Skocz do zawartości
demboos

Doom3 i R9800PRO - kropki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chyba problemy z serią 9800PRO mnie nigdy nie opuszczą (posty sprzed 2 miesięcy)...

 

Nowy Szafir 9800Pro 128MB, prosto z USA. Stery 4.8 (ATI).

 

W doomie 3 widać dużą ilość różnokolorowych kropek (na oko wielkości jednego piksela), w zasadzie do tego stopnia że nie da się grać. Zaznaczam że zauważyłem te kropy tylko w doomie, 3dmarki, colin4, farcry wporządku. Dla pewności sprawdzę w innych gierach.

 

Spotkał się ktoś z takimi artefaktami? Czyżby znowu karta zwalona? Mam widocznie ewidentnego pecha do ATI, GF256 nie sprawiał mi jakichkolwiek problemów przez 3 lata...

 

Dzięki za wszelką pomoc

 

UPDATE:

 

Pobawiłem się troche taktowaniem karty - po zmniejszeniu f rdzenia problem znika kompletnie, pojawiają się natomiast wątpliwości:

 

1. Dlaczego tylko doom3

2. Myślałem że na defaultowych ustawieniach to artefaktów nie powinno być. Moja obudowa do małych nie należy (bigtower chiefteca, z dwoma dodatkowymi wentylami), więc warunki w miarę OK. Raczej nastawiałem się że będę musiał zainwestować w radiatory na pamięci (bo te grzeją się piekielnie), chłodzenia GPU wolałem nie ruszać... widać coś będę musiał z tym zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chyba problemy z serią 9800PRO mnie nigdy nie opuszczą (posty sprzed 2 miesięcy)...

 

Nowy Szafir 9800Pro 128MB, prosto z USA. Stery 4.8 (ATI).

 

W doomie 3 widać dużą ilość różnokolorowych kropek (na oko wielkości jednego piksela), w zasadzie do tego stopnia że nie da się grać. Zaznaczam że zauważyłem te kropy tylko w doomie, 3dmarki, colin4, farcry wporządku. Dla pewności sprawdzę w innych gierach.

 

Spotkał się ktoś z takimi artefaktami? Czyżby znowu karta zwalona? Mam widocznie ewidentnego pecha do ATI, GF256 nie sprawiał mi jakichkolwiek problemów przez 3 lata...

 

 

Dzięki za wszelką pomoc

 

UPDATE:

 

Pobawiłem się troche taktowaniem karty - po zmniejszeniu f rdzenia problem znika kompletnie, pojawiają się natomiast wątpliwości:

 

1. Dlaczego tylko doom3

2. Myślałem że na defaultowych ustawieniach to artefaktów nie powinno być. Moja obudowa do małych nie należy (bigtower chiefteca, z dwoma dodatkowymi wentylami), więc warunki w miarę OK. Raczej nastawiałem się że będę musiał zainwestować w radiatory na pamięci (bo te grzeją się piekielnie), chłodzenia GPU wolałem nie ruszać... widać coś będę musiał z tym zrobić.

Mam identycznie na swoim Sapphire :roll:

AtiTool wykrywa mi max GPU 410Mhz - 3D Smarki, Farkraje i inne cuda smigaja bez artow, a Doom3 wali kropkami 8O Co najdziwniejsze nawet po podniesieniu rdzenia o 10Mhz :?

Czyzby D3 nowym wyznacznikiem testowania podkreconych graf :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam tez 9800pro na r360 czyli chodzi bez problemu na XT we wszystkich 3dmarkach i grach i po ok 15 minutach gry w doom3 zaczzelo mi przycinac .to był pierwsza gra ktura zmusial mie zebym zjechal na 9800pro stndart i tak jujz zostawiłem :-)

 

Ale tak jak koledzy pisali sprawdz zasilacz czy jest wystarczajaco dobry albo najlapiej podaj model zasilacza to ci powiemy :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zjechałem z rdzeniem do 370Mhz i jest OK. Potem w wolnej chwili usprawnię chłodzenie (budy lub karty). Co mnie zaskoczyło, to to że pamięci chodzą bez problemu (brak artefaktów) na 750Mhz. Dalej mam stracha kręcić...

 

Zasilacz - Chieftec 360W. Reszta: athlon mobile 2600+ (chodzi na 2.1 Ghz i 1.45vcore), 1GB ram, 2 twardziele, SB Live. Zasilacz chyba więc nie jest jakoś drastycznie obciążony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kropki w D3 = przekrecony rdzen . Tyle , ze to troche dziwnie w twoim wypadku wyglada bo u mnie kropki pojawaiaja sie jak juz ostro przesadze z taktowaniem rdzenia .

Zdejmij radiator , przeczysc caly rdzen z pseldo-pasty i naloz cos lepszego i sprawdz czy pomoglo ... Swoja droga ja bym sie z ta karta udal na serwis bo to nie mozliwe , zeby standardowy radiator nie dawal sobie rady ze standardowym taktowaniem grafy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może doom 3 ma tak specjalnie zeby ktos komu skacze na standartowym ustawieniu zmienił karte grafiki ? A jak sie podkręca to gra jakos to wykrywa i wali pikselami !!! Może to jest jakies wyjaśnienie ? Ewentualnie zapraszam na zagraniczne fora tam wiedzą wiecej od nas !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprostu D3 mocno wykozystuje GPU mialem to samo na radku 9800Pro@XT lekarstwo ? zmiana na Silencera :)

U mnie na Silencerze w low tez sa arty w doomie, karta sie za mocno nagrzewa, ale jak dam na High to juz sie tak niegrzeje i obraz jest oki, wlasnie z tego wzgledu mialem kupic Silencera :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał że po podniesieniu napięcia AGP można sie spodziewać padnięcia karty ;) na przestrzeni roku mam juz trzeciego RADKA 9000/9600p/ teraz 9800Pro@XT w wszystkich przypadkach

karty chodziły na minimalnie podniesionym napięciu AGP

standard 1,5v Ja daje 1.6V tylko Radek 9000 chodził ponad 6 miechów na napięciu AGP 1.7v ( wtedy lepiej sie kręcił )

Wszystkie karty do dziś w 100% sprawne ,mojego radka 9000 do dzis katuje w D3 jeden koleś , morał z tego taki , przy kręceniu karty podniesienie napięcia AGP z 1,5v do 1,6v ZALECANE i w pełni bezpieczne ,przecież to tylko jakieś 7% wyżej od standardowego napięcia ,każdy sprzęt musi wytrzymać do 9-10%.

 

Co do białych kropek składajacych sie z małych pixeli ,takiego jakby szumu ,to w moim wypadku jest to oznaka słabej zasiłki !!!

poprzednio na standardowym coolerze VPU grzało sie niemiłosiernie ,dotykając pcb ponad VPU było wyraźnie gorące

wytrzymywało bez żadnych artów do 395MHz ,obecnie mam VGA Silencera3 karte zFlashowaną na XT ,do puki nie wsadziłem drugiej pamiątki VPU chodziło bez artów

( tych białych pixeli ) na 425MHz wsadziłem dodatkową kostkę 256MB i zaczeło w Doom3 wywalać owe białe pixele :/

Dzis mam juz 3 kostki RAM 512MB i dwie po 256MB jeb... białe pixele wyskakujączasami nawet na VPU 415MHz :[ ,

odłanczam 2 wiatraki ,DVD i Nagryware VPU chodzi bez artów

przy 420MHz ,wydaje mi sie że wniosek oczywisty ,

Bynajmniej w moim wypadku ,odpada przegrzanie VPU bo nawet na 430MHz jest odczuwalnie chłodniejsze niż było na standardowym coolerze i taktowaniu 395MHz .

 

Czas pokaże jak sobie zapożycze pożądna zasiłkę ,

Chiefteca 420W i przetestuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku napewno nie wuna temperatury

bo VPU schłodzone cacy ,znacznie bardziej niżna nominalnym coolerze , i jak zaoszczędzę troche napięć to VPU chodzi spoko bez kropek na 420MHz niby te parę MHz nic nie daje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...