Skocz do zawartości
steryd123

"Wspolna Sprawa" - otwarcie

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszam również ze swojej strony, warto by się tym zainteresować chociarzby ze względu na pracę i trud włożony w ten projekt, zarwane noce, czas poświęcony aby to ruszyło.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale nie ma totalnie nic opisane od strony softu, co tam stoi. Jaki serwer www, czy jest np. php, jesli tak to w jakiej wersji (modul czy cgi), czy jest baza danych, jesli tak to jaka i w jakiej wersji. To sa wszystko wazne szczegoly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh jak macie pytania to prosze zarejstrowac sie na forum WS ktore jest na stronie www.polskiserwer.info i tam bedziemy rozwiazywac problemy natury technicznej.... i dziekuje za slowa otuchy naprawde realizacja tak duzego projektu to strasznie ciezka praca ale radosc tez rownie wielka Zapraszam!:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Brak informacji na stronie o tym, jakie realnie pasmo jest przyznane i na jakich laczach (czy jest BGP, CIR etc.).

2. Sprawny backup klientow to podstawa w dzisiejszych czasach.

3. Monitoring calodobowy wystawianych uslug (w celu chociazby wykywania wlaman/awarii i kreowania raportow dostpnosci).

4. Dostepnosc lacza wyraza sie procentowo i jest liczona w skali calego miesiaca.

5. Oferta, regulamin i ogolnie teksty sa nieprofesjonalne i pisane jakby "na kolanie" - normalnie nie uzywa sie pseudonimow i jezyka potocznego. Polecam lekture chocby strony firmy, w ktorej pracuje - www.incenti.pl.

6. Brak informacji o sposoach ochrony maszyn przed atakiem z zewnatrz (firewalle, IDSy etc.)

 

Tyle czepiania sie :-) Wiem, ze nie chodzi o w pelni profesjonalne uslugi komercyjne, ale mam nadzieje, ze moje uwagi sie do czegos przydadza. No i pozostaje zyczyc oczywiscie powodzenia :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. nie mam informacji o BGP(ale sie dowiem) a cir jest 1/2 lacza

2.Backup jest sprawny i jest robiony streamer jest i robimy ale nie mam z tego kasy i nie mam zamiaru odpowiadac prawnie za dane skoro nie mam za to kasy normlane chyba?? ale oczywscie normalnie jest robiony backup..

3. hmm chodzi ci o logi danych uslug nuiewiem czy sa ogolnie dostepne musze pogadac z adminem

4. hmm jak takie cos zrobic?

5. dzis torche poproawione w ciagu najblizszych dni dalsze korekty rzecywiscie bylo to pisane na szybko...

6. hmm nie wiem co napisac anty spam jest anty wir tez firewall tez ale jaki to musialby Nasz admin odpowiadac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. nie mam informacji o BGP(ale sie dowiem) a cir jest 1/2 lacza

2.Backup jest sprawny i jest robiony streamer jest i robimy ale nie mam z tego kasy i nie mam zamiaru odpowiadac prawnie za dane skoro nie mam za to kasy normlane chyba?? ale oczywscie normalnie jest robiony backup..

3. hmm chodzi ci o logi danych uslug nuiewiem czy sa ogolnie dostepne  musze pogadac z adminem

4. hmm jak takie cos zrobic?

5. dzis torche poproawione w ciagu najblizszych dni dalsze korekty rzecywiscie bylo to pisane na szybko...

6. hmm nie wiem co napisac anty spam jest anty wir tez firewall tez ale jaki to musialby Nasz admin odpowiadac...

1. Jakiego lacza? Wspominacie na stronie o kilku. Macie wykupiony dostep do ktoregos z nich i jakies pisemne gwarancje?

2. Backup wlasnych maszyn warto robic a klientom mozna zaproponowac backup jako opcje na ich odpowiedzialnosc (czyli cos niegwarantowanego, przydalaby sie jakas skrzynka solidna (cos ala sejf) do przechowywania tasiemek). Nie znam do konca uwarunkowan prawnych, wiec musita sie dowiedziec, jak to jest.

3. Chodzi o jakas aplikacje monitorujaca uslugi, ktore oferujecie. Jest kilka darmowych programikow dla linuksow. Idea polega na tym, ze jakas jedna aplikacja monitoruje rozne uslugi (WWW, dostepnosc lacz, poczty i tak adlej) i macie jeden log, z ktorego mozna wyciagac rozne informacje.

4. Patrz 3. Z loga np. wrzuconego do bazy (po wczesniejszej obrobce, jesli to konieczne, moze aplikacja monitorujaca bedzie miala cos generujacego raporty) mozna wyciagac dane na temat tego, od kiedy do kiedy nie dzialala taka i taka usluga.

Ogolny najprostszy wzor na dostepnosc jest taki:

(t1-t2(-t3))/t1*100%; t1 - czas, przez ktory ma dana usluga byc dostepna (np. zakladamy ze raporty beda typu miesiecznego a dokladnosc ustalamy na poziomie minut - bedzie to wiec liczba minut w miesiacu, podczas ktorych dana usluga powinna byc dostepna), t2 - przestoje wywolane przez awarie (systemu, lacz etc.), t3 - czas przeznaczony na ustalone przestoje systemu (restarty, upgrade'y etc.)

Czas t3 to w zasadzie opcjonalna wartosc (dostepnosc uzyskana przy jego uwzglednieniu to np. dostepnosc wzgledna czyli taka, ktora mowi nam, ile realnie dana usluga dzialala, dostepnosc bezwzgledna to taka, ktora jest najblizsza prawdzie, gdyz przy jej obliczaniu pomijamy czas tzw. maintenance czyli czas koniecznych przerw), bo sztucznie zaniza dostepnosc, ale czasem sie przydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...