Skocz do zawartości
fi5h

NF7 - Jak latwo stracic gwarancje ...?

Rekomendowane odpowiedzi

Niech to bedzie przestroga dla tych co mysla ze bezkarnie mozna sobie kombinowac z MB.

 

Siedze sobie dzisiaj jak zawsze na serwisie, a tu nagle w moje lapki trafia NF7 wraz z pogietym paragonikiem i panem w skorce i okularkach.

"Padła"

 

Krotkie zastanowienie co padlo, pan ladnie opowiada ze nie ma obrazu a diodki sie swieca obie.

"Był bios flashowany ?"

-"Pan żartuje, nic nie było"

 

Krótkie oględziny, patrze na biosik a tam hamsko popękany caly socket.

"ja zadam panu jeszcze raz pytanka i niech pan zastanowi sie dokladnie co mi odpowie - Byl flashowany i wyciagany biosik ?"

 

-"Nic nie bylo robione, a te pekniecia to juz tak byly"

 

Dopiero po krotkiej pilce z mojej strony ze to ze tamto, ze po gwarancji moze byc jesli sa uszkodzenia mechaniczne socketu itp. ow tajemniczy pan zaczal mnie wypytywac czy takie cos da sie dokupic i wlutowac i czy w serwisie sprawdza itp.

 

W koncu gdy powiedzialem ze w przypadku takiej reklamacji warunkowej gdy serwis wyda opinie o uszkodzeniu przez uzytkownika i obciazy go kosztem powrotu plyty do nas , klient sie zerwal powrzucal bluzgow i doslownie uciekl nie zabierajac nawet paragonu.

 

Niestety moi mili, robic hot flasha tez trzeba umiec, a ten pan nie potrafil jak widac, a jedyne co mu sie udalo to doslownie rozlamac socket w 3 miejscach.

 

jak juz wyciagamy to wyciagajmy ostroznie a najlepiej zrobmy sobie najpierw jakies narzedzie do tego a nie noz w reke czy nozyczki i jechane.

jak widac gwarancje latwo stracic przez glupote i proby silowe z plyta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby przyszedł z Ecs lub czymś podobnym Pal Licho ale Abit NF7? Ja bym w Ryj dal i <span style="color:red;">[ciach!]</span>l z servisu a później dogonił jeszcze i skopał Gościa za brak rozumu(To kopniak w Głowe) i za brak szacunku dla Ludzi i Płyty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozalowal pare groszy i nie poszedl chcby do was abyscie wyciagneli biosa lub chocby pojsc do pierwszego lepszego elektronika, ktory takie rzeczy robi na co dzien a nie lapac sie za cos o czym nie ma sie zielonego pojecia. A do tego ta bezczelnosc. "Te pekniecia byly zawsze" hahahha. No jasne. W fabryce Abita robia je bo wtedy plyta wyglada bardziej tendi :). Idiotow nie sieja sami sie rodza :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry za mały OT:

Czy da się w takim przypadku podłamać jeszcze ten socket na PLCC32, wylutować pozostałości, a później "wyprostować nóżki" z samego chipu i wlutować go w to miejsce po sockecie?

 

Pytam, bo nie dysponuje stacją do SMD, ale myślałem, czy tak by sie takich uszkodzeń nie dało naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro juz mowa o gwarancji to czy moga sie doczepic do dodatkowych radiatorów na termopoxie albo tasmie przeciez sprzet jest uzywany zgodnie z przeznaczenie oc ;) sam abit i epox wymieniaja to jako zalety swoich plyt ... tutaj tego nie kumam bo przeciez plyta jest do tego stworzna ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą się doczepić, gdyż dokonałeś modyfikacji na płycie, a to unieważnia gwarancję.

Nawet, jakbyś założył na NB wielki radiator z miedzi, to zawsze mogliby ci powiedzieć, że nie masz dowodów, że jego wydajność jest lepsza, niż standartowego coolerka. Chyba, że masz jakiś atest.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale przeciez nie ingeruje w bezposrednio w budowe mobo pozatym jak zakladam go tam gdzie go nie bylo ... no chyba ze jak czegos nie ma to nie moze byc lepsze jak cos jest ? i jest do tego przytosowane no chyba zebym tam jakis izolator polozyl ... smieszne to jest ... swoja droga dobrze ze nie trzeba miec jakiegos swiadectwa kwalifikacji zawodowych na otwarcie budy albo przesmarowanie wentylatora ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro juz mowa o gwarancji to czy moga sie doczepic do dodatkowych radiatorów na termopoxie albo tasmie przeciez sprzet jest uzywany zgodnie z przeznaczenie oc ;) sam abit i epox wymieniaja to jako zalety swoich plyt ... tutaj tego nie kumam bo przeciez plyta jest do tego stworzna ...

Ingerujesz w plyte sciagajac cooler lub zakladajac radiatory. Podczas sciagania mogles uszkodzic plyte, rowniez element na ktory dodales/zmieniles moze wplywac na niestabilnosc plyty, mogl ja uszkodzic plyte, nie spelniac norm producenta itd.

Ale wszystko zalezy od serwisanta. Zawsze istnieje cos takiego jak przyjecie sprzetu na gwarancje warunkowa. Z taka nazwa spotakac sie mozna w podobnych przypadkach lub gdy nie masz wszystkich elementow, ktore dostales wraz z kupnem plyty(stery, tasmy, pudlo...). W tym wypadku serwisant moze ale nie musi przyjac towaru. Mozesz tez pisac bezposrednio do producenta/importera z prosba o przyjecie gwarancji.

Ale najlepiej przed oddaniem czegokolwiek na gwarancje doprowadzic to do stanu pierwotnego, czyli wszstkie wiatraki, radiatory itd. zdiac i zalozyc orginalne. Wtedy serwisant nie bedzie mial sie do czego przyczepic i oszczedzisz sobie bezowocnej gadki z nim bo moga uznac ze to twoja wina i jeszcze zaplacisz za transport i opinie a po co stwarzac sobie dodatkowe klopoty i platnosci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wlasnie ze soe mylicie :) Pracuje w serwisie abita i widze jakie plyty przychodza do reklamacji od klienta. Sa poprzyklejane na klej radiatory na mostki. Jesli wymieniamy taki uklad to radiator albo zostaje oddany do klienta albo zostaje w serwisie-czyli klienta strata. Lepiej zdjac takie elementy dodatkowe, ale to nie znaczy ze jak one sa zalozone to sie traci gwarancje. Przeciez serwisant tez czlowiek i wie ze zalman na NB lepiej chlodzi niz ten radiatorek. A po zatym wiemy co klienci robia na abitach i ze te plyty nadaja sie do krecenia. Ile razy widzilem zeszlifowane mostki polnocne, plyty pooklejane radiatorami :) Jest tego mase ale jak pisalem nie wszystko wraca do klienta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja tak robie ze demontuje wszystkie ulepszenia wrazieczego ... ale dobrze ze wlozenie proca to nie ingerecja w plyte albo pamieci

dobra dzieki bo wiem ze i ta dyskujsa nie ma sensu bo serwisan i tak zrobi swoje ... widzialem mobo kumpla oberwany socet slady kleju wszedzie sb nb mosfet itd plyta epoxa po prostu po ostrych przejsciach ... wymienili mu na nowa !! a z nie jedenym abitem walka o kazda ryske jezeli juz nie bylo napisu na sb to znaczy wyblakly to sie czepiali wszystkiego ... moze kiedys sie to zmieni :)

pozdro all

ps ale i tak wole nie wysylac mobo do serwisu po co czekac tyle ma dzialac i koniec jak sie sfali to nowe stare sprzedac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wlasnie ze soe mylicie  :)  Pracuje w serwisie abita i widze jakie plyty przychodza do reklamacji od klienta. Sa poprzyklejane na klej radiatory na mostki. Jesli wymieniamy taki uklad to radiator albo zostaje oddany do klienta albo zostaje w serwisie-czyli klienta strata. Lepiej zdjac takie elementy dodatkowe, ale to nie znaczy ze jak one sa zalozone to sie traci gwarancje. Przeciez serwisant tez czlowiek i wie ze zalman na NB lepiej chlodzi niz ten radiatorek. A po zatym wiemy co klienci robia na abitach i ze te plyty nadaja sie do krecenia. Ile razy widzilem zeszlifowane mostki polnocne, plyty pooklejane radiatorami :) Jest tego mase ale jak pisalem nie wszystko wraca do klienta.

Juz bym sobie na cos takiego pozwolil. Wiele razy dawalem sprzet do serwisu i podczas oddawania sprzetu zawsze dostaje papierek ze oddaje wszstko to co bylo podczas zakupu. Zdazalo sie ze oddawali bez pewnych czesci i w takim przypadku odmawialem przyjecia i kazalem serwisantowi podpisac papierek ze towar nie zostal przyjety z powodu braku elementow, ktore zostaly oddane razem ze sprzetem. Do tego jesli nie zalatwili tego w 2 tygodznie od dania sprzetu zawsze rzadalem nowego towaru. W gwaancji ewidentnie jest napisane ze jesli towar jest niezgodny z tym co dostalismi zostanie nieprzyjkety przez serwis i odwrotnie. I jezeli serwis cos knocil to on ponosil za to odpowiedzialnosc. Ja zawsze dostawalem to co chcialem. Jesli nie bylo sprzetu w komplecie to poprostu dostawalem nowy towar. A jesli inni nie patrza na to to ich problem. Ze mna to nigdy nie przeszlo i nie przejdzie. Szczegolnie ze podczas gdyby towar ponownie ulegl awarii mogliby nie przjac towaru bo nie jest zgodny z tym co dostalismy podczas zakupu. A to co ty piszesz to poprostu glupota albo raczej niewiedza ludzi. Serwis poprostu to wykorzystuje. Chyba ze trafi na mnie a ja z natury jestem osoba, ktora nie popuszcza i bylbym nawet w stanie oddac serwis do sadu.

Co do czesci zawartch z towarem i przyjeciem przez serwis to czesto spotykam sie ze chca wszstko co bylo dane ze sprzetem, inaczej nie chca przyjac na serwis.

 

PS

Poczytaj warunki gwarancji gdzie ewidentnie pisze ze towar oddawnay na gwarancje musi posiadac cale wyposazenie jakie sie dostalo i po naprawie tez musi wszystko posaidac. Jesli nie posiada serwis moze odmowic przjecia towaru podobnie jak klient moze odmowic przyjecia towaru po naprawie jesli czegos brakuje.

Wszstko jest czarno na bialym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jesli przykleisz radiator na mostek PN i jest on wymieniany? Nie dostajesz uszkodzonej czesci razemz plyta. A skoro nie da sie goodkleic bo jakis inteligent przykleil go klejem to nic nie pomoga twoje skarki. Zreszta firma Abit nie daje w komplecie radiatorow Zalmana. W przypadku zamiany mostka polnocnego i braku oryginalnego radiatora zastaje on zalozony przez serwis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A poza tym piszac pierwszego posta nie mam na mysli elementow oryginalnie zapakowanych przez producenta i dodatkow tylko dodatkowe bajery montowane przez uzytkownika :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jesli przykleisz radiator na mostek PN i jest on wymieniany? Nie dostajesz uszkodzonej czesci razemz plyta. A skoro nie da sie goodkleic bo jakis inteligent przykleil go klejem to nic nie pomoga twoje skarki. Zreszta firma Abit nie daje w komplecie radiatorow Zalmana. W przypadku zamiany mostka polnocnego i braku oryginalnego radiatora zastaje on zalozony przez serwis.

Jak pisalem wyzej. Do serwisu oddawac w takim stanie jak plyta byla podczas kupowania. Nie bedzie klopotow z tym ze cos samemu sie wymienialo czy doposazalo sie plyte w dodatkowe radiatory chocby na SB lub mosfety a to daltego ze serwis moze uznac ze poczas zmnian chodzenia lub instalacji dodatkowych radiatorow klient zrobil cos nie tak. Klient sam nie sprawdzi ze to akurat wina tego radiatora czy wmiany chodzenia. Chyba ze odda plyte do innego serwisu na wlasny koszt i kaze im sprawdzic co siadlo i walczyc z serwisem.

Nie wiem jak jest u Abita bo pierwszy raz kupilem plyte tego producenta ale wiekszosc serwisow gdy widzi ze na plycie(przkladowo) bylo cos dodawane lub zmieniane nie chce przyjmowac towaru a jak juz przyjmie to zrzucaja wine na klienta(urzadzenie uztkowane niezgodnie z pierwotym prznaczeniem). Poprostu po co robic sobie problemy. Oddawac do serwisu zawsze w takim stanie jak przy zakupie. Oszczedza to nerwy. Nigdy nie wiadomo na jakiego serwisanta trafisz. Jeden sie nie przyczepi a inny nie. Wiec po co to. Proste :)

A co do tego ze na plycie byly np. radiatory na mosfetach(dodane przez uzytkownika) i serwis przyjal plyte na gwarancje i uznal gwarancje to jesli klient na druku oddania plyty na gwarancje nie napisal ze plyta posiada dodatkowe radiatory sztuk "n" wielkosci "N"x"M" firmy "Krzak" to jesli nie dostanie ich razem z plyta to wiadomo ze moze o nich zapomniec ale jesli byly one zawarte w druku gwarancyjnym to musza byc oddane inaczej klient moze odmowic przyjecia sprzetu bo zostal oddany nie w komplecie, nawet jesli zostaly odklejone. Musza byc zwrocone. Poprostu trzeba na wszystko uwazac i czytac uwaznie warunki gwarancji.

I z tego co pamietam podczas oddawania na gwarancje powinien byc druk na ktorym jest wyszczegolnione co klient oddaje razem z np. plyta.

Ale jak pisalem duza czesc ludzi z niewiedzy poprostu nie zwraca na to uwagi przez co potem sa problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, jakbys przeczytal dokladnie pierwszego posta gdzie bylo napisane "dodatkowe rzeczy" a nie oryginalne to bys nie pisal ze niby ja napisalem glupoty. Jesli jest dolaczona ulotka do gwarancji z dodatkowymi rzeczami to zostaja one zwrocone :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory za ot:

 

ar2r - ile masz punktów w marku 2001 i 2003 :?:

Dzięki

sory za opoznienia w odpowiedzi.

max jakosc w sterach :

 

3dm2k1 - 16800

3dm2k3 - 4780

 

performance :

 

3dm2k1 - 17960

3dm2k3 - nie pamintam.

 

Na procku : 418 FSB - 2632 Mhz, DZIEKI biosowi Merlina :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby przyszedł z Ecs lub czymś podobnym Pal Licho ale Abit NF7? Ja bym w Ryj dal i <font color="#FF0000">[ciach!]</font> z servisu a później dogonił jeszcze i skopał Gościa za brak rozumu(To kopniak w Głowe) i za brak szacunku dla Ludzi i Płyty

No pięknie-.....kocioł garnkowi!! :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...