Skocz do zawartości
jonek29

Kaskada czy lepiej singiel (fc)?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam chłodzenie od takiego dystrybutora na wodę, to jest pełny zamknięty układ z gazem R134a i kompresorem Danfu PW2.5VK 80W, na razie najniższą temperaturę jaką osiągnąłem do -20,3

Chce przerobić go na jakiś porządny układ ew. kaskadę. Mam jeszcze 2 nowe kompresory Danfossa NLX8.8KK.2 (bodajże 100W), oraz dosyć duży skraplacz. Zastanawiam się co zrobić z tym. Mój pierwszy pomysł to wrzucenie do tego mojego gotowego układu 2 kompresorów danfossa (wtedy tamten Danfu bym wywalił), zamiana zwykłego skraplacza lodówkowego na porządny miedziany, i zapuszczenie tam jakiegoś gazu (no właśnie nie wiem jakiego) bo te Danfossy mają olej wieloskładnikowy czyli tylko w grę wchodzi R600a, ale ten gaz z kolei jest słaby, przy 0bar robi ledwo -12,6 ;/.

Jestem nowy w tej dziedzinie więc proszę o wyrozumiałość, i poprawienie moich ew. błędów.

 

A miałem jeszcze jeden pomysł żeby zrobić porządną kaskadę z CO2, tyle że szukałem jakieś info na ten temat, i jedyny poradnik to jest na PPC ale chyba z 2004, no to od tego czasu to chyba się trochę zmieniło pod tym względem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresory za słabe, nie nadają się. Skraplacz jak z lodówki to też nie. Zbuduj najpierw zwykłe FC, które działa, bo jak mówisz o robieniu kaskady, to to śmieszy, naprawdę - przynajmniej na tym etapie. Nie uważam się tutaj bynajmniej za eksperta, gdyż żadnej nie zbudowałem, natomiast mam na koncie kilka FC, które działały, 2 z nich były już naprawdę przyzwoite. Nawet taki prosty układ potrafi narobić sporo problemów, jak się tego nie rozumie. A co dopiero kaskada...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość