D

 

ale moje pytanko dalej jest bez odpowiedzi - jak lepiej, jak robicie - coolerem po szybce z papierem czy też szybką z papierem po cooleze jeździcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy pasta polerska nie bedzie reagowac z Cu czy Al? te pasty maja w sobie jakies zwiazki chemiczne. zwlaszcza te smochodowe ktore sa przeznaczone do polerowania lakieru a nie czystej miedzi czy aluminium. jesli radiator nie ma jakies warstwy ochronnej to czy mu to nie zaszkodzi. moze powstac jakis zwiazek ktory bedzie utrudnial oddawanie ciepla zwlaszcza po myciu w wodzie z wodociagu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. To jest mój pierwszy post ale już od dawna śledze wasze forum i musze przyznać że w wielu sytuacjach już mi pomogły zawarte tu informacje... ale do rzeczy...

 

1.

Niedawno kupiłem QC-80cu i po odtłuszczeniu rdzenia CPU i radiatorka odrobiną rozpuszczalnika oraz przy uzyciu pasty termoprzewodzącej zamontowałem go na P4 3.0Ghz HT...

Dopiero niedawno jednak dowiedziałem się o zagadnieniu polerowania ....

 

No własnie - nie zamierzam kręcić procka a powierzchnia coolera wyglądała dość starannie wyszlifowana. Czy opłaca mi się zdejmować wszystko i polerowac powierzchnię ???

Czy to przypadkiem nie pasta termoprzewodzaca jest odpowiedzialna za zniwelowanie wszelkich nierówności na styku a temat polerowania troche na wyrost ?

 

 

2.Mam nadzieję ze nikogo nie obraże ale co to za głupota... ?

http://forum.purepc.pl/viewtopic.php?t=33468

"Kartę włożyłem do woreczka foliowego z otworem wyciętym na GPU"

No sorry ale nawet dzieci wiedzą ze elektronika i pocieranie przy woreczku foliowym to jest to co scalaki "lubią najbardziej"... Autor mógłby przynajmniej zaznaczyć ze uzywał folii antystatycznej bo ta na fotce wygląda na normalną..

 

Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad1. jesli ci si eprocesor niegrzeje niechcesz sie bawic z szlifowaniem to mozesz to zostawic

 

ad2. tu neichodzi oszlifowanie woreczkiem tylko szlifuje sie paapierem sciernym a woreczej jest poto zeby niezabrudzic karty ( w woreczku wycieta jest dziura na gpu ktory jest szlifowany)

 

ps: jak mozesz to troszke j eszcze poczytaj o szlifowaniu bo troszke ci dziwnie to 2 pytani wyszło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał dzięki za odp.

 

Co do drugiego pytania napisałem go całkiem świadomie i oczywiście wiem, że nie chodzi o szlifowanie woreczkiem :wink: :)

Ale osobiście bałbym się nawet wkładać kartę do jakiegokolwiek woreczka a co dopiero szlifować ją w woreczku... Wystarczy np potrzeć kilka razy rękawem o woreczek foliowy , wytworzy się ładunek , przeskoczy na kartę i nieszczęście gotowe....

 

Ja stanowczo odradzam takie rozwiązanie.....

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szlifowanie mi dalo okolo 3C na coolteku (dokladnej kopii QC-80). Ogolnie ten cooler nie jest jakis klopotliwy w szlifowaniu (dosc mala powierzchnia) wiec warto sie za to zabrac. Duze radiatory gorzej sie szlifuje bo zeby nie zuyskac efektu wglebienia trzeba zeszlifowac duza powierzchnie. Inna sprawa ze QC nie ma szczegolnie zdewastowanego spodu (niektore alu to prawdziwe tarki) i widac tylko wkasnie poszczegolne listki (cos jak sloje na scietym pniu :) ). Ogolnie jestem zadowolony z tego coolera jak za taka kase. Szlif daje ~3C a tunelik na proca okolo 7 :) ale to juz inan historia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przeczytałem ten temat i jestem w szoku, nie wiedziałem ze trzeba cos szlifować !!!

Sciaglem stary kuler położyłem paste na procka zamontowałem Pentagrama i po sprawie.

A teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem czy nie musiałem wyczuścic procka lub wypolerować radiatora ??

 

Temperatura w spoczynku 45 stopni w stresie 54. regulator obrotów ustawiony na minimum.

Nie wiem czy temperatura jest ok. ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tempy masz znośne kamatsu, szlifowanie zawsze by zjechało te kilka stopni

 

ok, zrobiłem tak jak wymyśliłem ;) czyli pociąłem radiator na mniejsze kosteczki i dopiero wyszlifowałem, choć i tak nie szlifowało się za dobrze - tym razem był jakiś dziwny efekt ze sie radiator jakby zapychał tym metalowym kurzem... nie wiem o co cho, w końcu doporwadziłem je do dobrego stanu pociąłem na docelowe kawałki i przykleiłem na taśme termo -> bedą dobrze spełniać swoje zadanie i fajnie wyglądają, nie tak jak jakieś ciach!o ze sklepu za 50zł wysokie na bagatela 10mm...

 

no to tak gwoli przewijającej sięw tym temacie mojej historii (wiem wiem, urzekła was moja historai ;) )

 

a co do pentagramów to zakładałem kilka i wszystkie miały podobny wygląd - ze ściśnięcia tych zeberek powstają słoje które imo należy wyszlifować, oczywiście zostatawiłem to ich posiadaczom

generalnie to mi się wydaje ze juz w coolerze za 50 zł radiator powinien być dobrze wyszlifowany - przecie to bardzo ważne - monstrum z poszarpanym spodem bedzie działało jak jakieś najtańsze barachło, to jest to co powinno być, ale oczywiście nigdy nie jest tak jak być powinno i wydając niemałą kasę na sp97 i tak musiałem go szlifować... więc pentagramowcy nie jesteście sami! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eeee...z tym szlifowaniem, to mi jakoś nie wyszło...

zrobiłem idealne lustro na moim QC-92 Cu + pasta OCZ +5 Ultra,

a temperatura się nie zmieniła...

Wycięcie dziury z boku obudowy na wysokości wentyla na procku

i wstawienie tam rury (z butelki po maślance :D) czyli wykonanie

tunelu powietrznego, przyniosło efekt w postaci spadku temp.

na procku o 8st; teraz mam 36/41st (spoczynek/stres),

a wentyl na procku kręci się tylko 2000 rpm (=cisza),

a proc przetaktowany o blisko 500 MHz...

 

Dochodzę do wniosku, że zamiast bawić w szlifowanie radiatorów,

znacznie lepsze efekty osiągniecie zapewniając lepszy przepływ

powietrza w obudowie. Nawet jesli udałoby się doprowadzić do

wymiany ciepła z procka do radiatora w stosunku 1/1 (co jest

niemożliwe) to radiator nie będzie nawet o 0,00001 stopnia

chłodniejszy niż jego otoczenie, a im lepsza wydajność

radiatora, tym cieplej w obudowie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą...

Widoczne efekty daje porządny dopływ chłodnego powietrza do procka.

Moja obudowa Logic Q3 ma coś takiego orygnalnie i jest to rozwiązanie, które sprawdza się rewelacyjnie (ok 5 - 7 °C mniej)

w planach mam jeszcze zamontowanie w tym tunelu jakiegoś cichego i małego wentylatorka. Efekt powienien być jeszcze lepszy...

 

No ale kończe bo robi się offtopic powoli :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, co do szlifowania to moj sasiad jest grawerem i powiedzial ze mi wyszlifuje na lustro ;) jakie beda tego wfekty to sie okaze, zas przed chwila zrobilem tunel powietrzny z rolki po szarej tasmie klejacej, przyczepilem go na wiatrak z boku obudowy i obnizylo mi to temperature o 2 C, tak malo bo i tak cala buda jest fullwentyl ;) no jak jeszcze dam na sufit 80mm to moze sie cos zmieni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...