Jump to content
Sign in to follow this  
ma_trix

Jaki najcichszy dysk Sata????

Recommended Posts

Doradzcie jaki dysk Sata,kupiłem właśnie 120gb Seagate Barracuda Sata,ale jest cholernie głośny,mam mozliwosc wymiany ,poradzcie na jaki lub co zrobić zeby go wyciszyć ,z gory wielkie dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomi maja WD i sobie chwala, Seagate odradzam wiekszosc z nich wraca do serwiu, odziwo wersje na PATA dzialaja OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak właśnie mi tak chrupie jak szlak,a denerwuje mnie to niemiłosniernie :( tylko sie zastanawiam jak dam ten dysk do serwisu to czy dadzą mi nowy czy nie??? i bede musial załatwić sobie jakiś zapasowy hdd :(,z Waszych opini wygląda na to ze wszystkie dyski sata są ciche oprocz tego co kupiłem,szlak by to trafił,jeśli ktos z Was miał i testował kilka modeli róznych firm Sata niech sie podzieli opinią na temat głośności

Z gory wielkie dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites
no tak właśnie mi tak chrupie jak szlak' date='[/quote']

Jak go uzywasz(kopiowanko itp.)? Czy jak nie to tez?

 

jak kopiuje to nieda sie wytrzymać, jakas pomylka z tym moim dyskiem,sciagam troche z neta i musze miec wlaczony komputer w nocy ,ale jak zaczyna cos dysk skrobać to wyłanczam komp. bo nerwy mnie zjadają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój maxtor 6Y120M0 120GB SATA też chrupie. W serwisie kazali mi go defragmentować kilka razy i sprawdzić czy sie nie posypie. Jakoś sie nie sypie. Postaram sie go wymnienić na Samsunaga tylko czy za same chrupanie go wymienią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, od roku uzywam Samsunga 1213C [120GB, 8MB cache], z czystym sercem moge go polecic. Glosniej chodza u mnie wiatraczki zalmana niz ten dysk :). W zamknietej obudowie praktycznie nieslyszalny.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam WD 120GB SATA i chrupie tylko przy włączaniu kompa. :) Natomiast kumpel ma Barracudę SATA 160 GB i jest zdrowo w*****ony na nią (chrupie przy każdym kopiowaniu plików) :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam Samsunga 160GB sata i musze stwierdzic ze tez slychac chrobotanie jak sie go mocniej obciazy (no i pisk łożysk - w nocy bo w dzien trudno to wyłapać) - ale mam kompa wyciszonego mocno, wiec praktycznie tylko dyski słysze. Aczkolwiek Baracuda IV 40GB pata chodzila ciszej od tych Samsungow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tej Barracudy nie ma takiego programu.

 

Ja mam obecnie przykręcone radiatory do dysku:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=34141948

 

Obudowa jest wyciszona tym:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=34169744

Jednak temp. trochę wzrosła, więc polecam wykleić jedynie obszar dookoła dysku, a nie całą budę.

 

Dodatkowo na tej macie, tylko w okolicy dysku przyklejona jest ta gąbka:

http://www.4max.com.pl/default.asp?g=42&gg...=18&produkt=149

 

Efekt? Cisza i spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tej Barracudy nie ma takiego programu.

 

Ja mam obecnie przykręcone radiatory do dysku:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=34141948

 

Obudowa jest wyciszona tym:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=34169744

Jednak temp. trochę wzrosła, więc polecam wykleić jedynie obszar dookoła dysku, a nie całą budę.

 

Dodatkowo na tej macie, tylko w okolicy dysku przyklejona jest ta gąbka:

http://www.4max.com.pl/default.asp?g=42&gg...=18&produkt=149

 

Efekt? Cisza i spokój.

 

No niestety nie moge zamontować tego radiatorka bo na spodzie mam kombinowany wentyl który rusza powitrze w budzie :)

 

Co do wyciszenia budy gąbką to sam niewiem czy podziała na to chrupanie

 

A może go z góry i z dołu obłożyć jakąś gąbką,ale czy to wystarczy i czy sie nie przegrzeje ???

 

 

Ps.Duż masz ciszej po tych zabiegach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak - na początku dysk wydawał jedynie standardowe chrobotanie. Po około 6-ciu miesiącach użytkowania dało się usłyszeć świst głowic. Obecnie po zastosowanych zabiegach świstu nie słyszę w ogóle (sprawdzone przy wyłączonych wentylach), zaś chrobotanie zostało wyciszone o 70%.

 

Często komputer chodzi w nocy, a łóżko mam położone niecałe 2 metry od kompa i to od strony głowy. Przy nocnej ciszy, mój pecet w niczym mi nie przeszkadza, a dysk wydaje jedynie cichy pomruk, który w żadnym wypadku nie jest denerwujący.

 

Jeśli chodzi o wyłożenie - jak napisałeś - dołu i góry gąbką i kwestię przegrzania to powiem tak: dysk będzie się grzał. Ja bez radiatora mam w idle 46 stopni i zauważyłem, że Barracuda przy takiej temperaturze jakby zwolniła, jakieś dziwne przestoje, czasem dziwny niesłyszany dotąd chrobot wydawała z siebie.

Po zainstalowaniu radiatorów temp. spadła do 38 stopni, zaś po zamontowaniu z przodu wentyla Y.S.Tech 92mm Ultra Silent na 7V zaliczyła kolejny spadek i wacha się w przedziale 32-35 stopni.

 

Może masz fotę wnętrza obudowy, albo chociaż podaj jej model to zobaczymy jak taki zabieg w niej wykonać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PITer :arrow: Dlaczego Seagate'y wracają ?? Przez chrupanie głowic ??

Dziwne, bo ja wczoraj kupiłem wersję 160 GB 7200.7 8 mb cache na PATA i jest ciszej niż na moim Seagacie 60 GB Barracuda IV. Pewnie w wersji SATA coś spieprzyli, ale słyszałem, że jedynie w wersjach poniżej 160 GB gdzie już jest NCQ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obłożyłem dosc grubą gabka dysk i wlozylem go do budy,teraz jest zdecydowanie ciszej chodz malo to estetyczne ,mam nadzieje ze mi dysk sie nie przegrzeje :-) pozyjemy zobaczymy

 

Ps.moze jeszcze cos wykabinuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie mogę znaleźć zdjęć wnętrza Twojej obudowy :(

 

Co do gąbki i kwestii przegrzania - pobierz SpeedFana:

http://www.almico.com/speedfan.php

 

Pokaże Ci temp. dysku. Nie wiem na ile taki odczyt jest wiarygodny, ale jakiś obraz sprawy będziesz miał :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już zainstalowałem SpeedFana,i mam na hdd 38 st. o ile toen pomiar jest wiarygodny,narazie jest ok :-)

Dzieki za wszystko Wszystkim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.