Gość Opublikowano 30 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2004 moze to pytanie nie na to forum bo pownie nikt nie bedzie wiedzial ;] ale co mi szkodzi :D buduje maly (bardzo maly ;) ) silnik lockwooda-hillera (http://www.aardvark.co.nz/pjet/valveless.htm) i mam problem. mianowicie czy odpali na swiecy zarowej(z oplowskiego diesla) czy musze budowac uklad zaplonu iskorwego? silnik bedzie zasilany propanem. w zasadzie to moge budowac isrowy uklad tylko ze wtedy musze zrobic rundke po okolicy w poszukiwaniu czesci ;) (swieca, cewka, i troche elektroniki) ale mi sie nie chce :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Torwald Opublikowano 30 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2004 Nie pomoge ci chyba, ale... Widzialem w ktoryms odcinku "Wysypiska" na Discovery jak budowali taki silnik. Napedzali tym lodz i calkiem niezle im to wyszlo ;] Z tym ze oni odpalali to za pomoca kawalka zapalonej szmaty zawieszonej na kiju :D A co do ukladu zaplonowego - myslales nad taka zapalniczka piezoelektryczna ? :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2004 no to ma byc cos takiego tylko duzo mniejsze (odrzutowy model poduszkowca mi sie mazy :D ) zobacze co wyjdzie z tej zapalniczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 30 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2004 zapalarka to nie moze byc! zreszta sprawdzalem z turbina i nie dziala, za slaba. swieca zarowa jesli sie dobrze rozgrzeje *moze* bedzie dobra, ale lepiej zrob uklad na ne555 i zaplon ubiegles mnie :P ja takze mialem robic taki silnik :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Torwald Opublikowano 30 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2004 Wlasnie, zapomnialem ze ekspertem od tego typu konstrukcji jest berkut ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2004 :D ja sie z tym nosze od miesiaca :D wlasnie taki mialem byl pomysl zeby ORT: ORT: ORT: ORT: ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziasc</span> ne555 jakis tranzystorek i potencjometr. pojde w przyszlym tygodniu na szrot i wypruje zaplon z malucha jakiegos ;) najbardziej mnie ciekawi czy cos z tego wyjdzie bo nic nie liczylem. na czuja jest zrobiony ;) aha berkut jaki gwint i zawor jest w tych butlach z propanem benz o matic'a ? bo wnioskuje ze zawor to takie cos w srodku co trzeba przycisnac ;) edit albo co jechal do warszawy po ne555 za pare zl drozej za transport wyjdzie ;] podloncze tranzystorek pod com albo lpt napisze jakis prosty program w pascalu i bedzie git :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WaWrzOL Opublikowano 20 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2005 Na wysypisku uzyli swiecy zwyklej (tzn nie do diesla). Czestotliwsc pracy swiecy ustala sie po to by taki silnik wogole odpalil?, Czy reguluje sa nia ciag silnika? Czy w koncu moc kontroluje sie zaworem od gazu? Jakiego rodzaju rur uzywacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2005 (edytowane) swieca jest do zaplonu, ciag reguluje sie iloscia gazu. ja zrobilem z miedzi(rozpadnie sie po kilku minutach pracy) :] bo nie mam mozliwosci spawania stali :/ a nie chce mi sie wozic z kazdym goownem do spawacza. jutro moze odpale :P Edytowane 21 Lutego 2005 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...