gnz Opublikowano 21 Maja 2004 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2004 Do podkręcania urzywaj rivatunera, powerstripa (ewentualnie innego- jest ich wiele) lub z poziomu sterowników- jeśli masz aktywną zakładkę overclocking. Zacznij od rdzenia- podkręć o 5MHz i "zastosuj". Powtórz tą czynność 4 razy, ruchom ponownie kompa i zapuść 3DMarka. Jeżeli przejdzie- OK, można podkręcać dalej. Jeżeli wisi- obniż częstotliwość o 5MHz- i zapuść go ponownie. Ogólnie schemat jest taki: +5MHZ x4, ponowne uruchomienie kompa i 3dMark. Trochę to czasochłonne ale masz wtedy pewność, że niczego nie spalisz- zresztą beż vmoda BARDZO trudno uszkodzić kartę podkręcaniem. Jak już osiągniesz maxymalny i stabilny zegar dla rdzenia zabieraj się za pamięci. Tu schemat jest taki: +5MHz x6, ponowne uruchomienie kompa i 3dMark. Jak zobaczysz artefakty- zmniejsz o 5MHz i ponownie 3DMark. Pamiętaj żebyś za każdym razem zatwierdzał zmiany- np. apply changes at startup, albo podobne. Kilka uwag: Musisz być absolutnie pewien, że CPU jest 100% stabilny- najlepiej na czas kręcenia karty przywrócić mu default- podkręcając kartę i zaliczając zwisy w 3DMarku musisz być pewien, że zwisy powoduje karta, a nie procek. Objawy "przekręcenia" rdzenia to zwisy kompa. Objawy "przekręcenia" pamięci to atrefakty i inne śmieci na ekranie. Z własnego doświadczenia wiem, że jak w 3DMarku przejdziesz drugą scenę ze smokiem to przejdziesz całego 3DMarka- przy przekręconym rdzeniu 3DMark wywala się na tej właśnie scenie. Opisana tu metoda- to moja metoda- nie ma co krytykować- każdy ma swoją, wypróbowaną UPDATE: proponuje dodac ze jezeli wykreci sie rdzen na maxa, a potem szuka sie maxa pamieci, to 1. nalezy wrocic z zegarem na default 2. zastosowac opisana procedure do pamieci 3. aby miec rock stable ustawienia to obnizyc core i mem o jakies 5 MHz od maxa (bo z reguly karta nie jest w stanie chodzic majac jednoczesnie max core i mem - chyba jakies sprawy z zasilaniem) 4. jeszcze potestowac u mnie dziala w ten sposob, lepiej dwa razy sprawdzic niz potem zalowac ;) pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...