Skocz do zawartości
berkut

!! Chłodzenie freonem !!

Rekomendowane odpowiedzi

No musisz miec kondensator startowy, ale z tego co wiem e musi byc oryginalny, mozes go wziac od innego kompresora. Tez chciałem sie wczoraj wybrac na zlom ale czasu zabrakło <_< (odkurzanie itd... :angry: )

Nie musi być oryginalny, może być zamiennik o takich samych parametra pradowych. Tolerenacje masz 5-10%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Prosze o porade co do budowy parownika.

 

Dołączona grafika

 

Zamierzam zrobic cos takiego, 2-3 kwadratowe stopnie w postaci labiryntu.

 

Rura wychodzaca o srednicy 8mm, Mam natomiast pytania co do miejsca wlotu skroplonego gazu.

 

Czy korzystniej aby wprowadzic kapilare bezposrednio pod samo dno, czy tez do parownika wlutowac rurke i dopiero do niej dolaczyc kapilare aby przed parownikiem wczesniej rozprezac i by zimne juz pary dochodzily do dna parownika.

 

Ogolnie chcialbym sie dowiedziec za i przeciw do obydwu sposobow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepszy parownik to ten z kapilara na dnie ponieważ bedzie ciekły freon bezpośrednio padał na podstawwe parownika i wrzał odbierając ciepło.

 

W drugim przypadku pary nie sa tak skuteczne jak ciekły freon o czym sam sie przekonałem.

 

p.s Ciekawe jak ty to pospawasz..

Edytowane przez Kwazor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez mozesz wlozyc kapilare przez tą rurke na samo dno i bedzie to samo.

 

Przy okazji w przyszlosci odcinasz kapilare i przyspawasz zawor...jesli wlutujesz samą kapilare, to zaworu juz nie uzyjesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raven mowi ze to jeden fallus bo wydajnosc praktycznie ta sama, w granicach bledow pomiarowych

 

poza tym labirynt pietrowy? kwadratowy parownik? to jakis oldschoolowy uklad bedzie co nie znaczy dobry ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok poprostu chcialem wiedziec czy rozprezane tuz przy dnie jest korzystniejsze niz rozprezony gaz wchodzacy do parownika.

 

Zespawanie tego nie bedzie trudne - to tylko kwadratowe bloczki nalozone na siebie z wyfrezowanym labiryntem ala `DD Maze`. Schemat moze troche dziwnie wyglada, ale konstrukcja zadna nowosc.

 

A w przypadku czesci ssacej sa jakies zalozenia do jej grubosci i dlugosci. Wiele projektow ma ponad 1 metr, ja planuje polozyc sprzet zaraz obok i dlugosc czesci ssacej maksymalnie 60-70cm. Sa jakies przeciwskazania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dasz za krotka ssaca to zimne opary wleca tobie do kompresora, przez to mozna zrobic U-benda, dolozyc wymiennik ciepla zeby ochlodzic ciecz przed rozprezeniem, albo dac wiecej ssacej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jatez przedstawie co wymyśliłem - rysunki ofcourse ProPaint

 

Dołączona grafika

 

 

 

 

 

Te kawałki miedzi maja miec wymiary 50x50x5-gora i 50x50x10/15-dół ( :?: ), a to jasne szare to wgłebienia/otwory.

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

 

 

tutaj chyba wszystko opisane, ale powiem ze to czarne w prazki u gory to moja elastyczna rurka ktoraprezentowałem na hardtechu. KLIK KLIK

 

Co myslicie o moim parowniku? (nie jest moze jakis oryginalny, ale moze cos przeoczyłem?)

 

//edit.

 

@ryba: ah to przyzwyczajenie z amd k7: "2x512 GeIL ULTRAx 520@ 2-2-2-11 3.7V" to juz k8 a na screenie masz dobrze 2-2-2-5... ;)

Edytowane przez kszonek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory wielkie, zle jest, bo nie pisalem tego od nowa tylko wklejalem tam gdzie trzeba odpowiednie info :P pozatym tak jak jest w sigu, zabieram sie za kaskade, juz nawet dorwalem fajny bajerek do separatora oleju B)

 

http://rybamcz.boo.pl/zdjecia/fc/kaskada/1.jpg

 

fajny bajer wkoncu nie bedzie trzeba krecic, zeby odlej splywal do kompresora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym troszeczkę popracować nad pojemnością Evapa, żeby więcej gazu w nim wrzało, poprawi to znacznie temperatury pod obciążeniem.

 

UD: @Ryba --> fajny bajer ;), ale z tym kręceniem nie przesadzaj, kręci sie raz na parę godzin, żeby kompresor sobie olej zassał ;)

Edytowane przez LukeXE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory wielkie, zle jest, bo nie pisalem tego od nowa tylko wklejalem tam gdzie trzeba odpowiednie info :P pozatym tak jak jest w sigu, zabieram sie za kaskade, juz nawet dorwalem fajny bajerek do separatora oleju B)

 

http://rybamcz.boo.pl/zdjecia/fc/kaskada/1.jpg

 

fajny bajer wkoncu nie bedzie trzeba krecic, zeby odlej splywal do kompresora

oj nie ma za co to sorry ;)

 

taaaaa, ale powedz Ty mi jak to cos działa? hehe...... bo jak to zobaczyłem to pomyslałem ze to transformator :ploom: w pierwszej chwili

 

@LukeXE:

czyli co? wyzsze to zrobic i głebszy kanalik? czyli np ta miec dolna 20 mm i sie wwiercic na 15 mm? Ogolnie co myslicie o wymiarach?

 

piotres takie cos miał KLIK, i uzywał 10mm na spod i 5 na gore......

 

czy wynik Piotresa w superpi 16m jest na tym chlodzeniu w zasadzie? bo ono takie niepozorne jest :D

Edytowane przez kszonek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, możesz zrobic troszkę dłuższe te kanały, lekko je pogłębić.

 

Własnie mozesz uzyc spodu 20mm, i wwiercic sie na 16-17mm (tak myślę, że 3mm spód powinien być ok), góra o grubości 5mm może byc. Jeśli masz zalatwic miedz o grubości 30mm to też okey ;)

 

Ważne, żeby evap był w miarę pojemny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest takie cos, ze podlacza sie pod 220 i sie przewod otwiera (zasysa olej) jak sie odlaczy to olej znowu sie gromadzi

 

heh jak ja juz czyms sie chwale to przewaznie mam za free :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, możesz zrobic troszkę dłuższe te kanały, lekko je pogłębić.

 

Własnie mozesz uzyc spodu 20mm, i wwiercic sie na 16-17mm (tak myślę, że 3mm spód powinien być ok), góra o grubości 5mm może byc. Jeśli masz zalatwic miedz o grubości 30mm to też okey ;)

 

Ważne, żeby evap był w miarę pojemny.

30 mm :zonk: :zonk: :zonk: hehe to mnie zaskoczyłes..... pomyslec ze najpierw myslałem o 5 mm i gora i dol ..... heh

 

a czywymiar 50x50 jest okay? bo zauwazyłem ze piotres miał 40x40, czyli tki wymiar jak procek (a64), ale mysle ze 50x50 bedzie lepsze :rolleyes:

 

 

to jest takie cos, ze podlacza sie pod 220 i sie przewod otwiera (zasysa olej) jak sie odlaczy to olej znowu sie gromadzi

 

heh jak ja juz czyms sie chwale to przewaznie mam za free :P

Bo czym sie chwalic jak sie za to zapłaci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

30 mm :zonk: :zonk: :zonk: hehe to mnie zaskoczyłes..... pomyslec ze najpierw myslałem o 5 mm i gora i dol ..... heh

 

a czywymiar 50x50 jest okay? bo zauwazyłem ze piotres miał 40x40, czyli tki wymiar jak procek (a64), ale mysle ze 50x50 bedzie lepsze :rolleyes:

Wymiar powinien być ok.

 

http://www.teampuss.com/forums/files/dd_brazed.jpg

 

http://www.teampuss.com/forums/files/dd_block_002.jpg

 

http://www.teampuss.com/forums/files/dd__maze_design.jpg

 

Zobacz Evapy wykonane przez Kayl`a z Teampuss.com...uzyl podstawy 20mm, w drugim Evapie juz 15mm, ale wiercil otwory na glębokosc 12mm...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiar powinien być ok.

 

http://www.teampuss.com/forums/files/dd_brazed.jpg

 

http://www.teampuss.com/forums/files/dd_block_002.jpg

 

http://www.teampuss.com/forums/files/dd__maze_design.jpg

 

Zobacz Evapy wykonane przez Kayl`a z Teampuss.com...uzyl podstawy 20mm, w drugim Evapie juz 15mm, ale wiercil otwory na glębokosc 12mm...

ten na fotkach to 20mm? jaką miała szerokośćta miedz? i te otwory to jakie wiertło, bo ja planowałem jak widac bardzo krotki ten kanalik tylko jedno "okrążenie" a tutaj to cały maraton dookoła. Bo przy wiertarce stołowej nie jest trudno takzrobic, chociaz w miedzi sie ciezko wierci i małych wierteł mona troche potracic przy takim czyms.

 

//edit

 

Oto czym dysponuje:

wiertareczek ;)

Dołączona grafika

 

 

i tokareczek ;)

Dołączona grafika

 

 

(troche syf i bałagan, ale na porzadki brek czasu ;) )

 

oraz moze jeszcze pokaze w ramach OT co zrobiłem wczoraj jak mi sie nudziło :]

Dołączona grafika

 

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

Jak ktos nie widzi to jest to posegregowana flota narzynek od najwieszej do najmniejszej ;) nizej beda gwintowniki, jak sie zmotywuje (za rok, moze dwa)

 

//

 

byłem na złomie, a w zasadzie na trzech złomach, niegdzie ani widu anie słychu lodówki :/ ehhhh, ja chce kompresor!

Edytowane przez kszonek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

50x50 takie wymiary mialy te miedziane bloczki ;)

 

A robione były Dremlem ;p

Dremelem..... łohoho..... skoro to ma 50x50 to wychodzi ze srednica jednego otworu (czyli kanalika) to 3,5 - 4mm. niełatwo to bedzie wykonac, szczegolnie ze trzeba "głaboko wejsc" w miedz, ona do łatwego w obrabianiu materiału nie nalezy :/

 

pozdrawiam

Łukasz

Edytowane przez kszonek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja zrobilem taki a nie inny evap gdyz wlasnie takie kawalki miedzi mialem pod reka ...osobiscie polecalbym z 45x45 mm i 25 mm frezowana podstawa + 5 mm gora . :D

 

Ja ten parownik robilem wiertarka i dremelem z bardzo malymi frezami .

 

Na tym parowniku (na tym ukladzie przytoczonym powyzej) moj Venice szedl dla SPI16M 3285 mhz, a na parowniku "chilly1" (temp. b. podobna)- 3321 mhz (oczywiscie Vcore i wszystko inne takie samo) .

 

@Ryba daj wiecej fotek tego elektrozaworka - z roznych stron :D

 

pozdro

piotres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki parownik bedzie wydajniejszy , taki " ślimak" czy może konstrukcja pinowa cos jak bloki wodne( prision) ??? a pozatym gdzie skołowac taką gruba miedz ( 15-20 mm) max co widziałem to 10 mm :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki parownik bedzie wydajniejszy , taki " ślimak" czy może konstrukcja pinowa cos jak bloki wodne( prision) ??? a pozatym gdzie skołowac taką gruba miedz ( 15-20 mm) max co widziałem to 10 mm :?

są grubsze, ale to nie są płaskownki o szrokości 5cm, chyba maja 6 i trzeba przycinac.

 

Elektrozawór syci :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki parownik bedzie wydajniejszy , taki " ślimak" czy może konstrukcja pinowa cos jak bloki wodne( prision) ??? a pozatym gdzie skołowac taką gruba miedz ( 15-20 mm) max co widziałem to 10 mm :?

dokładnie, nie ma gdzie tego dostac :/

 

są grubsze, ale to nie są płaskownki o szrokości 5cm, chyba maja 6 i trzeba przycinac.

przyciecie to nie proglem, lepiej mi powedz kto cos takiego ma bo wszedzie mówią, ze nie mają i nogdy nie mieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powoli zaczynam prace. Udalo mi sie zdobyc kompresor ze starej lodowki- niemiecki na R22.

 

Tylko czy jesli kompresor r22 na olej mineralny z miesiac czasu trzymany byl na powietrzu to olej jest juz do wymiany ?

 

Tak samo jak dlugo mozna trzymac niezabezpieczone filtry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powoli zaczynam prace. Udalo mi sie zdobyc kompresor ze starej lodowki- niemiecki na R22.

 

Tylko czy jesli kompresor r22 na olej mineralny z miesiac czasu trzymany byl na powietrzu to olej jest juz do wymiany ?

 

Tak samo jak dlugo mozna trzymac niezabezpieczone filtry?

jak olej mineralny i do srodka wodanie naleciała to powinno być okay. Niezabezpieczony filtrnie powinien byc wogole. Najlepiej "otworzyc" go tuz przed wsadzeniem w układ (tak gdzies czytałem :P )

 

@glo: Twoja sygnaturka jest lepsza od Heyah...

Edytowane przez kszonek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...