Skocz do zawartości
Slayer

Najbardziej ekonomiczne silniki diesla / benzynowe

Rekomendowane odpowiedzi

nie trzeba... 2,99litra jest dla 90km/h na rownym terenie... przy 80km/h schodze do 2,7... a przy 70km/h - 2,6... noooo nizej sie niestety juz nie da ;) chyba ze z górki :D

(dużo tez zależy od opon... przy zmianie z szerokosci 155 na 185, spalanie srednio wzroslo o 0,3 litra no i na letnich pali wiecej :)

co do aluminiowego silnika... to on juz jest aluminiowy :) no i cala karosieria tez jest aluminiowa :)

Dowiedziałem sie o tym później niż to napisałem ;)

Sorki ;)

 

Zawsze mozna coś jeszcze urwać :D

 

Zrozumiałem że to jest Twoje wozidełko, jak to 'jeździ'? A może sie wlecze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do aluminiowego silnika... to on juz jest aluminiowy :) no i cala karosieria tez jest aluminiowa :)

Dlatego Lupo 3L bylo tak absurdalnie drogie - "kosmiczne" technologie kosztuja. Juz w 1993 roku Fiat zbudowal Punto Economy Power palace zaledwie 3,5 litra oleju na 100 km i jednoczesnie dysponujace bardzo przyzwoitymi jak na "zielony samochod" osiagami (10,2 do 100, 180 km/h). Ale wole nie pytac ile by kosztowala taka wersja gdyby ja wprowadzili do produkcji, mozna strzelac ze dwukrotnie wiecej niz i tak drogie topowe odmiany :roll:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do 16 zaworowych wiertarek to potrafia byc bardzo ekonomiczne o ile ktos potrafi nimi jezdzic ;). Np silniczek opla c20xe (150ps) potrafi sie zadowolic w astrze poniej 10 litrow w miescie co jest bardzo dobrym wynikiem jak na 2 litrowy silnik.

Ogolnie te silniczki wola jak sie je kreci wyzej, ja w co prawda bravie 1.2 16v jezdze tak ze jedynka dwojka i trojka jade dosyc dynamicznie by przy 50km/h wrzucic 4 bieg

(1800 rpm). Trzeba tez przewidywac sytuacje na drodze i dohamowywac silnikiem.

 

Najmiej w miescie udalo sie zejsc do 6.9 litra !

W trasie okolo 5 litrow ale nie potrafie tak jezdzic :P

Przy normalnym cisnieciu w miesce spali do 8 na trasie do 6.5 litra (110-160)

Najwyzsze odnotowane spalanie bylo srednie 8 litrow w wakacje gdy slimaczylem sie w korku i 30 km przejechalem w "zaledwie" w 5 godzin :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje obecne pudełko x16xe pali średnio 8l na 100 po przycisnieciu 10 ;/ i wiecej... na wiosne będe zmieniał i mysle o jakimś dieslu 1.5hdi np... spalanie 5 na 100 i sporo szamalu w kieszeni zostaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie Poldek 1.6 GLI z tego co wiem na miesci bierze 12L :wacko: Od 1995 roku ma nabite ok. 40.000km przebiegu i niestety instalacji gazowej nie uświadczył :ph34r:

 

Można powiedziec ze to jest "ekonomiczny" silniczek :mur: Ale jak by nie bylo poldek bez gazu to pojazd dla bogatych <_<

Edytowane przez sbchp250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie Poldek 1.6 GLI z tego co wiem na miesci bierze 12L :wacko: Od 1995 roku ma nabite ok. 40.000km przebiegu i niestety instalacji gazowej nie uświadczył :ph34r:

 

Można powiedziec ze to jest "ekonomiczny" silniczek :mur: Ale jak by nie bylo poldek bez gazu to pojazd dla bogatych <_<

A co to ma do tematu? Słuchaj, to jest topic o silnikach spalających max kilka litrów, a nie kilkanascie.. Zreszta jesli zacznie się wypisywanie co i ile komu pali to temat sie zamknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego Lupo 3L bylo tak absurdalnie drogie - "kosmiczne" technologie kosztuja. Juz w 1993 roku Fiat zbudowal Punto Economy Power palace zaledwie 3,5 litra oleju na 100 km i jednoczesnie dysponujace bardzo przyzwoitymi jak na "zielony samochod" osiagami (10,2 do 100, 180 km/h). Ale wole nie pytac ile by kosztowala taka wersja gdyby ja wprowadzili do produkcji, mozna strzelac ze dwukrotnie wiecej niz i tak drogie topowe odmiany :roll:.

 

sorki ze odgrzebuje ale długo mnie nie było, absurdalnie drogie? żartujesz ... moje kosztowało 21k ... drogo ? za wiecej niz 25k nie znajdziesz lupo 3l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie miejsce na to - zobacz na temat wątku - jest jednoznaczny!

 

Żeby nie robić OT to już Ci to napisze. Przez ponad dwa tysiące kilometrów

zapisywałem sobie tankowania i kilometry, wiec średnie spalanie jest bardzo rzeczywiste.

Wyszło 6,5l / 100km. Duża przewaga miasta nad trasą.

 

Kiedyś tez starałem się zmierzyć ile mi pali w samym mieście i wyszło

przy normalnej jeździe (bez szaleństw) 8l / 100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Golf III 1.9TDI - 5 litrów. Głównie miasto + krótkie trasy.

fipa IMO przesadzasz, treść topicu nie musi przecież w 100% zawierać się w jego temacie (oczywiście są jakieś granice). Pozdrawiam.

Edytowane przez paulo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fipa IMO przesadzasz, treść topicu nie musi przecież w 100% zawierać się w jego temacie (oczywiście są jakieś granice). Pozdrawiam.

Nie chce poprostu, zeby temat przerodzil sie w [moj samochod pali tyle a tyle]. To bez sensu. Sens widze jednak w dyskusji na temat NAJekonomiczniejszych silnikow, technologii itp itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto mojego brata (mieszkajacy w polsce) a mianowicie Opel Vectra 1.7 Diesel z 91roku spala srednio 5l na trasie i do 6,5l w miescie. Dodam jeszcze, ze smiga na oleju z Tesco / Biedronki, takze naprawde silnik ekonomia pierwsza klasa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

laguna I ph2 1.9dci

dynamicznie po miescie: 7,5l/100km

kapeluszniczo po miescie: 5,9l/100km

trasa w polsce (srednio 100-120km/h): 4,9l/100km

auftostrada w niemczech (srednio komp pokazal 163km/h... ale bywalo momentami i 200 na zegarze ;) ) : 7,8l/100km

nie jest moze to malo ale z drugiej strony samochod tez nie jest maly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

laguna I ph2 1.9dci

dynamicznie po miescie: 7,5l/100km

kapeluszniczo po miescie: 5,9l/100km

trasa w polsce (srednio 100-120km/h): 4,9l/100km

auftostrada w niemczech (srednio komp pokazal 163km/h... ale bywalo momentami i 200 na zegarze ;) ) : 7,8l/100km

nie jest moze to malo ale z drugiej strony samochod tez nie jest maly

Nie sądziłem, że takie wyniki są możliwe.

 

Punto II 1.2 wielopunkt 65KM.

Około 4.5l/100 krak-kielce

w granicach 6-7 miasto zakorkowane.

Ale komputer potrafi pokazać nawet 11 :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądziłem, że takie wyniki są możliwe.

 

Punto II 1.2 wielopunkt 65KM.

Około 4.5l/100 krak-kielce

w granicach 6-7 miasto zakorkowane.

Ale komputer potrafi pokazać nawet 11 :twisted:

no dobra ale u ciebie punto to jest benzyna, laguna to turbodiesel z commonrailem

powiem tobie tak, poprzednio mialem fiata uno 1.0 i palil wiecej benzyny niz obecnie laguna ropy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne silniki mają wyższą sprawność i mogą pozwolić na 'jazdę' ekonomiczną zarazem.

Przestarzałe konstrukcje są słabe i paliwożerne zarazem (np. polonez).

Chyba że minimum dla Ciebie to jest V6, wtedy raczej nie ma mowy o małym spalaniu.

Edytowane przez WDK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne silniki mają wyższą sprawność i mogą pozwolić na 'jazdę' ekonomiczną zarazem.

Przestarzałe konstrukcje są słabe i paliwożerne zarazem (np. polonez).

Chyba że minimum dla Ciebie to jest V6, wtedy raczej nie ma mowy o małym spalaniu.

Sprawność to razz a rozłozenie mocy to dwa, np w Vtec'u moc ciągniesz wtedy jak chcesz czyli powyżej 5krpm, tak samo turbiny i inne wodotryski ;). Dają moc jak trzeba(u góry) a silniki powyżej 4garów chyba są skazane na wysokie spalanie, większa ilość mas wirujących, cięższy samochód itp itd..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A cos sie zmienilo przez ta dekade? Weszly male diesle?

1.4 TDI w Fabii nie grzeszy osiagami... :roll:

Chyba rozchodzi sie o to że jednemu 10s do setki starczy, a drugiemu 6 bedzie mało..

Ciekawi mnie tylko, na jednym z for, pewien osobnik zchipował i zrezał 1.9 TDI na coś koło 160 koni (niby była mowa o 200:o) i niutków koło 350(nie pamiętam) i twierdził że auto paliło więcej.. przez pierwszy miesiac, potem znacznie spalanie spadło względem ori mocy. Więc nie wiem jak to jest z tym "nie pali nie jedzie".. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fiat UNO 1.0 Fire ... na trasie przy dosc szybkiej jezdzie, 5 osob plus pelny bagaznik... 5,3 litra. Zatankowana byla jakas slaba wacha. Jak zatankuje v-power to jade i jade i ... jade. Ogolnie bardzo ekonomiczne auto, wystarczy minimum opieki (wymiana plynow) a silnik pracuje swietnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym TDI 160KM to sprawa jest dość prosta. Turbinkę ustawiasz praktycznie jak Ci się podoba. Możesz mieć nawet te 200KM, ale zanim się turbina włączy to masz zwykłego 1.9D i spalanie na poziomie 5l/100km. Gdy jednak turbinka dostanie głos, to silnik Diesla jest silnikiem ilościowym - nie pali, nie jedzie. Po takim zabiegu przy dynamicznej jeździe można dobić do 10l/100km. Tyle, że będzie wyraźnie widać, na co idzie te kilka litrów więcej.

 

Odnośnie zaś Una 1.0 to jaka to jest dość szybka jazda? 100km/h? Pytam, bo jeździłem rok takim autkiem i z doświadczenia wiem, że 140km/h to można za Vmax przyjąć. Do większych prędkości to trzeba mieć pas startowy albo kilometry dwupasmówki. Ja jeżdżąc sam do Rzeszowa (ok. 50km w jedną stronę) schodziłem do 5 litrów na 100km. Przy czym tutaj było jeszcze jakieś 10 km po mieście (do hotelu i z powrotem) oraz strome podjazdy w drodze powrotnej. Prędkości od 60 w wioskach przez 80 do 120 na otwartych przestrzeniach. Praktycznie żadnego ścigania się i niepotrzebnych zmian biegów.

Myślę, że na trasie do Krakowa można zejść nawet do 4.5l/100km. Przy czym musiałby istnieć idealne warunki - żadnego wiatru bocznego, żadnych świateł i korków. Odkąd jednak pamiętam trasa Tarnów-Kraków jest koszmarna - od Wieliczki to już porażka.

Co więcej, 1.1MPI mógłby robić lepsze wyniki, ale niestety nikt nie wpadł na pomysł montowania ich w Uno.

Edytowane przez ULLISSES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...