cracko Napisano 17 Lutego 2005 Zgłoś Napisano 17 Lutego 2005 No właśnie - podobno PRAWIDŁOWE uzupełnienie strony w odpowiednie znaczki META i inne pozwala - robotom wyszukiwarek - na precyzyjne pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania. :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nyny Napisano 18 Lutego 2005 Zgłoś Napisano 18 Lutego 2005 <META NAME ="Description" CONTENT="jakaś tam treść"> Polecenie to opisuje zawartość strony. Zalecam stosowanie go, gdyż dzięki niemu ułatwiamy pracę osobom korzystającym z wyszukiwarki. Przykładowo, gdy posłużymy się Infoseekiem, szukając np. stron poświęconym językowi Esperanto, łatwo dostrzeżemy funkcjonalność poleceń TITLE i Description. To, co umieściliśmy w ramach TITLE, zostanie wyświetlone jako tytuł znalezionej strony. Z kolei zawartość Description zostanie wyświetlona niżej, jako opis naszej strony. Gdybyśmy nie użyli Description, wyszukiwarka wyświetli kilka pierwszych wierszy naszego dokumentu, które mogą być zupełnie przypadkowe. Uważnie i świadomie zredagowana zawartość Description da natychmiast orientację co do zawartości strony. Może to być na przykład: <META NAME ="Description" CONTENT="Esperanto: strona zawiera podstawowe informacje o języku Esperanto, odsyłacze do najważniejszych stron, podręcznik i słowniczek."> Zaleca się nieprzekraczanie 150-200 znaków - w niektórych specjalistycznych serwisach spotyka się zalecenie "co najwyżej 20-25 wyrazów". -------------------------------------------------------------------------------- <META NAME="Keywords" CONTENT="jakieś wyrazy kluczowe"> Polecenie informuje o wyrazach kluczowych dokumentu, zwracając przykładową wartość Keywords: HTML, Lupus. Warto stosować wyrazy kluczowe, gdyż ułatwia to pracę sieciowym programom indeksująco-wyszukiwawczym i zwiększa szansę znalezienia strony przez innych użytkowników. To my właśnie decydujemy tutaj, jakie są istotne elementy strony. Jeśli nasza strona zawiera opis jakiegoś produktu, moglibyśmy podać wyrazy kluczowe "marmolada śliwkowa, przemysł, spółdzielnia Lepsze Jutro, żywność". Poszczególne wyrazy kluczowe są oddzielane przecinkami. Dla scharakteryzowania strony zazwyczaj wystarcza kilka, rzadziej kilkanaście wyrazów. Kilkadziesiąt to już absolutny wyjątek. Generalnie, nie powinno się przekraczać 1000 znaków. Polecam pobranie 15-dniowej wersji testowej programu TagGen z serwisu TUCOWS i zapoznanie się z jego działaniem, a zwłaszcza z funkcją Meta tag analysis. To dobra szkoła dla webmastera dbającego o opisanie swojego serwisu. Uwaga: nie powtarzaj wyrazów kluczowych, chcąc "podbić" swój ranking (np. sex, sex, sex), gdyż wiele wyszukiwarek może to potraktować jako spam i za karę wykluczyć stronę z indeksu. No i unikaj używania szczególnie popularnych wyrazów kluczowych, poszukiwanych przez internautów, jeśli strona w ogóle się z nimi nie wiąże. To postępowanie nieetyczne. Nie wolno zwabiać na swoje strony kłamliwymi informacjami. Źródło: http://webmaster.helion.pl/kurshtml/struktur/struktur.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HaL Napisano 18 Lutego 2005 Zgłoś Napisano 18 Lutego 2005 najczesciej uzywana wyszukiwarka czyli google , uzywa innego systemu ustalania kolejnosci wynikow .... liczy ona na ilu stronach w sieci jest link do danego dokumentu/strony co niejako okresla jej popularnosc , wiec znaczniki meta niewiele tutaj dadza ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julas Napisano 19 Lutego 2005 Zgłoś Napisano 19 Lutego 2005 w google uzyj tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...