Skocz do zawartości
boy

Thunderbird (mozilla Thunderbird)

Rekomendowane odpowiedzi

Z góry piszę, że sprawdziłem już wszystkie informacje odnośnie konfiguracji konta, tematy na forum itp.

Problem jest taki - poczta działała sobie bez żadnych zarzutów aż do dzisiaj. Pocztę odebrać mogę bez problemu, ale nie mogę jej wysłać. Zamiast tego wywala mi komunikat:

 

Dołączona grafika

 

Pytanie moje jest takie;

 

- o2 coś pozmieniało ?

- moja super sieć coś namieszała ?

 

Any ideas. Pisałem w tej sprawie do admina ale na razie echo. Może jednak coś się pozmieniało ? Wszelka pomoc mile widziana.

Edytowane przez BLANTMEN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się nad czym zastanawiać - TB i już. Choćby z wydawałoby się prozaicznego powodu - awaryjność i odzyskiwanie danych w przypadku awarii. Uwierzcie mi, mam do czynienia z TB, OE, OE 2003 w środowisku korporacyjnym ( ok. 1k uzytkowników ) i walka z zagubionymi mailami, folderami pocztowymi czy całymi skrzynkami to udręka róznych wersjach OE.

Inna sprawa to funkcjonalnosć, ale kto choć prze jeden dzień ostro popracuje z TB juz do OE nie wróci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z odnalezieniem opcji "autoryzacja" ... która jest potrzebna aby klient odbierał pocztę z onet ... Czy może ktoś wie jak ten problem rozwiązać ? Może jest inna nazwa tej opcji ?

 

ps. dziwne - tematów o Thunderbird już trochę jest a jak wpisałem w wyszukiwarce "thunderbird" to nic nie znalazło LOL - dopiero po dopisaniu wcześniej "Mozilla" sprawa uległa zmianie .... za późno

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka autoryzacja?

Serwer pop3, login i haslo przy pobieranu i tyle. Nie ma tam zadnej dodatkowej autoryzacji.

Bardzo dziwna sprawa. W outlook Express trzeba było zaznaczyć autoryzację aby wszystko działało ... w Thunderbird nie było tej opcji i miałem problemy z wysłaniem/odebraniem ( nawet wyskakiwało okienko odnośnie autoryzacji i link do http://poczta.onet.pl/autoryzacja/ ). A dzisiaj włączam komputer i wszystkie problemy przy odbieraniu poczty z thunderbird zniknęły same ...

 

Właśnie próbowałem wysłać mail i...

 

Dołączona grafika

 

... czyli problem zniknął jedynie w kwestii odbierania ... wysłać nadal nic nie mogę ... może komuś się już coś podobnego przytrafiło?

 

.........problem rozwiązany.......

 

 

W konfiguracji serwera poczty wychodzącej ( konfiguracja konta ) trzeba zaznaczyć : " używaj identyfikatora użytkownika oraz hasła" a w oknie "użytkownik" należy wpisać nasz adres email

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - ale tam i tak nie widzę rozwiązania tego już rozwiązanego problemu ... ale jeszcze z ciekawości w tym linku pogrzebię ;)

 

ps. też działa jak wstawimy tzw. Onet_ID ( a nie adres mail )

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podczepię się pod temat. Chciałem skonfigurować sobie Thunderbirda no i jest problem. Wklepanie kont zero problemów. Ale mam inny gdyż przedtem miałem pocztę obsługiwaną za pomocą MS Outlook 2003 i pliki są zapisane z rozszerzeniem *.pst. Oczywiście jest to plik MS ale mam pytanko. Jak mogę z tych plików zaimportować do danych kont zawartość poczty tj. wiadomości, kontakty. Jak robię pobierz to wrzuca mi do globalnego konta. A nie chodzi mi o to aby to znajdowało się w globalnym, tylko w tych dodatkowych kontach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli od czasu kiedy wykasowałeś te wiadomości, odebrałeś lub przeniosłeś sporo poczty do kosza to obawiam się że twoje maile przepadły.

Program do odzyskiwania danych raczej sobie z tym nie poradzi, ponieważ Thunderbird wiadomości w koszu i odebrane zapisuje w dwóch plikach (Trash, Inbox) i kiedy odbierasz, kasujesz maile, pliki te są wielokrotnie modyfikowane co skutecznie uniemożliwia odzyskanie danych domowymi sposobami.

 

Jedyna nadzieja w tym że może jakimś cudem części tych plików nie zostały jeszcze nadpisane, zaopatrz się w jakiś program do odzyskiwania danych (GetDataBack, EasyRecovery, Testdisk) i przeskanuj partycje na której masz profile Thunderbirda.

 

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie widze jednego, uniwersalnego tematu dotyczącego Thunderbird'a więc pisze tutaj...

Szykuje sie do przeinstalowania systemu, znalazłem katalog Thunderbird'a, żeby przenieść ustawienia na nowy system i teraz pytanie. Pousuwałem wszystkie niepotrzebne wiadomości, zostało zaledwie kilkanaście e-mail'i (mam dwa konta) żadnych dużych załączników, wszystko inne wywalone, kosz opróżniony. I dlaczego cały czas katalog Thunderbird'a na dysku, gdzie są przechowywane ustawienia, e-mail'e itp zajmuje ponad 400 mb? Może nie jest to jakiś wielki, życiowy problem, ale jestem ciekawy.

 

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może chwycić te wiadomości myszka i przenieść do innego folderu, lub kliknąć na nie prawym przyciskiem myszy i z menu wybrać opcje Przenieś do... :blink:

Edytowane przez PR23M0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

opróżnij kosz w th opróżnia ale w programie - jak wykasoważ w plików konfiguracyjnych thunderbirda?

 

niestety przy próbach exportu http://www.broobles.com/imapsize/th2outlook.php cały usunięty wcześniej syf też sie przenosi ....

 

Niby rozwiązanie jest :

1. Compact your Thunderbird folders (optional)

 

Thunderbird keeps messages in mbox files even after they have been deleted. If you don't want to include deleted messages in the conversion, you have to compact your folders in Thunderbird. Right click a folder and select "Compact This Folder". This will completely remove deleted messages from the folders mbox file.

ale nie wiem jak to zrobić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompaktowanie (porządkowanie folderów) odbywa się z poziomu programu... i nie ma w tym nic skomplikowanego. Wybierasz folder, rozwijasz menu kontekstowe i wybierasz porządkuj folder. Albo wybierasz konkretne konto i z menu - plik wybierasz porządkuj foldery.

 

Jak chcesz usunąć pliki kosza z zawartością (pomijając program, ręcznie) to wchodzisz do folderu (na dysku) profilu thunderbirda, którego używasz. Jest tam folder mail, a w nim w podfolderach masz już pliki z zawartością poczty. Pliki trash odpowiedzialne są za przechowywanie danych z kosza.\

 

 

I nie pisz tak niechlujnie, uzyskasz więcej odpowiedzi (więcej osób zrozumie o co Ci chodzi).

Edytowane przez stefe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompaktowanie (porządkowanie folderów) odbywa się z poziomu programu... i nie ma w tym nic skomplikowanego. Wybierasz folder, rozwijasz menu kontekstowe i wybierasz porządkuj folder. Albo wybierasz konkretne konto i z menu - plik wybierasz porządkuj foldery.

 

Jak chcesz usunąć pliki kosza z zawartością (pomijając program, ręcznie) to wchodzisz do folderu (na dysku) profilu thunderbirda, którego używasz. Jest tam folder mail, a w nim w podfolderach masz już pliki z zawartością poczty. Pliki trash odpowiedzialne są za przechowywanie danych z kosza.\

I nie pisz tak niechlujnie, uzyskasz więcej odpowiedzi (więcej osób zrozumie o co Ci chodzi).

dzieki, wyglada na to że działa - ale jak robiłem sam, wcześniej Porządkuj nie usuwało - dopiero jak usunąłem pliki Trash zaskoczyło.

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od pewnego czasu korzystam z Thunderbirda. Najnowsza wersja posiada możliwość automatycznej konfiguracji dla konta gmail. Skorzystałem z tej funkcji i praktycznie wszystko działa dobrze, ale są pewne problemy przy wysyłaniu wiadomości zawierającej większą ilość załączników. Gdy wysyłam sam tekst, to wszystko pięknie działa. Nie ma też problemu gdy dorzucam jeden załącznik. Jednak przy większej ilości (np. 5 lub więcej załączników) zaczynają się schodki. Status wysyłania dochodzi do stu procent i następnie wyskakuje komunikat, że "wysyłanie wiadomości nie powiodło się". Poniżej załączam screena na którym widać opisywaną przeze mnie sytuacje.

 

Dołączona grafika

 

Macie pomysł jak rozwiązać ten problem? Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam

G.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od pewnego czasu korzystam z Thunderbirda. Najnowsza wersja posiada możliwość automatycznej konfiguracji dla konta gmail. Skorzystałem z tej funkcji i praktycznie wszystko działa dobrze, ale są pewne problemy przy wysyłaniu wiadomości zawierającej większą ilość załączników. Gdy wysyłam sam tekst, to wszystko pięknie działa. Nie ma też problemu gdy dorzucam jeden załącznik. Jednak przy większej ilości (np. 5 lub więcej załączników) zaczynają się schodki. Status wysyłania dochodzi do stu procent i następnie wyskakuje komunikat, że "wysyłanie wiadomości nie powiodło się". Poniżej załączam screena na którym widać opisywaną przeze mnie sytuacje.

 

Dołączona grafika

 

Macie pomysł jak rozwiązać ten problem? Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam

G.

Z tego co pamiętam to Gmail ma ograniczenia w wysyłaniu załączników, określone rozszerzenia (typy plików) itd. O szczegółach musisz samo poczytać albo poczekać na odpowiedź kogoś bardziej zorientowanego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to Gmail ma ograniczenia w wysyłaniu załączników, określone rozszerzenia (typy plików) itd. O szczegółach musisz samo poczytać albo poczekać na odpowiedź kogoś bardziej zorientowanego.

O ograniczeniach nie słyszałem, więc wszystko możliwe. Natomiast rozszerzenia wysyłanych załączników nie są jakieś wyszukane. Z reguły wysyłam zeskanowane dokumenty w formacje *jpg i zwykłe pliki tekstowe z pakietu open office.

 

Przed chwilą miałem taką sytuacje:

 

Wysyłałem maila z pięcioma załącznikami (*doc). Przy pierwszych dwóch próbach pojawił się błąd wysyłania (screen w pierwszym poście), a za trzecim razem wiadomość została poprawnie wysłana. Wychodzi więc na to, że problem nie tkwi w konfiguracji. Sprawa jest strasznie irytująca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ograniczeniach nie słyszałem, więc wszystko możliwe. Natomiast rozszerzenia wysyłanych załączników nie są jakieś wyszukane. Z reguły wysyłam zeskanowane dokumenty w formacje *jpg i zwykłe pliki tekstowe z pakietu open office.

 

Przed chwilą miałem taką sytuacje:

 

Wysyłałem maila z pięcioma załącznikami (*doc). Przy pierwszych dwóch próbach pojawił się błąd wysyłania (screen w pierwszym poście), a za trzecim razem wiadomość została poprawnie wysłana. Wychodzi więc na to, że problem nie tkwi w konfiguracji. Sprawa jest strasznie irytująca.

Osobiście właśnie przez takie przypadki nie używam gmaila do wysyłania załączników, cholera wie jak to klasyfikują... nie chce mi się zagłębiać w szczegóły... wiem na pewno, że coś z tym było.

 

Coś takiego znalazłem teraz w pomocy...

 

Czy mogę wysyłać i odbierać spakowane załączniki?

Gmail umożliwia wysyłanie i odbieranie spakowanych załączników, o ile nie zawierają one plików wykonywalnych (exe). Ze względów bezpieczeństwa Gmail odrzuca wszystkie pliki wykonywalne w celu zablokowania potencjalnych wirusów.

 

Czy można wysyłać lub odbierać pliki wykonywalne?

W ramach ochrony przed wirusami Gmail nie zezwala użytkownikom na odbieranie plików wykonywalnych (takich jak pliki z rozszerzeniem exe), które mogą zawierać szkodliwy kod wykonywalny.

 

Gmail nie akceptuje tych typów plików, nawet jeśli są wysłane w formacie skompresowanym (zip, tar, tgz, taz, z, gz). Wszystkie wiadomości tego typu wysłane na Twoje konto Gmail będą automatycznie odsyłane do nadawcy.

Edytowane przez stefe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witka.

 

Od pewnego czasu dużo piszę maili na Thunderbirdzie i zaczyna mnie denerwować, że klikając "odpowiedz" zostaję skierowany na sam dół korespondencji i tam odpisuję na powyższe. Często zostaję przez to "niezauważony" bo większość ludzi oczekuje odpowiedzi na samej górze, tak jak wygląda to na przykład przy korzystaniu z Gmaila.

 

Czy można to jakoś zmienić w ustawieniach TB?

 

Będę wdzięczny za jakieś wskazówki (oprócz tych "przewiń na górę, kliknij i pisz", wolę rozwiązania radykalne a nie doraźne :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...