Skocz do zawartości
SzymonTER

ile potoków ma FX200?

Rekomendowane odpowiedzi

No namieszaliśćie mi tak w głowie, że teraz już sam nie wiem.

Wyniki potwierdzają, że FX ma 4x1, a nie 2x2. Może to jakiś spisek :!:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie nazywac FX 5200 PRO ULTIMATE SHITEM BO TAK NIE JEST  RDZEŃ 250  TAKTOWANIE PAMIĘCI 500 ZA TA CENE NIE KUPICIE NIC LEPSZEGO. I ten FX ma 4 potoki. Pozdrawiam

Po 1: Ten Twój ultimate to zwykły 5200, a nie Pro (tyle, że ciut wyższe zegary).

Po 2: Za cenę tego ultimate'a można mieć Radzia 9550, który połyka na śniadanie FX 5200 i 5500.

Po 3: Staraj się nie pisać w Caps Locku

Po 4: W tej cenie na pewno lepszy jest Radeon 9550.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy te testy mają sens.

Moje wyniki z 3DM03, co prawda dla innej karty ale...:

Fill Rate (Single-Texturing) - 907.2 MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) - 1565.3 MTexels/s

No i ile jest potoków/TMU ?

(karta to Radek 9600pro...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na G4ti 4200 mam :

:arrow: Fill Rate (Single-Texturing) - 860 MTexels/s

:arrow: Fill Rate (Multi-Texturing) - 1910 MTexels/s

Z tego co niektorzy tutaj mowili wynika ze moj G4 ti i Fx 5200 maja taka sama liczbe potokow wiec dlaczego jest taka roznica w wyniku ? bo pewnie fx 5200 ma ich 2x2 :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na G4ti 4200 mam :

:arrow: Fill Rate (Single-Texturing) - 860 MTexels/s

:arrow: Fill Rate (Multi-Texturing) - 1910 MTexels/s  

Z tego co niektorzy tutaj mowili wynika ze  moj G4 ti i Fx 5200 maja taka sama liczbe potokow wiec dlaczego jest taka roznica w wyniku ? bo pewnie fx 5200 ma ich 2x2  :roll:

GF4 ma 4/2. Czyli w multi karta pracuje jak osmiopotokowiec :). Tak na chlopski rozum tlumaczac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to bez roznicy ile potokow itp , liczy sie wydajnosc a ta nie jest najlepsza niestety . wersja ultimate to cos jak gf3 titanium 200 . wykrecony to titanium 500 . az taki shit to nie jest , ale na pewno lepszy jest radek 9550 gigabytea za 280zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Shit taki, że przynajmniej na 330/640 na cpu 220x11 moge płynnie pograć w PES3 na fulldetalach 1280x1024... ;)

 

Niesety nie ma co ukrywać... że to najgorsza (najtańsza) karta nVidii z serii "ciesz cię DX9 i pięcioma FPSami" :lol: :D :lol:

 

Jej zakup jest nieopłacalny biorąc pod uwage konkurencje-> ati...

 

Jednyna porządna karta nVidii ( z nowej serii ;) ) to GF6800 i może teraz te tańsze wersje z obciętymi potokami, bo te wszystkie FX'y 5200-5900 są mniej wydajne od radków i do tego droższe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na G4ti 4200 mam :

:arrow: Fill Rate (Single-Texturing) - 860 MTexels/s

:arrow: Fill Rate (Multi-Texturing) - 1910 MTexels/s  

Z tego co niektorzy tutaj mowili wynika ze  moj G4 ti i Fx 5200 maja taka sama liczbe potokow wiec dlaczego jest taka roznica w wyniku ? bo pewnie fx 5200 ma ich 2x2  :roll:

GF4 ma 4/2. Czyli w multi karta pracuje jak osmiopotokowiec :). Tak na chlopski rozum tlumaczac :)

Zależy jaki GF4, bo karty MX miały 2/2 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Shit taki, że przynajmniej na 330/640 na cpu 220x11 moge płynnie pograć w PES3 na fulldetalach 1280x1024... ;)

 

Niesety nie ma co ukrywać... że to najgorsza (najtańsza) karta nVidii z serii "ciesz cię DX9 i pięcioma FPSami" :lol: :D :lol:

 

Jej zakup jest nieopłacalny biorąc pod uwage konkurencje-> ati...

 

Jednyna porządna karta nVidii ( z nowej serii ;) ) to GF6800 i może teraz te tańsze wersje z obciętymi potokami, bo te wszystkie FX'y 5200-5900 są mniej wydajne od radków i do tego droższe...

Zgadzam sie z tobą w pełni. Dla mnie dobre karty NV to seria 4Ti i 6xxx, a seria FX 5xxx < R9xxx. No i nareszcie opinia eksperta, tego kto ma tego FX i wie jaka to jest karta. Zapraszam do tego tematu, to się przekonacie, że karta po takim OC, jak to zrobił Świder jest dobra, lecz w tej cenie nie ma nic lepszego niż 9550. 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na FX5200 można jak widać czasem pograć w "nowsze" gry ;)

Ja FX'a nie mam z wyboru tylko jako wydanie gwarancji za zjaranego Ti4200 :P

 

Dabek-> Ciągnij z tej karty ile wlezie, zmień chłodzenie na gpu i moduj... masz takie same mody jak u mnie... ;) Z tych pamiątek 3.6ns to (teoretycznie, w praktyce to różnie bywa... PBA ma 7xx, a ktoś inny ma problemy z 600MHz na "tych samych" kościach...) powinieneś wyciągnąć... :twisted: Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na G4ti 4200 mam :

:arrow: Fill Rate (Single-Texturing) - 860 MTexels/s

:arrow: Fill Rate (Multi-Texturing) - 1910 MTexels/s  

Z tego co niektorzy tutaj mowili wynika ze  moj G4 ti i Fx 5200 maja taka sama liczbe potokow wiec dlaczego jest taka roznica w wyniku ? bo pewnie fx 5200 ma ich 2x2  :roll:

GF4 ma 4/2. Czyli w multi karta pracuje jak osmiopotokowiec :). Tak na chlopski rozum tlumaczac :)

Zależy jaki GF4, bo karty MX miały 2/2 ;)

@Dzej Dzej pisze GF4Ti a te mialy/maja 4/2 :P

Do tego @Dzej Dzej ma w podpisie GF4Ti4200 i pisze ze jego GF4Ti wiec napewno chodzi o GF4Ti4x00, kttore maja 4 potoki po dwa TMU w potoku :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja za tą wymiane jeszcze gością dziękowałem, zaprzyjaznieni ;) już mnie znają... jako, że karte kupowałęm jeszcze jako całego kompa z plombą :lol: i przyniosłem im samą karte (już trace gwarancję) i do tego ze splanowanym GPU :D ale udało im się ją przepchnąć do MSI :D a w MSI powiedzieli, że nie mogą tego naprawić i tylko wymiana na jakąś inna karte... :lol:

Został tylko FX5200 Ultimate od Prolinka w cenie 360zł... ;) Więc lepszy FX5200 za spalonego Ti4200 niż nic :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim wypadku ja mam pytanie za 100pkt :) . Ponoć wydajność Fillrate oblicza się w następujący sposób: Taktowanie rdzenia x ilość potoków x ilość TMU w potoku.....W takim wypadku nie powinno być różnicy pomiędzy 2/2 a 4/1 (obliczcie jak nie wierzycie :) ). Ale jeżeli jest różnica to czemu panuje taka zasada :?: Ktoś ją wymyślił i miała być poprawna. Tak czy inaczej Wiem że nic nie wiem :D . A tak naprawde to nie da się sprawdzić ile karta ma potoków...ja bym sie zdał jednak na Aide, RiveTuner itp.

 

BTW. Jak ktoś zakłada TAKI temat to powinien mieć jakieś niezbite dowody a nie jakieś linki do stron gdzie ktoś tak napisał i tym sie posługuje. A w ogóle to do czego zmierza ten post :?: To tylko mącenie w głowie....po co wiedzieć czy ma sie 2/2 czy 4/1 skoro i tak najważniejsze są wyniki w GRACH :!:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim wypadku ja mam pytanie za 100pkt  :) . Ponoć wydajność Fillrate oblicza się w następujący sposób: Taktowanie rdzenia x ilość potoków x ilość TMU w potoku.....W takim wypadku nie powinno być różnicy pomiędzy 2/2 a 4/1 (obliczcie jak nie wierzycie :) ). Ale jeżeli jest różnica to czemu panuje taka zasada :?:  Ktoś ją wymyślił i miała być poprawna. Tak czy inaczej Wiem że nic nie wiem :D . A tak naprawde to nie da się sprawdzić ile karta ma potoków...ja bym sie zdał jednak na Aide, RiveTuner itp.  

 

BTW. Jak ktoś zakłada TAKI temat to powinien mieć jakieś niezbite dowody a nie jakieś linki do stron gdzie ktoś tak napisał i tym sie posługuje. A w ogóle to do czego zmierza ten post :?:  To tylko mącenie w głowie....po co wiedzieć czy ma sie 2/2 czy 4/1 skoro i tak najważniejsze są wyniki w GRACH :!:

W single filrate liczy sie taktowanie x ilosc potokow. W multi filrate liczy sie taktowanie x ilosc potokow x liczba TMU w potoku. Dlatego filrate moze byc rozne w single i multi na kartach posiadajacych wiecej niz 1 TMU w potoku :P.

Dziwne ze 3DMark pokzauje wiekszy filrate w multi czesto na kartach z 1 TMU w potoku. Np. taki R9600/9800 ma rozna szybkosc w multi i single. Czym to jest spowodowane nie mam pojecia. Czy karta dziala szybciej w multi czy moze wolniej w single nie wiem. Mozna to zobaczyc liczac teoretyczna szybkosc karty w multi i single i tak dla karty 9600PRO od @Złodziej teoretyczne filrate dla multi i single powinno wynosic:

400x4 czyli 1600 MTexels/s

podczas gdy wynosi:

Fill Rate (Single-Texturing) - 907.2 MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) - 1565.3 MTexels/s

 

Czyli jak widac w single na tej karcie wydajnosc jest 2x mnijsza ale to moze byc wynik ciec ati bo podczas ciecia dostalo sie nie potokom ale rowniez silnikowi graficznego. Lub co innego :). Moze 9600PRO ma architekture 2/2 :P.

Wiec jak widac wyniki testow moga byc nie miarodajne :).

Najwazniejsze aby gry chodzily dobrze reszta to juz inna bajka :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FX 5200 ma 4x1 lub 2x2

FX 5800/590/5950 ma 8x1 lub 4x2

Wszystkie FX przełączają tryby generowania grafiki.Każdy ma trochę racji...

ps.Było już gdzieś o tym że 6800 miał mieć architekturę 8x2(na szczęście podobno-albo się dopiero dowiemy po czasie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co wiedzieć czy karta ma 2 potoki czy 4, po co wiedzieć czy ma 8 czy 16...no po co...

 

Linki są...przeczytaj temat od początku dto dokopiesz się do linków!

 

Luzik :!: :wink: . Ja nie napisałem że nie ma dowodów...ale po co podważać zdania innych :?: Ja tej karty NIE WYPRODUKOWAŁEM :!: nie wiem jak jest naprawde....ale i ty nie wiesz jak jest i możesz tylko posługiwać się czymś co podał/napisał kto inny. Wrzucacie na benchmark.pl chociarz oni i tak robią dobre testy a my tu sie kłucimy czy fx5200 ma 4/1 czy 2/2...to głupie. A przy okazjii to może ktoś da wyniki na karcie gdzie i single i multi jest taki sam..hmmm...w ogóle jest taka karta :?: U mnie też wyniki single są o połowe niższe niż multi....a ponoć mam 4/1...i co...zwisa mi to 8) . :D

 

PS: jak chcecie wiedzieć ile ma potoków to se go rozbierzcie...najlepiej młotkiem :twisted: . Nara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wyników Single- i Multitexturing w realcji do architeORT: ORT: ORT: ktury, to sprawdziłem z ciekawości na moich wynikach z posiadanych kiedyś i obecnie Radeonów i naprwadę interesująco wyszło ;)

 

Rekord sprzed dwóch lat na starym poczciwym systemie PIII i Radeonie 8500 Gigabyte'a (R200, architektura na 100% 4x2), multi ok. 2.2x wyższe od single :

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=4728835

 

Default na mobilnym Radeonie 9000 (R???, architektura na 100% 4x1), Omegi na Catalyst 4.8, multi prawie dokladnie 2x wyższe od single :

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8166968

 

Default na HIS Radeon 9600XT (RV360, architektura na 100% 4x1), stery bodajże Catalyst 4.3 oryginalne, multi ok. 1.8x większe od single :

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7707717

 

OC lekkie (tylko grafy, proc jak na codzień, wynik prawie identyczny z tym na zegarach od XT, ponieważ procek 3mał ;)) na Sapphire Radeon 9800PRO@XT (R360, architektura na 100% 8x1), stery Catalyst 4.6, multi ok. 1.5x większy od single :

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7955544

 

Pytanie : no i jak ma się układ "jedna TMU na potok" do układu "dwie TMU na potok", skoro wyniki takie rozbieżne???? Wg mnie nie ma prawidłowości tutaj i nie ma się co strzępić. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...