Skocz do zawartości
HugoZak

Przycisk Kontrolujacy Wentylator.

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie taki mały włączniczek a dokładnie pare i chce je podpiąć pod wentyle na budzie abym mógł je włączać i wyłączać. Ale jak widać na drugiej fotce są na przycisku jakieś 4 wystające blaszki a kable idące od wentla są tylko 3 z czego zapewne 1 i tak nie bede musiał podlączyć :) Jak to zrobić abym mógł operować moim wentylem? Proszę o rady bo niestety jestem zielony w tej kwestii :(

Foty - sorx za jakość...

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dwie blaszki na każde położenie przełącznika. Jeśli chcesz mieć wyłącznik to zostaw strone OFF bez kabli. Schemat połącznenia masz na http://www.modernizacje.net/articles/mini-...wej-roboty/75/1 (rys. 1)

Edit:

P.S. Jeśli ma to być 12V to czerwony z żółtym kablem bedą potrzebne

Edytowane przez 71DeX

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Qrcze nadal nie kapuje :(

Byłbym wdzięczny jak byś wytłumaczył dokładnie.

Mam 2 kable na wentylu od zasilania i jeden od obrotow. Od obrotow zostawiam w spokoju a te 2 jak dokladnie mam podlaczyc? Co do czego co sie z czym ma stykac itd.

Z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Mam 3 kable: czarny czerwony i zolty. Zolty jest od obrotow wiec go zostawiam. Zostaja mi 2 kable i 4 wejscia na przycisku tak jak widac na tej fotce tzn raczej mniej widac niz widac :lol:

Dołączona grafika

Przecinam w polowie te 2 kable co zostaly i mam teraz 2 kable idace od wentyla i 2 idace do wtyczki. Jak to podlaczyc do tego przycisku aby to dzialalo ?

A to maly schemat tego wlacznika:

ON

12

34

OFF

te numerki to blaszki ktore sa wlasnimy takimi podpisane :)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Czerwony od wentyla ->jedna blaszka po stronie "ON"

Druga blaszka po stronie "ON" -> Do zasiłki (żółty kabel np. od twardzieli)

Czarny od wentyla -> Do zasiłki (czerwony kabel np. od twardzieli)